וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי סוף השבוע באירופה: אייר ג'ורדן

14.2.2013 / 13:00

בלקבורן מחכה לארסנל עם הנשק הסודי שלה: ג'ורדן רודס, שיתמודד לראשונה מול קבוצת פרמייר ליג וינסה להפוך את סיכוייו הגבוהים להתקדם לוודאיים. משחקי סוף השבוע באירופה עם הפלא של אינטר שמחכה להזדמנות לפרוץ

ספורט 2

בתקציר: ה-0:2 של ווסט ברומיץ' על ליברפול

הכל מוכן למעבר לפרמייר ליג (ארסנל – בלקבורן, שבת, 17.00, ספורט 1 ו-HD)

אפקט הפרפר. מי היה מאמין שהמעבר של אנדי רודס, שוער אנגלי אלמוני לחלוטין, מאולדהאם הקטנה לדאנפרמלין הסקוטית הזעירה בקיץ 1990 תגנוב מנבחרת שלושת האריות את אחד החלוצים המבטיחים של הדור הנוכחי? ג'ורדן רודס, בנו של אנדי שנולד חודשים ספורים לפני המעבר, גדל מצפון לגבול עם הילדים המקומיים, העריץ יחד איתם את נבחרת סקוטנלד, ובבוא היום העדיף ללבוש את מדיה. מבחינת אנגליה, מדובר בפספוס של סקורר ענק. אם עוד לא שמעתם עליו, הרי שזה נעוץ בעובדה כי רודס לוקח את הדברים בקצב שלו, ועדיין לא הגיע לפרמייר-ליג. זה לא מונע מהמחמאות לזרום. למשל, שון או'דריסקול, מנג'ר בריסטול סיטי, הישווה את החושים שלו ברחבה לאלה של אלן שירר. בצדק.

הפריצה הגדולה של רודס החלה כאשר חתם בהאדרספילד מהליגה השלישית ב-2009. העונה הראשונה הניבה 19 שערים, כולל שלושער הנגיחות המטורף תוך שמונה דקות לרשת אקסטר. בעונתו השנייה הרשית 16 פעמים. בשלישית הוא כבר התפוצץ עם 37 כיבושים ב-43 משחקי ליגה, כולל חמישיה ורביעיה, תוך שהוא מעלה את קבוצתו לליגת המשנה. במקביל הגיעו גם שמונה שערים בשמונה במשחקים בנבחרת סקוטלנד צעירה. הסקאוטים זרמו מכל קצוות המדינה לחזות בפלא, כולל אלה של ארסנל, מנצ'סטר סיטי וצ'לסי, אבל האדרספילד המתינה בסבלנות ומכרה את רודס רק בקיץ, כאשר בלקבורן שילמה תמורתו שיא מועדון של 8 מיליון ליש"ט. השיא של שירר עמד 20 שנה בדיוק קודם לכן על 3.3 מיליון.

העונה של בלקבורן מאז הירידה אשתקד בעייתית בלשון המעטה, ושלושה מאמנים כבר התחלפו על ספסלה, אבל מה אכפת לרודס? הוא ממשיך לקרוע רשתות. 18 שערי ליגה כבר יש לו במדים החדשים, בתוספת שניים בהאדרספילד לפני עזיבתו, והדבר מעמיד אותו במקום השני בטבלת מלך השערים. לפני שבוע הוא כמעט הפך לחלוץ בלקבורן הראשון מאז 1958 שמבקיע בשמונה משחקים רצופים, אבל השער נגד קבוצת נעוריו איפסוויץ' נרשם לבסוף לחובת השוער כעצמי. במשחק המדובר רודס גם שבר את אפו, אבל זה לא הפריע לו להיאבק על כל כדור גובה.

מובן שכל ההישגים עד כה נמצאים בעירבון מוגבל. בשבת יתמודד לראשונה בחייו ג'ורדן בן ה-23 נגד קבוצת פרמייר-ליג, כאשר יעלה מול ארסנל באיצטדיון האמירויות בשמינית גמר הגביע. הנה לכם מבחן רציני באמת. אם ירמוס גם את התותחנים, סיכויי המעבר שלו לליגה הבכירה, הגבוהים ממילא, יהפכו לוודאות. הקונה הפוטנציאלי ייאלץ להיפרד מהרבה מאוד כסף כדי להחתימו, וכדאי לצפות במשחק רק כדי לראות אותו בפעולה.

ג'ורדן רודס שחקן בלקבורן רוברס. Alex Livesey, GettyImages
לוקח את הדברים בקצב שלו, אבל הפרמייר ליג היא עניין של זמן/GettyImages, Alex Livesey

לנצח את האקסית (ליברפול – סוונסי, ראשון, 17.00, ספורט 2)

הניצחון האחרון של ליברפול על סוונסי הושג ב-1983. אחר כך חלפו 28 שנים ללא מפגשים בין השתיים, אבל מאז שובם של הברבורים לפרמייר-ליג הם מצליחים לתסכל את האדומים. בעונה שעברה, כאשר ברנדן רוג'רס קנה את התהילה בזכות הסגנון המיוחד שלו בסוונסי, הוא יצא מאנפילד עם תיקו 0:0, ובמחזור הנעילה נעץ את המסמר האחרון בפרויקט הכושל של קני דלגליש במשחקו האחרון אי פעם של הסקוטי על הספסל. דני גרהאם כבש את שער הניצחון בדקה ה-86 וקבע 0:1. זה גם היה משחקו האחרון של רוג'רס בווילס, לפני שקיבל את ההצעה לבנות את ליברפול מחדש, ונגד האקסית זה ממש לא הלך לו עד כה. תחילה ניצחה סוונסי 1:3 באנפילד בגביע הליגה בשלהי אוקטובר, וכעבור חודש הסתיים המשחק בליברטי סטדיום בליגה בתיקו מאופס. זה אומר שבשלושה המשחקים בין היריבות בפרמייר-ליג הובקע עד כה שער אחד במצטבר. לא יבול מרשים במיוחד.

השבוע הקרוב משמעותי מאוד עבור רוג'רס. אחרי שהפסיד לאולדהאם בגביע (קצת משעשע שהקבוצה מפרבר מנצ'סטר מוזכרת כאן שוב), נותר לו רק תואר אפשרי אחד בקנה – הליגה האירופית. הערב מתארחת ליברפול אצל זניט, שעדיין סובלת מבעיות חברתיות קשות בתוך הסגל, בתקווה לשפר את מצב הרוח אחרי ההפסד הכואב לווסט ברומיץ' ביום שני. הפיאסקו הגיע אחרי שני משחקים מעולים שהיו קרובים להסתיים בנצחונות חוץ על ארסנל ומנצ'סטר סיטי, אך הניבו בשני המקרים תיקו 2:2. חוסר היציבות מאפיינת יותר מכל את החודשים הראשונים של הצפון אירי במרסיסייד – אמנם רואים את המחשבה וההתקדמות, אך הן ממש לא תמיד באות לידי ביטוי בתוצאות. נצחון על הרוסים, כולל הגומלין בעוד שבוע, בתוספת שלוש נקודות על הברבורים שישברו את הנאחס, עשויים להעלות את האדומים על דרך המלך.

מאמן ליברפול ברנדן רוג'רס. Alex Livesey, GettyImages
אמנם רואים את המחשבה וההתקדמות, אך הן ממש לא תמיד באות לידי ביטוי בתוצאות. נצחון על הרוסים, כולל הגומלין בעוד שבוע, בתוספת שלוש נקודות על הברבורים שישברו את הנאחס, עשויים להעלות את האדומים על דרך המלך. רוג'רס/GettyImages, Alex Livesey

ההבטחה של קובאצ'יץ' (פיורנטינה – אינטר, ראשון, 21.45, ספורט 2)

גם אינטר תשחק הערב בליגה האירופית, בסן-סירו נגד קלוז', אך בניגוד לליברפול נותרו לה מאבקים קריטיים בליגה, וגם הגביע עדיין אפשרי. במצב זה, ההתמודדות מול היריבה הישירה על המקום בליגת האלופות בפירנצה מקבלת משמעות עצומה, וזה גם עשוי להיות משחקו הראשון של מתאו קובאצ'יץ' בהרכב הפותח של אנדראה סטרמאצ'וני.

ההצלחה של אינטר בהחתמתו של ילד הפלא הקרואטי בן ה-18 היא בשורה לא רק לנראזורי, אלא לכדורגל האיטלקי כולו. כל הצמרת האירופית רדפה כבר מזמן אחרי הנער שהוכתר לדבר הבא, והושווה לכל כוכב אפשרי, מדייגו מראדונה, דרך רוברט פרוסינצ'קי ועד ליאו מסי. זבונימיר בובאן אמר על קובאצ'יץ' שהוא עשוי להיות טוב ממנו. מאמן דינמו זאגרב לפני שנתיים, ואהיד חלילהודז'יץ', הפך אותו לשחקן הצעיר ביותר בליגה הקרואטית בגיל 16 וחצי וכאשר נשאל על הבכורה של הילד השיב: "הוא היה בינוני – רק שער ושני בישולים".

העובדה כי אינטר הצליחה לשים עליו את היד תמורת 15 מיליון יורו בלבד לא פחות ממדהימה. עם הגעתו למילאנו, קיבל הקרואטי באופן מיידי את החולצה מספר 10 שפינה וסלי סניידר, והמאמן לא הסתיר את כוונתו לבנות את הקישור סביבו כבר מעכשיו. בינתיים נחל הילד שתי אכזבות. את הבכורה כמחליף הוא רשם בהפסד לסיינה. במחזור האחרון, בבית מול קייבו, היה אמור קובאצ'יץ' להיות בהרכב, אבל מתיחה קלה בקרסול מנעה זאת. לא בטוח שסטרמאצ'וני יסכן אותו נגד הרומנים, אך נגד פיורנטינה מעריכים בארץ המגף שהוא יפתח לראשונה. נגד הקישור האיכותי של הסגולים, זה בהחלט יכול להתפתח למעדן לכל חובב כדורגל.

שחקן דינמו זאגרב מתאו קובאצ'יץ'. EuroFootball, GettyImages
אולי הפעם הוא יפתח בהרכב? אם זה יקרה, צפוי לנו מעדן. קובאצ'יץ'/GettyImages, EuroFootball

החבר של קגאווה נגד קלופ (דורטמונד – פרנקפורט, שבת, 19.30, ספורט 2)

בשקט, בלי לעשות כותרות גדולות מדי, שומרת פרנקפורט על היתרון שהשיגה בתחילת העונה, וסיכוייה להעפיל למוקדמות ליגת האלופות לפחות מהמקום הרביעי נראים לא רע בכלל. שש נקודות מפרידות בינה לבין המקום החמישי, והיא לא מאטה את הקצב. אם תשלים העולה החדשה את המשימה בהצלחה, תהיה זו אחת הסנסציות הגדולות אי פעם בבונדסליגה. גיבורים רבים יש לרשותו של המאמן ארמין פה, וכולם ראויים להתייחסות בכתבה נפרדת, אבל לקראת המפגש עם בורוסיה חייבים להתמקד ביפני שבחבורה.

בדורטמונד מתגעגעים מאוד לשינג'י קגאווה, אך ספק אם יאהבו לראות הצגה גדול של חבר טוב שלו. טאקאשי אינואי פרח לצידו של קגאווה בקבוצת סרזו אוסאקה, והשניים כיסחו יחדיו את הליגה השניה ב-2009. לזכותו של קגאווה נרשמו בעונת העליה ההיא 27 שערים, אינואי "הסתפק" ב-20. כעבור חצי שנה עבר שינג'י לבונדסליגה, טאקאשי המתין עונה נוספת כבר לחתום בבוכום הצנועה, אחת היריבות האיזוריות המושבעות ביותר של דורטמונד, בהמלצתו האישית של חברו. שבעה שערים היו לאינואי בליגה השניה בעונה שעברה, וזה הספיק לפרנקפורט כדי להבין את גודל המציאה. כמיליון יורו הם גרושים עבור המנוע שהגיע לאיינטרכט.

העונה חי אינואי בחלום. לזכותו חמישה שערים ושישה בישולים, קבוצתו מדהימה את המדינה כולה, ואת אחד המשחקים הגדולים ביותר הוא סיפק בסיבוב הראשון בתיקו 3:3 מול דורטמונד דווקא, עם אסיסט לשטפן איינגר ושער נגיחה נפלא תוך שתי דקות. בשבת ידרוך החבר של קגאווה לראשונה על הדשא שהפך את קודמו לכוכב על. הוא נמצא בדרך הנכונה להכרה עולמית בעצמו.

טקאשי אינוי שחקן פרנקפורט. GettyImages
בשבת ידרוך החבר של קגאווה לראשונה על הדשא שהפך את קודמו לכוכב על. הוא נמצא בדרך הנכונה להכרה עולמית בעצמו. אינואי/GettyImages

תיירי הנרי החדש? (איסטר – אוקזר, שישי, 21.00)

כאשר בן שהר הגיע לאוקזר לפני שנה וחצי, כל העיתונאים המקומיים קבעו פה אחד שהוא יצטרך להיאבק על מקומו עם כשרון צעיר בשם יאיא סאנוגו. החלוץ שהחל את דרכו בקבוצת הפרבר הפריזאי לס-אוליס, בה כיכב בילדותו תיירי הנרי, הושווה לא פעם לכוכב העל הצרפתי, ומאזנו בנבחרת עד גיל 16 לא היה מבייש את הנרי בעצמו – 18 שערים ב-18 משחקים. את הופעת הבכורה באוקזר ערך סאנוגו עוד לפני יום הולדתו ה-17, אבל מאז התקדמותו נעצרה, בעיקר בגלל שבר ברגלו לפני שנתיים.

את עונת הירידה אשתקד, במהלכה סבל מפציעה והיעדר אמון מצד מאמנים, הוא ירצה לשכוח בדיוק כמו שהר. את השבועיים האחרונים, לעומת זאת, הוא יזכור לנצח. שני שערים היו בכל הקריירה של סאנוגו בקבוצה הבוגרת של אוקזר עד לתחילת 2013. לפני שבועיים, הוא הפציץ רביעיה תוך 17 דקות בנצחון 4:5 מדהים על לאבאל. שבוע חלף, וסאנוגו הוסיף שלושער לרשת טור בנצחון 2:3, תוך שהוא משלים את המהפך המושלם בתוספת הזמן. שבעה שערים תוך שבוע! האם זה מקרי, או אולי אנחנו עדים לפריחת הכוכב החדש של צרפת? השער הזה לרשת אנגליה הצעירה לפני שנה גורם לרצות שהאופציה השנייה נכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully