וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להתאחדות מזל גדול שמיגל לא עבר למכבי ת"א"

6.2.2013 / 12:25

גורמים בהתאחדות טוענים: האישור שניתן להחתמת המגן ללא בדיקות לא חוקי, וללא ידיעת לוזון. קבוצות איימו לפנות לפיפ"א

סערה גדולה התחוללה אמש (שלישי) בין מסדרונות ההתאחדות לכדורגל, שם ביקרו בחריפות את ההתנהלות בסוגיית מעברו של המגן הפורטוגלי, מיגל, למכבי תל אביב. גורמים בהתאחדות טענו אמש כי האישור שניתן בדיעבד על ידי בכירים בהתאחדות מנוגד לתקנות ומהווה "סיכון גדול שיכל להפר את הכללים בכדורגל הישראלי", כלשונם.

כזכור, בטרם נודע אמש סמוך לחצות כי השחרור הבינלאומי של השחקן לא הגיע ומעברו לקבוצה בוטל, הגישו הצהובים בקשה למחלקה המשפטית בכדי שזאת תאשר להם להעביר את חוזהו של השחקן ללא צורך בבדיקות רפואיות, וזאת בתנאי שהשחרור הבינלאומי יגיע עד חצות.

"בהתאחדות בחרו לאשר בדיעבד עסקה שמנוגדת לתקנות. אני יודע בוודאות שאם השחרור היה מגיע קבוצות מליגת העל היו פונות לפיפ"א. לא ברור לי כיצד פעלו בניגוד לרוח ההתאחדות, שמדברת על ערכים של טוהר והגינות בספורט", אמר אותו גורם והוסיף: "לא ברור ממתי נותנים לקבוצה לאשר שחקן בדיעבד. אם מכבי תל אביב רצתה להחתים מגן, היא הייתה צריכה להתעורר קצת קודם, ולא לחכות ליום האחרון".

בהתאחדות היה מי שטען אתמול שהתובע, עו"ד משה אביבי, הוא זה שאישר את המעבר בכך שהציג את עמדת ההתאחדות לבקשה של מכבי תל אביב. יחד עם זאת, ראוי לציין שנשיאות בית הדין קיבלה את ההחלטה, אם כי גם שם אישרו כי זו נעשתה בכפוף לחוות הדעת של אביבי. לטענת אותם גורמים, הדבר נעשה בניגוד לתפיסתו של יו"ר ההתאחדות אבי לוזון.

כאמור, הביקורת על ההתאחדות נמתחת למרות שמגן ולנסיה לשעבר לא עבר למכבי תל אביב, וזאת משום שלטענתם ההתאחדות "לא יכולה לעשות איפה ואיפה בין הקבוצות, ואם המעבר היה מתבצע ראשי קבוצות בליגת העל היו פונות לפיפ"א ומדווחות על העבירה". ייתכן והנושא יעלה לדיון גם במהלך ישיבות הנהלת ההתאחדות הקרובה, כדי לחדד מעט את נושא החריגה מהתקנות.

תגובת ההתאחדות לכדורגל:

"עמדת ההתאחדות לבקשת מכבי תל אביב, כפי שהוגשה לנשיאות ביה"ד העליון, שמה דגש על שמירת מועדי רישום תוך פירוט כל סעיפי התקנונים הרלוונטיים ובכלל זה קיום כל התנאים המקדמיים לרישום שחקן, לרבות המצאת ITC במועד. ההתאחדות אינה מאריכה מועדי רישום. הסמכות בעניין זה נתונה לנשיאות ביה"ד העליון.

"בבקשת הקבוצה צויין כי השחקן לא הגיע לישראל בבוקר יום הגשת הבקשה עקב תקלה טכנית והומצא תדפיס של כרטיס הטיסה לפיו הוא אמור להגיע ביום רביעי לפנות בוקר. על בסיס האמור לא התנגדה ההתאחדות להארכת המועד להמצאת הבדיקה הרפואית (ולה בלבד) (לדברי הקבוצה נערכו לשחקן בדיקות רפואיות גם בחו"ל).

"נשיא ביה"ד העליון דן בבקשה והחליט להאריך את המועד להמצאת הבדיקה הרפואית. משלא הומצא ITC עד למועד הקבוע בתקנון, לא ניתן יהיה לרשום את השחקן. יובהר כי גם בעבר לא התנגדה ההתאחדות, במקרים מסויימים, עקב תקלות טכניות, כי נשיאות ביה"ד תאריך מועדי רישום במספר שעות. אך לאחרונה אישרה נשיאות ביה"ד (אף ללא תמיכת ההתאחדות) הארכת מועדי רישום ב-5 מקרים שונים של שחקני נוער זרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully