וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארסנל החדשה: בלוג ההעברות על המהפכה הצרפתית של ניוקאסל

24.1.2013 / 16:45

מסע ההחתמות של ניוקאסל בינואר סוגר כבר עכשיו 15 דוברי צרפתית בקבוצה - תופעה שאין לה אח ורע, מסעירה את אנגליה ומעלה לא מעט שאלות קשות. בלוג ההעברות על הסיפור הגדול, כולל הצעת ייעול למנצ'סטר סיטי

סמי אמאובי לא יודע אם לצחוק או לבכות. "אני צריך לשפשף את הצרפתית שלי כי זה פשוט נהיה מגוחך", צייץ חלוץ ניוקאסל בטוויטר השבוע בנימה מחויכת. יש לו סיבה טובה לכך. המגפייז השלימו השבוע את החתמתם של שלושה שחקנים צרפתים נוספים - מאפו יאנגמביווה, מסאידו האידרה ויואן גופראן - ועם הצירוף המסתמן של מוסא סיסוקו מטולוז, מספר הצרפתים בסגל עלה ל-10 ומספר דוברי הצרפתית ל-15. המהפכה הצרפתית בניוקאסל החלה כבר בעונה שעברה, אך כעת היא גדלה למימדים מפלצתיים. האם זה מה שיעזור להשאיר את הקבוצה בליגה?

ניוקאסל נהנתה מעונה פנטסטית אשתקד, סיימה במקום החמישי - הגבוה ביותר של הקבוצה מאז 2002/3 - הציגה כדורגל אטרקטיבי ונהנתה מתרומה אדירה של שחקני הרכש. העונה, לעומת זאת, מדובר בקריסה טוטאלית. ב-18 המשחקים האחרונים המגפייז ניצחו רק שלוש פעמים והקבוצה מוצאת עצמה בסכנת ירידה ממשית, כשהיא מדורגת 16 ומקדימה את הקו האדום בשתי נקודות בלבד. לשם כך, יצא אלן פארדיו לשוק המוכר והאהוב, השוק הצרפתי כמובן.

אלן פארדיו מאמן ניוקאסל. GettyImages
15 דוברי צרפתית בסגל. פארדיו/GettyImages

"שחקנים ותיקים שבאים בשכר גבוה זה לא התחום שלנו", הסביר פארדיו את המדיניות והכה על חטא על כך שקבוצתו לא הייתה פעילה מספיק בחלון ההעברות בקיץ ולא צירפה שחקנים בכירים. "עשינו שיעורי בית ואנחנו אגרסיביים בחלון ההעברות. אנחנו צריכים שחקנים, זה ברור כי יש לנו רשימת פצועים ארוכה ואין לנו אפשרות לתת מנוחה. לא עשינו מספיק בקיץ ואנחנו צריכים לעשות את זה עכשיו. הבהרנו כבר שאנחנו מתחרטים על הקיץ".

אז עכשיו ניוקאסל אגרסיבית. ועוד איך אגרסיבית. פארדיו חושב קודם כל הגנה והמועדון שילם שבעה מיליון ליש"ט על יאנגמביווה ממונפלייה, שבקיץ ניהל מגעים עם ארסנל ומילאן, 5.5 מיליון ליש"ט על המגן הימני מתיו דבושי וכשלושה מיליון עבור האידרה בן ה-20, שנחשב לאחד המגנים השמאליים המבטיחים בצרפת. בנוסף, צירפו המגפייז את החלוץ גופראן מבורדו תמורת 1.7 מיליון ליש"ט ואמורים להוסיף לסגל את הקשר האחורי סיסוקו.

מי שאחראי על המהפכה הצרפתית בניוקאסל הוא הסקאוט הראשי גרהאם קאר. הוא הצטרף למועדון לפני שלוש שנים במהלך עונת העלייה ומאז טביעת היד שלו מורגשת בכל הקשור לרכש. באנגליה יש הטוענים כי "קאר חזק ושולט בשוק הצרפתי יותר מארסן ונגר", והבעלים מייק אשלי עד כדי כך סומך עליו עד שהוא העניק לו השנה חוזה לשמונה שנים בדיוק כמו למאמן פארדיו. ההבדל בין השניים הוא שב-2020, קאר יהיה בן 75 ואילו המאמן בן 58.

קאר, אגב, לא עוצר ויש לו עוד צרפתים על הפרק. אחד מהם היה החלוץ לואיק רמי. ניוקאסל כבר הגיעה לסיכום עם מארסיי, אך ברגע האחרון ק.פ.ר טרפדה את העסקה אחרי שהציעה לשחקן יותר כסף. כשהארי רדנאפ התייחס להחתמה הוא שלח חצי מחמאה-חצי עקיצה: "ניוקאסל רצתה אותו וקאר לא עושה הרבה טעויות. יש לו שיקול דעת טוב".

מתיו דבושי שחקן נבחרת צרפת. Mike Hewitt, GettyImages
ישתלטו על חדר ההלבשה? דבושי/GettyImages, Mike Hewitt

דבר אחד ברור, כבר מזמן מדובר בתופעה, אבל כזו שלא כולם מתלהבים ממנה. ב"ל'אקיפ", למשל, טענו כי ניוקאסל משתמשת בליג 1 כ"סופרמרקט של הנחות". גם חלק מהאוהדים מרגישים שהמועדון מתחיל לאבד את הזהות. מקצועית, מדובר בחיזוק ראוי שאמור לשדרג משמעותית את ניוקאסל ולעזור להימנע מירידת ליגה שנייה תוך ארבע שנים, אבל התמונה מסביב רחבה יותר.

זה לא שאוהדי ניוקאסל שונאים צרפתים, להיפך. במשחק הליגה האחרון מול רדינג הם אפילו שרק בוז צורם לפארדיו אחרי שהחליף את סילבן מארבו כשהקבוצה הייתה ביתרון 0:1 ואת יוהאן קבאיי אחרי ספיגת שער השוויון. זה נגמר בעוד הפסד ביתי. גם הצרפתים אוהבים את ניוקאסל, כמו שהסביר הרכש יאנגמביווה: "העובדה שיש פה כל כך הרבה שחקנים צרפתים גרמה לכך שמשדרים את ניוקאסל בצרפת יותר מכל קבוצה אחרת. ניוקאסל תמיד משכה שחקנים צרפתים. ברגע שאחד מגיע, גם אחרים רוצים. למשל, חאתם בן ארפה כאן ועכשיו גם אני".

אז למה בכל זאת יש כאלה שחוששים מהמהפכה הצרפתית? הבלם האנגלי סטיבן טיילור ניסה להסביר: "אנשים כאן עובדים קשה, משלמים כסף וכדורגל זה הדבר היחיד שהם מדברים עליו כל השבוע. ניוקאסל זה לא לונדון. מדברים על כדורגל כל הזמן. אתה הולך לקניות ושומע סבתות מדברות על כדורגל וזה פשוט נהדר. פעם, כשהייתי פצוע, נתקלתי באישה מבוגרת ברחוב והיא צעקה עליי שאני צריך לחזור לשחק. זה חלק בלתי נפרד מלהיות שחקן ניוקאסל והשחקנים הצרפתים חייבים להבין את זה".

בשבת הפרמיירליג תפנה את הבמה לטובת משחקי הגביע וניוקאסל, שכבר הודחה, יהיה זמן להכניס לעניינים את שחקני הרכש לקראת המשך המאבקים בתחתית. פארדיו מבין היטב שעכשיו כבר אין לו תירוצים. הוא קיבל את הכלים המקצועיים להוביל את הקבוצה לחוף מבטחים. מה יהיה בחדר ההלבשה? זה כבר סיפור אחר. "אי אפשר למנוע מצרפתים לדבר צרפתית", ניתח מאמן העבר של נבחרת צרפת, ליברפול ואסטון וילה, ז'ראר הוייה. "חדר ההלבשה לא יהיה מאוזן. יהיו בעיות".

קטנות

רוברטו מאנצ'יני מאמן מנצ'סטר סיטי עם שחקנו מריו באלוטלי. רויטרס
שחרר אותו, רוברטו. באלוטלי/רויטרס

הזיית היום: שמעון הרוש עומד לחתום בהפועל תל אביב. תודו שזה אפילו לא מצלצל טוב.

גניבת היום: א.א.ק לרנקה רוצה לשאול את גונסאלו גרסיה עד תום העונה. עסקה נפלאה לכל הצדדים.

לא חבל על הכסף? מנצ'סטר יונייטד סימנה את אסקיאל גאראי, שחקן שלא ממש התרומם בריאל מדריד וגם לא בבנפיקה, כמחליף של ריו פרדיננד. בנפיקה דורשת 30 מיליון יורו. גם בשליש מחיר אפשר להשיג משהו טוב יותר.

מלפפון רקוב: סניידר חתם בגלאטסראיי, יורנטה ביובנטוס, זאהה כבר עם רגל וחצי באולד טראפורד ואפילו סאגת ערן זהבי נגמרה. כל נמרחי ינואר סוגרים פינות. עכשיו תורך, יוסי בניון.

הנפילה הגדולה: זאב חיימוביץ' היה פעם כוכב שחצי ליגה נאבקה על שירותיו, אחר כך הוא נעלם בצ'צ'ניה, חזר להפועל תל אביב, סופסל ועכשיו הוא בהפועל רמת גן. הגיע לו יותר.

הצעת ייעול: מנצ'סטר סיטי לא רוצה את מריו באלוטלי, אבל ממשיכה לדרוש תמורתו סכומים מופרזים ומסרבת לעסקאות השאלה. שחררו אותו כבר.

  • עוד באותו נושא:
  • ניוקאסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully