וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פביאן סטולר: "יש שחקנים שהם חלק מהמשפחה, באנקר בהרכב גם כשהם גרועים"

23.1.2013 / 7:00

"ציפיתי ליותר גב מניר קלינגר", "בחיפה רגילים לתחתית ולא מנסים להתרומם", "הבעיה שלכם במנטליות". פביאן סטולר עזב את ישראל ומסביר בדיוק למה יהיה להפועל חיפה (הערב ב-19:45 בגמר גביע הטוטו מול באר שבע, ספורט5) קשה להישאר בליגה. ראיון חסר מעצורים

כשניר קלינגר מונה בקיץ למאמן הפועל חיפה, הוא הכין להנהלה רשימת שחקני רכש בהם הוא מעוניין. המהלכים להחתמת מהראן לאלה וגיא צרפתי היו מהירים יותר, אבל בראש הרשימה עמד דווקא שחקן אחר, פביאן סטולר. קלינגר האמין שהשוויצרי, שהיה אחת מנקודות האור הבודדות בעונת הירידה של הפועל פתח תקוה, יוכל לשדרג את הקבוצה האדומה מהכרמל ולעזור לה להתייצב בחלק העליון של הטבלה. ההתחלה נראתה מבטיחה וסטולר השתלב חברתית מצוין כשגם היכולת במחנה האימונים הבהירה למה המאמן כל כך התעקש עליו.

בשבוע שעבר, אחרי חצי עונה בלבד, הרומן הסתיים אמנם בחיבוק, אבל גרוע יותר מכל תסריט שהשניים תיארו לעצמם, כשהקבוצה במקום האחרון (לפני הניצחון על רמת השרון). רגע לפני שהוא נפרד מישראל אחרי שנתיים ועלה על מטוס לתחנה הבאה ביוון, סטולר פותח את הלב בראיון בלעדי לוואלה! ספורט ומספר מה באמת הביא לכך שסגל שחקנים מוכשר כמו שיש בהפועל חיפה סוחב את כל ליגת העל על הכתפיים ומה דעתו המקצועית על הכדורגל שלנו.

פביאן, איך התחושה רגע אחרי שעזבת את הפועל חיפה?

"אני מרגיש בעיקר עצוב. הגוף שלי ריק. אולי זה יפתיע רבים שאני לא שונא אף אחד ובטח לא את ניר קלינגר, אבל אני מאוכזב עמוקות ממה שקרה העונה. לא ציפיתי לעזוב ככה".

מה קרה?

"אני לא מבין למה לא בטחו בי יותר. ניר איבד את הביטחון בי במרכז המגרש. לפעמים מתקבלות החלטות ולא כולם מבינים אותן. זו אחת מהן".

מה לא הלך לך העונה?

"הייתי צריך לקבל הרבה יותר צ'אנסים. במשחקים ששיחקתי, חוץ מבטדי ונגד מכבי תל אביב, הייתי טוב מאוד. לא ברור למה לא נתנו לי יותר קרדיט".

אז הבעיה שלא הסתדרת עם ניר?

"אני יכול לספר עכשיו שהגעתי בגלל ניר. היו לי הצעות ממקומות אחרים, אבל הוא דיבר איתי ומאוד רצה שאגיע. בעבר הוא רצה אותי בבאר שבע והאמנתי שיהיה טוב. דווקא הסתדרתי איתו, אבל ציפיתי לגב ממנו".

אם ניר רצה אותך מאוד, מה קרה אחר כך?

"זו תעלומה עבורי. לדעתי הרבה אנשים לחשו לו ודיברו איתו. יש בחיפה הרבה אנשים שאוהבים לייעץ כל הזמן. יש פה אווירה לא טובה, אווירה לחוצה במשחקים".

פביאן סטולר שחקן הפועל חיפה. ברני ארדוב
"יש בחיפה הרבה אנשים שאוהבים לייעץ כל הזמן. יש פה אווירה לא טובה, אווירה לחוצה במשחקים". סטולר/ברני ארדוב

לא אהבת את עמדת הבלם.

"אני קשר באמצע אבל אמרתי לניר מההתחלה שהקבוצה מעל הכל ואם הוא צריך אותי בלם אז אני אהיה בלם. יצא שאושרי (רואש – ש.ו) היה בחוץ בגלל בעיות בחוזה ושיחקתי בלם. אחר כך כשעברתי לקישור הייתי טוב ואז ירדתי שוב לעמדת הבלם ומשום מה אני ספגתי את האש".

תפסו אותך כשעיר לעזאזל?

"לא יודע אם זו ההגדרה, אבל יש תחושה שקצת הפילו עליי את כל האשמה. היה על ניר לחץ כבד מאוד בגלל התוצאות ובכל זאת היה חסר לי משהו ממנו. רציתי שהוא ידבר איתי וייתן לי ביטחון. אף אחד לא דיבר איתי ברגעים קשים".

אולי לא נתת מעצמך הכל?

"להיפך. ביקשתי ממאמן הכושר אימוני אקסטרה. רציתי אפילו להוריד עוד במסה. אני מקצוען ועובדה שאחרי שהייתי על הספסל חזרתי למשחק מול אשדוד, שיחקתי טוב וכבשתי שער ניצחון. אחר כך היה את המשחק בטדי שכולם היו חלשים ואני זה שספגתי את האש. למה לא האשימו אחרים? רק אני הוחלפתי. אני לוקח אחריות, אבל הרגשתי שכמעט אף אחד בחיפה לא יודע מי זה פביאן סטולר האמיתי כי לא נתנו בי את האמון".

אתה נשמע כעוס על המערכת.

"אני לא כועס, אני מאוכזב וחושב שהיו צריכים לנהוג אחרת. אני אולי לא הכי טוב, אבל לא פחות טוב מאחרים. יש שחקנים שצריכים שידברו איתם וכנראה שבחיפה לא מבינים את זה. גם אם נתתי משחק רע שיגידו איפה לא הייתי טוב ואני אשתפר. רק ככה מרגישים טוב. ניר תמיד ספסל אותי אחרי משחק אחד לא טוב. אם אחרי משחק לא טוב היינו מדברים ועובדים על הטעויות ואז שוב במשחק אחרי הייתי משחק לא טוב, אז הייתי מבין את הספסול. זה לא היה ככה. אי אפשר לשגע שחקן. פעם אחת אני אשחק בלם, פעם אחת קשר, פעם אחרת בספסל. זה בלתי אפשרי".

אחרים קיבלו הזדמנות?

"יש שחקנים בהפועל חיפה שלא משנה מה תהיה היכולת שלהם הם ישחקו. אפילו אם הם יהיו גרועים, הם באנקר בהרכב. ככה זה בכל עונה, אז אולי הבעיה לא במאמן. אני אוהב את המועדון והאנשים בחיפה ולא רוצה לדבר רע, אבל יש שחקנים שם שהם כנראה כבר חלק מהמשפחה. אולי יש כאלה שלא אוהבים שיש כאלה שהם לא שחקני בית שמשחקים בהפועל חיפה. אם היה לי את האמון ששחקנים אחרים קיבלו, הכל היה אחרת. הייתי צריך רק שלושה ארבעה משחקים רצוף לשחק שייתנו בי אמון. הרג אותי כשהוציאו אותי אחרי טדי".

מאמן הפועל חיפה ניר קלינגר. קובי אליהו
היה על ניר לחץ כבד מאוד בגלל התוצאות ובכל זאת היה חסר לי משהו ממנו. רציתי שהוא ידבר איתי וייתן לי ביטחון". קלינגר/קובי אליהו

למה הקבוצה הזו לא מצליחה עם סגל כזה?

"ניר מאמן טוב, אבל אולי זה לא התחבר לו עם הקבוצה. מהעיניים שלי לא ייתכן שסגל כזה יהיה במקום האחרון. הגעתי כדי להיות בין שש הראשונות. האימונים טובים וניר יודע הרבה כדורגל, אבל כנראה שמשהו לא הסתדר. כשהגעתי, לא האמנתי לעולם ששוב אהיה במאבקי תחתית".

אתה הולך סחור סחור. מה הבעיה של הפועל חיפה שבגללה שנה אחר שנה הקבוצה הזו בתחתית?

"האנשים בחיפה לא מאמינים בעצמם. הם רגילים לתחתית ולא מנסים להתרומם. זו הבעיה האמיתית של המועדון הזה. בשבילם להישאר במשחק האחרון בליגה זה נורמלי".

אבל היה שקט יחסי העונה.

"היו הרבה בעיות העונה. קרו הרבה דברים".

לא שמענו עליהם.

"אני בטח לא זה שהיה צריך לספר, אבל שחקנים ענו למאמן באימונים והתחצפו אליו בצורה שאם זה היה קורה באירופה הם היו מחוץ לקבוצה דקה אחרי ומאבדים משכורת. ניר הוא אדם עם כבוד, אבל היו מקרים שענו לו בצורה שלא תיאמן ושום דבר לא קרה".

מה החלק של יואב כץ במצב הקבוצה?

"יואב איש חכם מאוד, אבל לדעתי העובדה שהוא לא בישראל פוגעת בו. כשהוא כאן, הכל אחרת. הוא צריך לחשוב גם על מתקן אחר, אבל בסך הכל חבל לי עליו כי הוא משקיע כסף והקבוצה לא מצליחה".

אז הקהל אשם?

"ממש לא. יש בעיה בצוות האימון כל הצוות על הספסל חוץ מניר צועק כל המשחק. אנחנו שומעים אותם אומרים משפטים כמו: 'הוא לא יודע למסור',' אתה לא יודע'. 'מה אתה עושה?' כל 90 הדקות . כך אי אפשר לשחק. שחקן כדורגל צריך ביטחון והם היו מורידים אותו".

אמרו שלא היה חיבור בקבוצה בתחילת השנה.

"אני דווקא חושב שהרוב משפחה, אבל לפעמים היינו עושים אסיפות בלי המאמן ואחרי חמש דקות זה היה באינטרנט אז משהו לא תקין. אם זו הדרך שהם רוצים אז שימשיכו ככה".

יואב כץ בעלי הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
"כשהוא כאן, הכל אחרת". כץ/אדריאן הרבשטיין

סטולר עוזב בדיוק שנתיים אחרי שהגיע. אחרי שנה וחצי נהדרות בהפועל פתח תקוה, למרות הירידה אשתקד, הוא האמין שהפעם הוא יגיע לקבוצת צמרת או לכל הפחות מרכז טבלה. בפועל איך הוא מסיים קריירה בישראל בתחושות מעורבות. מצד אחד, תדמית השחקן המועיל והטוב דבקה בו, אך מצד שני, הוא לא הצליח להתרומם ולהשתדרג לקבוצות הגדולות יותר אולי בגלל קבלת החלטות לא נכונה. כעת הוא ינסה לעשות את הצעד ביוון, שם הוא אמור לחתום רשמית בפלאטניאס, קבוצת תחתית מהליגה הראשונה המייצגת כפר קטן בכרתים.

נכשלת בישראל?

"במובן מסוים ברור שנכשלתי, אבל במובן אחר לא. לא קיבלתי את ההזדמנות כדי שיגידו שנכשלתי. אני לא מצטער שהגעתי להפועל חיפה. זו קבוצה עם שחקנים מצוינים".

השחקן הישראלי לא מקצוען?

"אני חושב שאין מספיק מקצוענות בישראל. יש שחקנים ומאמנים טובים וכדורגל טוב. אבל הבעיה של הכדורגלן הישראלי היא במנטליות. השחקן הישראלי לא אוהב לעבוד יותר מדי קשה".

ובגלל זה אנחנו לא מתקדמים?

"גם, וגם בגלל המתקנים והתנאים שיש או יותר נכון אין בישראל".

הרגשת את זה במיוחד בהפועל חיפה?

"בטח. איך שהצעירים בחיפה צריכים להתקדם, זו בושה. משטח הדשא הוא בושה אפילו בשבילנו. אין אולטראסאונד, אין חדרי טיפולים אין אפילו חדר כושר וצריך לעשות הכל באופן פרטי. באירופה זה לא יכול לקרות".

אז אנחנו מוותרים לעצמנו?

"זו ישראל. באירופה רגילים לשחק בשלג וכאן טיפת גשם וישר מפסיקים אימון. זה יישאר ככה כי אף אחד לא יכול לשנות את זה. הלוואי ואוסקר גרסיה ישנה את זה ותראו את התוצאות. אם זה לא ישתנה, הכדורגל שלכם לא יתרומם. הכדורגל כאן לא רע, אבל תסתכל אפילו על הציוד. כאן בקושי יש ובקבוצה השנייה של באזל רק הציוד הוא בתקציב של 18 מיליון שקל. זה ההבדל".

אתה עוזב ליוון, אבל יש לך חברה ישראלית ונראה שהתחברת לארץ שלנו.

"אני שנתיים כאן ומרגיש כבר כאחד מהישראלים. אני אוהב מאוד את ישראל, אבל מקווה לשחק בליגות טובות יותר באירופה. בטוח אבוא לבקר. לשחק כאן שוב? אי אפשר לדעת. הכל יכול לקרות".

ויתרת על הרבה כסף בסופו של דבר.

"לא רציתי להפסיד את ההצעה מיוון. כסף זה לא הכל בחיים".

בלעדייך הפועל חיפה תישאר בליגה?

"אני מחזיק להם אצבעות, אבל לא יהיה להם קל. קבוצות אחרות ייקחו נקודות. המצב לא טוב. אומרים שיש התאוששות, אבל האמת שגם המשחק מול קרית שמונה היה חלש מאוד עבורנו. בחצי ראשון היינו צריכים לרדת בפיגור של 3:0. אני מקווה שפועל חיפה תישאר, אבל זה יהיה קשה מאוד".

מהפועל חיפה נמסר בתגובה: "אנחנו מאחלים לשחקן הצלחה בהמשך דרכו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ימשיך את הקריירה ביוון. סטולר/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully