וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאב הראש הבא של אריק בנאדו: מי מהשחקנים המושאלים יחזור לחיפה?

16.2.2013 / 9:00

סלליך עושה חיל, כליבאת משווע להזדמנות, רוזנבאום ושעבאן גדולים על הלאומית, דפקוס וסדאווי מתדפקים על הדלת ומה לגבי פלאח וגדיר? מי מבין שלל המושאלים ישוב בעונה הבאה למכבי חיפה? סקירת הסיכויים

one

צפו בצמד של מוחמד כליבאת מול בית"ר ירושלים

מוחמד גדיר

סטטוס: מושאל לבוורן, בלגיה.

אורך החוזה: מסתיים ביוני 2016.

המצב בקבוצה: ביום שני גדיר שיחק במדי קבוצת המילואים של בוורן מול מכלן ורשם שער ובישול. אבל זה רק משקף כמה חוסר מזל היה לו העונה בקבוצה. פציעות חוזרות מנעו את החזרה שלו לכושר משחק, הפיזיות וההשקפה הטקטית שמבוססת בין היתר על כדורים ארוכים בליגה הבלגית מנעה ממנו לחרוש את האגף ולהראות מה הוא יודע. בשורה התחתונה – חוסר מזל ועונה מבוזבזת לשחקן מלא כישרון.

סיכויים לשוב בעונה הבאה: במכבי חיפה אומרים: "אם הוא לא ימשיך לעונת השאלה נוספת באירופה, יש סיכוי שיחזור". גדיר: "לא פוסל אפשרות לחזור. תלוי בבנאדו".

מוחמד גדיר שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
עונה מבוזבזת. גדיר/אדריאן הרבשטיין

מוחמד כליבאת

סטטוס: מושאל לבני סכנין.

אורך החוזה: יוני 2014.

המצב בקבוצה: המספרים של כליבאת בשנתיים האחרונות כשחקן מושאל מלמדים על ממוצע של חמישה עד ששה שערים לעונה בכל המסגרות. זה עדיין לא מספיק כדי להפוך לשחקן הרכב במכבי חיפה, אבל עובדה שהוא הצליח להשאיר חותמת במכבי נתניה והפועל עכו, וגם העונה בבני סכנין. כליבאת הוא אחד השחקנים החשובים במערך של שלומי דורה העונה. זאת אולי הסיבה שבמכבי חיפה מעוניינים להאריך את חוזהו בתום העונה, עוד לפני שתתקבל החלטה לגביו.

סיכויים לשוב בעונה הבאה: משום מה, למרות שבחיפה הכירו את הפוטנציאל שלו, שנה אחר שנה במועדון לא רואים בכליבאת פוטנציאל להשתלב בסגל. הסיבה לכך היא כנראה עודף שחקנים בעמדה שלו. אחרי ששחר רכש אותו ב-400 אלף שקל מנצרת עילית, הוא צפוי להגיע לפתיחת האימונים בעונה הבאה, ואז תתקבל החלטה לגביו.

שחקן בני סכנין, מוחמד כליבאת. ברני ארדוב
ישוב אחרי שלוש שנות השאלה? כליבאת/ברני ארדוב

סינטאיהו סלליך

סטטוס: מושאל לעירוני קרית שמונה.

אורך החוזה: יוני 2016.

המצב בקבוצה: למרות שכבש תשעה שערים בכל המסגרות בעונה שעברה, ראובן עטר, בניגוד לדעת חלק מראשי הירוקים, בחר לנפות אותו מהסגל. גילי לנדאו התעקש עליו, וקריית שמונה הסכימה לשלם 50 אלף יורו תמורת המעבר והוא החזיר בשישה שערים העונה בכל המסגרות, כולל צמד נגד מכבי נתניה בליגה. סלליך, למי ששכח, התחיל לשחק כדורגל מקצועני בגיל 16. הסיפור המדהים של נער שגילו בפנימייה ותוך שנתיים הפך לשחקן בהרכב של מכבי חיפה והנבחרת, יכול להפוך לאחד הסיפורים הנעימים בכדורגל הישראלים. כדי לקפוץ כיתה, סלליך חייב לסיים העונה עם 10 שערים לפחות.

סיכויים לשוב בעונה הבאה: המקרה של סלליך מזכיר מאוד את המקרה של כליבאת. המספרים שלו טובים יותר, הוא שחקן מגוון יותר, ולכן הוא אחד השחקנים שחיפה חושבת עליהם יותר ברצינות לקראת העונה הבאה.

סינטאיהו סלליך עירוני קרית שמונה מול דור מיכה מכבי תל אביב. ברני ארדוב
קפץ כיתה וקרוב לחזרה. סלליך/ברני ארדוב

סארי פלאח

סטטוס: מושאל לבני יהודה.

אורך החוזה: יוני 2015.

המצב בקבוצה: הפציעה המדוברת ביותר בליגת העל העונה קטעה את החלום של אחד הבלמים הצעירים המוכשרים בליגה, וגם השכיחה את חצי העונה הטובה שהוא עבר בבני יהודה, עם משחק הגנה יציב ושני שערים שהבליטו את היכולת ההתקפית שלו, בעיקר במשחק הראש. פלאח עסוק כרגע בשיקום, וחייב להתרכז בעונה הבאה. ההחלטה הבאה שהוא יקבל תהיה כנראה שוב, לנסות ולצאת לאירופה. זה לא יהיה קל אחרי פציעה כזאת ולכן ייתכן שהוא יצטרך להתפשר על עונת השאלה נוספת. לבני יהודה יש אופציה כזאת בהסכם עם מכבי חיפה, אבל אם היא תממש אותו חיפה תאלץ אותו להאריך את חוזהו במועדון בעונה נוספת.

סיכויים לשוב בעונה הבאה: הבעיה העיקרית של פלאח היא שלא ברור האם אנדריי פיליאבסקי יעזוב. הבעיה המשנית: אם זה יקרה, חיפה תצטרך לבחור בינו לבין איציק כהן, אבל קודם לפתור את השנאה של חלק מהקהל בעקבות ההחלטה לחתום בחשאי בוואסלוי וההתנהלות בקיץ, ואת העובדה ששחר לקח החלטה אמיצה בעונה שעברה והכריז על יחסים קורקטיים עם סוכנו, דודו דהאן.

סארי פלאח שחקן בני יהודה חוגג שער. ברני ארדוב
יצליח להתאושש מהפציעה? פלאח/ברני ארדוב

חן עזריאל

סטטוס: מושאל לבית"ר ירושלים.

אורך החוזה: יוני 2015.

המצב בקבוצה: החלוץ בן ה-24 כבש שבעה שערים העונה בבית"ר והוכיח למכבי חיפה את מה ששם ידעו כבר מזמן: עזריאל לא מתאים לשחק אצלה לא בגלל שהוא לא מתאים מבחינה מקצועית, אלא בגלל שהוא לא הצליח להתחבר לאווירה ולאופי של הקבוצה, ובעיקר בגלל שהראש שלו כל הזמן היה בירושלים. העונה הוא מוכיח כמה הצעד לחזור למקום שבו הוא הכי אוהב לשחק, היה נכון וחשוב.

סיכויים לשוב בעונה הבאה: חן עזריאל לא רוצה לחזור למכבי חיפה. הוא מעדיף להיות מושאל עונה נוספת לבית"ר ירושלים, או לצאת לאירופה. סעיף יציאה לחו"ל ייקבע בהסכמת שני הצדדים.

חן עזריאל שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
לא רוצה לחזור. עזריאל/ברני ארדוב

נוח סדאווי

סטטוס: מושאל להפועל כפר סבא.

אורך החוזה: יוני 2013, עם אופציה להמשך ההתקשרות בקיץ.

המצב בקבוצה: סדאווי לא גילה ניצוצות של שחקן גדול, אבל מאבקי הצמרת של חיפה דחקו מעט לפינה את ההחלטה לגביו. בסופו של דבר חיפה החליטה להחתימו מתוך הבנה שמדובר בעלויות נמוכות ובחוזה משתלם כלכלית. הילד בן ה-20 כבר החל להשתלב בקבוצה של עידן שום, שנאבקת נגד הירידה לליגה א', בתקווה שמכבי חיפה תבין שמדובר בפוטנציאל גדול.

סיכויים לשוב בעונה הבאה: אם הוא ירשים העונה בכפר סבא ויוחלט לשחרר את דניאל הייבר, לסדאווי יש סיכוי לחזור. החלוץ: "המטרה היא לחזור בעתיד למכבי חיפה. עברתי לכפר סבא כדי לשחק ולהוכיח מה אני שווה".

נוח סדאווי, טאלב טואטחה שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
כדי לחזור לירוק של חיפה, הוא צריך להשאיר את הירוקים מכפר סבא בליגה. סדאווי/קובי אליהו

איציק כהן

סטטוס: מושאל לקריית שמונה.

אורך החוזה: יוני 2015.

המצב בקבוצה: כהן לא מצא את מקומו בהרכב של מכבי חיפה, וזאת הסיבה שבגללה החליט בעצמו לעזוב. את העונה שעברה הוא התחיל דווקא בהרכב של אלישע לוי, אבל המשחק בגנק והפציעה קטעו את ההזדמנות שניתנה לו להפוך לשחקן הרכב. המעבר לקריית שמונה לא הוביל אותו להיות שחקן קבוע בהרכב, אבל אפשר לו לחזור לכושר משחק ולהוות מרכיב חשוב בסגל. כהן יכול לשחק בקלות בהרכב של רוב הקבוצות בליגת העל, אבל הוא בחר בקבוצת צמרת כדי לא לחזור לימים שבהם היה שותף לקרבות תחתית במדי הפועל פתח תקוה והפועל עכו. כהן אוטוטו בן 30, והבחירות מעכשיו יצטרכו להיות שקולות יותר ונכונות יותר עבור הקריירה שלו.

סיכויים לשוב בעונה הבאה: נמוכים מאוד. גם אם פיליאבסקי יימכר בקיץ, העדיפות תהיה לבנות על שחקן בית צעיר ככינור שלישי, כאשר גם כהן עצמו יעדיף לחפש קבוצה שתאפשר לו לשחק בקביעות.

איציק כהן שחקן עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
רוצה לשחק, בחיפה זה לא יקרה. כהן/ברני ארדוב

מרטינאס דפקוס

סטטוס: מושאל להפועל נצרת עילית.

אורך החוזה: יוני 2017.

המצב בקבוצה: הקשר בן ה-20 הראה בעונה שעברה ניצוצות של שחקן מבריק, אבל ראובן עטר לא חשב שיש לו מקום בסגל. העונה חיפה מנהלת מעקב אחר השחקן, למרות שבאופן מפתיע משהו לאחרונה הוא לא משחק קבוע בהרכב, בין היתר בגלל פציעות קטנות שהפריעו לו. בנצרת עילית ממשיכים לבנות עליו כשחקן שיוכל לעזור במאבקי העלייה לליגת העל, ומקווים שיוכל להמשיך בקבוצה גם בעונה הבאה.

סיכויים לשוב בעונה הבאה: הירוקים ינסו לשדרג את הקבוצה בעונה הבאה, והעובדה שדפקוס נחשב לכשרון שעדיין לא מימש את מלוא הפוטנציאל שלו בלאומית, וגילו הצעיר, יקשו עליו בקיץ. לליטאי, שהגיע ארצה בהמלצת ריימונדאס ז'וטאוטאס, יש עוד הרבה מה להוכיח כדי לחזור. ומה אומרים במכבי חיפה? "שחקן עם המון פוטנציאל. לא סתם החתמנו אותו לטווח ארוך. הכל תלוי במאמן".

מרטינס דפקוס. מכבי חיפה
עוד לא מיצה עצמו בלאומית. דפקוס/מכבי חיפה

ערן רוזנבאום

סטטוס: מושאל לסקציה נס ציונה.

אורך החוזה: יוני 2015.

המצב בקבוצה: הילד רק בן 20, אבל בעונה שעברה הטביע את חותמו כאשר זכה בתואר השחקן המצטיין במחלקת הנוער, וקצר לא מעט שבחים מראשי המועדון. אבל אז הגיע ראובן עטר, ששחרר את רוזנבאום ושלח את בוקולי ליציע כדי לפנות מקום לקשר אחורי זר. רוזנבאום עושה חיל העונה בליגה הלאומית, הוא משחק קבוע בהרכב, כבש העונה שער לחיבורים נגד מכבי יבנה, אך לאחרונה עבר ניתוח בקע שישבית אותו לחודש הקרוב.

סיכויים לשוב בעונה הבאה: בנאדו רוצה לטפח את עטאא ג'אבר, אך לא פוסל שום אפשרות וימשיך לעקוב אחריו. רוזנבאום: "מקווה להתאושש מהפציעה כמה שיותר מהר. מכבי חיפה? עדיין לא יודע. תלוי בצוות המקצועי".

ערן רוזנבאום מקבל את גביע המצטיין משחר (ראובן כהן). מכבי חיפה
שחר יוותר על מצטיין מחלקת הנוער? רוזנבאום עם הנשיא/מכבי חיפה

אחמד שעבאן

סטטוס: מושאל להפועל רעננה.

אורך החוזה: יוני 2017.

המצב בקבוצה: שעבאן נחשב לשחקן הרכב בקבוצה של תומר קשטן. את העונה הוא פתח בשני שערים רצופים ומאז הוא הבאנקר הכי גדול בהרכב של המאמן, שרוצה להעפיל בעונה הבאה לליגת העל. מאז ימי אדורם קייסי, במכבי חיפה מחפשים את המגן השמאלי הבא. דווקא לאחר שגילו את טואטחה, והביאו מגן שמאלי דומיננטי כמו שיימן, הירוקים מנהלים מעקב צמוד אחר המגן מתוך הנחה שהילד (אוטוטו בן 20) יוכל להיות הדבר הבא באגף.

סיכויים לשוב בעונה הבאה: במכבי חיפה לא פוסלים אפשרות כזאת, אבל זה יקרה רק אם טאלב טואטחה יעזוב בקיץ לאירופה, משום ששמואל שיימן צפוי להישאר גם בעונה הבאה. סוכנו, ג'קי דהאן: "שעבאן הוא המגן השמאלי הכי טוב בליגה הלאומית. הוא, דפקוס וערן מלכין (כבש השבוע שלושער במדי נצרת עילית) עוד ישחקו בבוגרים של מכבי חיפה".

נוער. מכבי חיפה
המגן השמאלי הטוב בלאומית. שעבאן/מכבי חיפה

מושאלים נוספים: גבריאל גרינר (הפועל הרצליה), הייתם חלבי (הפועל נצרת עילית), גיא ליפקה (הפועל חיפה), ערן מלכין (הפועל נצרת עילית), בר אביטן (מכבי אחי נצרת), עאמר זידאן (הפועל עכו), ארנון רבינוביץ' (הפועל הרצליה), רם שטראוס (מכבי אחי נצרת), אכראם שריח (בני סכנין). עלי עוסמאן עבר לבני סכנין בטופס השאלה, אך שוחרר מהמועדון לצמיתות. בכל מקרה, לא הייתה כוונה להחזירו.

ניר דוידוביץ' מתקשה לחזור לפעילות

חן עזריאל לא ימשיך במכבי חיפה

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully