וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההימור הכי מרתק של ינואר

16.1.2013 / 15:35

הוא נחשב בעבר לאחד הכישרונות הגדולים בעולם, אבל כבר למעלה משנה לא משחק כדורגל. מה גרם לפיורנטינה לשפוך 10 מיליון יורו על ג'וזפה רוסי, מבלי לדעת איך הוא יחזור למגרשים. בלוג העברות מנתח, ומלגלג על האפשרות שבקהאם יחזור למילאן

"זה לא רק רגע של אושר לאוהדים שלנו, אלא מתנה שהכנו לכל הכדורגל האיטלקי. אנחנו מאושר שהחזרנו כישרון כל כך גדול לאיטליה". כך התפייט נשיא פיורנטינה, אנדרה דלה ואלה, אחרי שקבוצתו השלימה את אחת ההעברות המסקרנות בחלון ההעברות של ינואר - רכישתו של ג'וזפה רוסי מוויאריאל תמורת 10 מיליון יורו. לפני שנה וחצי איש לא היה מעלה על דעתו שעסקה כזו יכולה לקרות. כוכבו של רוסי דרך ומחירו עמד על 30 מיליון יורו. אבל אז באו הפציעות. קרע ברצועה. ניתוח ועוד ניתוח ועוד אחד. רוסי לא שיחק כדורגל 15 חודשים וגם לא ממש ברור מתי הוא יחזור, אבל בפיורנטינה מרגישים שהנחיתו יהלום. האם מדובר במהלך גאוני או בזבוז משווע של כסף?

קצת רקע. רוסי נולד בניו ג'רזי להורים איטלקים ובגיל 12 שב לארץ המגף והצטרף למחלקת הנוער של פארמה. בגיל 17 עבר למנצ'סטר יונייטד ובמהלך 2005/6 רשם חמש הופעות ליגה תחת אלכס פרגוסון. את עונת 2006/7 העביר כמושאל בניוקאסל ובהמשך בפארמה. בקיץ 2007 נמכר לוויאריאל הספרדית תמורת כ-10 מיליון יורו ושם החלה הפריצה. באופן מפתיע, מרצ'לו ליפי לא לקח אותו למונדיאל 2010, אבל החלוץ לא עצר. אחרי עוד עונה מופלאה בה כבש 18 שערי ליגה (32 בכל המסגרות), האיטלקי היה הסחורה המבוקשת ביבשת.

כל גדולות היבשת סימנו את השם של רוסי בפנקס לפני שנה וחצי. ויאריאל התעקשה לקבל לפחות 30 מיליון יורו, מה שמנע את המעבר לברצלונה שלחצה מאוד לצרפו. רוסי נשאר במדריגאל עד שהקריירה קיבלה תפנית שלילית בערב מקולל בברנבאו ב-26 באוקטובר. רוסי ירד מהמגרש בדקה ה-60 במשחק בו חבריו הובסו 3:0 מול ריאל מדריד. כבר באותו הלילה הגיעה בשורת האיוב, קרע ברצועת הברך. השחקן עבר ניתוח ונותר אופטימי שיוכל להחלים בזמן לקראת היורו, כשגם מאמן הנבחרת צ'זארה פראנדלי הודיע שיחכה לו.

אלא שהתחזיות האופטימיות התנפצו לרסיסים בחודש אפריל. רוסי נפצע שוב באותו המקום במהלך אימון ובבדיקה התגלה קרע נוסף. ההערכות דיברו על היעדרות של 10 חודשים נוספים והחלוץ הובהל לניתוח נוסף, שלא עבר בהצלחה. לפיכך, לפני שלושה חודשים נשלח האיטלקי לניתוח שלישי, הפעם אצל מומחה הברכיים ריצ'רד סטידמן, האיש שהציל את הקריירה של אלן שירר ורוד ואן ניסטלרוי. כעת, המצב יציב, אבל תאריך החזרה לא ממש ברור. במקרה הטוב, טוענים באיטליה, בסוף חודש מרץ. "אין תאריך לחזרה שלי. הברך שלי במצב יציב, אבל במקרים כאלה לא עוזר לזרז עניינים. אני צריך עכשיו לחזק את הברך", טען השחקן עצמו.

חלוץ פיורנטינה ג'וזפה רוסי. AP
אולי עוד חודשיים וגם אז לכו תדעו איך הוא ייראה. רוסי/AP

למרות שרוסי לא קרוב לחזרה למגרשים, קבוצות הסרייה A קפצו על המציאה לצרפו. יובנטוס, מילאן ואינטר הוזכרו כמועמדות, אבל פיורנטינה זכתה בו. על מנת לסגור את העסקה טס דניאלה פראדה, המנהל הספורטיבי של הוויולה, לניו יורק להיפגש עם השחקן. השניים נפגשו לארוחת ערב במסעדת איטלקית. פראדה לחץ ורוסי השתכנע. עם פתיחת חלון ההעברות פורסמו פרטי העסקה. פיורנטינה תשלם 10 מיליון יורו (ועוד חמישה כבונוסים בעתיד) והשחקן חתם לארבע שנים וחצי. עסקה נפלאה לוויאריאל שנמצאת בליגה שנייה ולחלוץ המשתקם.

גם בפיורנטינה חגגו את העסקה. "רוסי הוא העתיד שלנו", אמר פראדה. "היו לו הרבה הצעות, הוא בחר בפיורנטינה וזה אומר שאנחנו עושים דברים נכון". החלוץ עצמו, שממשיך בינתיים לעבור תהליך שיקומי בניו יורק, הגיע לאחד ממשחקי הבית של הקבוצה וזכה לקבלת פנים של מלכים. "פיורנטינה הייתה הקבוצה היחידה שבאה עם עובדות ולא רק עם דיבורים וזה היה חשוב לי", אמר רוסי בטקס ההצגה הרשמי שלו לפני כשבוע וחצי". אני אוהב את הפרויקט ורוצה להיות חלק ממנו. יש כאן צעירים, אבל שחקנים מנוסים וכולנו יודעים שפיורנטינה משחקת את הכדורגל הכי טוב באיטליה. אני כבר לא יכול לחכות עד שאשחק עם שחקנים גדולים כמו סטבן יובטיץ' ולוקה טוני".

רוסי אמור להיות חלק מהתהליך שעוברת פיורנטינה תחת הדרכתו של המאמן המוערך וינצ'נזו מונטלה. בקיץ יצאה הקבוצה למסע רכש והיא מציגה שילוב אטרקטיבי בין צעירים מלהיבים כמו יובטיץ' ואדם לייאיץ', לשחקנים מנוסים כמו אלברטו אקווילאני, בורחה ואלרו ומתיאס פרננדס, לוותיקים כמו טוני. אחרי שלוש שנים של דשדוש במרכז הטבלה, דלה ואלה ופראדה רוצים להחזיר עטרה ליושנה, רוצים לראות את הקבוצה מתבססת בצמרת ומגיעה להישגים בזירה האירופית. הכסף ששולם על רוסי הוא מבחינתם השקעה עתידית.

החלוץ, שבחודש הבא יחגוג בסך הכל את יום הולדתו ה-26, עוד צפוי לשחק העונה והוא יקווה שפיורנטינה עוד תהיה עד אז בקרב על כרטיס לאירופה אחרי ש-2013 נפתחה עבור הקבוצה עם שני הפסדים רצופים וירידה למקום החמישי. יחד עם זאת, לא ברור כמה זמן ייקח לרוסי לחזור לעניינים ואם אי פעם יוכל לחזור ליכולת המוכרת מהעבר. פיורנטינה לקחה הימור גדול לעתיד ואולי מתבססים שם על ניסיון העבר. ב-1985 החתימה הקבוצה צעיר מוכשר בן 18, אבל נאלצה להמתין לו למעלה משנה לאחר שזה נפצע. לשחקן הזה, אגב, קוראים רוברטו באג'ו.

קטנות

דייויד בקהאם שחקן מילאן מנגב דם מפניו. רויטרס
צעד שלא יתרום לשני הצדדים. בקהאם/רויטרס

הזיית היום: השמועות שדייויד בקהאם יחזור לקדנציה שלישית במילאן הוכחשו במהרה על ידי הקבוצה האיטלקית. בצדק.

גניבת היום: אתרי ההימורים באנגליה משוכנעים שוויליאן הנפלא משחטאר קרוב לחתימה בטוטנהאם. תגידו מה שאתם רוצים על וילאש בואש, האיש יודע להתנהל בחלון ההעברות.

לא חבל על הכסף? מכבי חיפה תשלם לטוברוק 2.3 מיליון שקל על אלון תורג'מן רק כדי להשאיל אותו לקבוצה אחרת.

מלפפון רקוב: אוסיי מאוולי רק סיכם בעירוני קרית שמונה וכבר הועלו טענות סותרות לגבי מי באמת מחזיק בכרטיסו. האמת, כל מה שקשור אפילו בעקיפין להפועל אשקלון רקוב מהיסוד.

הנפילה הגדולה: זוכרים את פאבלו איימאר? הקשר הארגנטינאי שאף פעם לא באמת מיצה את הפוטנציאל שלו נמצא על סף מעבר לאל אהלי מאיחוד האמירויות, שם ישתף פעולה עם ריקרדו קווארסמה. איחוד פלופים.

הצעת ייעול: אחרי שמכבי תל אביב קיבלה את ההחלטה הנכונה להשאיר את משה לוגסי ולהשאיל את רפי דהן שפחות מתאים לשיטה של אוסקר, אולי יוותרו שם גם על המחשבה לשחרר את עומר ורד?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully