וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפטן פנטסטי מחפש סוף פנטסטי: מה תהיה התחנה הבאה של פרנק למפארד?

חידת פרנק למפארד היא לא רק מעניינת בהקשר של חלון ההעברות. היא תקבע כיצד יסיים השחקן הנהדר את הקריירה. בלוג ההעברות מנתח את האפשרויות ומזהיר מפני ארה"ב

ספורט 2

בדקה ה-80 של משחק ההשלמה בין צ'לסי לסאותהמפטון ביום רביעי, חמש דקות אחרי שהקדושים חזרו מ-2:0 ל-2:2, יושבי סטמפורד ברידג' הגיבו בשריקות בוז צורמות כשהמאמן רפא בניטס שלח למערכה את פרננדו טורס על חשבונו של הקפטן פרנק למפארד. זה היה עוד קרב במחאה המתמשכת של אוהדי הבלוז נגד רומן אברומביץ'. מחאה שהחלה אחרי פיטורי רוברטו די מתאו, נמשכה במינוי של רפא בניטס והגיעה כעת לשיאה בעניין למפארד. אוהדי צ'לסי רוצים שחוזהו של הקשר, המסתיים בתום העונה, יוארך, אבל כמו בקרבות הקודמים, גם כאן הם הולכים להפסיד.

סוגיית עתידו של למפארד לא יורדת מסדר היום באנגליה ולמעשה, מדובר במאבק בין כמה כוחות. למפארד והאוהדים עושים הכל כדי לשנות את רוע הגזירה, אבל אברמוביץ' וראשי המועדון לא מוכנים לשמוע. "כבר במהלך גביע העולם לקבוצות ביפן ראשי צ'לסי אמרו לפרנק שאין סיכוי שהוא יקבל הצעה לחוזה חדש", התבטא לאחרונה סוכנו סטיב קוטנר. "הם אמרו את זה גם לי אחרי המשחק נגד אברטון. שום דבר לא השתנה מאז. פרנק צריך לקבל את זה והוא רק רוצה להמשיך לשחק בצ'לסי ולסיים את העונה בצורה הכי מוצלחת שאפשר עבור במועדון שהוא אוהב".

המגמה של צ'לסי ברורה והמהפכה המקצועית קורמת עור וגידים כבר תקופה ארוכה. די מתאו האיץ את התהליך עם מסע הרכש של הצעירים אדן הזאר, אוסקר, מרקו מרין, ויקטור מוזס, ססאר אספיליקווטה ועוד קודם לכן אוריול רומאו, רומלו לוקאקו ולוקאס פיאזון (השניים האחרונים מושאלים), לצד השחרורים של ניקולא אנלקה, דידייה דרוגבה, ז'וזה בוסינגווה, סלומון קאלו וההתעלמות המובהקת מפלורן מאלודה. צ'לסי בונה לטווח הארוך ולמפארד בן ה-34 לא נמצא בתכניות, גם לא לעונה אחת.

ה"בעיה" היא שלמפארד הוא לא דרוגבה. מדובר באגדה של ממש, שחקן שנושק ל-200 שערים במדי הבלוז, שמשחק בקבוצה מ-2001, חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של המועדון. בנוסף, למפארד פשוט נראה טוב על המגרש ואפילו חבריו לקבוצה מסרבים להאמין שהוא יעזוב. "נראה אם הוא יישאר או לא. אם הוא ימשיך לשחק כך, הוא ימשיך לבקש הארכת חוזה", אמר פטר צ'ך לפני שבניטס עצמו סיפק הסבר אחר: "כולם רואים שפרנק עושה עבודה טובה באימונים ומשחק טוב. אולי זה מה שפטר ניסה לומר - שפרנק יכול לשחק ברמה גבוהה ובתקווה שהוא ימשיך כך עד תום העונה. אני צריך להוציא את המיטב ממנו ולהשאיר אותו בכושר והלוואי והוא יבקיע 15 שערים עד סוף העונה".

פרנק למפארד שחקן צ'לסי. GettyImages
רוצה מונדיאל? תישאר באירופה. למפארד/GettyImages

השם של למפארד נקשר בלא מעט מעברים. באנגליה טיפחו לפני מספר שבועות את האפשרות שמנצ'סטר יונייטד או ארסנל יהיו מעוניינות, אנדראה פירלו קרא לקשר להגיע ליובנטוס, גם פריס סן ז'רמן, מונאקו, לאציו ומעבר לסין הוזכרו. בסוף השבוע התחזקה הספקולציה שסופר פרנק יחליף את דייויד בקהאם בגלאקסי בחוזה עתק של ארבעה מיליון ליש"ט לעונה, אך הבוקר (ראשון), עיתוני אנגליה תפסו כיוון חדש - מעבר למילאן, חובבת גימיקים ידועה וקבוצה שאף פעם לא חששה להביא כוכב מזדקן כדי להגביר את מכירת המנויים והחולצות.

הדילמה של למפארד ברורה כמו שהסביר כתב "דיילי מירור", ג'ון קרוס: "מעבר לקבוצה אנגלית אחרת יאיים את סטטוס האגדה בקרוב האוהדים באנגליה. אין לו מחסור בהצעות ועניין. למשל ממנצ'סטר יונייטד וארסנל, אבל לא מרגיש נכון שלמפארד יעזוב לאחת מהיריבות הישירות של צ'לסי". לפיכך, הקשר יצטרך להחליט האם להמשיך את הקריירה בליגה אירופית בכירה או לחלופין ללכת אחרי הכסף הגדול ב-MLS או במזרח. האם הוא יחליט ללכת בדרכם של שחקנים כמו ראול או מירוסלב קלוזה, שסיימו חוזה והתעקשו להמשיך לשחק ברמות הגבוהות, או שיבחר בדרך של דרוגבה, תיירי הנרי ובקהאם? כאן נכנס לתמונה משתנה חדש - מונדיאל 2014.

מאמן שלושת האריות רוי הודג'סון ישב ביציעי סטמפורד ברידג' והיה מרוצה מביצועי למפארד. כל עוד הוא ימשיך ביכולת הזו, הקשר ישמור על מקומו בנבחרת, אבל באנגליה טוענים כי אם למפארד, שחולם על הופעה 100 במדים הלאומיים, יעזוב את אירופה, הוא יסיים את חלקו בנבחרת. הודג'סון, על פי מספר דיווחים, יהיה פחות סלחן בנושא מפאביו קאפלו, שקרא מדי פעם לבקהאם לסגל גם כשזה שיחק בגלאקסי. למפארד מצידו סיפק רמיזה בנושא השבוע כשאמר בראיון ל"סאן": "אני מאוד גאה לשחק עבור המדינה שלי. כשאתה מתקרב לסוף הקריירה ומבין שזה לא יימשך לנצח, אתה מתענג על כל רגע, על הדקה שאתה לובש את החולצה ועל הנסיעה לייצג את המדינה שלך".

העזיבה של למפארד תהיה צעד אחד לפני סיום המהפכה. אשלי קול (32), אמנם חתם על חוזה לעונה נוספת, אבל כנראה שזו תהיה האחרונה שלו. ג'ון טרי יסיים חוזה ב-2014 וגם עתידו לא ברור. סביר להניח שהחבורה תפורק סופית עד תום העונה הבאה והשרביט יעבור במלואו לצעירים, שבינתיים משתפשפים לאיטם במעין עונת מעבר מתסכלת. בניטס לא יהיה שם כדי להשלים את התהליך, גם פפ גווארדיולה לא, אבל אם אברומביץ' יידע לבחור את האיש הנכון, אולי יום אחד, העונה האומללה הזו תיזכר כאבן יסוד לדור זהב חדש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

קטנות

שחקן לאציו, מאורו זראטה. רויטרס
בדיחה מהלכת. סראטה/רויטרס

הזיית היום: ארסן ונגר, המתנגד הגדול בעולם לכניסת הכסף הגדול לכדורגל, מועמד לאימון פריס סן ז'רמן.

גניבת היום: מנצ'סטר סיטי רוצה להאריך את חוזהו של קרלוס טבס הסורר, אך הוא מפנטז בקול רם על חזרה לבוקה ג'וניורס בקיץ 2014. מה יש למאנצ'יני להגיד על זה?

לא חבל על הכסף? לואיס סוארס, אחד שלשחק בנגיעה או למסור באופן כללי זה ממנו והלאה, הוזכר כמועמד לבאיירן מינכן של פפ גווארדיולה בעונה הבאה. אכן שידוך משמיים.

מלפפון רקוב: ווסלי סניידר ואשתו עדיין לא החליטו לאן הם רוצים לעבור ועד אז, כנראה שהדיווחים בנושא לא ייפסקו. נמאסתם.

הנפילה הגדולה: מאורו סראטה, שהפך מאהוב הקהל ללאציו לפרסונה נון גראטה במועדון, מחפש את עצמו ועשוי לעזוב בהשאלה לסנרדלנד. ולחשוב שלפני כמה שנים שילמו עליו 20 מיליון יורו.

הצעת ייעול: אלעד גבאי בכלל לא פותח בהרכב קרית שמונה במשחקים האחרונים, אז איזי שרצקי צריך להפסיק להתעקש על העסקה עם מכבי תל אביב. קח את הכסף פלוס אחוזים ממכירה עתידית, זה עוד ישתלם לך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully