וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר ממספר 1: המספרים של העונה ב-NBA

אסף רביץ

30.1.2013 / 12:35

ממוצע הנקודות האדיר של דוראנט הוא המשך טבעי ליעילות ההתקפית המרשימה של הת'אנדר. רביץ עם מספרי העונה

1: בסוג של התגנבות, בלי שרובנו שמנו לב, קווין דוראנט חזר למקומו הטבעי כקלע המוביל בליגה עם 29.6 בממוצע. מלך הסלים בשלוש העונות האחרונות עקף את קובי בריאנט, שהתחיל להחטיא ואז עבר להתמקד באסיסטים, ואת כרמלו אנתוני שנרגע קצת. KD עצמו קפץ מדרגה לאחרונה, ותוך עשרה ימים באמצע ינואר סיפק הצגות של 42, 41, 52 ו-37 נקודות. הוא עושה את זה תוך שהוא רק מחזק את האחוזים שלו מכל הטווחים בדרך לעונה של 50,40,90 - נתון נפלא באופן כללי ומדהים עבור הסקורר המוביל ב-NBA.

קווין דוראנט שחקן אוקלהומה סיטי. רויטרס
עשרה ימים של תפירה עילית. דוראנט/רויטרס

58.1: יעילות הקליעה של OKC לא נגמרת בכוכב שלה, זוהי הקבוצה בעלת אחוז הקליעה האמיתי (True Shooting) הגבוה בליגה - 58.1 אחוזים. זהו מדד שמשקלל את אחוזי הקליעה למדד אחד שמתחשב גם בקליעות משלוש וגם בקליעות עונשין בפרופורציה הנכונה. לת'אנדר יש שישה שחקנים בין 33 המובילים בליגה במדד הזה, ובעצם כל הסקוררים המובילים שלה פרט לווסטברוק נמצאים שם. באחד המדורים הקודמים התייחסתי ליעילות ההתקפית של OKC, אבל אם מבודדים את מדד אחוז הקליעה האמיתי זה מרשים עוד יותר. כמה מרשים? רק קבוצה אחת בעשור האחרון עברה את רף 58 האחוזים במדד הזה - פיניקס שבשנות השיא שלה עשתה זאת ארבע פעמים רצופות. החבורה של סקוט ברוקס מציבה את עצמה בקליבר הזה, הרבה תודות לשילוב בין הרבה הליכות לקו העונשין לאחוז קבוצתי מדהים - 83.6. אוקלהומה סיטי אמנם איבדה את הארדן שהיה חזק מאוד בתחום, אבל קיבלה במקומו את קווין מרטין ו-90 האחוזים שלו.

10: אם כבר הזכרנו את הארדן וזריקות עונשין, עושה רושם שכמות ההגעות לקו זה הנתון הבולט ביותר של המזוקן בחצי העונה הראשונה שלו כשחקן מוביל. הוא זורק מהעונשין 10 פעמים במשחק, יותר מכל שחקן בליגה, אפילו דוויט הווארד שבשנים האחרונות היה השליט הבלעדי בקטגוריה. לעומת סופרמן, הארדן גם קולע מהקו ב-86.4 אחוזים מרשימים מאוד. הנתון המאוד דומיננטי הזה מאפשר להארדן להיות יחסית יעיל גם בימים שהוא ושאר הרוקטס לא מצליחים להפעיל את הנשק העיקרי שלהם - הקליעה מבחוץ. בימים שהם כן פוגעים...יוטה עדיין מנסה להתאושש מאחד כזה.

שחקן יוסטון רוקטס ג'יימס הארדן מול שחקן ממפיס גריזליס מייק קונלי. Scott Halleran, GettyImages
יעיל גם בימים פחות טובים שלו ושל יוסטון. הארדן/GettyImages, Scott Halleran

13: ממוצע האסיסטים של קובי בריאנט בשלושת המשחקים האחרונים. ממוצע הזריקות שלו באותם משחקים - 11.3. גם בשנים קודמות הייתה לקובי נטייה לקבץ משחקים רצופים עם דגש על מסירה, אבל בסופו של דבר הוא חזר למספרים הרגילים כי המנטאליות שלו היא קודם כל של סקורר. אולי הפעם זה יהיה שונה, כי הלייקרס זקוקים לשינוי משמעותי כלשהו וניצחו בשלושת המשחקים האלה, כולל ניצחון מרשים מהרגיל על OKC. מצד שני, שלושת המשחקים האלה היו בבית, היכן שקל יותר לשחקנים חסרי ביטחון להרגיש בטוחים יותר. הלילה הלייקרס יוצאים למסע של 7 משחקי חוץ שאחריו נדע אם מדובר במגמה - גם מבחינת הסגנון של קובי וגם מבחינת טור הניצחונות.

24: שחקנים שקולעים בממוצע לפחות 2 שלשות למשחק, הרבה יותר מאשר בכל אחת משלוש השנים האחרונות. שני שחקנים גם קולעים לפחות 3 שלשות למשחק - סטפן קרי וראיין אנדרסון. את הנתון הזה בדקתי לאחר לילה בו אנדרסון קלע 7 שלשות, ג'יי ג'יי רדיק 8 וכרמלו 9, הוא חיזק את התחושה שיש השנה דגש רב יותר על שלשות ככלי התקפי. ברמה האישית יש יותר ויותר מומחי שלשות שגם קולעים באחוזים נהדרים, ברמה הקבוצתית יש יותר ויותר קבוצות שהשלשות הן נשק התקפי מרכזי שלהן, כאשר השנה בולטות במיוחד הניקס ויוסטון - שתי קבוצות שקולעות יותר מ-10 שלשות למשחק, שתיהן גם מצליחות יותר מהצפוי.

סטפן קרי גולדן סטייט ווריירס מול קיירון באטלר לוס אנג'לס קליפרס. AP
נשק לטווח ארוך. קרי/AP

4: ברוך השב, אנדרו בוגוט. האוסטרלי חזר לשחק ביום שני די במפתיע וסיפק שורה יפה ששיאה היה בארבע חסימות. 4 זה גם מספר הגגות הממוצע של גולדן סטייט במהלך העונה בלעדיו, הנתון השלישי הכי נמוך בליגה. במילים אחרות - החזרה של בוגוט מוסיפה לווריירס מימד שכלל לא היה קיים במשחק שלה, הוא אמור לשפר באופן מיידי קבוצה שגם כך מחזיקה במאזן השביעי בטיבו בליגה. אך כדי להזכיר באיזו קבוצה מדובר, סטפן קרי דאג להחמיר את הפציעה בקרסול שלו בדיוק ביום החזרה של בוגוט. שיהיה לבריאות.

4.7: כמות השלשות של ממפיס למשחק - הנמוכה בליגה. אם גולדן סטייט תהיה בריאה, אלו הגריזליז שיצטרכו להתחיל לדאוג למקום הרביעי שלהם במערב, אבל בינתיים נראה שהם מוטרדים בעיקר מטור ההוצאות. למרות המחסור בקלעי שלשות, ממפיס ויתרה לא מזמן על אחד היותר טובים שלה - ווין אלינגטון שהועבר לקליבלנד יחד עם מוריס ספייטס. קשה לבקר טרייד שמוריד קבוצה מתחת לתקרת השכר בלי לפגוע בה משמעותית, אולי בזכות הטרייד הזה ההנהלה תוותר על הניסיון להיפטר מרודי גיי (למרות שהשמועות ממשיכות להתעקש אחרת), אבל הספסל הדליל גם כך נהיה כמעט לא קיים. שלשן לא רע נוסף - קווינסי פונדקסטר, פצוע כבר תקופה ארוכה ולא ברור מתי הוא יחזור ואיך ייראה. למזלם, הדובים המציאו שחקן בשם כריס ג'ונסון שמאז הטרייד נכנס לרוטציה וצולף מבחוץ.

29: הגיע הזמן להכרזה העצובה של היום - פינת מעקב הקליעה של רייג'ון רונדו סיימה את דרכה בנסיבות שמבחינה ספורטיבית נחשבות טראגיות. אתייחס לרונדו ולסלטיקס בהרחבה בהמשך השבוע, בינתיים אנסה בלי הצלחה לנחם את הסלטיקס עם מה שעבור מדור המספרים מוגדר כחדשות מרעישות - בוסטון כבר לא אחרונה בדירוג ריבאונד ההתקפה בליגה. לאחר שנים שאף קבוצה לא התקרבה לחולשה של הסלטיקס בתחום, לאחרונה סן אנטוניו ירדה למקום האחרון והעלתה את בוסטון למקום ה-29. חלק גדול מהקרדיט מגיע לרוקי ג'ארד סאלינג'ר שלוקח ריבאונד התקפה כל עשר דקות, הרבה יותר מכל אחד אחר בקבוצה.

אזור ה-NBA בוואלה! ספורט

לפורום ה-NBA של וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully