וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי, תתחיל להירגע: המבחן הגדול של ג'ורדי קרויף

15.1.2013 / 15:58

משה לוגסי מעיד על העומק, גונסאלו גרסיה סופסוף מרוסן. בלוג ההעברות לא מבין את הדחף של ג'ורדי קרויף להתחזק בינואר ומסביר כיצד אוסקר גרסיה מסתיר את הבהלה של המנג'ר

one

תסתכלו על משה לוגסי. עד המחזור ה-16 היו לו בסך הכל ארבע הופעות ליגה כמחליף. 89 דקות בסך הכל. ואז הגיע המשחק הביתי נגד הפועל חיפה ולוגסי נשלף ממעמקי הספסל ישירות להרכב. שבוע אחר כך בקרית שמונה הוא נכנס לרבע שעה כמחליף ואתמול (שני) שוב פתח. בשלושת השבועות האחרונים מכבי תל אביב צברה שבע נקודות, כבשה 11 שערי זכות וספגה שלושה בלבד. בשלושת השבועות האחרונים אותו לוגסי כבר היה עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה אחרי שהצהובים קיבלו פניות רשמיות ממכבי נתניה והפועל רמת גן.

לוגסי הוא לא הגורם לשינוי, אלא סממן למערכת בריאה. כששחקן רוטציה זניח מוקפץ להרכב אחרי תקופה ארוכה, זה מלמד על עבודה נכונה של מאמן שיודע להחזיק את כל שחקני הסגל שלו עירניים, מוכנים ובכוננות להיכנס בכל רגע נתון. לוגסי לא לבד. גם דור מיכה התנדנד ואז הוכיח את עצמו ואפילו רוברטו קולאוטי וסטיב גורי ידעו לתרום את חלקם כשהם נקראים לדגל. קבוצה בריאה, קבוצה מנצחת, קבוצה שרוצה אליפות צריכה לדעת לחלק כוחות ולהשתמש בכולם כולל כולם. אלכס פרגוסון הוא הבולט בעולם בתחום. הוא זכה בתארים בזכות סופרסאבים אלמותיים. זוכרים את גמר האלופות ב-1999?

אוסקר גרסיה הוא האיש השפוי במכבי תל אביב. נכון, מסיבות העיתונאים שלו משעממות וההצהרות שלו אחרי משחקים בנאליות עד כדי גיחוך, אבל מצד שני, משקפות באופן מושלם את מהותו של האיש. גרסיה מסרב לצאת מכליו. הוא לא מסתכל על הטבלה, לא מדבר על היריבות, לא מתרגש ממשחק לא טוב, לא יוצא מגדרו אחרי הצגה כמו ה-0:5 על באר שבע, משדר שקט והמשכיות למערכת. כך הוא מצליח לנהל בצורה מושלמת את הסגל הרחב שלו. כך הוא מנתק את מכבי תל אביב מהאויב הכי גדול שלה - הלחץ.

ג'ורדי קרויף, מנגד, הוא ההיפך מאוסקר, מה שהופך אותו לאיש הכי לחוץ במכבי תל אביב. שלא תטעו, מדובר באיש מקצוע ברמות שלא נראו בכדורגל ישראלי. אדם שבא לעבוד ולא להתנשא, שמשתמש בכל הקשרים שלו ובכל הכוח שיש לו כדי לקדם את המועדון. יחד עם זאת, ההתנהלות שלו משדרת פחד. בעיקר מהפועל תל אביב ומכבי חיפה. קרויף רוצה חיזוק מיידי שיבטיח את הזכייה באליפות והוא עושה זאת על חשבון מחשבה לטווח הארוך.

אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב (מימין) עם המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף. ברני ארדוב
מצא את ההבדלים. אוסקר וג'ורדי/ברני ארדוב

האיש שמדגים יותר מכל את השוני בין גרסיה לקרויף הוא גונסאלו גרסיה, הבייבי הפרטי של המנהל הספורטיבי ההולנדי. מה קרה לצהובים בשלושת המשחקים האחרונים? גונסאלו ירד לספסל (שיחק בסך הכל 16 דקות במשחק נגד באר שבע). והתוצאה? מכבי תל אביב השתחררה. מהראן ראדי סיפק שני שערים ושני בישולים - בדיוק המאזן שלו ב-15 מחזורי הפתיחה - והקבוצה גם התנתקה מהתלות בשערים של אלירן עטר ונראית יותר קבוצתית ומשוחררת על המגרש. במילים אחרות, השיטה של אוסקר עובדת יותר טוב בלי גונסאלו.

ההצלחה של המחזורים האחרונים מעלה מחדש את דילמת ינואר. אמרנו שקבוצה מנצחת צריכה סגל רחב ולא מן הנמנע שגם גונסאלו עצמו עוד יתרום את שלו, אבל השאלה כאן רחבה יותר. מה המחיר העתידי שהצהובים ישלמו על הבאת שחקן רכש? האם הפגיעה בשחקני בית כמו מיכה, לוגסי ומרגוליס או לחלופין בצעירים שנרכשו כדי להפוך לשחקנים מובילים בעתיד כמו רפי דהן או חסן אבו זייד לא חמורה יותר? וכמה עמוק הכיס של מיטש גולדהאר?

כאן למעשה מגיע המבחן של קרויף. כמנהל ספורטיבי התפקיד שלו הוא לדאוג לאינטרסים של המועדון גם לטווח הארוך. אין ספק ששחקן עם היכולות של ערן זהבי יכול לשדרג את סיכויי מכבי תל אביב לאליפות, הצטרפות אפשרית שלו היא תוספת כוח משמעותית ויכולה שתיתן לצהובים יתרון גדול על פני היריבות לצמרת. מצד שני, הוא יכולה להביא למצב בו הצהובים ייאלצו להשאיל כמה מאותם שחקנים שדווקא נראים לא רע העונה. וכשקבוצה משאילה שחקן, היא מאבדת את השליטה בגידולו וטיפוחו מה שלפעמים גורם נזקים עתידיים כבדים יותר מההצלחה המיידית. לפרטים: מכבי חיפה.

גם אם סטיב גורי יתעקש לעזוב, מכבי תל אביב עמוקה ומוכשרת מספיק ללכת עד הסוף. המספרים שלה מדברים בעד עצמם: 40 שערי זכות (ממוצע של 2.22 למשחק ו-10 יותר מהכובשת הבאה בטיבה - בית"ר ירושלים), 70 אחוזי הצלחה ומכונה שנראית מחוברת יותר ויותר משבוע לשבוע. אז אולי קרויף צריך לשאוב קצת רוגע ואורך רוח מהמאמן שלו וחוץ מזה, יש עוד מישהו שחושב שהשיטה של אוסקר הגנתית?

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

קטנות

רוברט ארנשו חלוץ מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ימצא עצמו ב-MLS? ארנשו/ברני ארדוב

הזיית היום: רוברט ארנשו, שלא הצליח במכבי תל אביב וכנראה לא מהווה סחורה מבוקשת גם בליגת המשנה האנגלית, עשוי לעבור לוונקובר מה-MLS. צפו לעדכונים בטוויטר.

גניבת היום: לפני יומיים הודיע נשיא מארסיי כי קיבל הצעת ניוקאסל עבור לואיק רמי. ג'ואי בארטון, עוד אגדת טוויטר, הבטיח כי תדרך את רמי ושהוא יהיה החיזוק המושלם למגפייז. אז איך לעזאזל הגיע חלוץ נבחרת צרפת דווקא לק.פ.ר?

לא חבל על הכסף? דויד דה חאה כנראה לא ייזכר כאחד השוערים האגדיים במנצ'סטר יונייטד. למרות זאת, הוא כבר מסומן כשם החם לרשת את איקר קסיאס בריאל או ויקטור ואלדס בברצלונה. לך תבין.

מלפפון רקוב: עד שווילפריד זאהה יעבור למנצ'סטר יונייטד או כל קבוצה אחרת בחלון ההעברות, הוא ימשיך לככב בכותרות הראשיות של כל ידיעות ההעברות באנגליה. מעיק.

הנפילה הגדולה: פביאן סטולר, שלפני למעלה משנה נחשב לאחד הזרים הטובים והמבוקשים בליגה, בדרך החוצה מנועלת הטבלה הפועל חיפה. פספוס. האמת, כל קבוצה בליגת העל שתיקח אותו, תרוויח.

הצעת ייעול: מכבי חיפה מנחיתה יהודים אמריקאיים בקצב מסחרר. מישהו מחפש שר חדש לענייני עלייה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully