וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג MMA: הקרבות הגדולים שצפויים לנו השנה

איתי לייבוביץ'

31.1.2013 / 16:00

אלדו נגד אדגר, הנדרסון מול משידה וסיינט פייר ראש בראש עם דיאז. את הכתבה הזו תצטרכו לשמור (שידורים ב-5+ לייב)

פרויקט סוף/תחילת השנה מגיע לסיומו החלק הרביעי בו נבחן מה יהיו הקרבות שיעשו לנו את הרבעון הראשון של שנת 2013. קצת לוחמים חדשים, קצת לוחמים וותיקים והרבה הרבה הייפ ומשמעויות לעתיד הליגה. אבל לפני כן - שבוע חדש, תוכנית חדשה שלנו יצאה לדרך. תתכבדו.

חוזה אלדו נגד פרנקי אדגר

האלוף (לשעבר) הקטן במחלקה ירד קטגוריית משקל וקיווה לפגוש יריבים בגודל שלו לשם שינוי וגם להילחם על התואר. במקום זאת הוא יפגוש את אלוף הקטגוריה שאיך לא... גדול ממנו. אמנם ההבדלים בין האלוף במשקל נוצה חוזה אלדו לבין אלוף העולם לשעבר במשקל קל והטוען לכתר פרנקי אדגר אינם גדולים, אך האם לא מגיע לפרנקי בוי לפגוש סופסוף מישהו בגודל שלו? מאז שהגיע לליגה חבט אלדו במארק הומניק וקני פלוריאן עד זוב דם ובצ'אד מנדז עד אובדן הכרה.

האלוף המפחיד נחשב לאחד הדומיננטיים בענף ועליו אמר אנדרסון סילבה שאם 'פני צלקת' היה במשקל בינוני הוא היה פורש מהספורט. ומה עם פרנקי? שני קרבות מדהימים עם פן, שני קרבות מ ד ה י מ י ם עם גריי מיינרד ושני קרבות מתסכלים במיוחד עם בנסון הנדרסון הפכו את פרנקי לאחד הלוחמים האהובים בעולם. אם מה שהספיק לקלים יספיק לנוצות ייתכן ונקבל עוד קרבות לא פחות מלהיבים מפרנקי כאלוף העולם הבא.

מתי: ב-UFC 156 שיערך ב-02/02/2013

רונדה ראוזי נגד ליז קארמוש

אם ג'ינה קארנו הייתה הלוחמת הראשונה שהקהל יכול היה לקבל בלי להדביק תוויות של גבריות ובוציות, הרי זו רונדה ראוזי שעשתה את קפיצת המדרגה והצטלמה בעירום מלא למגזין של ESPN ולליבם של גברברי העולם. הג'ודוקא זוכת מדליית הארד מאולימפיאדת בייג'ין עברה הסבה חלקה ל-MMA כשהיא מנצחת את כל ששת הקרבות שלה בבריחי ידיים אכזריים. ליז קארמוש היא לוחמת טובה עם מאזן של שבעה ניצחונות ושני הפסדים שמסיימת את רוב הקרבות שלה בהכנעות (2) ונוקאאוטים (4) אך לא זה מה ש"עושה" את הקרב הזה. ב-UFC 157 השתיים יפגשו בלא פחות מבקרב המרכזי של הערב, מה שאומר שהפנים והשמות שלהן הם מה שאמורים למשוך את הקהל וזו גבירותי ורבותי, היסטוריה. אז נכון שג'ינה קאראנו וכריס "סייבורג" סנטוס כבר עשו זאת בסטרייקפורס, אך זה כמובן לא בקני המידה של ה-UFC. רייטינג גבוה וביצועים מרשימים יכולים להקפיץ את המודעות ולעזור לקהל האמריקני השמרני לקבל בזרועות פתוחות את המין היפה לענף היפה.

מתי: UFC 157 שיערך ב-23/02/2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היינו שמים לכם כאן סרטון, אבל אתם יודעים, המעמד מחייב. רונדה ראוזי/מערכת וואלה!, צילום מסך

דן הנדרסון נגד ליוטו משידה

דן הנדרסון עשה הכול וניצח את כולם. כמעט. דן הקשיש הפסיד פעם אחת בלבד מאז הקרב עם אנדרסון סילבה אי שם ב-2008 וניצח שבעה קרבות. מעבר להפסד בנקודות לג'ייק שילדס ב-2010 הצליח הנדו הזקן להיפטר מפלהרס, ריץ' פרנקלין ושוגון רואה בהחלטות (האחרון היה אחד הקרבות הטובים אי פעם) ואת מייקל ביספינג, באבאלו סוברל, רפאל פאייז'או ופידור אמליאננקו בנוקאאוט. ב-UFC 151 הנודע לשמצה אמור היה הנדו לפגוש את ג'ון ג'ונס אך פציעה מנעה ממנו לקבל מכות. במטרה להישאר רלוונטי בתמונת האליפות יפגוש הנדו את אלוף העולם לשעבר ליוטו משידה. הדרקון כבר לא נראה אותו הלוחם שניצח שישה עשר קרבות ברציפות ולאחר הפסדים לשוגון רואה, רמפייג' ג'קסון והפסד אחד משפיל במיוחד לג'ון ג'ונס, מנסה משידה לחזור לרלוונטיות. הניצחון שלו על ראיין ביידר בנוקאאוט הראה שעדיין יש לו את מה שצריך וקרב עם אגדה כמו הנדו אמור לספק מאצ' אפ מעניין בין שני סגנונות לחימה שונים ומסקרנים. לקרב הזה יש פוטנציאל לשנות את מאזני הכוחות במחלקה.

מתי: UFC 157 שיערך ב-23/02/2013

ג'ורג' סיינט פייר נגד ניק דיאז

מה לא נכתב על השניים הללו? השניים תוכננו להיות המאמנים של העונה ה-14 של 'הלוחם האולטימטיבי' אך הדבר לא יצא לפועל. הקרב בין השניים נקבע ל-UFC 137 אך בוטל לאחר שדיאז לא עמד במחויבויותיו לקידום הקרב והבריז ממסיבות עיתונאים. הקרב נקבע שנית ל-UFC 143 אך פציעה של סיינט פייר גרמה לו להעדר מהקרב ודיאז נלחם בקרלוס קונדיט על האליפות הזמנית והפסיד. דיאז הכריז על פרישה לאחר הקרב אך דיינה ווייט אמר שייתן לו קרב חוזר מול קונדיט על האליפות הזמנית עד שסיינט פייר יחוזר. בבדיקת סמים שלאחר הקרב נמצאו שאריות מריחואנה בדמו של דיאז והקרב החוזר בוטל. בעקבות הגילוי הושעה דיאז לשנה, השהייה שתפוג בפברואר הקרוב. ב-UFC 154 חזר סיינט פייר לאחר היעדרות בת שנה ובהופעה משכנעת אך מלאת חלודה ניצח את קרלוס קונדיט לאיחוד חגורות האליפות. השנה סופסוף(?) זה יקרה וניק דיאז יוכל להראות האם יש מעשים מאחורי דיבוריו נגד סיינט פייר בשנים האחרונות או שהכל עשב מתוק. הקנדי לעומתו ישמח להוסיף X לחגורה שלו ולבסס עצמו כלוחם המשקל המעורב הטוב בהיסטוריה.

מתי: UFC 158 שיערך ב-16/03/2013

קרלוס קונדיט נגד רורי מקדונלד

השניים כבר נפגשו ב-UFC 115 אז היה זה קרב צמוד ומלהיב במיוחד עד שבסיבוב השלישי נגמר למקדונלד הצעיר הדלק וקונדיט הצליח לסיים את הסיפור. מאז הספיק קונדיט לנצח את דן הארדי, קים דונג היון וניק דיאז, להיות אלוף העולם ולהפסיד את האליפות לסיינט פייר. מקדונלד התאושש מההפסד וניצח את נייט דיאז, מייקל פייל, צ'ה מילס וממש לאחרונה עשה צחוק מבי ג'יי פן. לקונדיט ייקח הרבה מאד זמן לשוב לתמונת האליפות ואילו מקדונלד לא מנסה להיכנס אליה כל עוד המנטור של מחזיק בחגורת האליפות. עד שסיינט פייר יחליט לעלות קטגוריית משקל ינסה אל המלחמה להשמיד את כל מי שעומד בדרכו. אם הקרב השני יהיה רק חצי מלהיב ומטורף מהקרב הראשון, מצופה לנו קרב מלהיב ומטורף במיוחד.

מתי: UFC 158 שיערך ב-16/03/2013

בנסון הנדרסון נגד גילברט מלנדז

אלוף העולם במשקל קל ו'לוחם השנה' לשנת 2012 נראה בלתי ניתן לעצירה בקרב מול נייט דיאז, במיוחד בגלל שדיאז עצמו נראה בלתי ניתן לעצירה עד לאותו הקרב. מולו יעמוד מי שנחשב לאחד מלוחמי המשקל הקל הטובים בעולם ובעיני רבים לטוב שבהם כבר לא מעט שנים – גילברט מלנדז. אלוף סטרייקפורס (ז"ל) לא נוצח מאז 2008, אז הפסיד את חגורת האליפות לג'וש תומסון בהחלטה, וחיבר רצף של שבעה ניצחונות רצופים כולל שני ניצחונות על תומסון עצמו. חברם של האחים דיאז ושל ג'ייק שילדס למחנה סיזר גרייסי הגן על תוארו תשע פעמים אך זה נעשה כאמור בליגה שאינה ה-UFC והשנה הוא יראה ממה הוא עשוי והאם הוא ראוי להיחשב הטוב בעולם. לבנסון הנדרסון יהיה מה להגיד בנידון.

מתי: UFC on FOX שיערך ב-20/04/2013

ג'ון ג'ונס נגד צ'ייל סונן

חלק גדול משערוריית ביטול UFC 151 נמצאת בקרב הזה. ג'ונס ילחם בהנדו. הנדו נפצע אז ג'ונס יילחם במשידה. משידה לא מוכן. אז ג'ונס ילחם בשוגון. שוגון לא מוכן. סונן מוכן, ג'ונס לא. ג'ונס פחדן. סונן לא הרוויח קרב על התואר. דיינה וויט כועס. ג'ונס אשם. הנדו ידע על הפציעה זמן רב לפני שדיווח עליה. דיינה ווייט כועס. ג'ונס אשם. ג'ונס פחדן. ג'ונס אויב הציבור מספר אחד. סנן צוחק. סונן צועק. סונן מדבר. בלפורט מוכן. ג'ונס מוכן. בלפורט כמעט מכניע את ג'ונס. ג'ונס מכניע את בלפורט. איך נגמרת הסאגה? ג'ונס וסונן מוכרזים כמאמני העונה ה-17 של 'הלוחם האולטימטיבי', עונה שצפויה להיות משעשעת במיוחד בסופה ינחיל ג'ונס לסונן כואב במיוחד.

מתי: UFC 159 ב-27/04/2013

קיין וולסקז נגד אליסטר אוברים

אלוף העולם במשקל כבד של ה-UFC נגד אלוף העולם במשקל כבד של דרים, סטרייפורס ו-K1. הסיבולת הבלתי נתפסת של וולסקז נגד הבהמתיות הבלתי נתפסת של אוברים. קרב של מתאבק מעולה נגד סטרייקר מפחיד. יהיה מעניין לראות איך יראו יכולות הסטרייקינג של ג'וניור דוס סאנטוס לעומת אלו של הענק ההולנדי אך דוס סנטוס לצערו כבר לא אלוף. קשה לחשוב על יריב מסוכן יותר ומסקרן יותר לתוארו של וולסקז מאליסטר אוברים. אין ספק שאם יתקיים, זה יהיה הקרב של השנה במשקל הכבד ואולי בליגה כולה.

מתי: מותנה בניצחון של אוברים על בגיפוט סילבה.

סבירות: גבוהה מאד.

האתר של איתי לייבוביץ'

Itay.leibovich@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully