וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א-בית"ר ירושלים: אופיר קריאף בסגל

בדיקות נוספות שקשר בית"ר ירושלים עבר נמצאו תקינות. דומב: "לא עוסקים בנקמות", שמעון הרוש בדרך (20:50, ערוץ 1)

צילום ועריכה: קובי אליהו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה:

* הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים נפגשו 102 פעמים עד כה בליגה הראשונה. הפועל ניצחה 44 משחקים, בית"ר 29 ועוד 29 הסתיימו בתיקו.

* הפועל תל אביב ניצחה 25 מ-51 המשחקים בהם אירחה את בית"ר ירושלים. הקבוצה מהבירה ניצחה 11 משחקים ועוד 15 נגמרו בתיקו.

* אלון יפת שפט 59 פעמים את בית"ר ירושלים ב-16 השנים האחרונות. המאזן: 19 ניצחונות, 19 תיקו ו-21 הפסדים.

* יפת שפט את בית"ר 29 פעמים בחוץ והמספרים סבירים: תשעה ניצחונות, תשעה הפסדים ו-11 תיקו. אחוז ההצלחה איתו בחוץ גבוה מאשר בבית.

* את הפועל תל אביב יפת שפט 60 משחקים ב-16 השנים האחרונות, וההבדל ביחס למספרים של בית"ר בולטים: 32 ניצחונות לאדומים, 14 תוצאות תיקו ו-14 הפסדים. מדובר ב-61.1 אחוזי הצלחה – מספר גבוה מאוד לכמות כזו של משחקים.

* בבית יפת שפט את האדומים 23 פעמים – מהן הם ניצחו 14, סיימו שישה משחקים בתיקו והפסידו רק שלוש פעמים.

* יוסי אבוקסיס אימן ארבע פעמים נגד בית"ר ירושלים – ניצח בבית פעם אחת והפסיד בחוץ שלוש פעמים.

* השריף אימן 20 פעם נגד הפועל תל אביב ב-16 השנים האחרונות. הוא ניצח שש פעמים, סיים שישה משחקים בתיקו והפסיד שמונה פעמים. בחוץ המצב לא טוב: ניצח רק פעמיים, סיים שלושה בתיקו והפסיד שש פעמים.

לאתר דריבליסט

קובי מויאל שחקן בית"ר ירושלים. אדריאן הרבשטיין
סיכויים גבוהים שיפתח בהרכב. קובי מויאל/אדריאן הרבשטיין

מפתחות והכנות: הפועל תל אביב

האדומים ערכו אתמול את האימון המסכם, בידיעה שניצחון יחזיר אותם לפסגה על חשבון מכבי תל אביב. עוזר המאמן אסי דומב, ששיחק בעבר גם בבית"ר ירושלים, התייחס ליריבות בין הקבוצות: "זה מרגש ומסקרן כי המתח בין המועדונים ידוע, אבל זה עובר מיד כשעולים למגרש ומתרכזים במשחק. ההתרגשות שלפני לא אמורה להשפיע. זה כדורגל, אנחנו לא עוסקים בנקמות. בית"ר ירושלים נמצאת בכושר מצוין ואנחנו באים במטרה לעשות את העבודה שלנו".

מנכ"ל הקבוצה אמיר לובין ייפגש עם יושב ראש בני סכנין אבו יונס על מנת לנסות לסגור את העברתו של שמעון הרוש לקבוצה. סכנין דורשת כ-350 אלף שקל עבור המגן פלוס אלירן דנין, אך בסכנין יש מגמה להתפשר, שכן הקבוצה סובלת מבעיה תקציבית. בהפועל מעריכים שאם המחיר יירד ל-250 אלף שקל, העסקה תצא לפועל כבר מחר, בלי אלירן דנין.

כפי שנראה כבר ביום שבת, יוסי אבוקסיס מתכנן רק שינוי אחד בהרכב לעומת זה שפתח מול בני סכנין. רועי גורדנה יחזור על חשבונו של אלרואי כהו ויתפוס את מקומו של ניר נחום באמצע המגרש כשנחום יוסט לעמדת הקשר הימני. טוטו תמוז, שכשיר למשחק, ימתין להזדמנות שלו על הספסל ועומר דמארי ימשיך לתפקד כחלוץ בודד.

הסגל של הפועל לקראת המשחק כמעט מלא כשרק גילי ורמוט ייעדר. אבוקסיס ערך היום אסיפה ארוכה בה הראה לשחקניו שני משחקים של בית"ר וביקש מהם לשים לב בעיקר לערן לוי: "בית"ר משחקת על כדורים ארוכים ללוי. צריך לשים לב לתנועה שלו. הוא גם יורד לשחק בקישור, מחליף מקומות עם דומיניק גלאבינה, כך שחייבים להיות מרוכזים בשמירה עליו". מעבר לכך, אבוקסיס שוב ביקש משחקניו לשמור על עמדות מוצא ולנצל את המהירות של טל בן חיים ועומר דמארי במתפרצות בדיוק כפי שעשתה הפועל מול בני סכנין.

סלים טועמה שחקן הפועל תל אביב עם מאמנו יוסי אבוקסיס. קובי אליהו
רוצים את הפסגה. סלים טועמה עם יוסי אבוקסיס באימון/קובי אליהו

מפתחות והכנות: בית"ר ירושלים

שבוע לא רגוע עבר על בית"ר ירושלים. למרות שני הניצחונות הרצופים על עכו והפועל רמת גן, המאמן אלי כהן לא היה מרוצה מצורת המשחק ולאורך כל השבוע ערך שינויים ונסיונות בהרכב שהצליחו לבלבל אפילו את השחקנים. לאחר שאתמול תורגלו ארבעה שחקנים שונים לצד דריו פרננדס בקישור האחורי פרט לקובי מויאל, היום תורגל הקשר לצידו של פרננדס ונראה כי ישנם סיכויים גבוהים שיפתח בהרכב. שחקנים בקבוצה אמרו על האירוע: "זה לא סוד מה שעובר בין אלי כהן לקובי, אלי כועס עליו ולא היה רוצה לראות אותו בהרכב כרגע זה נראה כמו ברירת מחדל מבחינתו. לא בטוח שזה הדבר הנכון שקובי יפתח, שחקן מתקשה לשחק בסיטואציה שכזאת. כמה שהוא יכול לעזור לנו, חייבת להיות כאן שיחה בין המאמן לשחקן ואפילו קורנפיין כדי שאפשר יהיה להרוויח אותו מחר".

החדשה הטובה הגיעה מכיוונו של אופיר קריאף, שייכלל בסגל אחרי הכל. הקשר עבר אתמול בדיקות שגילו אי סדרים בליבו והוא נצטווה למנוחה, אך בדיקות נוספות שעבר היום נמצאו תקינות והוא כאמור ייכלל בסגל. קריאף קיבל אתמול קשה את הבשורה כי לא יוכל לשחק נגד הפועל תל אביב ושחקנים שראו אותו בבית וגן אמרו כי היה על סף דמעות. היום הגיעו החדשות הטובות מבחינתו ומבחינת הקבוצה.

מעבר לכך, המאמן התחיל להתייצב על ההרכב כאשר ברביעייה הקדמית תירגל שוב את דומיניק גלאבינה, אבי ריקן, חן עזריאל וערן לוי. גם סטיבן כהן תורגל בהרכב בחלק מהאימון אך נראה כי הסיכויים שיפתח נמוכים. בהגנה לא צפויים שינויים ופרט למויאל תעלה הקבוצה באותו הרכב שפתח בשבועיים האחרונים. המאמן אלי כהן לא קיים אסיפות השבוע וערך שיחות אישיות עם השחקנים.

בקבוצה ימתינו היום לאחר המשחק של מכבי חיפה להפועל רמת גן על מנת לקבל תשובה בנוגע לאלון תורג'מן. בבית"ר מעריכים שאם תורג'מן ישוחרר הוא יגיע לבית"ר אך עדיין לוקחים בחשבון שהשחקן ו\או מכבי חיפה יחליטו ברגע האחרון על הישארותו. אגב, גם שלומי אזולאי נמצא על הפרק במידה ויבקש שוב להשתחרר אך כל הקלפים נמצאים בשלב זה בידיים של מכבי חיפה.

בבית"ר לא הבינו על מה ההתרגשות סביב הגעת פעילי ימין לבלומפילד מחר. במועדון אמרו: "ברוך מרזל, בן גביר, בן ארי והחברים הגיעו גם לסכנין ולהרבה משחקים בשנים האחרונות ולא ראינו שזה הפך למהומות או משהו. כל עוד זה בגדר אווירה שמחה ולא גזענית אין מה לעשות מזה רעש". כ-1,700 אוהדים ילוו את הקבוצה מחר לבלומפילד, כאשר כל הכרטיסים נמכרו ביום הראשון למכירה.

בית"ר חתמה עם חברת "בורגרס בר" על הסכם חסות לשני משחקי הליגה הקרובים מול הפועל תל אביב ובני יהודה בעלות של כ-80 אלף שקל, עם כוונה להארכת ההסכם עד תום העונה.

אופיר קריאף שחקן בית"ר ירושלים לפני עאהד עזאם שחקן הפועל חיפה. מגד גוזני
חדשות טובות. אופיר קריאף/מגד גוזני

יעמדו למבחן

הפועל תל אביב: טל בן חיים

בשבועות האחורנים אנחנו עדים להתעוררות של הקשר שהגיע מפתח תקווה בקיץ בעיקר בזכות שיתוף הפעולה שלו עם עומר דמארי. אם נאמין לסטטיסטיקה של בית"ר העונה מחר הפועל תטצרך מחר את התקפה האדומה במיטבה ובעיקר את המהירות של בן חיים.


בית"ר ירושלים: ערן לוי

לפני חודש הוא היה בדרך הביתה, היום הוא השחקן שיוסי אבוקסיס לא מפסיק לדבר עליו באסיפות. בסופו של יום ההתקפה של בית"ר תלויה באופן די מוחלט בערן לוי וביכולת שלו לשחק עם הגב לשער וכמובן האיומים על השער וניהול המשחק באמצע כשהוא יורד אחורה. עם כל הכבוד לדבר היפה שנעשה בבית"ר השנה, היא עדיין תקום או תיפול מחר על ערן לוי.

ערן לוי בית"ר ירושלים מול מיכאל סירושטן מ.ס. אשדוד. קובי אליהו
יוסי אבוקסיס חושש ממנו. ערן לוי/קובי אליהו

הרכבים משוערים

הפועל תל אביב: אפולה אדל, נעאל חוטבא, וואליד באדיר, סאבו פאביצ'ביץ', אלירן דנין, אריק דג'מבה דג'מבה, רועי גורדנה, חנן ממן, ניר נחום, טל בן חיים, עומר דמארי.

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, שי חדד, מתן בראשי, דינו שקבורץ, חיים מגרלשווילי, קובי מויאל, דריו פרננדס, אבי ריקן, דומיניק גלאבינה, חן עזריאל, ערן לוי.

סאבו פאביצ'ביץ' שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
ימשיך בהרכב האדומים. סאבו פאביצ'ביץ'/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully