וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו אינגלנד - בולטימור: החוג לדרמה

19.1.2013 / 11:01

שנה לאחר גמר ה-AFC הדרמטי, הפטריוטס והרייבנס חוזרים לאותו מעמד. לואיס יגיד שלום? (ב', 1:30, ESPN, METV)

החל מהשעה 22:00 - דיווח חי באתר ממשחקי הגמר בשתי החטיבות

קצת מוזר לקרוא לבולטימור כבשה שחורה. בטח כשמדובר במפגש מול ניו אינגלנד, שהפסידה לה רק פעמיים בתשעה מפגשים. אבל בשנים האחרונות זה פחות או יותר המצב. לפני שנתיים הרייבנס פירקו בפוקסבורו את הפטריוטס והעיפו אותם מהפלייאוף, בעונה שעברה שני המפגשים הסתיימו ב-20:23 לניו אינגלנד, השני שבהם היה באותו מעמד כמו הפעם, גמר ה-AFC והסתיים בהחמצה המפורסמת של בילי קאנדיף והעונה, הקבוצה מהבלטווי ניצחה בביתה עם שער שדה בשנייה האחרונה. עכשיו השתיים חוזרות לפוקסבורו, מקום בו אותו ניצחון פלייאוף של בולטימור גם היה היחיד שלה בשישה ביקורים.

ריי לואיס שחקן בולטימור רייבנס. GettyImages
עכשיו זה ייגמר? לואיס/GettyImages

מבין כל ארבע הקבוצות שנותרו במאבק האליפות, ניו אינגלנד עשתה לעצמה את החיים הכי קלים בשבוע שעבר, כאשר מהרגע הראשון ועד לאחרון היא הייתה בשליטה מלאה מול יוסטון האנמית. החדשות הגרועות עבור הפטריוטס מאותו משחק היו פציעתם של דני וודהד, שנמצא בספק ובעיקר של רוב גרונקובסקי, שמיד בפתיחה שבר שוב את ידו וגמר את העונה. בהיעדרם של השניים, רוב המשחק הלך לכיוון שיין ורין ו-ווס וולקר, שסיפקו יכולת גבוהה ואפקטיביות. אם ניו אינגלנד תנצח, זה יהיה סופרבול שישי בעידן ביל בליצ'יק-טום בריידי ושמיני בסך הכל.

ואם לפטריוטס היו חיים קלים יחסית, הרי שהרייבנס סיפקו את אחת מהפתעות ודרמות העונה בניצחון החוץ על דנבר. בולטימור שוב הוכיחה שבכל הנוגע אליה אין חוקים והיא קבוצה שיכולה לסיים את העונה הסדירה עם ארבעה הפסדים בחמישה משחקים ופתאום לנצח במייל היי סיטי. ריי לואיס המשיך להאריך את הקריירה שלו וינסה לעשות זאת שוב ולסחוף את חבריו לסופרבול שני בתולדות המועדון מאז מעבר לבולטימור וראשון מאז האליפות ב-2000/1.

ווס וולקר שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Jared Wickerham, GettyImages
בניו אינגלנד צריכים עוד התעלות מצידו. וולקר/GettyImages, Jared Wickerham

סטטיסטיקות:

מאזן בין הקבוצות בכל הזמנים: 2:7 לפטריוטס (1:6 בעונה הסדירה. 1:1 בפלייאוף)

מאזן נקודות בין הקבוצות בכל הזמנים: 193:234 לפטריוטס

מאזן במשחקים בניו אינגלנד: 1:5 לפטריוטס

מאזן בין הקבוצות בעשור האחרון: 2:5 לפטריוטס

מאזן הפלייאוף של הפטריוטס: 16:24

מאזן הפלייאוף של הרייבנס: 7:12

ביל בליצ'יק מאמן ניו אינגלנד פטריוטס. Jared Wickerham, GettyImages
שליטה ברורה בהיסטוריה מול הרייבנס. בליצ'יק/GettyImages, Jared Wickerham

מה ניו אינגלנד צריכה לעשות?

1) לתת לטום בריידי לנצח את המשחק - גם אחרי שראה הכל ועבר הכל, בריידי ממשיך להיות בשיאו בגיל 35. השקט הנפשי שלו הקרין הרבה מאוד על הקבוצה כולה אחרי הפתיחה הבעייתית מול יוסטון, שכללה פיגור מהיר ואובדן של שני שחקני מפתח בהתקפה. בריידי התעלל בהגנת הטקסאנס עם נו האדל ושינויי קצב מסחררים והגנת הרייבנס המפורסמת, הייתה הרבה יותר חלשה העונה מאשר בעבר (רק מקום 17 נגד המסירה). במפגש הליגה בין הקבוצות העונה, בריידי מסר ל-335 יארד, כמעט בלי להשתמש בגרונקובסקי. וולקר תפס אז ל-142 ולויד ל-108, כך שהקוורטרבק של ניו אינגלנד בהחלט יכול לפורר את ההגנה האורחת, כמו שעשה לפרקים פייטון מאנינג בשבוע שעבר. מבין ארבעת הנותרים במירוץ האליפות, לבריידי יש את הכי הרבה ניסיון ויכולת, בהפרש ניכר ועם כל הכבוד (ויש) לג'ו פלאקו, מאט ריאן וקולין קפרניק, בריידי הוא היתרון הבולט ביותר שיש לניו אינגלנד על היריבות.

2) לעצור כמה שיותר את ריי רייס - הגנת המסירה של ניו אינגלנד כבר לא תהיה מדהימה, אבל הגנת הריצה עשתה שיפור ניכר העונה וסיימה תשיעית בליגה. אריאן פוסטר נבלם באופן יחסי ובצורה לא רעה בכלל בשבוע שעבר וכעת מצפה לפטריוטס עוד מפגש מול רץ עילית. ממוצע הקריירה של רייס בחמישה מפגשים מול הפטריוטס עומד על 103.6 (כולל 159 בניצחון הפלייאוף של הרייבנס בפוקסבורו ולעומת 72.5 למשחק לאורך הקריירה) וזה המון. הגנת הריצה, שהרשתה רק 101.9 יארדים למשחק העונה, תהיה חייבת למתן את רייס, שיכול לייצר דאונים ראשונים ודרייבים ארוכים, שישאירו את ההתפקה המעולה של הפטריוטס על הספסל לדקות ארוכות.

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Jim Rogash, GettyImages
הרבה מעל הקוורטרבקים האחרים שנותרו במירוץ. בריידי/GettyImages, Jim Rogash

מה בולטימור צריכה לעשות?

1) לנצח בקבוצות המיוחדות - לאור מפגשי העבר, המשחק הזה, עוד יותר מכל משחק פוטבול רגיל, יקום ויפול על מומנטום. מדובר בשתי יריבות ותיקות, שראו זו את זו לא מעט בשנים האחרונות ואין יותר מדי שפנים לשלוף, כך שיארדים ב'חינם' יהיו קריטים. בשבוע שעבר, שתי הקבוצות סבלו מבעיות נגד החזרת הבעיטות. הרייבנס קיבלו על הראש שני טאצ'דאונים מטרינדון הולידיי, שניהם הגיעו מיד עם פתיחת המחצית הראשונה והשנייה, אולי בשל שאננות או הירדמות. אסור לבולטימור שזה יקרה שוב, כי היא לא תוכל לחזור מזה בכל פעם. מנגד, דניאל מאנינג תפר את הפטריוטס והחזיר את ארבע בעיטות הפתיחה שלו ל-216 יארד (54 בממוצע). החולשה הזו של הפטריוטס עלתה להם גם במשחק מול סן פרנסיסקו לפני חודש ושתיים-שלוש החזרות טובות מצד ג'קובי ג'ונס הפנטסטי (אליו התכוננה דנבר בצורה מצוינת), ישתיקו את הקהל בפוקסבורו מהר מאוד.

2) לסמוך על ג'ו פלאקו, אבל לא להגזים איתו - כן טוב או לא טוב, זה כבר לא משנה. פלאקו מעלה את הרמה שלו בפלייאוף באופן מסורתי ואחרי ההצגה מול דנבר כבר אפשר לקבוע שלא מדובר רק בסטיית תקן. העונה הוא עומד על חמישה טאצ'דאונים מול אפס חטיפות בשני משחקי הפלייאוף (2:12 בשלוש העונות האחרונות, שישה משחקים), בשבוע שעבר הוא לא נפל מפייטון ובשני המפגשים מול הפטריוטס, העונה ובפלייאוף הקודם, גם לא מבריידי. לא צריך להשתולל איתו. מתוך 11 משחקי פלייאוף בקריירה, בחמישה בהם מסר הכי פחות, בולטימור ניצחה, בששת האחרים היא ניצחה רק פעמיים נוספות (המצב לא שונה בעונה הסדירה. ב-39 המשחקים בהם מסר הכי הרבה, המאזן שלו עומד על 21:18, ב-40 המשחקים האחרים הוא על 4:36 מדהים). בולטימור היא לא קבוצה של פלאקו, בניגוד ליריבה שלה. היא קבוצה של רייס וההגנה והמאמן. אבל אם תדע להשתמש בו נכון, הוא יהיה האקס פקטור במשחק הזה.

ג'קובי ג'ונס שחקן בולטימור רייבנס מול נמאדי אוסמואה שחקן פילדלפיה איגלס. Rob Carr, GettyImages
ההחזרות שלו יכולות לשנות את המומנטום. ג'קובי ג'ונס/GettyImages, Rob Carr

התחזית:

אין ספק שזה אחד המשחקים הקשים לחיזוי. אין גם (כמעט) ספק שבלו אאוט לא יהיה כאן. הדבר היחיד שגורם לי ללכת עם הפטריוטס זו העובדה שאולי, רק אולי, תהיה איזושהי נפילת מתח בבולטימור אחרי המשחק מול דנבר. 23:27 ניו אינגלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully