וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב הבא של גאידמק

17.2.2013 / 12:27

פרשת האסיר איקס הביאה לירידתה של בית"ר מהכותרות בתקשורת העולמית, אבל הפסד בקרית אליעזר הערב ילהיט שוב את האווירה, הפעם מצד דירקטוריון המועדון, שכבר הציב אולטימטום בפני הבעלים. אופיר סער מסכם עוד שבוע קשה בבית וגן

one

1. את האווירה בבית"ר ירושלים בשבוע האחרון אפשר לחלק לשניים. תחילה הגיעו הימים שאחרי משחק התיקו נגד סכנין, ואיתם ההבנה כי הסיכויים לפלייאוף העליון פחתו, העוינות מהיציעים והתחושה כי לא ניתן לעצור את כדור השלג הזה. אלא שלקראת סוף השבוע בית"ר כבר החלה לרדת מהכותרות, ובקבוצה ידעו למי להודות: "תודה לאסיר איקס, שגרם לתקשורת לשים את הקבוצה בצד", אמרו שם, "מה שהלך עם סדאייב וקאדייב היה כבר על גבול חוסר השפיות".

כשהדברים נרגעו, בבית"ר כבר החלו להאמין שאפשר לעשות את זה אחרת. שחקנים בקבוצה סיפרו: "כמה שלא רוצים להתעסק בזה, זאת לא עוד תקופה לחוצה. מה שהלך כאן עם הקהל זה טירוף, הרבה מאיתנו מכירים אישית את האוהדים שנעצרו והתחושה הייתה תחושה מגעילה מכל הכיוונים. אחרי זה הגיעה הפרשה עם אופיר קריאף ונראה היה שבאמת כל יום יש משהו חדש שמרתיח את כל הגזרה. כשהלחץ ירד גם האימונים התקיימו באווירה טובה יותר, ואווירה טובה משפיעה גם על המשחק. גם 20 האוהדים שהגיעו לאימון ביום שישי לא השפיעו יותר מדי, ואנחנו מרוכזים ומפוקסים במשחק מול הפועל חיפה. ברור לנו שאם לא מנצחים אותו נקבל מכה קשה לסיכויים שלנו לעלות לפליי אוף. צריך להתייחס אליו כאל משחק שאין ממנו דרך חזרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מודים לאסיר איקס. קאדייב וסדאייב/מערכת וואלה, צילום מסך

2. הדברים נכתבו נאמרו לפני מחזור המשחקים אתמול, שאחריו הייתה במועדון תמימות דעים: "כל התוצאות לטובתנו". העובדה כי קרית שמונה, רמת השרון ואשדוד לא ניצחו, הופכת את המשחק הערב לכזה שניצחון בו גם ייתן לבית"ר יתרון לא צפוי על יריבותיה לקראת שלושת המחזורים האחרונים. יתרון שבית"ר צפויה להזדקק לו, כפי שאומרים בצוות המקצועי: "יש לנו שלושה משחקים, שניים מהם נגד מכבי חיפה ומכבי תל אביב בחוץ, ובכושר שלהן יהיה קשה מאוד לחזור משם עם ניצחונות, אף על פי שאנחנו מאמינים. את המשחקים נגד הפועל חיפה ומכבי נתניה בעוד שבועיים בטדי אנחנו חייבים לקחת. אנחנו עם 32 נקודות , שני הניצחונות האלה יעמידו אותנו על 38 וזה צפוי להספיק. אם נצטרך, נביא עוד נקודה במשחקים נגד הגדולות, אבל קודם צריך לנצח את הפועל חיפה".

בבית"ר הסתכלו אתמול על המשחקים הצפויים ליריבות, והבינו שלכל הקבוצות שנאבקות על כרטיס לפלייאוף צפויים משחקים קשים. רמת השרון תצא למשחק חוץ מול מכבי תל אביב, תארח את קרית שמונה ותסיים בבאר שבע, ואילו קרית שמונה תארח את בני יהודה ותסיים נגד אשדוד ובאר שבע. הפסד של בני יהודה למכבי תל אביב יכניס גם אותה לתמונה, אבל בבית"ר החליטו לעשות את החישובים רק לאחר המשחק נגד הפועל חיפה: "אם לא ננצח או חס וחלילה נפסיד, כל החישובים האלה לא באמת שווים משהו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקני בית"ר ירושלים. קובי אליהו
38 נקודות יספיקו? שחקני בית"ר/קובי אליהו

3. את אימון אתמול החל אלי כהן באסיפה קצרה על הדשא. כהן שאל את השחקנים אם הם יודעים מהי פרשת השבוע, סטיבן כהן היחיד שזכר וענה נכון: "פרשת תרומה". כהן ניסה להסביר לשחקנים על כך שבפרשה מדובר על המנורה, הסמל של בית"ר, אותה מנורה שנעשתה מקשה אחת ולא חלקים-חלקים, וכך הוא רוצה לראות את הקבוצה. כהן הרחיב בנושא והגיע עד לאברהם וסיסרא. חלק מהשחקנים איבדו אותו בדרך, אבל את המסר השחקנים הבינו.

בשורה התחתונה, בית"ר של השבועות האחרונים היא לא אותה בית"ר. מאותה מקשה אחת ששיחקה נגד הפועל תל אביב היא התפרקה לחלקים בשבועות האחרונים. המאמן כעס על מספר שחקנים, השחקנים לא רוו נחת מהאוהדים, התוצאות הלחיצו את כל המערכת וסדאייב וקאדייב תרמו עד עתה הרבה לכלי התקשורת, אך לבית"ר לא ממש סיפקו תוצרת. קאדייב לא נראה עד עתה כמי שיוכל לתרום יותר מדי. "הוא עדיין ילד", אומרים בקבוצה, "אולי הוא יהיה שחקן גדול, אבל הוא לא מסוג השחקנים שיובילו בקרבות שאנחנו הולכים אליהם". דווקא לסדאייב המאמן ממתין בקוצר רוח והוא עשוי לשלבו בסגל כבר בשבוע הבא נגד מכבי חיפה בקרית אליעזר, במידה שהעניינים סביב השניים יהיו רגועים. בבית"ר אמרו כי "אם המחאה תימשך זה לא יהיה פשוט גם מבחינת הנזק התדמיתי שייגרם למועדון. תראה מה קורה כשקאדייב נוגע בכדור, עם שניהם על המגרש זה רק יילך ויהיה גרוע יותר".

אלי כהן מאמן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
מפרשת תרומה עד לאברהם וסיסרא. אלי כהן/קובי אליהו

4. לפני המשחק נגד בני סכנין ערכו בבית"ר ישיבת דירקטוריון בבית וגן, בה השתתף גם ארקדי גאידמק. הבעלים דיבר על יחסי ישראל-צ'צ'ניה ועל כך ש-30% מאוכלוסיית רוסיה מוסלמים והסביר את החשיבות של המהלך. הביקורת היחידה ששמע גאידמק בישיבה הייתה מיו"ר הדירקטוריון בני נחמיה שאמר: "הצורה בה הדברים נעשו והדרך בה יצאו לתקשורת לא מקובלת עלינו, ואנחנו מקווים שזאת הפעם האחרונה שזה קורה". גאידמק שתק ולא הגיב. הוא יודע שיש לא מעט ביקורת על הדרך בה התקבלה ההחלטה, ובעתיד לא יוכל להמשיך ולפעול בדרך דומה.

בדירקטוריון מתכוונים בקרוב לתבוע מגאידמק תשובות לגבי ההשקעה שלו בקבוצה בשנה הבאה. אחד החברים סיפר: "במידה שהקבוצה לא תעלה לפליי אוף העליון, ברור שזה יקרה בגלל הצעד והעיתוי, ואנחנו מצפים מגאידמק להשלים כספית את הנזק. מעבר לכך, אם הוא לקח החלטה כזאת, אנחנו מקווים לשמוע מהר מאוד על סיוע כספי ראוי שלו בעונה הבאה, גם אם אינו רוצה להמשיך כבעלים. אי אפשר לקבל החלטה שקורעת את בית"ר ירושלים, יוצרת כל כך הרבה רעש ומזעזעת את המועדון, ומצד שני לא לתת את מה שצריך להתמודד עם זה. צריך להבין שבלי פלייאוף עליון וכדי לשמר את הסגל הנוכחי בעונה הבאה ולבנות קבוצה ראויה לחלק העליון, צריך מבחוץ מימון של לפחות 7-8 מיליון שקל, אחרת שחקנים שמסיימים חוזים לא ימתינו, במיוחד לנוכח מה שקרה בקיץ האחרון. צריך להתחיל ולהתכונן לעונה הבאה כמה שיותר מוקדם, כולל החתמת אלי כהן, שזה לא סוד שהפועל תל אביב מרחרחת סביבו לעונה הבאה".

ארקדי גאידמק הבעלים של בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
בדירקטוריון מתכוונים בקרוב לתבוע מגאידמק תשובות לגבי ההשקעה שלו בקבוצה בשנה הבאה/ברני ארדוב

5. המעצר של מספר אוהדים בכירים ב"לה פמיליה", תחת הודעת המשטרה כי על פי החשד הם מעורבים בהצתה בבית וגן, הסתיים כעבור 24 שעות עם שחרורם של כל הארבעה מבלי שיובאו בפני שופט להארכת מעצר. במשטרה כרגע מתקשים להגיע לקצה חוט משמעותי בנוגע למציתים וקיוו לעשות זאת דרך חקירת אותם בכירים, אך לשווא. במשטרה שחררו את הארבעה, אך האייפונים והמחשבים של חלקם נותרו במשרדיה וחוקרים עוברים עליהם, במטרה לנסות ולגלות האם יש להם קשר להצתות או להתארגנות כזאת או אחרת. העצורים חזרו ואמרו השבוע: "לא רק שאין לנו קשר לזה, אנחנו משוכנעים שזה לא אוהדי בית"ר. גם אם יחזרו עם האייפונים והמחשבים שלוש שנים אחורה לא ימצאו כלום, כי אין מה למצוא, אנחנו האחרונים שנהיה מעורבים בהצתה הזאת".

לגבי ההודעה על הקפאת הפעילות אמרו: "יש כזה עליהום עלינו, אומרים שאנחנו רק גורמים נזק ופוגעים במועדון, אז החלטנו לא לעשות את זה. אנחנו משאירים את הבמה לשפויים שאנחנו מפריעים להם. מארגון אוהדים שתומך ועושה תצוגות, שכבר שנתיים לא קרא קריאות גזעניות והפנים את המסר, הפכו אותנו לארגון טרור שחוץ מברק אובמה כל גורם רשמי בעולם הוציא הודעה לתקשורת לגביו. שבית"ר יבינו כמה אנחנו חשובים ובכלל, היציע המזרחי שהפכו אותו למנגנון של אל קאעידה הוא הלב והנשמה של בית"ר. אפשר לשבת, לדבר ולמצוא את השפה המשותפת".

אם יש משהו שהרתיח עוד יותר את האוהדים, זו העובדה שמקומון ירושלמי פרסם את רשימת ה-45 אוהדים שעל פי צו בית משפט לא הורשו להיכנס למשחקים נגד אום אל פאחם ורמת השרון. מספר אוהדים קטינים ועוד כאלה שאף פעם לא היו בחקירת משטרה התייעצו בסוף השבוע עם עורכי דין לגבי חוקיות פרסום השמות. האוהדים מנסים לברר כיצד נוסחה הרשימה וכיצד שורבבו אליה מספר אוהדים שמעולם לא הסתבכו עם המשטרה, הורחקו או נקראו לחקירות. נראה כי הסיפור הזה עוד לא הסתיים ואוהדים ידרשו להוריד את שמם, חלקם אף עשויים להגיש תביעה כנגד הגורמים שהביאו לפרסום הרשימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"יש כזה עליהום עלינו, אומרים שאנחנו רק גורמים נזק ופוגעים במועדון, אז החלטנו לא לעשות את זה". אוהדי בית"ר/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully