וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוזון דורש מהמנהלת ערבות על מינימום הכנסות

21.1.2013 / 11:05

בעיה בהקמת המנהלת? גורמים בהתאחדות: הם מסרבים לחתום על התחייבות אישית במקרה של הכנסות נמוכות מ-120 מ' שקל

עוד בעיה בהקמת מנהלת הליגה בכדורגל? על פי גורמים בהתאחדות לכדורגל, חלק מראשי קבוצות ליגת העל הבהירו כי לא יהיו מוכנים לחתום על הסכם ערבויות על מינימום הכנסות, שיבטיח לקבוצות הליגות הבכירות שההכנסות הקבועות לא יפגעו. ראשי הקבוצות סיפרו כי יו"ר ההתאחדות אבי לוזון התנה את הקמת המנהלת בדרישה לחתום על ערבות לפיה בעלי הקבוצות יתחייבו להשלים מכיסם כל שקל שייגרע מההכנסות הקבועות של הקבוצות.

"ההתאחדות מכניסה 120 מיליון שקל מגופים הטוטו והשידור, הכוונה של לוזון היא שכל שקל שהמנהלת לא תגייס, היא תצטרך להשלים. אם הקבוצות לא יקבלו את המינימום, כפי שהן מקבלות העונה, המערכת תיכנס לסחרור וקבוצות לא יוכלו לעמוד במוסר התשלומים. הקבוצות הקטנות, למשל, מתקיימות מההכנסות הללו. לוזון דואג לאינטרס של הכלל", הסביר גורם הבקיא בפרטים. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, בהתאחדות לכדורגל הבהירו עוד לפני הפגישה של ראשי ליגת העל עם אבי לוזון בשבוע שעבר, כי זכויות הכספים יישארו בידיהם וכי רוב ראשי הקבוצות כלל לא רוצים להעביר למנהלת את הזכויות החל מהעונה הבאה, מה שאכן קרה. למרות הסקפטיות, בהתאחדות ממשיכים להבהיר כי: "אנחנו מאוד רוצים שהמנהלת תקום ואנחנו כאן כדי לעזור לבעלי הקבוצות להקים אותה".

בכלל, מאז ההכרזה על הקמת המנהלת גורמים מעולם הכדורגל מעריכים כי יהיה קשה מאוד להקים אותה ללא שיתוף פעולה מצד ההתאחדות גם בעתיד. כדי להבין על מה מדובר, כדאי להבהיר כי ההחלטה להקים מנהלת ליגה כוללת שלושה מרכיבים עיקריים: הקמת גוף שיווקי, המאגד בתוכו את נושא הטוטו, זכויות השידור והספונסרים; הנושא המקצועי, המצריך שינויי תקנונים; והנושא הפיננסי, שהיום אמונות עליו ועדת הכספים של ההתאחדות לכדורגל וכן שורה של עובדים לוגיסטיים: פקידים, חשב, רואה חשבון וכו'. המנהלת תצטרך להחליט האם היא מטפלת בכל הנושאים הללו, או רק בחלקם.

כזכור, ישנה מחלוקת נוספת המעכב את נושא הקמת המנהלת והוא ויכוח שנוצר בין הקבוצות הקטנות לקבוצות הגדולות בנוגע לחלוקת המשאבים. "זה נושא מורכב, אבל השאלה היא היכן טמון הכוח, אצל הקטן או אצל הגדול", הסביר בעלי קבוצה מליגת העל. נצטרך להכניס לכאן מנגנון של איזונים. הכוח לא יוכל יישאר אצל הקטנות". בהתאחדות דוחים בינתיים את העיסוק בנושא המחלוקת בין הקבוצות. "יש בעיות גדולות יותר לפתור. קודם צריך לוודא שתקום מנהלת, ואז לעסוק בפרטים הקטנים", אמר גורם בכיר בהתאחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully