וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: ישראל וטורקיה בדרך לארח את יורובאסקט 2017?

איגוד הכדורסל פועל מול פיב"א אירופה, כשנבדקת אפשרות לארח את הטורניר יחד עם הטורקים. העלות המשוערת: 4 מ' יורו

האם אחרי שנים של ההשתתפויות בטורניר אליפות אירופה, עומדת ישראל לארח את הטורניר היוקרתי? לוואלה! ספורט נודע כי איגוד הכדורסל הישראלי פועל מאחורי הקלעים בכדי להביא לישראל את טורניר יורובאסקט 2017, ולאחרונה נוצרו קשרים בין איגוד הכדורסל הישראלי לאיגוד הטורקי, כשאחת האפשרות שעלו היא ששתי המדינות יארחו אותו במשותף. הסיבה המרכזית להצעה היא שישראל לא מחזיקה אולם בן 15 אלף מושבים, דבר הדרוש על פי תקנון פיב"א אירופה בכדי לקיים בו את מעמד משחק הגמר. במידה ואכן תתקבל ההצעה של ישראל וטורקיה, יתקיים הגמר באולם אבדי איפקצ'י באיסטנבול.

יו"ר איגוד הכדורסל, אבנר קופל עם נשיא פיב"א אירופה אולפור רפנסון. איגוד הכדורסל
יעשו היסטוריה? אבנר קופל עם נשיא פיב"א אירופה, אולפור רפנסון/איגוד הכדורסל

יו"ר איגוד הכדורסל, אבנר קופל, שוחח לאחרונה עם בכירים בפיב"א אירופה ומסר להם כי בתוך כשנה צפויה להסתיים בניית האולמות בירושלים ובחולון, ואז תחזיק ישראל בארבעה מתקני כדורסל ברמה גבוהה שיעמדו בתקן אירוח משחקים בינלאומיים (יחד עם היכל נוקיה והאולם בחיפה). העלות המשוערת לאירוח טורניר שכזה עבור איגוד הכדורסל עומדת על כארבעה מיליון יורו ובאיגוד כבר פתחו במאמצים לגיוס הכספים, כשבין היתר מעורבים גם שרת הספורט לימור לבנת, ואורי שפר, סמנכ"ל וראש מינהל הספורט במשרד התרבות והספורט.

מדובר בשיתוף פעולה מפתיע במיוחד, בעיקר נוכח העובדה כי היחסים בין ישראל לטורקיה מתוחים מאוד בשנים האחרונות, בעיקר לאחר האירועים בחודש מאי 2010. כזכור, משט של ספינות יצא מטורקיה לכיוון עזה, על מנת לנסות ולשבור את הסגר הישראלי על הרצועה. לאחר שמשתתפי המשט וביניהם פוליטיקאים, עיתונאים ואנשי ארגון הטרור האיסלאמי IHH, סירבו לאפשר את העברת הסחורות לבדיקה ישראלית, לפני הכנסתם לעזה והמשיכו לעשות את דרכם לעבר הרצועה, השתלט צה"ל על אוניית המרמרה. במהלך ההשתלטות נהרגו תשעה מאנשי האונייה, מה שהוביל לסכסוך עמוק בין שתי המדינות.

טורקיה אירחה בעבר את היורובאסקט בשני מקרים. ב-1959 הזוכה הייתה ברית המועצות, בעוד ישראל סיימה במקום ה-11 והמארחת במקום ה-12. ב-2001, הטורקים עשו את כל הדרך אל הגמר, עם ניצחונות דרמטיים על קרואטיה ברבע הגמר ועל גרמניה בחצי, לפני שנכנעו ליוגוסלביה. ישראל סיימה את אותו טורניר במקום ה-12. ב-2010 טורקיה אירחה את אליפות העולם וגם בה הגיעה להישג מרשים, כאשר עשתה את כל הדרך אל הגמר, עם שמונה ניצחונות רצופים. בגמר, נכנעו הטורקים ללא תנאי לדרים טים של נבחרת ארצות הברית בראשות קווין דוראנט.

אולם אבדי איפקצ'י באיסטנבול. GettyImages
האולם שיארח את הגמר, במידה והתוכנית תצא לפועל. אבדי איפקצ'י/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully