וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: אולימפיאקוס ניצחה את מכבי תל אביב 77:78

הצהובים בצרות צרורות אחרי הפסד רביעי בחמישה משחקים, כשנכנעו לאלופת אירופה ממש בשניות הסיום. העונה האירופאית קרובה לסיום?

עריכת תקציר: מיכאל ברגמן

זה היה באוויר כבר בשבועות האחרונים, אך מהפסד להפסד זה נראה ודאי: מכבי תל אביב מתקרבת אל סיום העונה האירופאית שלה. הערב (חמישי) נחלו הצהובים הפסד ביתי נוסף, הפעם 78:77 לאלופת אירופה, אולימפיאקוס, אחרי שהמשחק ברח לה מהידיים ממש בשניות הסיום. קבלת החלטות לא טובה של בלאט בהתקפות האחרונות של הקבוצה הובילה לחדירות לא ברורות של אוחיון, היוונים ניצלו את ההזדמנויות שלהם, והאלופה הישראלית מוצאת את עצמה עתה במצב אנוש ממש בטופ 16, כשהיא עם ארבעה הפסדים מחמישה משחקים. אלמלא יקרה נס במשחקים הקרובים, היא תיאלץ להיפרד מחלום ההצלבה בקרוב.

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים. ברני ארדוב
כמה זה כואב. מכבי תל אביב שבורה בסיום/ברני ארדוב

ההפסד היה כואב במיוחד עבור שחקניו של בלאט, לא רק בגלל ההחטאות בשניות הסיום, אלא בעיקר בגלל האופי שגילו הצהובים ברבע השלישי, שהחזיר אותם למשחק, והיה נדמה כי במידה רבה יכול להחזיר את הביטחון העצמי שלהם שהלך לאיבוד בשבועות האחרונים. אלא שמול הצהובים עמד אחד- ואסיליס ספאנוליס- שהתעורר בדקות הסיום כפי שווינר כמוהו נוטה לעשות, וניצל בחירת זריקות רעה של יוגב אוחיון ודווין סמית' במהלכים האחרונים של המשחק כדי להוביל את היוונים לניצחון שאולי יציל את העונה שלהם.

הפתיחה היתה כולה של האורחים, ואיזה פתיחה זו היתה. ואסיליס ספאנוליס לא המתין זמן רב עד שהתחיל להוכיח ליושבי ההיכל שהוא ככל הנראה השחקן הטוב ביבשת כרגע, ועם מטווח שלשות נהדר הטיס את האדומים ליתרון 11 כבר ברבע הראשון. מכבי הצליחה להישאר בתמונה בזכות נקודות של סמית' ולוגן, אבל משחק הגנתי גרוע שלה ואי סדר בהתקפה הביא אותה אל המחצית בפיגור 44:33. אלא שכרגיל כשזה מגיע לצהובים ולרבע השלישי, הכל משתנה. השחקנים של בלאט עלו כמו מלוע של תותח אל הפרקט, הידקו את ההגנה בזכותו של שון ג'יימס שגם הוציא לפועל בחלק ההתקפי, ויחד איתו טסו ל-13:29 ברבע השלישי כדי לתפוס מחדש את ההובלה, אבל ברבע האחרון חזרו הצהובים ללכת עם הראש בקיר, היוונים עשו נקודות שקטות מהקו והראו כמה חשוב הניסיון שלהם בשניות הסיום כדי לנצח את המשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט, עוזרו דרק שארפ מאוכזבים. ברני ארדוב
בצרות צרורות. בלאט/ברני ארדוב

רבע 1

מנצאריס צלף שלשה כבר בכדור הראשון, ויחד עם סל ועבירה שלו השכיח את הדאנק של ליאור אליהו כדי לקבוע 4:11. ספאנוליס צלף שתי שלשות, בלאט לא הצליח לעצור את השטף והאורחים ברחו ל-7:16 כבר אחרי שלוש וחצי דקות. היוונים המשיכו ללהוט מחוץ לקשת כששלשות של פרפרגולו וספאנוליס העלו אותם ליתרון דו ספרתי, כשמן הצד השני רק דווין סמית' מתפקד ומוצא נקודות עבור הצהובים. בלאט הכניס את מורן רוט אבל זה חטף גג, ורק שלשה של לוגן צימקה מעט בסיום הרבע הראשון, 19:30 לאולימפיאקוס.

שחקן מכבי תל אביב דייויד לוגן מאוכזב. ברני ארדוב
עשה הכל כדי להחזיר את הצהובים למשחק, אבל זה לא הספיק. לוגן/ברני ארדוב

רבע 2

אליהו פתח את הרבע השני עם נקודות קשות ולוגן המשיך לקחת אחריות כשהצהובים הצליחו לצמק מעט, אבל מנגד לא היו מסוגלים לבצע עצירה בהגנה וספאנוליס עם מסירה נהדרת קבע 23:34. לוגן המשיך במסע הקיצוצים וכבר הוריד ל-6, אבל ספאנוליס העניש מיד מהצד השני ושמר על יתרון 10 הנקודות. שתי הקבוצות החלו לאבד מעט מהקצב והרבו לאבד כדורים ולקחת זריקות רעות. ההתקפה של בלאט המשיכה להיות תקועה, ומנגד היוונים פתחו פער בזכות קליעות עונשין מוצלחות וירדו ביתרון 33:44 כשפלאניניץ' קולע עם הבאזר ומסיים מחצית ראשונה נוראית של קבוצתו.

שחקן מכבי תל אביב דרקו פלאניניץ' מטביע. רויטרס
החטאות עונשין קריטיות בסיום. פלאניניץ'/רויטרס

רבע 3

סמית' פתח טוב את הרבע השלישי עם שלשה חשובה, ודאנק של לנדסברג יחד עם נקודות של ג'יימס הטיסו את הצהובים ל-2:9 ופיגור 4 בלבד. הקהל נכנס לטירוף וכך גם שחקניו של בלאט, שפתאום מצאו את עצמם: לנדסברג וג'יימס מצאו נקודות קלות, סמית' רשם חסימה גדולה, שרמדיני הצליח לשמור את היתרון בצד היווני עם סל ועבירה קריטי, אבל לנדסברג הרעיד את האולם עם שלשה, וחדירה של אוחיון קבעה יתרון צהוב- 55:56. האורחים פשוט נראו חסרי אונים באותן דקות, המשיכו לזרוק ללא הצלחה מחוץ לקשת ושיחקו בצורה מפוזרת מאוד, וסל משוגע של אליהו על הבאזר השלים ריצת 13:29 ויתרון 57:62 בסיום הרבע השלישי.

שון ג'יימס שחקן מכבי תל אביב מול קייל היינס שחקן אולימפיאקוס. ברני ארדוב
החזיר אותם לחיים ברבע השלישי. ג'יימס מול היינס/ברני ארדוב

רבע 4

היוונים התאפסו מעט בהפסקה הקצרה וחזרו עם שלוש שלשות יחד עם נקודות של שרמדיני כדי לברוח ל-0:11 ויתרון 6. דווין סמית', מי אם לא הוא, החזיר את מכבי שוב עם סל ועבירה חשוב, ושלשה מטורפת לחלוטין של לוגן עם סיום שעון הזריקות יחד עם דאנק של ג'יימס העלו את מכבי ל-68:74. דווקא אז ביצע ג'יימס את העבירה החמישית שלו, ספאנוליס חזר לקחת אחריות, והחל לנגוס בהפרש של מכבי מהקו. אולימפיאקוס לקחה ריבאונד התקפה גדול, פלאניניץ' החטיא פעמיים מהקו, וספאנוליס עם ג'אמפ ענק קבע 77:78 לאורחים. אוחיון ניסה ללכת ראש בקיר פעמיים, אבל החדירות שלו הלכו החוצה, אך למזלה של מכבי, הנגיעה האחרונה היתה של האורחים. מכבי הלכה אל סמית', אבל זה כפה זריקה רעה והחטיא, פפאניקולאו החטיא מהעונשין פעם אחת ואז החטיא שוב בכוונה, 3.5 שניות לסיום, אוחיון קיבל את הכדור בחצי המגרש אבל במקום לזרוק ניסה למסור לפלאניניץ' שקלע הרבה אחרי הזמן. 77:78 לאולימפיאקוס בסיום כואב עבור הצהובים.

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
זריקה לא הגיונית ברגעי הסיום. סמית'/ברני ארדוב

סטטסטיקה

קלעו לאולימפיאקוס: ואסיליס ספאנוליס 24 (3 מ-6 ל-2, 4 מ-9 ל-3), גיורגיוס פרינטזיס 16 (6 מ-9 ל-2, 0 מ-4 ל-3), גיורגי שרמדיני 9 (9 ריבאונדים), קייל היינס 9, אוונג'לוס מנצאריס 6, קוסטס סלוקאס 5, פרו אנטיץ' 3, סטראטוס פרפרוגלו 3. מרטינס גצ'ביצ'יוס שותף ולא קלע.

קלעו למכבי תל אביב: דווין סמית' 17 (4 מ-11 ל-2, 2 מ-3 ל-3, 3 חסימות), דייויד לוגן 15 (3 מ-4 ל-3), שון ג'יימס 11 (3 מ-8 מהשדה, 12 ריבאונדים), ליאור אליהו 8, סילבן לנדסברג 7, דרקו פלאניניץ' 7 (1 מ-4 מהעונשין), יוגב אוחיון 6 (3 מ-9 מהשדה, 5 אסיסטים), ריקי היקמן 4, נייק קיינר מדלי 2, מורן רוט (6 דקות), מלקולם תומאס (5 דקות) וגיא פניני (דקה) שותפו ולא קלעו.

מורן רוט שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אירופה בורחת להם. רוט/ברני ארדוב

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2: מכבי תל אביב 46% (24 מ-52), אולימפיאקוס 52% (19 מ-36)

אחוזים ל-3: מכבי תל אביב 46% (6 מ-13), אולימפיאקוס 29% (8 מ-27)

אחוזים מהעונשין: מכבי תל אביב 68% (11 מ-16), אולימפיאקוס 76% (16 מ-21)

ריבאונדים: מכבי תל אביב 38 (15 בהתקפה), אולימפיאקוס 39 (15 בהתקפה)

אסיסטים: מכבי תל אביב 13, אולימפיאקוס 16

חטיפות: מכבי תל אביב 6, אולימפיאקוס 6

חסימות: מכבי תל אביב 7, אולימפיאקוס 3

איבודים: מכבי תל אביב 11, אולימפיאקוס 11

נקודות מדד: מכבי תל אביב 82, אולימפיאקוס 88

ואסיליס ספאנוליס שחקן אולימפיאקוס מול יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בסופו של דבר ההפצצות מבחוץ עבדו. ספאנוליס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully