וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר 1 ברשימה

21.1.2013 / 12:00

יש רק ארבע קבוצות באירופה שלא הפסידו כמוהו, יש רק אחת שעולה על השיאים שלו - נכון, ברצלונה. רוני לוי ממשיך לסגור מספרים סנסציוניים באנורותוזיס, בדרך לתואר הישראלי מס' 1 בחו"ל לעונת 2012/13. מדור השגרירים מסביר איך עשה זאת, ותוהה האם בניון יחמיץ את פורטוגל

למרות שמדובר רק בחודש ינואר, אפשר כבר לסמן את אחד המועמדים המובילים לתואר שגריר העונה. עם 89 אחוזי הצלחה, 18 משחקים ללא הפסד ויתרון שש נקודות בפסגה, רוני לוי מוביל את אנורותוזיס לעונה סנסציונית ומבסס את מעמדו כמאמן הישראלי המצליח ביותר. המדור "המראות ונחיתות" מנתח את סוד ההצלחה של המאמן, בודק את מצבם של שני הישראלים האחרים של אנורתוזיס, ברק יצחקי ומשה אוחיון, ותוהה מדוע יוסי בניון שוב ממתין לדקה ה-90 של חלון ההעברות.

ממריאים: רוני לוי, ברק יצחקי ומשה אוחיון (אנורתוזיס)

רוני לוי מאמן סטיאווה בוקרשט. ברני ארדוב
אחוזי הצלחה בסגנון בארסה. לוי/ברני ארדוב

מבט אל הטבלה הקפריסיאית מתמצת את כל הסיפור. 15 ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו, אפס הפסדים, 100 אחוזי הצלחה במשחקי החוץ והפרש שערים מדהים של 8:40 שמעמיד את אנורותוזיס כקבוצת ההתקפה וההגנה הטובה בליגה. יש רק עוד חמש קבוצות באירופה שעדיין לא הפסידו העונה: שקנדרבו האלבנית (13 משחקים), בנפיקה ופורטו (14 משחקים) ואולימפיאקוס היוונית (18 משחקים), שלמרות המאזן המדהים דווקא פיטרה השבוע את מאמנה. יש רק קבוצה אחת ביבשת שמחזיקה באחוזי הצלחה גבוהים משל אנורתוזיס וכן, ניחשתם נכון. מדובר בברצלונה.

ובכל זאת, רוני לוי לא מתפשר, לא לוקח סיכונים ולא מחלק הנחות לאף שחקן. ולנטינוס סייליס היה האחרון שטעם מנחת זרועו. ביום ראשון אירחה אנורותוזיס את אפולון ואיבדה לקראת סיום המחצית את הבלם הפורטוגלי פאולו ז'ורז' בכרטיס אדום. לוי שלח את סייליס לחימום מהיר, אך כשראה זה מתמהמה בכניסה למגרש, החזיר אותו לספסל והכניס במקומו שחקן אחר. את החילוף, אגב, עשה שניות ספורות לפני השריקה למחצית. המשחק עצמו הסתיים ללא שערים והקבוצה של לוי פספסה הזדמנות להגדיל את הפער מאפואל לשמונה נקודות, אבל שמרה על מאזן נקי מהפסדים.

הסיטואציה הזו לא זרה ללוי. בעונת 2004/5, השנייה שלו כמאמן מכבי חיפה, הירוקים רצו 20 משחקים ללא הפסד לפני שנכנעו לשער של תמיר כהן ונוצחו 1:0 על ידי מכבי תל אביב, אי שם בחודש פברואר. חיפה זכתה באליפות באותה עונה עם 11 נקודות יתרון על פני מכבי פתח תקוה, אך הקהל שר: "אליפות בלי מאמן". ביציעי אנורותוזיס, לעומת זאת, לא תשמעו קריאות מהסוג הזה.

להיפך, האופוריה בשיאה. "חמש שנים לא היה פה כזה טירוף", מסביר עיתונאי קפריסאי בהתייחסו לתואר האחרון של הגברת. "זו קבוצה אחרת והאווירה מצוינת. הצמא לתואר גדול וכולם מאמינים שזו השנה של אנורתוזיס. הכל עובד להם, הגנה, התקפה, אווירה טובה גם מהקהל וביטחון".

קשר מועדון ספורט אשדוד משה אוחיון. קובי אליהו
נחסכה ממנו עונה סתמית בליגת העל. אוחיון/קובי אליהו

אפשר לומר בוודאות שלוי זוכה בקפריסין להערכה גדולה ממה שקיבל אי פעם בישראל. הוא נבחר כמעט פה אחד למאמן הסיבוב על ידי עיתון הספורט הפופולרי "ספורטדיי", ובתקשורת משבחים את העליונות הטקטית שלו וניהול הסגל. במשחק החוץ נגד אפואל, למשל, הוא הפתיע כששינה מערך ל-4-4-2 ועלה עם חמישה שחקנים קדמיים. אנורותוזיס סיימה עם 0:1, אבל שלטה במשחק ללא עוררין. בתקשורת המקומית טענו כי זה היה "שחמט למאמן היריבה איבן יובאנוביץ'".

בשבוע שעבר התייצב המאמן למשחק חוץ לא פשוט נגד אלקי עם חוסרים רבים ונאלץ להשתמש בלא מעט שחקני ספסל, אבל אלה הרשימו והובילו את הקבוצה ל-0:3 קל. "התרומה של רוני לוי להצלחה עצומה. יש לו כמה אסטרטגיות והוא מתכונן היטב לכל יריב. הנשק החזק שלו הוא סגל עשיר ואיכותי עם שחקנים שיכולים לשחק במספר סגנונות, להחזיק בכדור או לשחק על מתפרצות", נכתב עליו.

גם אוחיון ויצחקי יודעים תקופה יפה תחת לוי. אחרי עונה אירופית מאכזבת במדי לגיה ולוצרן, אוחיון מתחיל למצא את עצמו ברוטציה. בקיץ הוא העדיף עוד עונה אירופית על פני חזרה הביתה לאשדוד והמהלך הזה הוכיח את עצמו. אוחיון קיבל הזדמנות להיות חלק ממשהו גדול במקום להעביר עונה סתמית בליגת העל. לוי משתמש בו בעיקר מהספסל, קידם אותו להרכב בגלל הפציעה של הרומני דן אלקסה וקיבל ממנו חזרה על המגרש. יצחקי, שכבש העונה שלושה שערים, נראה טוב מאוד לפני שפציעה קלה עצרה אותו מעט בשבועיים האחרונים. כשלחץ ההנהגה ונטל ההבקעה לא מונחים לגמרי על כתפיו, יצחקי משוחרר וקל לו להתרכז בכדורגל. היכולות המגוונות שלו מאפשרות ללוי להשתמש בו במספר תפקידים, מה שהופך אותו חיוני ומתאים לשיטה.

בשלב זה של העונה, דבר אחד ברור, וגם הישראלים מבינים זאת היטב. שום דבר מלבד אליפות לא יתקבל כהצלחה באנורתוזיס העונה. לליגה הסדירה נותרו עוד שמונה מחזורים כשאחריהם תשחקנה ארבע הראשונות עוד שני סיבובים בפלייאוף העליון. כלומר, 14 משחקים סך הכל, שלושה מהם מול היריבה היחידה על התואר - אפואל. גם לוי מבין שאסור למצמץ, אסור לאבד ריכוז: "הליגה עוד ארוכה וזה רק הולך ונהיה יותר קשה".

נוחת: יוסי בניון (צ'לסי)

שחקן צ'לסי יוסי בניון. GettyImages
אוהב להשאיר אותנו במתח עד הרגע האחרון/GettyImages

יוסי בניון עשה לו בשנה האחרונה מנהג קבוע לעבור בדקה ה-90, ברגע האחרון של חלון ההעברות בקיץ. עסקת ההשאלה מצ'לסי לארסנל ב-2011 נסגרה בשעות הערב המאוחרות, ההשאלה לווסטהאם באוגוסט השנה ממש בדקות האחרונות לפני סגירת החלון ב-23:00 בלילה שעון אנגליה. הסיטואציה אליה נקלע העונה תחייב כנראה את בניון לעבור בפעם הראשונה בקריירה בחודש ינואר. 10 ימים לפני סגירת החלון וכיוון לא נראה באופק. האם קפטן הנבחרת מכין לנו התפתעה נוספת של הרגע האחרון?

כבר למעלה מחודשיים שבניון לא שיחק, זכר לאותה פציעה בברך במשחק החוץ של ווסטהאם נגד ניוקאסל ב-11 בנובמבר. פציעה שבגלל ההחלמה האיטית ממנה החליט סם אלרדייס שהוא לא מעוניין לממש את האופציה על הישראלי. בניון חזר לצ'לסי בתחילת ינואר, אבל הוא עדיין פצוע, עובר טיפולים ומחלים בהדרגה. כך או כך, רפא בניטס לא בונה עליו כשחקן סגל וסביר להניח שגם אם יבריא, לא ימצא עצמו מתלבש למשחק. מעבר, לפיכך, בלתי נמנע.

גם בגזרת הנבחרת אין בשורות. כרגע לא נראה סביר שבניון יהיה כשיר למשחק הידידות נגד פינלנד בעוד שבועיים וחצי. פורטוגל בסוף מרץ? הכל תלוי בכשירות ובשאלה האם הוא ישחק. אולי פתאום עכשיו, לאור העונה חסרת המזל שעובר בניון באנגליה, ההחלטה של אלי גוטמן ללכת עם שחקנים אחרים וצעירים יותר נראית קצת יותר סבירה? אולי העליהום על המאמן הלאומי שהעז לספסל את הקפטן שלו היה טיפה מוגזם? תחשבו על זה.

כך או כך, סביב בניון שוררת בימים הללו דממת אלחוט ואפילו חשבון הטוויטר שלו מעודכן בעצלתיים. אין דיווחים לגבי עתידו, אין ספקולציות. סאותהמפטון הוזכרה כמועמדת המובילה לקלוט אותו וישנה אפשרות שהשחקן יעזוב את אנגליה, אבל כל החלטה תתקבל בסמוך ל-31 בינואר. בניון כנראה אוהב להשאיר אותנו במתח.

השבוע שהיה

קשר נירנברג אלמוג כהן. Marc Eich, GettyImages
חזר להרכב אחרי שלושה חודשים. כהן/GettyImages, Marc Eich

המאזן הכולל: שער אחד (אליניב ברדה בפנדל) ובישול אחד (אליניב ברדה).

מוכנים לפינלנד: עדן בן בסט, אליניב ברדה, אלמוג כהן ויובל שפונגין הם שחקני הסגל המורחב היחידים ששיחקו 90 דקות. איתי שכטר (74) ודודו אוואט (60) פתחו בהרכב, גל שיש (51), מאור בוזגלו (32), בירם כיאל (24) ותומר חמד (19) עלו מהספסל.

מתאוששים: אלמוג כהן פתח לראשונה בהרכב מאז ראשית אוקטובר, הופעה נדירה בהרכב גם לאיתי שכטר.

צל"ש השבוע: אליניב ברדה מנהל מו"מ עיקש עם גנק על הארכת חוזה ושולח מסר ברור על המגרש עם שער ובישול בדרך לניצחון.

ביזאר השבוע: רגע אחרי שהישראלי האחרון עזב את פולין, דודו ביטון מנהל מגעים מתקדמים עם לגיה ורשה ועשוי להצטרף אליה השבוע.

שימו לב ש: לא בטוח שדודו אוואט הפצוע יהיה כשיר לפינלנד. האם אלי גוטמן ייצא לקפריסין לראות את אוהד לויטה וגיא חיימוב?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully