וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירוף ברייבנס: "אל תשכחו לשים 'אלופה' בסוף כל משפט"

יובל קליין, ניו אורלינס

4.2.2013 / 21:11

העורבים חגגו אליפות, הניינרס ניסו לספק הסברים ואף אחד לא יכול היה להתעלם מהפסקת החשמל הגדולה. יובל קליין מדווח מערב מרגש בניו אורלינס, שמחכה לכולם גם בסיבוב הבא

"ריי! ריי! ריי לואיס! לואיס! ריי אנתוני לואיס!", צעק הרץ האחורי של הרייבנס, ריי רייס, לעבר מספר 52 בסגול-לבן כדי להשיג את תשומת ליבו. "עשינו את זה! הם לא יכולים לקחת את זה מאיתנו!", המשיך רייס. "עשינו את זה", ענה לואיס. הליגה ארגנה חדר ראיונות לשחקנים, בו הונחו שישה שולחנות עם מיקרופונים ומערכת שמע, אותם ניצלו שחקני הרייבנס כדי לחגוג במקום לענות לשאלות העיתונאים. טרל סאגס הציג את רפרטואר שירי הראפ שלו ואד ריד המשיך את הקריוקי עם הגרסא שלו ל-"two ticket to paradise" של אדי מאני. "היי, ג'קובי! מה קורה?", המשיך רייס להתעלם מהתקשורת, תוך שהוא מוודא שכל השחקנים בחדר יודעים שהם עשו את זה. "אתם יכולים לקרוא לנו איך שאתם רוצים", אמר סאגס, "רק אל תשכחו לשים בסוף המשפט 'אלופה'. בולטימור רייבנס אלופת העולם!".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגביע שלהם. ג'ון הארבו ומנהלי הרייבנס/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביציאה מהסופרדום, עובדי האצטדיון בירכו את האוהדים לשלום והוסיפו "תבואו שוב". אחרי האירוח המצוין של העיר לאורך השבוע, יש סיכוי טוב שבהחלט נחזור, אך ספק אם גם הליגה תעשה זאת בסופרבול נוסף, אחרי תקרית הפסקת החשמל, שגרמה לסופרבול 47 להיות הארוך בהיסטוריה. מאז הוריקן קטרינה, הושקעו בסופרדום 336 מיליון דולר במטרה להכין אותו לאירוע בסדר גודל שכזה, אותו אירח לאחרונה לפני עשור בדיוק, אבל גם זה לא עזר. למרות ההפסקה של 34 דקות, הקהל והשחקנים לקחו את העניין בקלות. אוהדי שתי הקבוצות החלו לעשות גלים ביציע כדי להעביר את הזמן ואילו השחקנים נשכבו על הדשא וביצעו מתיחות.

"חשבתי שהיינו יכולים לשחק", אמר ג'ו פלאקו, ה-MVP של המשחק, "התאורה הייתה עדיין מספיק טובה כדי שהתופסים יראו את הכדור. הבעיה הייתה שהאוזניות של סן פרנסיסקו לא עבדו ושלנו כן, אז אי אפשר היה להמשיך עד שהעניין טופל". פלאקו החל את המשחק בטירוף, עם שלוש מסירות לטאצ'דאונים במחצית הראשונה. האחרונה שבהם הייתה מסירת עומק קשתית של 56 יארד לג'קובי ג'ונס. פלאקו סיפר שכאשר הוא קיבל את המהלך ממתאם ההתקפה שלו ג'ים קולדוול, הוא לא היה בטוח שזה המהלך הנכון לעשות. "שאלתי אותו שוב, אתה בטוח?", אמר פלאקו, שביצע את תרגיל ההטעיה פעם אחת ואז מצא את ג'ונס, במהלך שהביך את הסייפטי של הניינרס, כריס קוליבר, שסיים מצידו משחק חלש.

זה לא היה המהלך הגדול היחיד של ג'קובי ג'ונס בסופרבול הזה. מלבד המסורת שלו, שנמשכה גם הפעם, להפיל את הכדור בבעיטת פתיחה או פאנט, אבל איכשהו תמיד להשתלט עליו מחדש, מספר 12 של בולטימור החזיר את בעיטת הפתיחה של המחצית השנייה ל-108 יארד וטאצ'דאון. לפני החזרת הבעיטה, שפשף ריי לואיס את שתי ידיו על החזה של ג'קובי ונתן לו את התחושה שמשהו מיוחד הולך לקרות. זו הייתה החזרת הבעיטה הארוכה ביותר בתולדות הסופרבול. "בשביל זה אנחנו מתאמנים, כל מחנות האימונים, הזיעה, אמבטיות הקרח והטיפולים. הכל בשביל הרגע הזה", אמר ג'ונס, שסיים את המשחק עם עוד שיא סופרבול, של 290 יארדים כוללים ואולי היה צריך לגרוף בעצמו את תואר ה-MVP.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רצה לשחק גם בחושך. פלאקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיפור ההצלחה של ג'קובי ג'ונס הוא סיפור קלאסי של עבודה קשה והתמדה במטרה. הבחור הוא יליד ניו אורלינס והתיכון שלו נהרס במהלך הוריקן קטרינה. בנוסף, הוא לא הצליח למצוא קולג' שייתן לו לשחק פוטבול. "הרגשתי כאילו יש לי לבנים בכיסים כשסיימתי את התיכון, אבל מאז אני פשוט עף ", אמר ג'ונס, שמצא את עצמו בקולג' קטנטן, ליין קולג', בטנסי ומחר בבוקר כבר ימצא את עצמו על מטוס לדיסנילנד.

מי שכנראה תצטרף אליו היא אמו, שהולכת איתו לכל מקום. השבוע, אמא ג'ונס הכינה ארוחה לכל הקבוצה, עם שלל מאכלים מקומיים של לואיזיאנה. "שמע, אני מיוטה ואין לנו דברים כאלה", אמר לנו שחקן ההגנה, פול קרוגר, "אבל נהניתי מכל רגע". קרוגר המשיך לספר על התחושות של השחקנים במהלך ההפסקה הארוכה, שאחריה סן פרנסיסקו רשמה ריצת 0:17 וחזרה למשחק, "אני לא רוצה לומר שזה לא השפיע, כי אחרי זה היה להם מומנטום, אבל הרגשתי שזה כל כך התאים לעונה שלנו. עברנו הרבה עליות ומורדות וזה היה מושלם שגם המשחק האחרון שלנו יהיה כזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצגה בעיר הולדתו. ג'קובי ג'ונס/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפורטי ניינרס בהחלט נהנו משינוי המומנטום בגלל הפסקת החשמל, שהשאירה את ג'ו פלאקו ללא הכדור למשך 84 דקות, אם מחשיבים גם את ההופעה המעולה של ביונסה. ג'ים הארבו, מאמן הניינרס, ניסה להפחית מחשיבות ההפסקה. הוא גם ניצל את זמן המסך שלו כדי להתלונן על השופטים וסיפר שלא דיבר עם אחיו לפני המשחק ושבסיומו רק אמרו כל הכבוד זה לזה. "ג'ו הצליח להתחמק מכמה סאקים, הוא היה מאוד חלקלק וביצע את הזריקות שלו בשלמות הערב", אמר המאמן והצדיק את הדמיון שראינו בין בן רות'לסברגר לג'ו פלאקו.

בניגוד לשחקני בולטימור, שהגיעו לדבר עם התקשורת במדי המשחק, שחקני סן פרנסיסקו הגיעו לאחר מקלחת, לבושים כולם בחליפות. "אולי היו לנו קצת פחות אנרגיות", אמר ורנון דייויס, בהתייחס להבדלים בין הסופרבול לאליפות ה-NFC לפני שבועיים, שם כן הצליחה הקבוצה מהמפרץ לבצע מהפך, למרות פיגור דומה במחצית. פטריק וויליס סיפר שהרגע שהוא הכי יזכור מהמשחק היה כאשר השעון הראה אפס בסיום. "אנחנו לא מאשימים אף אחד. אנחנו מנצחים ביחד ומפסידים ביחד, והיום הפסדנו" אמר הליינבקר.

סן פרנסיסקו "הצליחה" להפסיד את המשחק למרות שרשמה 468 יארדים על הגנת הרייבנס. כנראה שההבדל היה בשני האיבודים של ההתקפה, המסירה לחטיפה של קולין קפרניק והפאמבל של הרוקי להמייקל ג'יימס, אשר הפך במהרה לדרייב מעולה של עשרה מהלכים ו-75 יארד בראשות שני הטייט אנדים של בולטימור, דניס פיטה ואד דיקסון. קפרניק הגיע למסיבת העיתונאים בחליפה ואוזניות אדומות על צווארו. "ניסינו לבצע את המהלך הטוב ביותר שיכניס אותנו לאנדזון", אמר קפרניק על שלושת המהלכים האחרונים של קבוצתו. הניינרס היו על קו חמשת היארדים, אך שלוש פעמים הקוורטרבק ניסה לחפש את מייקל קראבטרי לשווא. בפעם האחרונה נראה היה שקפרניק שינה את המהלך ברגע האחרון על הקו, אחרי שראה את העמידה של הגנת הרייבנס. "לא אפשרנו לו לרוץ עלינו", אמר מתאם ההגנה של הרייבנס, דין פיס, "הפסדנו בוושינגטון כי קירק קאזינס רץ עלינו. הפסדנו בפילדלפיה כי מייקל ויק רץ עלינו. אז לא נתתי לו לרוץ עלינו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא נתנו לו לרוץ. קפרניק/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין דרך טובה יותר להיפרד מריי לואיס מעצירה של הגנת הרייבנס ברדזון, אך לואיס הוא לא היחיד שסיים את הקריירה שלו עם טבעת, אלא גם מאט בירק. הסנטר של בולטימור, שעשה היסטוריה והפך לשחקן הראשון מהארוורד שמופיע בסופרבול, הוא חלק מקו ההתקפה המעולה של הקבוצה, שהרשה רק סאק אחד לכל אורך הערב וחמישה בלבד בפלייאוף כולו. אותו קו התקפה סידר לפלאקו מספיק זמן ברבע הרביעי כדי למצוא את אנקואן בולדין המצוין במצב של דאון שלישי ויארד אחד, אחרי צ'אלנג מוצלח של ג'ים הארבו על מיקום הכדור, כדי להמשיך את הדרייב שהסתיים בשער שדה חשוב. זו הייתה הפעם התשיעית מתוך 16 בה הרייבנס רשמו בהצלחה דאון שלישי, מול 2 מ-9 בלבד של הניינרס.

פלאקו השווה במשחק את שיאו של ג'ו מונטנה, עם 11 טאצ'דאונים מול אפס חטיפות בפלייאוף הזה וסיפר שזה מרגש מאוד בשבילו, כי קוורטרבק העבר של סן פרנסיסקו היה השחקן האהוב עליו כילד. תוכנית המשחק האגרסיבית של התקפת בולטימור והיכולת של פלאקו, השאירה בחיים את התיאוריה לפיה הקוורטרבקים הקלאסיים, שנשארים בפוקט, מנצחים בסופו של דבר. השנה קיבלנו עונת פוטבול כיפית ופלייאוף מעולה, עם משחק גמר אותו לא נשכח בגלל בעיות טכניות, בגלל ריי לואיס, בגלל ג'ו פלאקו ובגלל האחים הארבו. אחרי שייקחו קצת זמן לחגוג, יצטרכו בהנהלת בולטימור לשבת ולראות לאן הקבוצה שלהם הולכת. פלאקו, אד ריד ופול קרוגר הפכו לשחקנים חופשיים ונראה שלפחות שניים מתוך השלושה יישארו ויקבלו צ'ק יפה בתמורה לניצחון בסופרבול, ששמר על מקומם של הרייבנס כקבוצה המוצלחת בליגה במשחקי פלייאוף, עם 66 אחוזי הצלחה.

אז אוהדי סן פרנסיסקו, מי יותר טובה מהקבוצה שלכם? בולטימור רייבנס!

תהיו חזקים בשבעת החודשים הקרובים ונפגש בעונה הבאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגביע בידיו. סם קוך/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully