וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנט דילפר: "אני מעריץ של ג'ו פלאקו, הוא אנדרייטד"

18.1.2013 / 4:50

קוורטרבק העבר ופרשן ESPN בשיחת ועידה בהשתתפות וואלה! ספורט: "קפרניק יכול לשנות את הליגה. הפטריוטס מריצים את הנו האדל בצורה כמעט מושלמת"

ביום ראשון הקרוב, החל מהשעה 22:00 - דיווח חי באתר ממשחקי הגמר בשתי החטיבות

אחד הימים הכי מסקרנים בלוח השנה של ליגת ה-NFL יגיע ביום ראשון, כאשר בזה אחר זה ייערכו שני גמרי החטיבות, בסיומן יעפילו שתי מאושרות לסופרבול. רשת ESPN, שכיסתה לאורך העונה כולה את הליגה כמיטב המסורת, תשדר את המשחק השני של הערב, גמר ה-AFC בין ניו אינגלנד לבולטימור (ב', 1:30).

לכבוד האירוע, קיימה הרשת שיחת ועידה עם פרשן ESPN וקוורטרבק העבר טרנט דילפר. השיחה נערכה בהשתתפות וואלה! ספורט וכתבים מרחבי ארצות הברית. דילפר, שנבחר במקום השישי בדראפט 1994, העביר את שש עונותיו הראשונות בליגה בטמפה ביי. בעונת 2000 הוא עבר לבולטימור, עלה מהספסל במהלך העונה וזכה עם הקבוצה באליפות אחרי 7:34 מוחץ בסופרבול על ניו יורק ג'איינטס. בסיום אותה עונה הוא עבר לסיאטל, שם שיחק ארבע שנים ואת הקריירה סיים בקליבלנד ובסן פרנסיסקו, שתהיה פעילה אף היא ביום ראשון, כאשר תתארח למשחק שיפתח את הערב באטלנטה.

טרנט דילפר שחקן עבר פרשן ESPN. Ralph Freso, GettyImages
הרבה מאוד תובנות. דילפר/GettyImages, Ralph Freso

הנושא המרכזי בשיחה היה באופן טבעי הרייבנס, שהדהימו כזכור את דנבר עם 35:38 בחוץ בשלב חצי הגמר. שאלנו את דילפר, שזכה לשחק בקבוצת האליפות של הרייבנס עם אחת ההגנות הגדולות בתולדות הפוטבול, האם הוא חושב שכיום, כאשר הגנת העורבים מדורגת רק במרכז הליגה (12 בנקודות שהרשתה, 17 ביארדים כוללים), האם הוא חושב שהקוורטרבק של הקבוצה ג'ו פלאקו לא מוערך כראוי: "הרייבנס עשו מעבר גדול מאוד וטוב מאוד מקבוצת הגנה לקבוצת התקפה. היום, אם הם משחקים טוב, זה בגלל שההתקפה משפיעה על ההגנה ולא להיפך. כשאני שיחקתי שם, הסגנון היה שונה לגמרי. אני בהחלט מאמין שפלאקו הוא אחד הקוורטרבקים הטובים בליגה. יש כמה, חמישה או שישה, שהם הגדולים מכולם, אבל הוא, יחד עם מאט ריאן, ממש שם מתחתם, ברמה השנייה. כשבולטימור מצליחה, זה קורה בעיקר בגללו ויש לו איכויות נהדרות. אני מעריץ גדול שלו וחושב שהוא מאוד אנדרייטד".

דילפר נשאל על תחושת השליחות עליה מדברים שחקני הרייבנס לאחרונה, כאשר הם יודעים שאם יפסידו, יהיה זה משחקו האחרון של ריי לואיס בקריירה: "אין ספק שזה גורם לך להעלות רמה. כשאתה על המגרש, אתה חייב להיות אגדה בעיני עצמך, כי זה נותן לך כל כך הרבה אמונה. הדבר הכי גדול בספורט זה היכולת להתגבר על טעות. אם יש לך אמונה, אתה שוכח את הטעות ויודע שתעשה מהלך גדול. חלק מכריע מהמשחק מתנהל בראש שלך. אם יש לך מספיק כישרון ויכולת, המצב הפסיכולוגי שלך יכריע ברגעים הקטנים. גם לניו אינגלנד יש המון מהיכולת הזו, אבל הרייבנס בטירוף כרגע בגלל תחושת הייעוד".

ג'ו פלאקו שחקן בולטימור רייבנס. Stephen Semansky, AP
זוכה למחמאות. פלאקו/AP, Stephen Semansky

על המשחק מול דנבר, בו כזכור התבקש פייטון מאנינג על ידי מאמנו ג'ון פוקס לכרוע בתום הזמן החוקי, במקום לנסות מהלך שינצח את המשחק, שהיה בשוויון 35:35, אמר דילפר: "הייתי די מופתע מהמחלוקת על ההחלטה הזו, כי אני חושב שזה היה צעד נכון מאוד מצד פוקס. כל סיטואציה במשחק היא שונה וצריך להתחשב בהמון דברים. דנבר לא הצליחה להשיג אף מהלך לעומק לכל אורך המשחק,ככה שבמצב של שוויון ובסיטואציה כזו, אי אפשר לחשוב על משהו אחר מלבד כריעה, כי אתה עלול להפסיד אם תנסה משהו אחר. נכון, פייטון היה שם ואם צריך להמר על מישהו שינצח במצב כזה, אין ספק שזה הוא. אבל זה נכון גם לגבי ההארכה, אז הייתי לוקח את אותה החלטה. לחטוף טאצ'דאון כזה, בשניות האחרונות ל-70 יארד, כמו שקרה לדנבר, זה תחושה של בעיטה בביצים וברור שזה השפיע על השחקנים של הברונקוס. הם היו מרוכזים במה שקרה ולא במהלך הבא. אתה מרגיש חוסר חשק כשקורה לך דבר כזה ופוקס חשב בצורה שקולה ונכונה. קודם כל להרגיע אותם, לפני שעושים ניסיון לנצח את המשחק. זו הייתה מחשבה מאוד הגיונית".

דילפר נשאל על התקפת הנו האדל של ניו אינגלנד, שתנסה למצוא את בולטימור לא מוכנה: "הפטריוטס למדו איך לעשות את העבודה לא רק בקו ההתנגשות, אלא גם איך לתקשר ביניהם בצורה גבוהה, תוך כדי תנועה. אני לא יודע אם הנו האדל שהם מריצים הוא כל כך חדשני, אבל הם עושים אותו ברמה כמעט מושלמת. נו האדל הוא הדבר הכי קשה להתקפה וכדי שזה יעבוד צריך להתאמן בלי סוף, צריך לדעת לקרוא הגנות בצורה מהירה מאוד. כמו שאמרתי, הם הביאו את זה לרמה כמעט מושלמת, הם לא משחקים מהר, אלא סופר-מהר. זה מאפשר להם לשבור את המצ'אפים מול ההגנה, הם עשו טאצ'דאון מול יוסטון בו אף אחד לא שמר על השחקן שנכנס לאנדזון".

על הקבוצה כולה הוא הוסיף: "הם כל כך טובים, שאנחנו מסתכלים בדרך כלל על הדברים שהם עושים לא טוב. הם לא טובים בהגנת המסירה ושם יש להם חורים, אבל זו ההגנה הכי טובה שהייתה להם בתקופה האחרונה. הגנה שיכולה לעשות הרבה יותר דברים כרגע. בשנה שעברה הם היו ממש בינוניים ויכלו לעשות רק כמה דברים טוב ובליצ'יק היה תקוע בעניין הזה. עכשיו זה כבר לא המצב. כשנותנים לבריידי הגנה כזאת, הוא יעשה את הדברים שהוא צריך. הוא פשוט מדהים".

וינס וילפורק שחקן ניו אינגלנד פטריוטס עם בוב קראפט בעלי הקבוצה. רויטרס
ההגנה של ניו אינגלנד במגמת שיפור. וינס וילפורק/רויטרס

דילפר עסק גם בשתי נציגות ה-NFC, שסיימו במקומות הראשונים בחטיבה וניצלו עד תום את שבוע החופש ויתרון הביתיות שלהן. בעוד הפאלקונס שמטו יתרון גדול, אבל ידעו לנצח 28:30 את סיאטל, הניינרס הביסו 31:45 את גרין ביי, עם הצגת ענק של קולין קפרניק, שמלבד 263 יארד במסירה, רשם שיא לקוורטרבק אי פעם, עם 181 יארד על הקרקע, תוך שהוא מוסיף צמד טאצ'דאונים בכל אחת מהדרכים. "הוא כל מה שאתה רוצה", אומר דילפר, "מהיר, נראה טוב, אתלטי, יודע לזרוק מדויק ועושה את הדברים בצורה שונה משאר השחקנים. זה מרתק ומרגש את הקהל. הוא הציג יכולת גבוהה בכמה משחקים גדולים העונה. ראיתי לא מעט מהקוורטרבקים שהגיעו לליגה לאחרונה ומככבים כשהם היו צעירים, אז ראיתי את השינוי בסגנון מגיע, אפשר לראות את ההתפתחות הזו לאורך השנים האחרונות. ב-NFL אף פעם לא נאלצו להתמודד עם שחקנים כמו קפרניק או רוברט גריפין השלישי, שיכולים לרוץ ככה וגם למסור טוב. קולין הוא אחד מאותם שחקנים שיכולים לשנות את המשחק. כדי להתמודד איתו, אטלנטה תצטרך הרבה מאוד 'משמעת עיניים', כל הזמן להסתכל עליו ולא לאבד את הריכוז ואת תשומת הלב במרדף אחרי התופסים והרצים".

דילפר נשאל לגבי הפציעה הקשה שספג גריפין במשחק הווילד קארד, בו הפסידה וושינגטון לסיאטל. בניגוד לקוורטרבק של הרדסקינס, קפרניק שיחק רק שמונה משחקים העונה והשאלה שעלתה היא כיצד ניתן לשמור עליו: "ממש לפני שיחת הועידה דיברתי עם סטיב יאנג על הנושא. קוורטרבק רץ הוא תמיד יתרון מספרי להתקפה, הוא הדבר הכי מסוכן להגנה אזורית, אבל מצד שני, ההגנה תמיד רוצה לגרום לו לרוץ, כי בסופו של דבר, קוורטרבק שרץ יותר מדי לא ישרוד. הרבה מזה תלוי במה שההגנה מביא למשחק. קוורטרבקים רצים יכולים להפתיע את ההגנות, בעיקר ברבע הרביעי, כשכולם עייפים. הרבה מאוד תלוי במי שקורא את המהלכים בהתקפה ובדרך בה הוא משתמש באפשרות הזו. מתאם ההתקפה חייב להיות אמיץ בקריאות שלו וללכת לפעמים נגד מה שמקובל. הרבה פעמים זה מוביל לדברים גדולים. לגבי קולין, עמדתי לידו. הוא ענק, אני לא מאמין שהוא יפצע כמו גריפין. מבנה הגוף שלו מאוד יוצא דופן, הוא מזכיר טייט אנד יותר מאשר קוורטרבק והוא יכול לספוג לא מעט מכות. כבר כשהוא נבחר בדראפט אמרתי שהוא שונה, לא בהכרח טוב יותר, פשוט שונה. הוא רק צריך לקחת את זה למקום חיובי".

שחקן נוסף שמככב בהתקפת הניינרס העונה הוא מייקל קראבטרי. על הפריצה שלו העונה אמר דילפר: "מי שראה אותו לאורך זמן לא מופתע, אבל באמת לקח לו הרבה זמן לפרוח. יצא לי לפגוש אותו לא מעט בסן פרנסיסקו, הוא השחקן הכי מרתק שאני מכיר באופן אישי. לקח לו זמן להיכנס לעניינים, בגלל כל מיני דברים וגם בגלל פציעות. אמרו עליו שהוא לא שחקן קבוצתי, אבל זה שטויות. בגלל שסן פרנסיסקו משחקת הרבה על ריצה, הוא יכול לקבל את ההזדמנויות החופשיות שלו והוא אכן מקבל הרבה יותר כדורים השנה. הניינרס עושים עבודה מדהימה ומכניסים אותו למשחק בכל פעם מחדש. אחרי שהוא כבר בעניינים, קשה לעצור אותו. הדבר הכי מיוחד שהוא עושה זה לתפוס כדור אחרי מגע, יש לו יכולת יוצאת דופן לעשות את זה ולייצר מזה דברים חיוביים. זו התפיסה הכי קשה שיש".

קולין קפרניק סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Jared Wickerham, GettyImages
שחקן מיוחד. קפרניק/GettyImages, Jared Wickerham

הקבוצה האחרונה שעלתה לדיון היא אטלנטה, שאומנם סיימה ב-3:13, אבל מתקשה לזכות ביותר מדי קרדיט ונחשבת לאנדרדוג בעיני רבים, כולל סוכנויות ההימורים: "אטלנטה הורידה קוף מהגב, אבל בתור פרשנים, אנחנו אוהבים את המספרים, כי ככה אפשר להראות דברים ברורים", מסביר דילפר את המצב, "אנחנו לא מתעסקים בפסיכולוגיה יותר מדי ובגלל המספרים, אפשר להבין למה אנשים לא מאמינים באטלנטה. חוץ ממשחק המסירה, אין להם מספרים בולטים. היו להם יותר מדי משחקים צמודים נגד קבוצות קטנות ואני מבין את הבעיה שיש לאנשים, גם לי, איתם. אבל לפעמים הדבר הכי חשוב בפוטבול זה מומנטום, ביטחון ואמונה ואי אפשר לכמת את זה. כשאני חושב על אטלנטה בצורה כזו, אני רואה שיש להם הרבה מזה ואז אני חושב שהם מאוד מאוד טובים. יש להם יכולת לעשות קאמבק בכל מצב ברבע הרביעי, הם עושים מהלכים מכריעים כשהמשחק צמוד. במצ'אפ של מספרים לניינרס יש יתרון ברור, אבל זה לא בהכרח מה שיכריע את המשחק הזה".

בתור קוורטרבק, דילפר נשאל על העובדה שהקוורטרבקים שולטים בליגה כיום והאם לדעתו המגמה תימשך: "יש כל כך הרבה מוסרים טובים בארצות הברית היום. ראיתי בחצי השנה האחרונה לפחות 40 ילדים בתיכון שיש להם את היכולת והעוצמות לשחק כקוורטרבקים בליגה. היכולת הרבה יותר גבוהה היום, בכל גיל. גם החוקים עוזרים, כי אסור כמעט לגעת בקוורטרבקים ולסייפטים גם אסור לגעת בתופסים יותר מדי. יחד עם זאת, בגלל האתלטיות של ההגנות, הרבה יותר קשה להיות קוורטרבק כיום. סטיב יאנג אומר לי הרבה פעמים שאם הוא היה משחק עכשיו לא היה לו סיכוי, כי הוא בחיים לא נדרש לעשות מהלכים שהקוורטרבקים עושים היום".

לסיום, נשאל דילפר על ההרגשה שחש ביום הסופרבול: "חזרתי באותו שבוע לטמפה ביי, שם שיחקתי שש שנים וזה כבר היה מרגש. הדבר הכי טוב שעשיתי בקריירה היה לטפל בסיטואציה הזו היטב. הייתי מאוד מפוקס באותו יום, לא התעסקתי בשום דבר חוץ מהמשחק. באמצע הרבע הראשון, המאמן בריאן ביליק תפס אותי ואמר לי שהם צריכים אותי יותר נלהב, כי אני מנהיג את ההתקפה. הגעתי למצב בו הייתי אפילו רגוע מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully