וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ק וג'קי הארבו: "הסופרבול יהיה הציפוי שעל העוגה"

יובל קליין, ניו אורלינס

31.1.2013 / 14:00

ההורים הגאים מנסים לא להתרגש יותר מדי ויודעים שהבן המפסיד יזדקק להם יותר בסיום. יובל קליין מדווח מניו אורלינס

בלילה שבין ראשון לשני - דיווח חי באתר ממשחק הסופרבול

בהתחלה זה נקרא "סופרבול סאנדיי", אחר כך זה הפך ל"סוף שבוע הסופרבול". היום זה כבר "שבוע הסופרבול". חמישה ימים לפני הריקוד הגדול, המכונה המשומנת של ה-NFL עובדת במלוא המרץ ומייצרת אקשן, התלהבות ובעיקר המון כסף, כמו שרק באמריקה יודעים לעשות. ניו אורלינס התאפרה לכבוד האירוע והסתירה את הבעיות הכלכליות והשחיתות בעירייה בעזרת עשרות פרסומות של באד לייט ושאר ספונסרי הליגה. כל בניין ממותג, כל עמוד תאורה מלווה בקישוט וברובע הצרפתי הוסיפו את דגלי הקבוצות למרפסות, לצד הדגלים בצהוב, ירוק וסגול המסורתיים של המארדי גרא.

ניו אורלינס תמיד הייתה ידועה בהיותה עיר תוססת וצבעונית ולמרות זאת, אפשר להרגיש שמשהו גדול ומיוחד עומד לקרות כאן בסוף השבוע הקרוב. רוב האוהדים אמורים להגיע היום ומחר מסן פרנסיסקו ובולטימור, אך כבר כעת נרשמת תנועה ערה ומרשימה של אנשים ברחוב ברבן המפורסם, בלב הרובע הצרפתי, שם נהנים החוגגים מעשרות הבארים ובתי הקברט המקומיים. בברבן סטריט אפשר עדיין להרגיש את האותנטיות והמוזרות של ניו אורלינס בתוך כל המערכת הממוסחרת של הליגה, שכאמור השתלטה על העיר. המוזיקה החיה מכל בלוק, שרשראות החרוזים הצבעוניים על כתפם של העוברים ושבים, ריח האלכוהול המרחף והקבצנים הרבים, מזכירים לך בדיוק איפה אתה נמצא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברבן סטריט מקושט/מערכת וואלה!, צילום מסך

הניינרס הגיעו לעיר ביום ראשון, בעוד הרייבנס בחרו להעביר עוד לילה בבית והגיעו בשני בבוקר. מרגע הנחיתה, שתי הקבוצות נאלצות לעבור את תהליך ההיכרות האינטסיבי עם התקשורת. מדי יום, כל שחקני הקבוצה, ללא יוצא מן הכלל, נדרשים לעמוד מול המצלמות והמיקרופונים למשך שעה, לפני שהם יוצאים לאימון הנערך בדלתיים סגורות. מי שעוד התבקשו צריך לקחת חלק בתהליך הזה היו ג'ק וג'קי הארבו, ההורים הגאים של שני המאמנים הראשים של הקבוצות, ג'ים וג'ון. צמד ההורים נהנים מכל רגע וקשה להאשים אותם.

"לפני שנפתח בשאלות, אני רוצה לספר סיפור", אמר ג'ק הארבו בן ה-73 וסיפר על שנתו הראשונה בקולג', שם לקח קורס פוטבול עם מאמן האוניברסיטה, ששיתף עם 35 תלמידי הכיתה את שלושת הדברים ההכרחים לכל מי שרוצה להיות מאמן בעתיד. הראשון, אתה מוכרח להיות בעל תשוקה ואהבה למשחק. השני, אתה צריך לעבוד יותר קשה מכל תלמיד אחר בכיתה. השלישי זה להתחתן בחוכמה. "אני מבטיח לכם שזו העצה היחידה שלקחתי. ג'קי הארבו היא היסוד של המשפחה הזאת. היא העבירה אותנו 17 בתים במשך 43 שנות אימון שלי. היא זו שמכרה וקנתה את הבתים. היא לקחה את הילדים לבית הספר והחזירה אותם. היא הלכה לבית הספר אם דברים לא עבדו כמו שצריך. היא הגיבורה האמיתית שלי. אתם רוצים לשאול אותנו איך אנחנו מרגישים ביום ההיסטורי הזה? ג'קי, מי יותר טוב מאיתנו?", שאל ג'ק את השאלה שאימץ בנו ג'ים, כדי לדרבן את קבוצתו. ג'קי קמה מהכיסא וענתה בהתלהבות: "אף אחד!".

אף אחד מהעיתונאים בחדר לא נותר אדיש על רקע ההתלהבות של הזוג הגאה ומחיאות כפיים נשמעו מכל עבר. לאחר מכן, נשאלו ההארבואים על המזג החם של בניהם על הקווים בזמן המשחקים. ג'ק התנדב לענות: "אחד הדברים שאנחנו שואבים ממנו גאווה גדולה, זו העובדה שהם מתנהגים כמו שהם". ג'קי הוסיפה שהם מעולם לא ביקשו מהילדים להירגע. כשנשאלו מתי הבינו שהבנים שלהם יגדלו להיות מאמנים, המשיך ג'ק לפרגן לאשתו: "כמאמן, הרבה פעמים אתה יוצא לפני הזריחה וחוזר אחרי השקיעה. לג'קי הייתה פילוסופיה מעולה והיא רצתה שהילדים שלה ידעו בדיוק מה אבא שלהם עושה. אני זוכר שכאשר הם בקושי החלו ללכת, היא הייתה מביאה אותם לאימונים. אנחנו היינו מתאמנים והם למדו לזרוק כדור". ג'ק הוסיף שהמשפחה הייתה מארחת את השחקנים שלו בימי חמישי לארוחת ערב, כך שהילדים תמיד היו מעורבים במשחק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכוח של המשפחה. ג'קי לצידו של ג'ק הארבו במסיבת העיתונאים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד להורים תמיד היה נדמה שג'ון יילך לכיוון האימון, לגבי ג'ים היה נדמה שהוא יבחר בדרך שונה, לאחר שסיים תואר ראשון בלימודי מדעי המדינה. "ג'קי מאוד התלהבה מזה", סיפר ג'ק, "היא אוהבת פוליטיקה. אבל יום אחד, באמצע ארוחת הערב, היא שאלה את ג'ים באיזה בית ספר הוא מתכנן ללמוד משפטים והוא ענה שהוא רוצה להיות מאמן. הפנים שלה נפלו ישר לתוך הפירה".

לקראת המשחק, אף אחד מהבנים לא התקשר לאבא ג'ק כדי לשאול על התוכניות של האח השני והאב סיפר שכרגע הם לא מדברים זה עם זה וכך הוא היה רוצה שהדברים יתנהלו. לגבי התייעצויות איתו סיפר ג'ק, רק פעם אחת הוא הצליח להוציא משהו מג'ים. זה היה לפני דראפט 2011. "אחרי שנגמר היום הראשון והסיבוב הראשון, ג'ים התקשר ושאל מה אני חושב. ידעתי שהוא יבחר קווטרבק בסיבוב השני ושאלתי אותו מי זה יהיה. הייתה דממה מוחלטת ואחריה הוא שאל אם אני מדבר על זה עם מישהו. הייתי צריך להבטיח לא לספר לאף אחד ורק אז הוא הסכים לשתף אותי בבחירת קולין קפרניק. הוא אמר לי שהוא לא רק הקוורטרבק הכי טוב בדראפט, אלא גם השחקן הכי טוב בדראפט".

על הזוג הארבו שורר הרבה מאוד לחץ בימים אלה, שכן זו הפעם הראשונה בהיסטוריה בה שני אחים נפגשים כמאמנים ראשיים בסופרבול. "אני חייבת לומר שהולדת הילדים והנכדים שלנו היו אירועים יותר משמעותיים עבורנו. הסופרבול יהיה הציפוי שעל העוגה". בנוסף, הזוג יצטרך להתמודד עם התוצאה הסופית, בה בן אחד יהיה המנצח הגדול והשני, מפסיד. כזכור, שני הבנים נפגשו במשחק חג ההודיה בשנה שעברה, שם ג'ון ובולטימור המארחת ניצחו. ההורים ביקשו מהנהלת הרייבנס לראות את המשחק באחד המשרדים בפרטיות ובסיום ירדו קודם כל אל חדר ההלבשה של בולטימור. "נכנסו וכולם היו כל כך שמחים, שלא היה צורך בנו. הלכנו לחדר ההלבשה של סן פרנסיסקו וראינו את ג'ים מבואס ולבוש עדיין בבגדי מהמשחק ואז הבנתי שהוא יותר זקוק לנו כהורים באותו ערב", אמר ג'ק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי מהבנים יזכה להניף אותו? גביע לומברדי מוצג לראווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני מדבר יותר מדי?", שאל ג'ק שאלה רטורית ומיד אחריה התפנה לספר על הקשר שלו לשחקן הבייסבול האגדי ווילי מייז ולמתאגרף מוחמד עלי. הזוג סיפר שאין להם תוכניות לסוף השבוע הקרוב, מלבד לבלות עם הנכדים והמשפחה שמגיעה במיוחד לאירוע. הם עדיין לא יודעים אילו בגדים ילבשו, אך הבטיחו שהם לא יהיו למשחק בסגול או אדום. במשחק עצמו, הם לא רוצים להפגין רגשות, רק שייגמר מהר. "ארצ'י מאנינג התקשר אלינו", סיפר ג'ק, "אבל אצלו המצב קל יותר כאשר פייטון ואיליי נפגשים. הוא סיפר לנו שהוא ואישתו תמיד בעד ההתקפה, כי הבנים שלהם לא משחקים בהגנה".

לסיום, ג'ק הזכיר שגם בנו הבכור של ג'ים יהיה במשחק. ג'יי הארבו עובד במחלקת הוידיאו והסקאוטינג של בולטימור, כך שמלבד המפגש בין שני האחים, יש כאן גם מפגש בין אב ובנו. חגיגה. כמו שבטח כבר הבנתם, משפחת הארבו מאוד גאה בהישגי הבנים. ומדוע כל השמות הפרטיים של בני המשפחה מתחילים באות J? ג'קי הבטיחה שזה מקרי לחלוטין. "הרגע שאזכור מהעונה הזו היה כאשר הבת של ג'ון חיבקה אותו בשירת ההימנון במשחק מול הפטריוטס. משפחה ומדינה זה המסר הכי חשוב פה", סיכם ג'ק את המופע של בני הזוג הארבו.

עם תום מסיבת העיתונאים של המשפחה הראשונה של ה-NFL, החלה בחדר המקביל מסיבת העיתונאים לכבודו של סטיב גליסון. האחרון שיחק במדי הסיינטס בתור סייפטי במשך שבע שנים, אך בעיקר זכור בזכות חסימת הפאנט מול אטלנטה, במשחק הראשון של הקבוצה בסופרדום לאחר הוריקן קטרינה. לפני שנתיים גילה גליסון שהוא חולה ב-ALS, מחלת ניוון מתקדמית ופטאלית. שחקן העבר הופתע לגלות שאין תרופה למחלה ושרמת המודעות לגביה מינימלית. לכן, הוא החליט להקים את ארגון "קבוצת גליסון", שאמור להעלות את המודעות למחלה ולעזור לחולים בה להמשיך לחיות בעזרת טכנולוגיה מתקדמת.

בפאנל המיוחד של הארגון התארחו פרשן CNN ג'יימס קארביל, יושב ראש האירגון, ראש עיריית ניו אורלינס, מיץ' לאנדריו וחברו של גליסון לקבוצה בעבר, סקוט פוג'יטה. הליינבקר, שמשחק כיום בקליבלנד, סיפר על הקשר המיוחד בינו לבין גליסון מימיהם בסיינטס וכיצד הוא עזר לו להתאקלם בעיר ואירח אותו מדי שבוע אצל משפחתו לארוחת ערב. פוג'יטה התרשם לטובה מאופיו של גליסון, שהזמין אותו לפסטיבל הג'אז ושמר לו מקומות על הדשא במשך שעות על מנת לראות את דייב מת'יוס בנד, זאת למרות שהוא לא ממש הכיר את גליסון והגיע לביג איזי רק מספר שבועות קודם לכן.

הסיבה להתאספות הייתה הודעת האירגון על תרומה של 350 אלף דולר מבנק צ'ייס למען בניית בית מיוחד לחולי ALS ובו תהיה טכנולוגיה מתקדמת, באצמעותה יוכלו החולים לתפקד בעצמאיות בעזרת העיניים שלהם. החולים מסתכלים על נקודה מסוימת במסך מחשב ובכך יכולים לפתוח ולסגור דלתות וכו'. כך מדבר כיום סטיב גליסון. לפני כשנה הוא איבד את יכולת הדיבור שלו, אך בזכות העובדה שידע שזה עומד לקרות לו, העביר חודשים ספורים בהם דיבר למחשב ששמר את קולו. גליסון מסתכל על מקלדת במסך המחובר לכסא הגלגלים שלו וכאשר הוא ננעל על אות מסוימת, המחשב מוציא קול סיננטי מרמקול המחובר לכסא.

"המהלך שלו שינה את הגישה של העיר הזאת. הוא האיר את העיר, שהייתה בתקופה חשוכה", אמר ראש העיר כשהוא מתייחס לאותה חסימת פאנט. פוג'יטה סיפר שאת "חגיגת השנה" שלו למחלה, גליסון עשה בצניחה חופשית ולכבוד חגיגת השנתיים, השניים מתכננים לטפס את מאצ'ו פיצ'ו בפרו. הם עוד לא ממש יודעים איך יעשו זאת, אבל הפרטים מינוריים לפי דעתם. "אין לניו אורלינס תוכניות להיעלם וגם לי לא", אמר גליסון בעזרת מחשבו, "המחלה הזו גדולה יותר מפוטבול או מהסופרבול, אבל אני רוצה לברך אתכם על בואכם לבית שלי, לניו אורלינס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שומר על מצב רוח חיובי. גליסון וכיסא הגלגלים המיוחד/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully