וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה אלימה באשקלון: אנשי הפועל תל אביב הוכו

20.1.2013 / 22:21

הרוחות התלקחו בסיום המשחק: כיסאות נעקרו והושלכו לפרקט, חברי ההנהלה נמרוד בוכמן ורמי כהן הותקפו, שני אוהדים נעצרו

מהומה אלימה נרשמה הערב (ראשון) במהלך המשחק של הפועל תל אביב ועירוני אשקלון במסגרת ליגת העל בכדורסל. כזכור, הקבוצה מתל אביב ניצחה 51:54 מסל מכריע של גל איתן מספר שניות לסיום. מיד אחרי סיום המשחק, פרצו אוהדי הקבוצה המקומית ואנשים מהספסל של אשקלון לכיוון יציע אוהדי הפועל תל אביב.

רמי כהן יו"ר הפועל תל אביב (ימין) משוחח עם שופט הכדורסל יערי רייניש. מגד גוזני
שוב סצינות לא נעימות. רמי כהן/מגד גוזני

מסתמן כי חלק מהאירועים הם על רקע משחק הכדורגל שייערך מחר בבלומפילד, בין הפועל תל אביב לבית"ר ירושלים. חלק מהקהל של אשקלון לבשו חולצות "לה פמיליה" של בית"ר, בעוד האוהדים מתל אביב שרו שירים בגנות הירושלמים.

בהפועל תל אביב טענו כי היציע של אוהדיה לא נפתח בסיום בהוראת המשטרה, כדי שאוהדי אשקלון יתפזרו קודם (נוהל טדי). התוצאה היא שאוהדי הפועל נשארו ביציע בלית ברירה. בהפועל תל אביב טענו כי כרוז הקבוצה המארחת ביצע תנועה מגונה לכיוון הקהל האורח והצית את האווירה, בעוד באשקלון טענו שאוהדי הפועל תל אביב התגרו כששרו "שייפול עליכם גראד".

במהלך המהומה מקלות הושלכו לעבר יציעי אוהדי הפועל, שהחזירו בהשלכת כסאות ומקלות מצדם. יצוין כי אנשי המשטרה שהו מחוץ לאולם ונכנסו פנימה רק אחרי שהמהומה כבר הסתיימה.

לאחר מכן חבר הנהלת הפועל, נמרוד בוכמן, הוכה על ידי מאבטחים ואנשי אשקלון. בהמשך, מחוץ לאולם, הותקף גם יו"ר המועדון, רמי כהן.

מהמשטרה נמסר: "בסיום המשחק נשמעו קריאות נאצה, אוהדי הפועל תל אביב עקרו כיסאות והשליכו למגרש, שני חשודים נעצרו".

אורי שלף יושב ראש הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"המאבטחים נכנסו ליציע ופשוט התחילו להפציץ במכות". שלף/ברני ארדוב

מאמן אשקלון עדי אזולאי אמר לוואלה! ספורט: "סרט הווידאו מראה את כל מה שקרה, ועם זה אף אחד לא יוכל להתווכח, הכל נמצא במשטרה. אלימות זה לא משהו שאשקלון מעורבת או הייתה מעורבת בו. שיבדקו טוב טוב מה שהיה שם. אני יודע שמהיציע שבו ישבו אוהדי הפועל תל אביב נעקרו 40 כיסאות".

הכרוז אוראל עמר אמר לוואלה! ספורט בתגובה: "אני יכול להתגרות בקהל של מעל 300 איש? יש מצלמות ואני דוחה את הטענות שלהם. המצלמות יוכיחו את הכל. לא אמרתי שאני מודה בדברים בשום מקום כפי שכתבו. לפי הכתבות נראה כאילו אני איזה פושע שעומד בראש ארגון פשיעה, אך יש מצלמות ורואים מה קרה. כולם יראו איך תוקפים את אנשי אשקלון, מעל שתי זכוכיות של דלתות נופצו. חילצתי אוהד בן 16 שחטף מכות, ושמעתי מאחורה איך הם אומרים שייפול לכם גראדים בבית, שתכנסו למקלטים. עם הפועל היו בעיות נגד נתניה, מול אשקלון, אז כנראה משהו מסריח אצלם ולא אצל האחרים. הם רוצים לצאת יפה בתקשורת אז הולכים ובוכים שקיבלו מכות כדי לצאת טוב. הגנה הכי טובה זו ההתקפה של אנשי הפועל. בינתיים אנו לא שומעים את התגובות של אנשי אשקלון בתקשורת, מי שהתראיין זה אנשי הפועל, הם לא סתם הלכו וניפחו את זה, כי לתקשורת יש משקל כבד ומשפיע".

אורי שלף, מנהל הפועל תל אביב, סיפר: "הגיע הכרוז של אשקלון יחד עם עוד אוהד שלהם, התמקמו בפרקט מתחת ליציע של האוהדים שלנו, והחלו לעשות לעברם תנועות מגונות ופרובוקציות. אחרי זה אוהד אשקלון זרק מקל מהפרקט לעבר היציע ואז התחיל בלגן. המאבטחים נכנסו ליציע ופשוט התחילו להפציץ במכות, ביניהם גם רמי כהן והדובר שלנו. נכנסו בכל הכוח. כשהמשטרה נכנסה למגרש זה הסתיים, המשטרה הייתה בסדר, אבל היו דקות שהמאבטחים האשקלונים פשוט הכו אוהדים".

שלף הוסיף: "לפני שבאים בטענות לקהל, צריך לשלוט באנשי הצוות של אשקלון. הקהל יושב ביציע ואין שליטה על כל מה שהקהל עושה או אומר, כי זו קבוצה גדולה של אנשים. אבל ככה, מאנשי צוות של קבוצה, מהכרוז? איך ייתכן שאיש צוות מתחיל מהומה? על דבר כזה אי אפשר לעבור בשתיקה. זה דבר שלא צריך לקרות במגרש כדורסל".

מנהל הקבוצה רמי כהן סיפר: "אנשי אבטחה של אשקלון עלו והתחילו להרביץ לאנשים ליציע. עמדתי שם ליד הדלת ומאבטח שנכנס נתן בעיטה לראשון שהוא ראה, שזה הייתי אני. כשהוא ראה שיש לי תג של המנהלת הוא נבהל והתחיל להגיד לי: 'לא התכוונתי'. עניתי לו: 'מה זה קשור? ואם הייתי אוהד זה בסדר?'. עכשיו יבואו ויאשימו את אוהדי הפועל, אבל אוהדי הפועל התנהגו למופת ולא באו לחפש פרובוקציות. חבל לי על התדמית שנוצרת לנו". מחר יקיימו אנשי הפועל ישיבה וככל הנראה יגישו תלונה רשמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully