וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מהפכה, אבל שינוי חשוב: א. טבק על ועדת שטרוזמן

א. טבק

24.1.2013 / 13:30

המדור של א. טבק מברך על שתי המלצות מוצלחות של ועדת שטרוזמן, שעסקה ברישיון לרכישת קבוצה: פסילת אנשים על רקע פגיעה בדימוי הענף או כאלה שמנועי כניסה לישראל

בקיץ שחלף הוקמו מספר ועדות על ידי ההתאחדות לכדורגל, כמעט כמו מספר השערות על ראשו של היו"ר אבי לוזון. אחת מהן היא הוועדה בראשותו של השופט בדימוס אורי שטרוזמן, שעסקה בהמלצות ומסקנות לגבי כשרות והתאמה של יחידים ותאגידים לרכישת זכויות בקבוצות כדורגל. למרות התואר הארוך, מדובר למעשה במתן רישיון לרכישת קבוצה. ההמלצות לא גרמו למהפכה בכדורגל הישראלי, אך הן הובילו לכך שהכדורגל שלנו יהיה יותר נקי.

שתי המלצות של הוועדה מאוד מצאו חן בעיני. גם מזכירות ההתאחדות, אגב, אישרה אותן בישיבתה לפני כשלושה שבועות. מדובר בנקודה שעד היום לא נמצא לה פתרון - לא לאשר רכישה למי שקנה קבוצה ויש לו עבירה עם קלון. עד היום לא היה גוף בהתאחדות לכדורגל, משפטי או מנהלי, שהיה מוכן לפסוק בסוגיה זו, למרות שהיו בעלי קבוצות ואף חברי הנהלה שנחשדו בכך שיש מאחוריהם פסיקה עם עבירה שיש עמה קלון.

אבי לוזון יו"ר ההתאחדות לכדורגל. ברני ארדוב
הכדורגל יהיה יותר נקי? לוזון/ברני ארדוב

הוועדה עקפה את הנושא בצורה אלגנטית מבלי להזכיר כלל את נושא הקלון. מעתה יופיע סעיף שזה לשונו: "הוועדה רשאית שלא לאשר התקשרות גם מטעמים אחרים, כגון אך לא רק, פגיעה בדימוי הציבורי של ענף הכדורגל". אכן, הכדורגל הישראלי לא חסר בבעלי קבוצות שסעיף זה תפור עליהם, ועתה יש להמתין ולראות מתי ההתאחדות או היועצים המשפטיים שלה יפעילו אותו ויטהרו את האוויר בכדורגל הישראלי.

סעיף נוסף הוכנס לראשונה לתקנון. זהו סעיף העוסק בשאלה למי אסור למכור קבוצה, זאת לנוכח חששות מצד כל מיני אנשים לגבי בעיות שעלולות לצוץ בנושא. כדי למנוע בעיות הוכנס סעיף האומר כי "הוועדה המאשרת לא תאשר העברת זכויות ל"אישיות רוכשת" שאחד מיחידיה הוא מנוע כניסה למדינת ישראל, למשל תושב מארץ עוינת וגו...". הסעיף ברור ומדבר בעד עצמו.

נראה כי חברי הוועדה חושבים כי קיימת סכנה שאנשים בעלי עבר פלילי נמצאים או עלולים להימצא כחברי הנהלה למרות שיש להם עבר פלילי, מאחר ומשטרת ישראל מסתירה לא פעם עובדות אלה. מאחר ואלו הם רישומים סודיים לפי החוק, ממליצה ועדת שטרוזמן לקדם חקיקה כדי שיו"ר ההתאחדות או היועץ המשפטי שלה יקבלו מידע רגיש זה מאחר והוא בנפשה של ההתאחדות, שנחשבת כגוף חינוכי.

הבעלים של הפועל אשקלון פרוספר אזגי. קובי אליהו
חברי הוועדה חושבים כי קיימת סכנה שאנשים בעלי עבר פלילי נמצאים או עלולים להימצא כחברי הנהלה למרות שיש להם עבר פלילי./קובי אליהו

נראה כי גם להבא, בגלל חוסר סמכויות מתאימות, תפורקנה קבוצות מקצועניות. הוועדה המליצה כי קבוצה בליגת העל תפקיד 3.5 מיליון שקלים כערבות בבקרה כדי להבטיח שכר שחקנים בצורה יותר בטוחה. הצעה זו נפסלה על ידי אבי לוזון בישיבת מזכירות שהעמיד את הסכום על 1.5 מיליון שקלים. החלטה זו מקלה על הקבוצות, אך פוגעת בהן הרבה יותר. למזלה של ועדה זו, רוב ההמלצות התקבלו. אין הן במצב של ועדת אחרות שהסיכומים עמן נדחים, למשל, לשנה וחצי, ואין לדעת מתי באמת יבוצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully