וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נבחר יו"ר לוועד האולימפי: "נגיע למצב של כאוס"

10.2.2013 / 20:05

הבחירות לראשות הוועד התפוצצו למרות שיגאל כרמי השיג רוב. נציגי הפועל הפתיעו תקנון מפתיע, וכרגע אין יו"ר לועד האולימפי

הבחירות לראשות הוועד האולימפי שהיו מתוכננות להיום (ראשון) לא הגיעו להכרעה, לאחר שנציגי הפועל דרשו לבחון מחדש את הבחירות לאחר ההצבעה. בהצבעה זכה נציג מכבי יגאל כרמי ב-15 קולות לעומת 14 של נציג הפועל זאב ביילסקי, אך נציגי הפועל הפתיעו והפעילו תקנון שקובע כי על מנת לזכות בבחירות נדרש רוב של 68 אחוז מהקולות, והוחלט כי הנושא ייבחן מחדש. 30 חברי ההנהלה של הוועד האולימפי היו אמורים לקבוע מי מבין שני המועמדים, יגאל כרמי נציג מכבי או זאב ביילסקי, נציג הפועל, יחליף את היו"ר היוצא צבי ורשביאק, שכיהן בתפקיד במשך 16 שנים.

זמן שהייתה אמורה להתקיים ההצבעה נציגי מרכז הפועל ניסו לדחות אותה, ולאחר מכן התקיים דיון סוער בדלתיים סגורות. במהלך האסיפה הכללית, שהתקיימה לפני ישיבת חברי ההנהלה והבחירות, התפרץ חבר הכנסת הטרי ממפלגת 'יש עתיד' יואל רזבוזוב וביקש לפסול שלושה חברי הנהלה להצבעה בטענה לניגוד אינטרסים. מדובר במנחם וידהורן ממרכז אליצור, שהתפטר מתפקידו כיו"ר אליצור כדי להצביע לכרמי.

חוץ מזה מדובר בנציגת הפועל באיגוד הכדורסל כנרת גנצרסקי, עליה טען רזבוזוב כי אינה חברת הנהלה של איגוד הכדורסל, וכן לגבי מועמד מכבי יגאל כרמי עצמו. היועץ המשפטי של הוועד האולימפי דחה את בקשתו של רזבוזוב, דבר שהיה יכול לגרום למהפך בבחירות לטובת מועמד הפועל זאב ביילסקי. מעט לפני ההצבעה, התחזקו ההערכות כי כרמי ינצח את הבחירות עם 16 קולות לעומת 14. בסופו של דבר, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, שהיה אמור להצביע כאיש מכבי, נטש את ההצבעה לפני תחילתה מסיבה לא מובנת.

לאור המצב שנותר בסופו של הערב הזה, כבר החלו דיבורים בין המרכזים על רוטציה. כרמי וביילסקי ייפגשו בכל מקרה בימים הקרובים, למרות שעל פי התרחיש שהפועל מבקשים לא אמור להיות רוב של 68 אחוז גם בבחירות המתוכננות ב-10 במרץ. "המצב הזה", טען חבר ההנהלה מטעם הפועל ריקי בכר, "יגרום לכאוס בוועד האולימפי".

יגאל כרמי אמר בלקוניות: "זה לא מכובד, הייתה כאן תחמנות, אך אני מקווה שעם הרוב שהשגתי אזכה בסופו של דבר בתפקיד".

יעל ארד, נציגת מרכז מכבי אמרה: "חבל שיש צד שלא יודע לנפסיד בבחירות האלה. עם כל הכבוד וההערכה לביילסקי, יגאל כרמי ניצח. צר לי שהם החליטו להביא את הספורט למצב כזה". ריקי בכר, נציג מרכז הפועל אמר: "הם עשו תרגיל ולקחו אחד משלנו כדי שיצביע להם, אז נאלצנו להפעיל את התקנון".

יואל רזבוזוב, שהיה אחד מיוזמי המהלך מהצד של הפועל אמר: "אני לא אוותר ואני אלחם לטובת הספורטאים. לקראת הבחירות האלה אני נחשפתי לדברים שלא האמנתי שאחשף אליהם, ואנחנו נמשיך להילחם למען הספורט".

תגובת מרכז הפועל: "הדרישה להצבעה ברוב מיוחס באה ממשה פונטי, נציג איגוד השייט שאינו מייצג את מרכז הפועל. דרישתו באה כתוצאה מחשש לטובות הנאה שהוצעו לבעלי זכות הצבעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully