וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון ג'ונס: "תעמידו את כולם בשורה, אני אהיה מוכן"

איתי לייבוביץ'

18.1.2013 / 10:15

שנת ה-UFC יוצאת לדרך עם שידורי ערוץ הספורט בשלוש השנים הקרובות ואחד הלוחמים הדומיננטיים בענף אומר בראיון לוואלה! ספורט: "המטרה היא לעלות למשקל כבד. אני יכול לנצח כל אחד"

בסוף השבוע הזה תחל העונה ה-17 של תכנית הריאליטי של ה-UFC, 'הלוחם האולטימטיבי'. את הקבוצות יאמנו אלוף העולם במשקל חצי כבד ג'ון ג'ונס והטוען לכתר צ'ייל סונן. בתום התכנית יפגשו השניים בקרב על התואר, אך לפני כן צפויה לנו עונה מהנה במיוחד. תפסנו את ג'ון ג'ונס למספר שאלות.

אתה מאמן בעונה החדשה של הלוחם האולטימטיבי. אין ספק שUFC ידעו מה הם עושים כשציוותו אותך ואת צ'ייל סונן כמאמן השני. היו זיקוקים ביניכם? או שאשאל עד כמה גבוהות היו הלהבות?

"תיאלצו לצפות בתכנית ולגלות. במהלך התכנית למדתי הרבה על צ'ייל סונן ובהחלט אפשר לומר שהיו לנו את הרגעים שלנו. אני כבר לא יכול לחכות שאנשים יראו איך זה יתפתח כשהתכנית תתחיל".

ג'ון ג'ונס לוחם MMA. Jack Dempsey, AP
האם הוא כבר מוכן לעלות במשקל? ג'ון ג'ונס אחרי עוד ניצחון מרשים/AP, Jack Dempsey

צ'ייל סונן מקבל קרב על התואר בלי שלחם פעם אחת בקטגוריה. אין ספק שמה שהביא אותו לקרב זה הפה שלו. מה דעתך על כך?

"זה הקרב שהאוהדים וה-UFC רצו לראות, אז אני הולך לצאת לשם ולהשתיק את צ'ייל ב-27 באפריל. האם לצ'ייל מגיע קרב על התואר? לדעתי לא. אבל זה לא משנה, כי הוא לא מתקרב לחגורה שלי. אני הולך לסיים את העבודה שאנדרסון סילבה התחיל".

למרות הביקורת הראשונית על הקרב (על כך שסונן מקבל קרב על התואר) כעת הוא הפך למוקד משיכה מספר 1 ב-UFC. לאחר שעברת דרך המחלקה בשנתיים, מה חשיבות הקרב הזה בעבורך? האם הפסד/ניצחון יזרזו מעבר למשקל הכבד?

" אני מתגאה בכל הקרבות שלי. אני רוצה להגיע לקרב ולתת הופעה מדהימה לאוהדים. עבורי זו הזדמנות להשתיק את צ'ייל ואח"כ, אני מוכן לכל הטוענים לכתר במחלקה. תעמיד אותם בשורה, אני אהיה מוכן".

לוחם ה-MMA צ'ייל סונן. Jeff Chiu, AP
"אני הולך לצאת לשם ולהשתיק את צ'ייל. הוא לא מתקרב לחגורה שלי". סונן/AP, Jeff Chiu

האם הפסד/ניצחון יזרזו מעבר למשקל הכבד?

"ברגע זה אני מתרכז בהגנה על התואר שלי. אני אעלה לקטגוריית המשקל הכבד בנקודה מסוימת בשנים הקרובות. כרגע אין לי בעיה לעמוד במשקל (הדרוש להילחם במשקל חצי-כבד) אז אני מוכן להילחם בכל הטוענים לכתר במחלקה".

מעבר ליכולותיך הטכניות, יתרון הגודל הוא האקס-פקטור בכל קרב. אתה גדול וחזק יותר מהלוחמים במחלקה. כבר הבעת רצון לעלות מחלקה. איך אתה רואה את עצמך מסתדר פיזית עם הלוחמים כמו אוברים, קונגו, גונזגה וקארווין?

"אני בטוח שילך לי מצוין במשקל הכבד. אם וכאשר אני אעלה במשקל, המטרה שלי היא להיות הטוב ביותר ולהיות האלוף. אני אוהב את הסיכויים שלי מול כל אחד".

האם אתה מתכנן להישאר "קטן" ולשמור על הזריזות, או שאתה הולך על אוברים-סטייל ותעלה מסת שריר כדי להתמודד עם כח האש שיש להם?"

אני רק בן 25, אני עדיין לומד להבין איך הגוף שלי עובד, כדי להביא את עצמי למצב שבו אני מרגיש גם בנוח וגם במיטבי. אני בטוח שארצה לגדול ולהוסיף משקל, אבל אני חושב שזה יגיע בצורה טבעית כשאתבגר".

את מי אתה רואה כאתגר הגדול ביותר שלך במשקל הכבד?

" האמת היא שלא הקדשתי לכך מחשבה. אני מתרכז בקרב ב-27 באפריל. אחשוב על זה כשיגיע הזמן".

בקרב האחרון שלך עם ויטור בלפורט נתפסת בבריח יד שהביא אותך קרוב יותר מאי פעם להפסד. מה מצב המרפק? האם תגיע 100% לקרב עם סונן?

"ללא כל ספק. טיפלתי במרפק שלי והכל מרגיש טוב. ב-27 לאפריל אני אהיה מוכן לצ'ייל סונן".

לאחר הקרב עם בלפורט אמרת: "אני צריך לחלוטין לאמץ את הג'יו ג'יטסו הבריזלאי ולעשות את מה שאני מטיף לו". עמדת במה שאמרת?

"בוודאי. אני תמיד פועל לשפר את כל ההיבטים של המשחק שלי. אני רוצה להיות אמן לחימה משולב שלם. אחרי הקרב עם ויטור, אמרתי שאני צריך לעשות עבודה טובה יותר כשאני שולט מלמעלה. הרגשתי שזה חשף מספר חורים בג'יו ג'יטסו שלי, אבל כמו שאמרתי, אני עובד כל ביום כדי להיות אמן לחימה שלם".

עם העובדה שקרב סופר-פייט בין אנדרסון סילבה וג'ורג' סיינט פייר לא יצא אל הפועל בזמן הקרוב, כמה אנחנו רחוקים מקרב סופר-פייט סילבה-ג'ונס?

"אני לא יודע, אבל אני כבר לא מתנגד לקרב כזה".

איך אתה רואה את עצמך עומד מולו?

"זה יהיה מאצ'-אפ מעניין. אני לא פוחד מאף אדם ואם אני אתכונן כמו שאני יודע שאני יכול, אני מאמין שאני יכול לנצח כל אחד".

תן לנו תחזית: 2013 זו השנה בה ג'ון ג'ונס הופך לאלוף העולם במשקל כבד?

"אולי. תצטרכו לעקוב ולגלות".

ערוץ הספורט ישדר את קרבות ה-UFC באופן בלעדי בישראל בשלוש השנים הקרובות.

האתר של איתי לייבוביץ'

Itay.leibovich@gmail.com

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ון ג'ונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully