וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג MMA: הברון מתכונן לסגור חשבון

איתי לייבוביץ'

15.2.2013 / 10:00

רנאן "הברון" פגדו לא מפסיק להילחם ובעיקר לנצח. בשבת הוא יתמודד עם הטוען לכתר במשקל תרנגול מייקל מקדונלד. לאמריקאי יש סיבה טובה לפחד

בשבת הקרובה ייערך לראשונה קרב על אליפות העולם במסגרת אירוע שמשודר ברשת FX. על התואר ילחמו אלוף העולם הזמני במשקל תרנגול רנאן "באראו" פגדו והטוען לכתר מייקל מקדונלד. בואו נשים את הקלפים על השולחן, באראו הוא אחד הלוחמים המכוערים ביותר, למזלו היופי שהוא מפיץ בכלוב מפצה על כך. במשך שנים היה באראו (הברון) אחד הסודות השמורים ב-MMA כשאת כל הקרבות שלו ערך בברזיל מולדתו. הברון הברזילאי בסך הכל בן 25 אך מאחוריו לא פחות מ-31 (!) קרבות בהם השתתף מאז היה בן 17. כן, 31 קרבות ב-8 שנים. חישוב פשוט מראה שהברון נלחם כמעט 4 פעמים בשנה (3.87 אם אתם מתעקשים) שזו שלעצמה כמות מכובדת מאד להילחם במשך שנה אחת, למשוך 8 שנים כאלו זה פשוט בלתי נתפס.

רנן באראו לוחם MMA  מול קול אסקובדו. Julie Jacobson, AP
סוס עבודה ממעלה ראשונה. באראו/AP, Julie Jacobson

כמו רבים וטובים החל בראו את הקריירה המקצוענית שלו בהפסד. 15 דקות מתישות הסתיימו בהחלטת שופטים אחידה לטובת יריבו של הברון הברזילאי וההפסד הזה היה האחרון אותו ספג באראו עד היום. שלושה קרבות ב-2005 סיים הברון בשני נוקאאוטים והכנעה. 2006 הייתה השנה החלשה של בראו בה נלחם "רק" שלוש פעמים וניצח קרב אחד בהכנעה, אחד בנוקאאוט ואחד בהחלטה. פויה של שנה. ב-2007 התחיל בראו להראות מה הוא יכול להיות כשנלחם חמש פעמים כאשר את הראשון הוא מנצח בהחלטה, שלושה בהכנעה והקרב שסיים את השנה בוטל בעקבות בעיטה לא חוקית.

ואז הגיעה שנת 2008 ואיתה הגיע הברון לגבהים חדשים. ב-2008 נלחם בראו בלא פחות משבעה קרבות, אותם הוא מנצח בשלוש החלטות, שתי הכנעות ושני נוקאאוטים. אני אחזור על המספרים – שבעה קרבות – שנה אחת – אפס הפסדים. 2009 כבר הייתה שנה חלשה ביותר בה נלחם הברון "רק" חמש פעמים וניצח בהחלטה, נוקאאוט ושתי הכנעות.

עד כאן סקרתי את הקריירה של הברון בקצרה מסיבה פשוטה – כל הקרבות נערכו בברזיל ומול יריבים לא מוכרים ברובם. מי בכל זאת מוכר? ב-2006 ניצח באראו את רוני "ג'ייסון" שניצח את העונה הראשונה של 'הלוחם האולטימטיבי ברזיל' אך עשה זאת בהחלטה חצויה בלבד. קפיצת המדרגה הראשונה הגיעה ב-2010 כאשר ניצחון בהחלטה בפברואר היה האחרון של באראו בברזיל. ארבעה חודשים לאחר מכן מצא עצמו הברון לראשונה בארה"ב וערך את קרב הבכורה שלו ב-WEC. בקרב הראשון פגש באראו באנטוני ליאוני (היום בבלאטור) אותו ניצח בבריח יד לקראת סוף הסיבוב השלישי. בעקבות ההפסד נחתך ליאוני מה-WEC. כריס קארייאסו היה השני לטעום מנחת זרועו של הברון שחנק אותו בסיבוב הראשון. באותה תקופה החליטה זופה על סגירת ה-WEC ויבוא הלוחמים ל-UFC.

רנן באראו לוחם MMA. Eric Jamison, AP
האמריקאים מפחדים ממנו, ולא בכדי. באראו/AP, Eric Jamison

שני הניצחונות ב-WEC גרמו לכך שאמריקנים ידעו מי הוא הברון (והרי זה הדבר היחיד שחשוב... מה שהאמריקנים יודעים) וידעו לחשוש ממנו. עם זאת, ל-WEC לא הייתה החשיפה לה זכתה אחותה הגדולה ולקהל הרחב באראו היה עדיין אלמוני. את הבכורה בליגה הטובה בעולם ערך באראו ב-UFC 130 אך היה ברור שהוא יצטרך לעבוד קשה לפני שיזכה להכרה – לא רק שהקרב שלו לא שובץ בקארד המרכזי, הוא שודר בפייסבוק. בושה. מולו עמד קול אסקבידו, לוחם נוסף שיובא מה-WEC וערך את קרב הבכורה שלו בארגון.

באראו שלט באסקבידו על הקרקע ברוב הקרב כדי לגרוף את הניצחון בהחלטת שופטים אחידה. ב-UFC 138 ערך באראו קבלת פנים לפליט נוסף מה-WEC בקרב הבכורה שלו בארגון בדמותו של בראד פיקט. פיקט, לוחם קשוח שהגיע לקרב במאזן 6:20 והשיג 10 ניצחונות בהכנעה ושבעה בנוקאאוט, היווה איום אמיתי לרצף הניצחונות של באראו, רק שאת הברזילאי אף אחד לא עדכן. רוב הסיבוב הראשון עבר בעבודה דיי שקולה על הרגליים עד שברכייה חזקה הרעידה את פיקט. סדרה של אגרופים לוותה בתפיסת גב יפייפיה של באראו שהביאה לסיום הקרב בחניקה. הקרב הזה, שזכה בפרס 'קרב הערב', העלה את המניות של הברון וב-UFC 143 פגש את סקוט יורגנסון הפיגמנטי.

יורגנסון הגיע לקרב במאזן 4:13 כשהוא רוכב על רצף של שני ניצחונות בשני הקרבות היחידים שלו ב-UFC. מאוקטובר 2009 ועד למועד הקרב בפברואר 2012 עמד מאזנו של יורגנסון על שבעה ניצחונות והפסד אחד שהגיע מידיו של דומיניק קרוז. השניים נפגשו באירוע האחרון של ה-WEC בקרב על אליפות ה-WEC וה-UFC אז כאמור ניצח קרוז. יורגנסון היה היריב הטוב ביותר בו פגש הברון עד לאותה הנקודה והוא המשיך את רצף הניצחונות הבלתי נתפס שלו שעמד על 28. באראו עצר את כל ניסיונות ההפלה של יורגנסון, מתאבק מכללות מוכשר ומעוטר, ופגע בו עם כל איבר אפשרי בדרך להחלטת שופטים אחידה. הניצחון על יורגנסון האיכותי הקפיץ את באראו לטופ של הפירמידה וזיכה אותו בקרב נגד איוון מנג'יבר שהמנצח יזכה לקרב על האליפות. כמו במקומות רבים בחיים גם ב-MMA דרוש קצת מזל ופציעה של אלוף המחלקה דומיניק קרוז שלפה את באראו לקרב מול אוריה פייבר על תואר האליפות הזמני ב-UFC 149. אין ספק שהקרב עם פייבר היה פסגת הקריירה של הברון והלוחם מקליפורניה היה הלוחם הטוב ביותר והמעוטר ביותר שפגש, מה שהיווה מבחן רציני ליכולותיו של הקונטנדר הצעיר.

פייבר הוותיק הגיע לקרב במאזן 5:26 כשבקרב האחרון שלו הוא הכניע בצורה מרשימה אלוף ה-WEC לשעבר בריאן בולס. בניגוד לעברו של באראו, לפייבר יש ניסיון רב שנים בטופ העולמי כשהוא אחד האלופים האגדיים של ה-WEC כשהגן על תוארו לא פחות מ-5 פעמים תוך שהוא מסיים את יריביו בצורה מוחלטת. מתוך 26 ניצחונות בקריירה השיג פייבר 14 בהכנעה, 7 בנוקאאוט ורק 4 בהחלטה (ואחד בפסילה).

באראו גרם לכול הספקנים לאכול את הכובע, בהם כותב שורות אלו, כשעצר את פייבר עם בעיטות אכזריות וקומבינציות חזקות. פייבר, שידוע בהתפוצצויות שלו, לא הצליח לייצר מומנטום וספג מכות על גבי מכות שהובילו לניצחון הגדול ביותר בקריירה של הברון הברזילאי בהחלטת שופטים והכתרתו כאלוף העולם הזמני במשקל תרנגול.

אם באראו נראה לעיתים כמו חוזה אלדו אולי זה בגלל שהשניים חברים לאימונים באותו המועדון (Nova Uniao) בו חברים גם ויטור "שאולין" בלפורט, רובסון מורה, גריי מיינרד והישראלי שלומי דיינה. למרות האיכויות הבלתי ניתנות להכחשה באראו האט את הקצב שלו בצורה משמעותית. ב-2010 וב-2011 נלחם פעמיים בלבד בכל שנה, דבר המתבקש כשפוגשים יריבים מהטופ העולמי. הברון משלב יכולות סטרייקינג משובחות עם עבודת קרקע טכנית ואתלטית, יכולות שהביאו אותו לרצף בלתי נתפס של 29 ניצחונות. היום כבר אף אחד לא יכול להתעלם מהברזילאי שמחזיק בחגורת האליפות ומחכה להחלמתו של דומיניק קרוז.

בשבת הקרובה יפגוש באראו במייקל מקדונלד האמריקני המחזיק במאזן 15-1 כשהפסד לקול אסקבידו (הקורבן הראשון של באראו ב-UFC) ב-2009 הוא הכתם היחיד במאזן המרשים שלו. לפני אותו הפסד ניצח מקדונלד שבעה קרבות ברציפות ומאז ההפסד רוכב האמריקני על רצף של שמונה ניצחונות רצופים. בקרב האחרון שלו ניצח מקדונלד את אלוף ה-WEC לשעבר מיגל טורס בנוקאאוט. יכולות העמידה של מקדונלד מרשימות כש-9 מ-15 הניצחונות שלו מגיעים בנוקאאוט. אם השניים יעמדו ויזרקו מכות אנחנו יכולים לראות זיקוקים אבל אני מאמין שבאראו יקח את הקרב לקרקע ויכניע את האמריקני. כך או כך המבחן האמיתי הבא של באראו יהיה כשדומיניק קרוז יחזור מפציעה, אז נוכל לראות האם הברזילאי הגיע לטופ בגיל 25 ומכאן הדרך מובילה מטה, או שקרוז יהיה עוד מספר ברצף הניצחונות של באראו.

האתר של איתי לייבוביץ'

Itay.leibovich@gmail.com

  • עוד באותו נושא:
  • mma

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully