וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליין קבוע: הימורים לסופרבול, באקסטרה לארג'

יוסי כהן

30.1.2013 / 16:58

מדור ההימורים חותם את עונת הבכורה הקצרה עם ספיישלים. בתפריט: צבע הגטורייד והימור על הראיון של ריי לואיס

אחרי עונת פוטבול גדולה נוספת אנו מגיעים לטקס הסיום. הסופרבול. היום שאחריו הכול יחזור להיות אפור ומשעמם. דיכאון. אבל אני פה בשביל לעשות עבודה ולסגור את תקופת הגמבלינג הטובה ביותר שלי מאז העברתי הימורים לספר נשים שהיה גם בוקי בשעות הפנאי בפסאג' סוקולוב בהרצליה, אי שם באמצע שנות התשעים.

נחשפה רשת ענק של הימורים באינטרנט והלבנת הון. דניאל בוק
תכירו - הנה הבית של יוסי כהן/דניאל בוק

בכלל, אני מרגיש כאילו חזרנו לאותו עשור נהדר: מישיגן מדורגת מספר אחת ב-NCAA לראשונה מאז ימי הפאב פייב העליזים, הפורטי ניינרז חוזרים לסופרבול לראשונה מאז ימי סטיב יאנג, סטאלונה ושוורצנגר מוציאים סרטים חדשים במקביל (?) ואני חוזר להמר על פוטבול. סגירת מעגל.

עוד קישור נוסטלגי היה לי השבוע, כשנפלתי על סרט דוקומנטרי אודות הכנת האלבום Wish you were here של פינק פלויד מ-1975. למי שלא מכיר, מדובר באחד מעשרת האלבומים הטובים ביותר אי פעם (כמובן שגם Dark side of the moon נמצא שם), אלבום אותו הקליטה הלהקה מספר שנים אחרי שסיד בארט, ממקימי ההרכב, השתגע ובמקומו נכנס דיויד גילמור לפינק פלויד. השיר הראשון באלבום, Shine on you crazy diamond, הוקדש לבארט שאשפז את עצמו במוסד לחולי נפש אחרי שאכל יותר מדי LSD.

לא יכולתי שלא לעשות את הקישור ליהלום משוגע אחר, ריי לואיס. רק שבניגוד לבארט שיצא מהמוסד ופרש לחלוטין מחיי הזוהר ועולם המוזיקה, לואיס הלא שפוי נחלץ מאישום ברצח בפיקסון בינלאומי, שיקם את הקריירה שלו והמשיך לזרוח, כולל זכייה בסופרבול ב-2001 והזדמנות לזכייה נוספת השבוע בניו אורלינס. אף אחד לא סגור על חפותו של לואיס במשפט הרצח (בטח אחרי שדאג לשלם למשפחות שני הקורבנות ואינני סובל את מניירות הריקוד והתודות לאלוהים (הכול זה אתה! אתה!) שאחראי להצלחתו, אבל עם הכישרון והיכולת והעובדה שהוא כנראה הליינבקר הגדול ביותר בכל הזמנים (יחד עם לורנס טיילור) אני לא יכול להתווכח. עכשיו אני אצטרך להחליט אם אני הולך עם טבעת שניה ללואיס, או טבעת ראשונה לרנדי מוס. אבל לזה נגיע תיכף.

אחרי פלייאוף נהדר מבחינתי (שמונה פגיעות, פוש אחד ופספוס אחד) ו-38 הצלחות, 19 פספוסים ופוש אחד מתחילת המדור, אני כבר יכול להניח את הרגליים על השולחן ולטפוח לעצמי על השכם. עתה נותר לי לנעוץ את המסמר האחרון בסופרבול ובדרך להשתעשע עם כמה הימורים צדדיים פיקנטיים (פרופ בטס) על המשחק הגדול ביותר בעונת הספורט האמריקאי.

תחילה, עשרת ההימורים הצדדיים של סופרבול 47 ביום ראשון בניו אורלינס וזאת כפי שאספתי מהאתרים SPORTSBOOK ו-BOVADA. יחס הזכייה מצויין בסוגריים.

ריי לואיס בולטימור רייבנס. Rob Carr, GettyImages
תודה לאל, הריקוד הזה מסתיים. ריי לואיס/GettyImages, Rob Carr

האם אלישיה קיז תוסיף לפחות מילה אחת להמנון בעת שתשיר אותו?

הליין אומר שכן (פלוס 200) ולא (מינוס 300) והסבירות הגבוהה יותר אומרת שהיא לא תוסיף ולו מלה אחת. חיפשתי, אבל אין בשום מקום הימור על האם קיז תחשוף שד או איבר מוצנע אחר תוך כדי השירה שלה, סטייל ג'נט ג'קסון בעבר. גם אם זה יקרה הטלוויזיה תקצץ את זה מן הסתם אז לא ממש נוכל לדעת.

האם ג'יי זי יצטרף לביונסה במופע המחצית?

היחס על כן (פלוס 110) טוב יותר מהיחס על לא (מינוס 150), מה שאומר שמי שהציב את ההימור הזה מניח שג'יי זי לא יעלה על הבמה במהלך ההופעה. למרות זאת, מדגדג לי להגיד שכן ולו רק בגלל העובדה שהוא חייב לנצל את הבמה הגדולה ביותר בעולם הבידור האמריקאי כדי לעשות לעצמו יחסי ציבור נוספים עם אשתו הסקסית.

האם ב'ברקליס' ראינו את הפרומו?

כמה פעמים נראה את האב הגאה ג'ק הארבו במהלך המשחק?

הליין עומד על אובר אנדר של 1.5 עם יחס חלש מאוד של מינוס 140 על האובר ולכן לא ממש מדובר כאן בכסף חינם, אבל נראה לי כי מדובר באחד ההימורים הבטוחים ביותר בסופרבול הזה.

האם אחד השחקנים בסגלי הקבוצות ייעצר במהלך הוויקאנד המוביל לסופרבול?

היחס לתשובה חיובית הוא 5 ל-1 על הכסף, ולמרות שמאוד מפתה לסמוך על ניו אורלינס שתגרום לפחות להטרדה מינית אחת או שתיה מופרזת בשביל לקחת את ההימור הזה, אני עדיין מאמין כי מדובר בשתי קבוצות ממושמעות מדי מכדי לפשל כאן, אלא אם ריי לואיס רוצה לחזור לסיבוב נוסטלגי באיזה תא מעצר...

באיזה צבע תהיה מקלחת הגייטורייד שתישפך על המאמן המנצח לקראת סיום המשחק?

זה בהחלט הימור אטרקטיבי המיועד למהמרים מכורים במיוחד. האפשרויות והיחסים מפתים מאוד: שקוף/מי קרח (7 ל-4), כתום (5 ל-2), צהוב (5 ל-2), ירוק (13 ל-2), אדום (13 ל-2) וכחול (13 ל-2). מאוד מפתה אותי לקחת כחול במקרה של ניצחון לרייבנס. צהוב היא הבחירה המועדפת של המהמרים בווגאס אבל אני לוקח כחול בשביל הפאן.

כמה פעמים יזכיר ריי לואיס את אלוהים בראיון שאחרי המשחק?

ליין האובר-אנדר נקבע על שלוש, ונראה לי שמדובר כאן באובר קליל למדי. אין מצב שלואיס לא יזכיר את היושב במרומים לפחות חמש פעמים, אלא אם כן מישהו יפעיל עליו טייזר (אקדח חשמלי) לפני סוף הראיון (ופה אני רוצה לראות הימור על סיכויי ההישרדות של מישהו שיחליט לקחת את הסיכון ולהצמיד טייזר ללואיס. האובר אנדר במקרה הזה יהיה 15%? 25%? 5%?)

ג'ון ג'ים הארבו מאמני בולטימור רייבנס סן פרנסיסקו פורטי ניינרס עם הוריהם. Rob Carr, GettyImages
אבא, אמא, יש עליכם קלוז אפ/GettyImages, Rob Carr

ההימור הקלאסי: עץ או פלי בהטלת המטבע לפני תחילת המשחק

בהימור שיש לו רק שתי אפשרויות, היחסים בין ההימורים זהים (מינוס 105). בכל מקרה, יש לזכור שאם אתם רוצים לקחת כמה הימורים על הסופרבול, ההימור הזה יתווה את הדרך מכיוון שמדובר בניחוש הראשון שתצטרכו לסמן ביומן ההימורים שלכם ביום ראשון. ואם אנחנו כבר כאן, אז עוד הימור שנגזר ממנו, הוא

האם הקבוצה שתזכה בהטלת המטבע תנצח גם את המשחק?

גם כאן היחסים שווים לכן ולא (מינוס 115). בכל מקרה, אני לוקח את ההימור הזה וטוען כי מי שתנצח את הטלת המטבע תנצח את המשחק. לגבי צד המטבע נזכיר כי כאן מדובר ב-HEADS (הפרצוף) או TAILS בגרסא האמריקאית.

מי יהיה ה-MVP של המשחק?

קולין קפרניק (2.6, על כל 100 דולר שהושקעו ניתן להרויח 160 דולר) הוא הפייבוריט לזכות בתואר השחקן המצטיין בסופרבול, אבל זה בהנחה שהפורטי ניינרס ינצחו. הקוורטרבק הינה העמדה המעוטרת ביותר כמובן בהיסטורית השחקנים המצטיינים של המשחק החשוב, אולם במשחקים שנערכו משנת 2000 ועד 2010 זכו חמישה שחקנים שאינם קווטרבקים בתואר היוקרתי (שני שחקני הגנה: ריי לואיס ודקסטר ג'קסון ושלושה רסיברים: דיון בראנץ', היינס וורד וסנטוניו הולמס). למרות זאת, בשלושת הסופרבולים האחרונים לקחו את התואר קווטרבקים, וגם כאן אני חושב שמדובר בהימור די בטוח לבחור בין קפרניק לג'ו פלאקו (3.75), שמעניק אפשרות לרווח גבוה יותר (275 דולר על 100 שהושקעו).

מועמדים נוספים: פרנק גור (8), רי לואיס (8), ריי רייס (13), מייקל קרבטרי (15), אנקואן בולדין (17) ואם אתם רוצים ממש להשתולל אז אפשר גם לנסות ולצ'נס על רנדי מוס (51), דיויד אייקרס (67) וגם, איך לא, אלכס סמית (76). כמה אירוני יהיה אם קפרניק יפצע וסמית יעלה מהספסל ויוביל את הניינרס לנצחון כולל תואר ה-MVP. אני קונה את התסריט הזה ומוכן לסכן 100 דולר בשביל להרויח 7500.

קולין קפרניק סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Kevin C. Cox, GettyImages
MVP? תביא כסף. קפרניק/GettyImages, Kevin C. Cox

מי השחקן שיבקיע את הטאצ'דאון הראשון במשחק?

הפופולאריים ביותר בפרופ בט הזה הם הראנינג בקס פרנק גור (7.5) וריי רייס (8), ונבהיר כי מדובר בהבקעת הטאץ' עצמו ולא במסירתו, מה שאומר שבחירה בקפרניק או פלאקו מחייבת כניסה פיזית שלהם לאנד זון בריצה או בתפיסה (סיכוי של פחות מ-0.0001%). קפרניק מדורג גבוה גם כאן (יחס 9) ואחריו קרבטרי (9), בולדין (9.5) וטורי סמית (9.5). אני דוקא הייתי מעז פה יותר ומנסה לקחת אחד מהטייט אנדס של הקבוצות, בין אם ורנון דיויס (10) מהניינרס או דניס פיטה (13) מהרייבנס.

בהקשר של קפרניק אציין רק כי מדובר בשחקן שמרכז כמות היסטרית של פרופ בטס במשחק הזה, יותר מכל שחקן יחיד אחר בסופרבול בעשור האחרון, וזאת על פי מהמרים כבדים ובוקיז בלאס וגאס.

הימורים סטטיסטיים נוספים כוללים כמובן את ליין האובר אנדר לנקודות במשחק (47.5, ואני לוקח את האנדר עם יחס של 1.91), מי תרשום נקודות ראשונה (בולטימור ביחס 2 או סן פרנסיסקו ביחס של 1.77, אני מרגיש בולטימור) ועוד ועוד. אבל מדובר ביותר מדי מספרים וביותר מדי כאבי ראש בשבילי ולכן נסתפק בזה. ועכשיו, למנה העיקרית.

ריי רייס שחקן בולטימור רייבנס. Jeff Gross, אורי לנץ
תיכנס לאנדזון ותביא פי 8. ריי רייס/אורי לנץ, Jeff Gross

סן פרנסיסקו (מינוס 4) – בולטימור

ה'הרבול' השני בהיסטוריה מפגיש את שני האחים בבמה הגדולה ביותר של הפוטבול האמריקאי. בפעם הראשונה שג'ון וג'ים נפגשו, הפורטי ניינרס יצאו מוכים וחבולים אחרי משחק פיזי מאוד בבולטימור. הפעם יש לסן פרנסיסקו התקפה מלהיבה הרבה יותר בראשות קפרניק הפנומן, אשר הפגין משחק אחד הירואי בפלייאוף (נגד הפקרס) ומשחק יציב אך לא מדהים (נגד אטלנטה). בשניהם סן פרנסיסקו ניצחה כך שקפרניק הוביל את הקבוצה צעד אחד יותר ממה שאלכס סמית עשה בשנה שעברה. עכשיו נשאר לסגור את העבודה וכאן אנו מגיעים לשאלה הגדולה: האם היכולת הטובה של הניינרס בזמן הכי חשוב העונה תחפה על חוסר הנסיון של השחקנים במעמד גדול שכזה. נזכיר כי בניגוד לרייבנס שרצים כבר כמה שנים עם ההרכב הזה בפלייאוף, הניינרס החלו לפרוח רק עם הגעתו של ג'ים הרבו לקבוצה והגיעו השנה לשיא היכולת שלהם. מצד שני, יש לנו את ג'ו פלאקו בפלייאוף יוצא מן הכלל, כשיחד עמו כאמור חבורה מגובשת מאוד של שחקנים (אד ריד, תרל סאגס, ריי לואיס, ריי רייס ודניס פיטה).

לכל אחד זוית וסטוריליינס משלו למשחק, אבל עבורי מדובר בסיכוי האחרון כמעט לטבעת ראשונה עבור רנדי מוס, אחד מחמשת הרסיברים הגדולים בהיסטוריה, כשמולו האפשרות לטבעת שנייה לריי לואיס, שבועות ספורים אחרי שהודיע כי מדובר בסיבוב ההופעות האחרון שלו בליגה, במה שהפך זריקת מרץ לרייבנס כל הדרך לסופרבול. מעבר לכל, המשחק הזה ירכז המון פריימים של שני השחקנים הגדולים האלה.

בפעם השלישית בפלייאוף הנוכחי מגיעים הרייבנס כאנדרדוג. בפעם הראשונה יצאו העורבים עם נצחון גדול אחרי משחק שהמשיך לתוך הארכה שניה בדנבר. שבוע אחרי כן, כשהיא אנדרדוג של כ-10 נק', הגיעה בולטימור לניו אינגלנד והכתה את הבריידי באנץ' שוק על הירך עם תבוסה שלא נראתה בפלייאוף ב'פוקסבורו' כבר שנים רבות. ועכשיו הרייבנס שוב מגיעים עם קוף על הגב ועם הרגשה שלא נותנים להם כבוד. את פסטיבל ריי לואיס כבר טחנו מספיק אבל עד עכשיו לקחתי את בולטימור בכל שבוע ואני לא מתכוון לשנות מנגינה דוקא במשחק הכי חשוב העונה. גם אם הרייבנס לא ינצחו יש לי הרגשה שהמשחק הולך להיות כל כך צמוד, שתוצאת הסיום תהיה תלויה בשער שדה לכאן או לכאן. כמה שהלב שלי רוצה טבעת למוס, יש לי הרגשה חזקה מאוד שלואיס עומד לפרוש עם תואר מספר שניים. ובניגוד לפעם הקודמת שבה זכה ב-MVP וטרנט דילפר נסע במקומו לדיסני (טקס קבוע למצטייני הסופרבול) בגלל האירוע הפלילי בו היה מעורב, הפעם אף אחד לא ימנע מלואיס ללכת ולרקוד עם מיקי מאוס.

אוהדי בולטימור רייבנס. Jim Rogash, GettyImages
הגביע הוא שלהם? אם זה תלוי ביוסי כהן, אז כן/GettyImages, Jim Rogash

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully