וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה לעזוב כגיבור: למה דידייה דרוגבה בחר לעבור לגלאטסראיי?

28.1.2013 / 17:20

היו לו הצעות מצ'לסי, יובנטוס ומילאן, אז מדוע דרוגבה העדיף דווקא את גלאטסראיי? כדי להיזכר כאגדה. בלוג ההעברות מנתח את ההעברה המפתיעה השניה של הקבוצה הלוהטת של החלון

באופן מסורתי, חלון ההעברות של ינואר מתחמם ככל שהדד ליין מתקרב. החלון הנוכחי, שהיה מהיבשים שידענו בשנים האחרונות, עומד לקבל זריקת התעוררות רצינית מכיוונה של הקבוצה הכי מפתיעה של ינואר - גלאטסראיי הטורקית. אחרי ששילמה 10 מיליון יורו עבור ווסלי סניידר ועוד החתימה אותו לשלוש שנים וחצי בשכר שנתי של חמישה מיליון יורו, האלופה הטורקית אישרה הבוקר (שני) כי היא נמצאת במגעים מתקדמים להחתמת דידייה דרוגבה.

בניגוד למגעים המתוקשרים עם סניידר, נושא דרוגבה נשמר בשקט עד שעות הערב אתמול. ההצעה של הטורקים לחלוץ, ששוהה עם נבחרת חוף השנהב באליפות אפריקה, אסטרונומית. שכר של 7.5 מיליון יורו לשנה וחצי בתוספת 2.5 מיליון נוספים בצורת בונוסים שונים. אם וכאשר יחתום, דרוגבה יוכל לשחק עם גלא במפגש הכפול עם שאלקה בשמינת ליגת האלופות. מפגש שסומן בתחילה כאחד הפחות מסקרנים של השמינית ופתאום מקבל משמעות אחרת.

כאמור, בפעם השנייה תוך פחות משבועיים גלאטסראיי שוברת את השוק ומצליחה להקדים קבוצות אירופאיות בכירות ולהנחית אצלה שם גדול. מבחינתה, מדובר בפרויקט מרתק. הנחתת שני שמות ברמה עולמית אמורה להגדיל את ההכנסות. למשל, רק העפלה לרבע גמר ליגת האלופות אמורה לכסות את רוב משכורתו השנתית של סניידר ועוד לא דיברנו על זכויות שידור, מכירת כרטיסים ומרצ'נדייז. גם הליגה הטורקית תרוויח מהדלתות ששני שחקנים מסוג כזה פותחים.

מבחינת השחקנים, הסוגייה מעט יותר מורכבת. עבור סניידר בן ה-28 מעבר כזה יכול להיות בית קברות לקריירה, דרוגבה לעומתו מתקרב ל-35, אבל נראה שכוחו עדיין במותניו. בתקופה האחרונה הוא ניהל מגעים מתקדמים עם יובנטוס ומילאן באנגליה טוענים כי גם צ'לסי רצתה להחזירו, אז למה הוא החליט ללכת על ההצעה הטורקית? ומעבר לתשובה הברורה שהיא כסף, האם היה עדיף לו לשחק במקום אחר?

דידייה דרוגבה, צ'לסי, גם גביע האלופות. רויטרס
לא רוצה להכתים את המורשת. דרוגבה/רויטרס

דרוגבה סבל משנגחאי שנואה, אליה הגיע בחודש יולי בחוזה עתק של 300 אלף דולר לשבוע. כבר בחודש אוגוסט פורסם בסין כי החלוץ ושותפו להתקפה, ניקולא אנלקה, עשויים לעזוב בגלל מחלוקת בין בעלי המניות, כשהיו"ר ז'ו יון, שמחזיק 28.5 אחוז ממניות המועדון, איים להפסיק את המימון אם לא יקבל אחוזי שליטה גדולים יותר. דרוגבה מיהר להכחיש ובראיונות הקפיד לומר שהוא לא מתחרט על המעבר ושמח מאוד לשחק בסין, כשברקע המשיכו להתחזק ההערכות לפיהן ימיו בקבוצה ספורים.

הליגה הסינית הסתיימה בראשית נובמבר. לדרוגבה היו שמונה שערים ב-11 משחקים, אך הקבוצה אכזבה וסיימה רק תשיעית. מיד בתום העונה הגיש החלוץ בקשה מיוחדת לפיפ"א לצאת לחודשיים השאלה מחוץ לחלון העברות, ככל הנראה לצ'לסי, על מנת להגיע מוכן לאליפות אפריקה. פיפ"א דחתה את הבקשה ודרוגבה הצטרף לאימונים רק כדי לשמור על כושר עד היציאה למחנה של נבחרת חוף השנהב.

הכיוון נראה איטליה. יובנטוס פנתה, מילאן הגישה הצעה ובארץ המגף החלו להתרגש. "דרוגבה אידיאלי ליובה, הוא מושלם כי הוא יכול לשחק בליגת האלופות. יש לו קלאס וניסיון", אמר ג'ובאני טראפטוני. אלא שהחלוץ סירב ושתיהן הלכו לכיוונים אחרים. באופן מפתיע, יובה הלכה על ותק וצירפה את אנלקה עד תום העונה. מילאן, שדווקא אוהבת גימיקים לטווח קצר, עומדת לסגור על מהלך מרתק לרכישתו של מריו באלוטלי ממנצ'סטר סיטי. דרוגבה התעקש על הכסף הגדול ולא רצה לחתום לטווח קצר, אבל יותר מזה, הוא לא רצה להכתים את המורשת.

דרוגבה רצה לעזוב את הכדורגל האירופי כגיבור והוא עשה את זה עם הזכייה בליגת האלופות אשתקד. מבחינתו, חזרה לקבוצה אירופית בכירה כמו מילאן או יובנטוס יכולה לגרור עמה כישלון שיעשה הדים ויאפיל על הישגי העבר. כנראה שהכדורגל האירופי והתחרותיות חשובים לדרוגבה כמו הכסף, אבל מה שחשוב לו יותר זה להיזכר כאגדה. "דיילי מייל" פרסם כי השחקן דחה הצעה לחזור לצ'לסי עד תום העונה עם אופציה לשנה נוספת כדי להצטרף לקבוצה הטורקית. הבעלים רומן אברמוביץ' רצה לבצע מחווה להרגעת האוהדים, ששמשיכים במחאה נגדו ונגד רפא בניטס. על דרוגבה הופעלו לחצים כבדים ובצ'לסי היו בטוחים שהוא יגיע, אך החלוץ בחר בגלא.

עכשיו מתחיל המבחן האמיתי של דרוגבה. הצלחה שלו לא רק יכולה להפוך את גלא לכוח אירופי, אלא להחזיר את כל כדורגל הקבוצות הטורקי למפה כמו בימי הזוהר של פנבחצ'ה עם רוברטו קרלוס בעשור הקודם. עוד קדנציה מאכזבת יכולה לפתוח פתח לתקופת נדודים בין אתרי נופש של פרישה. הכדור ברגליים שלו.

קטנות

חלוץ אינטר דייגו פורלאן. AP
לא זה באמת הזוי. פורלאן/AP

הזיית היום: דייגו פורלאן, מתיאו פרארי, ז'וליו באפטיסטה והוגו אלמיידה מועמדים למ.ס אשדוד על פי דיווח באתר איטלקי. יותר הזוי מזה אי אפשר אפילו להמציא.

גניבת היום: ג'קו ערפאת סיכם בבני סכנין ואם הוא יציג את הכושר המצוין שלו מימי הפועל עכו, זה יכול להיות האקס פקטור שישאיר את שלומי דורה בליגה.

לא חבל על הכסף? באיירן תגיש לפפ גווארדיולה 278 מיליון יורו לרכש. מי אידיאליסט עכשיו?

מלפפון רקוב: שלושה ימים לסגירת החלון האירופי וטוטו תמוז עדיין בהפועל תל אביב.

הנפילה הגדולה: הפועל תל אביב החתימה מגן ימני פורטוגלי בן 27 שעבר 11 קבוצות בקריירה ורשם הופעה אחת בליגה הבכירה בארצו. על פי הנתונים היבשים, זה נראה כמו הכי זול שמצאנו.

הצעת ייעול: שמילאן תכניס לחוזהו של מריו באלוטלי סעיפי קאט על הפרות משמעת ואולי כדאי גם למסימיליאנו אלגרי לקבל טיפים לטיפול בכוכב הסורר מז'וזה מוריניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully