וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: סדאייב וקאדייב נחתו בישראל

30.1.2013 / 12:37

שחקני הרכש מטרק גרוזני צפויים לעבור בדיקות רפואיות במטרה להצטרף לקבוצה. ב-18:00: השניים יוצגו במסיבת עיתונאים

one

צמד השחקנים הצ'צ'נים, זאור סדאייב וג'יבראיל קאדייב, נחתו היום (רביעי) בישראל. שני שחקני טרק גרוזני יעברו בדיקות רפואיות ביממה הקרובה במטרה להצטרף לבית"ר ירושלים, כך נמסר מהמועדון. אמש, כזכור, קיבלו בבית"ר את האישור לבקשות שהוגשו עבור ויזות לקאדייב וסדאייב. בשעה 18:00 תקיים בית"ר מסיבת עיתונאים בה תציג את השניים.

זאור סדאייב, ג'יבראיל קדאייב, בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
קאדייב וסדאייב בדרך לבדיקות הרפואיות בית"ר ירושלים/ברני ארדוב

בקבוצה נשמו לרווחה לאחר שמשחק הגביע מול מכבי אום אל פאחם עבר בשלום והם מסתכלים כבר אל עבר המשחק הבא, ביום ראשון, במסגרת הליגה מול עירוני רמת השרון. גורם בבית"ר אמר: "המשטרה שתהיה ברמת השרון זו לא המשטרה בירושלים ונצטרך לתאם הכל עם מי שצריך, כדי שיתכוננו למה שצפוי להיות ביציע. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו אירועים כמו נגד בני יהודה. זאת תקופה בה כל דבר קטן הוא חומר נפץ ואנחנו חייבים את הרוב השפוי שיעזור לנו בתקופה הזאת".

בבית"ר הביעו בסיום המשחק ביקורת על חבר הכנסת אחמד טיבי: "הוא קיבל כאן כבוד שלא בטוח שמגיע לו. הוא ניצל את הבמה כדי לגרום לנו נזק לפני, במהלך וגם אחרי המשחק. הוא פרובוקטור ולא יותר מזה וחבל שכולם נותנים לו את הבמה הזאת להמשיך ולחמם את האווירה בכל פעם שבית"ר משחקת נגד קבוצה ערבית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחקן טרק גרוזני זאור סדאייב. Epsilon, GettyImages
סדאייב בפעולה/GettyImages, Epsilon

במשטרת ירושלים חששו בתחילת המשחק כי האווירה בטדי תתלקח בעקבות התנהגות אוהדי אום אל פאחם עם הירידה מהאוטובוסים. מאות האוהדים שליוו את הקבוצה ניסו להקניט את אוהדי בית"ר עוד באיזור חניית האצטדיון, עם שירי "אללה ואכבר" ו"ברוח, בדם, נפדה את פלשתין", אבל עם תחילת המשחק החששות הסתיימו.

במשטרה אמרו: "היו כאן הרבה ילדים, שרצו להדליק את הקהל של בית"ר ואולי לנסות לגרום לאוהדי בית"ר לעשות צעד שיגמור את המשחק, אבל הם כנראה הבינו מה יקרה אם יעשו כל פעולה שחורגת מגבולות המותר ולא נגררו. היה הרבה מזל גם שבית"ר הכריעה את ההתמודדות מוקדם והקהל התרכז בלשמוח".

ערן לוי, שכבש שלושער נהדר כולל שער אחד מדהים במיוחד, אמר בסיום: "אני שמח שגמרתי את המשחק הזה בצורה חלקה. באופן אישי, אני נהנה מכל רגע כאן. זו הפעם הראשונה בה אני כובש שלושער כשחקן בליגת העל. הבקעתי שלושער בליגה הלאומית בעבר. אנחנו בתקופה טובה, המשחק נגד בני יהודה קצת קילקל, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו ועם הראש ברמת השרון, שזה משחק שהוא מלחמה על הפלייאוף העליון ואנחנו צריכים לנצח שם".

לוי דיבר על כל האווירה סביב משחק הגביע הטעון: "השתדלנו להתנתק. אני אישית לא הייתי מודע לכל ההתרחשויות והעובדה שכל העולם מדבר על זה, פשוט התנתקתי. מעבר לכך, נתנו לנו הוראה לא להתעסק בזה ולהשאיר את זה להנהלה. זה לא משנה מה אני חושב או אומר, אנחנו שחקני כדורגל ולא פוליטיקאים וצריכים להתעסק במה שקורה במגרש".

ערן לוי שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
הצליח להתנתק ולככב. לוי/קובי אליהו

קובי מויאל הוסיף: "לא היה פשוט לשחק עם כל מה שקרה במהלך הימים האחרונים, אבל אנחנו שמים הכל בצד ומתעסקים רק בכדורגל. אנחנו רוצים את הקהל שלנו איתנו כמו היום, כולם רואים שכאשר הם דוחפים זה מטריף את כל הקבוצה ומביא אותנו ליכולת גבוהה. אנחנו חייבים לשמור על יציבות ולהחזיר את הנקודות שאיבדנו מול בני יהודה כבר ברמת השרון, זה משחק מאוד משמעותי לכרטיס לפלייאוף העליון". מויאל אגב, ייעדר מהמשחק עקב צבירת כרטיסים צהובים.

שי חדד, שסובל ממתיחה חזקה צפוי להיעדר אף הוא, בעוד אבי ריקן, הסובל מפציעה דומה, יידע רק לקראת סוף השבוע האם הוא יכול לפתוח. המאמן אלי כהן היה מרוצה ממשחקו של סטיבן כהן אמש והוא מועמד לפתוח גם ברמת השרון. טל כחילה קיבל דקות משמעותיות ראשונות והמאמן מתכוון לשלב אותו יותר ובונה עליו כאחד מבלמי העתיד של בית"ר, כאשר כרגע הוא יהיה ברוטציה עם דינו שקבורץ ומתן בראשי. בקבוצה החמיאו גם לברק משה שחזר למסלול אחרי חודשים בהם לא שותף.

קשר בית"ר ירושלים קובי מויאל חוגג שער. ברני ארדוב
שמו הכל בצד. מויאל/ברני ארדוב

האוהדים ביציע המזרחי החליטו כי בשלב זה יימנעו מקריאות גזעניות ויתמקדו במחאות וקללות כלפי הבעלים ארקדי גאידמק והיו"ר איציק קורנפיין. מעבר לכך, הם מתכוונים ל"עשות הכל על מנת להבהיר לשני השחקנים הצ'צ'נים שמקומם אינו איתנו". לבית"ר צפויה בעיה לא פשוטה בנושא, מכיוון שהמשטרה לא תוכל לפעול מול אוהדים שישרקו בוז בכל פעם בה יגעו השניים בכדור או בכל מצב דומה שאיננו קריאות גזעניות.

בבית"ר חוששים מאוד שהעונש הקשה שהוטל על הקבוצה יקשה על המועדון לסיים את העונה מבחינה כלכלית. בקבוצה בונים על השתלבות בפלייאוף העליון ומשחקי בית מושכי קהל נגד הקבוצות הגדולות וכעת נראה כי גם אם אכן יעלו לפלייאוף העליון, הם צפויים לערוך לפחות משחק אחד כזה ללא קהל ביציע המזרחי: "כל משחק נגד קבוצה גדולה ללא המזרחי זה נזק של חצי מיליון שקלים. צריך לזכור שחייבים להקצות יציע לאוהדי הקבוצה היריבה וליצור שטח הפרדה ולא נוכל להכניס לאצטדיון יותר מעשרת אלפים אוהדים שלנו", אמרו. בבית"ר יבקשו להאריך את הצווים המרחיקים מן המשחקים את 50 האוהדים הבעיתיים ומעבר לכך, עשויים למסור שמות של אוהדים נוספים. המשטרה החלה לעקוב גם ברשתות החברתיות, במטרה למצוא אוהדים המסיתים לגזענות וחבלה כנגד השחקנים הצ'צ'נים.

זאור סדאייב, ג'יבראיל קדאייב, בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
סדאייב וקאדייב. יחזקו את אלי כהן?/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully