וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאב ביילסקי פרש מהמירוץ לראשות הוועד האולימפי

14.2.2013 / 9:11

המועמד מטעם מרכז הפועל ויתר על התמודדותו בעקבות הליך הבחירות, מה שאמור לסלול את דרכו את יגאל כרמי לתפקיד

הליך הבחירה של יושב ראש הוועד האולימפי הבא של ישראל קיבל היום (חמישי) תפנית מפתיעה בעקבות החלטתו של המועמד מטעם מרכז הפועל, זאב ביילסקי, לפרוש מהמירוץ. ההחלטה של ביילסקי נובעת בעיקר מהתנהלות הליך הבחירות בימים האחרונים. משמעות הדבר היא שהפרישה סוללת את בחירתו של יגאל כרמי, נציגה של מכבי, לתפקיד.

זאב ביילסקי מועמד לתפקיד יו"ר הוועד האולימפי. ניב אהרונסון
מאס בהתנהלות. ביילסקי/ניב אהרונסון

ביילסקי, שייצג בבחירות את מרכז הפועל למרות שאינו משתייך אליו, הפסיד לכרמי על חודו של קול אחד, לפני שאנשי הפועל הפעילו תקנון שחייב את כרמי לנצח ברוב של 68 אחוזים. לאחר שהבחירות נדחו בחודש, ביילסקי נפגש עם כרמי כדי לנסות ולהגיע להבנות, אך הפגישה הסתיימה ללא תוצאות ובסופו של דבר ביילסקי מאס במערכת הבחירות והודיע שהוא מוותר על התפקיד.

פרישתו של ביילסקי לא הופכת את יגאל כרמי ליושב ראש הוועד האולימפי באופן אוטומטי, אבל במצב שנוצר קשה להאמין שמישהו יוכל למנוע ממנו מלהיכנס לתפקיד. ח"כ יואל רזבוזוב, נציג הספורטאים בוועד האולימפי, יהפוך כעת לנציג מרכז הפועל במשא ומתן שיתקיים עם אנשי בראשות כרמי, לקראת כניסתו לתפקיד.

ביילסקי אמר היום: "באתי עם רצון טוב, כל הקריירה שלי תרמתי לספורט. חשבתי שיש מקום שבו אני אוכל להביא שינוי, ועוד בתור אדם שהוא לא חבר מרכז. הבנתי מהר מאוד שהשינוי יצטרך לעבור נגד בתי דין ובתי משפט ואינטריגות והכפשות ושום דבר ממה שעברתי בשלושה-ארבעה שבועות האחרונים היה קשור לספורט".

יגאל כרמי מועמד לתפקיד יו"ר הוועד האולימפי. ניב אהרונסון
שוהה בחו"ל. כרמי/ניב אהרונסון

רזבוזוב אמר לאחר פרישתו של ביילסקי: "ביילסקי יצא מהמשחק, אבל בסופו של דבר נותרו אותם יחסי כוחות. אנחנו ננהל את המשא ומתן כדי שלכרמי תהיה התנהלות טובה יותר, אנחנו לא רוצים שום דבר בשביל עצמנו, אנחנו רק רוצים לפעול לטובת הספורט ובטח שאף אחד לא רוצה לעצור את הוועד האולימפי. לנו חשוב לסכם על כמה עקרונת, שיורידו את העסקנים".

כרמי, שנמצא בחו"ל בשל מחויבויות עסקיות ויחזור לארץ ביום שישי, ניסה לשוחח עם ביילסקי מספר פעמים ואמר: "אני מעריך מאוד את הצעד של זאביק, מודה לו ומבקש את המשך מעורבותו בספורט האולימפי של ישראל. עם אנשים כמו זאביק אפשר לצאת לדרך חדשה שתצעיד את הספורט ההישגי קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully