וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטלנטה - סן פרנסיסקו: מעלים זיכרונות

יובל קליין

19.1.2013 / 11:00

לאחר שנים בהן היו יריבות לבית, הפאלקונס והניינרס חוזרות לדו קרב על הכרטיס לסופרבול (א', 22:00, 5+לייב, FOX, METV)

החל מהשעה 22:00 - דיווח חי באתר ממשחקי הגמר בשתי החטיבות

בתשיעי בינואר 1999 אירחה אטלנטה את יריבתה דאז לבית המערב סן פרנסיסקו, למשחק חצי גמר ה-NFC. הפלאונקס, בהנהגת ג'מאל אנדרסון, עלו ליתרון מהיר וקאמבק של האורחים לא הספיק, בדרך ל-18:20 מקומי והפסד לג'ון אלווי ודנבר בסופרבול. בדיעבד, הסתבר שהיה זה משחק הפלייאוף האחרון של סטיב יאנג וג'רי רייס במדי הניינרס ולקבוצה מהמפרץ לקח הרבה מאוד זמן לאחר מכן עד שהיא חזרה להיות כוח בליגה. הפאלקונס לעומת זאת, הגיעו לפלייאוף שש פעמים נוספות מאז אותה עונה, אולם לסופרבול הם לא שבו. כעת, שתי הקבוצות, שלאורך עשרות שנים (עד 2002) חלקו בית משותף ופיתחו מסורת ארוכה של מפגשים, יתמודדו על הזכות להגיע לסופרבול בניו אורלינס.

טוני גונזאלס שחקן אטלנטה פאלקונס. Reinhold Matay, AP
עם האוכל בא התיאבון. טוני גונזאלס רוצה סופרבול ראשון וכנראה שגם אחרון בקריירה/AP, Reinhold Matay

אטלנטה שברה את הנאחס בשבוע שעבר וזה לא היה פשוט. אחרי שמונה שנים ללא ניצחון פלייאוף, הפאלקונס דהרו קדימה מול סיאטל, רק כדי לראות איך היריבה הנמרצת עושה קאמבק ענק ועולה ליתרון חצי דקה לסיום. מאט ריאן, שהיה אחראי לחמישה דרייבים מנצחים בעונה הסדירה, סופסוף התעלה גם בפלייאוף וסידר למאט בריאנט את שער הניצחון. אטלנטה, שאוהבת מאוד לשחק תחת כיפת הדום שלה ולא נחלה הפסד בית במשחק עם משמעות מאז נובמבר שעבר, תקווה לנצל עד תום את יתרון הביתיות עליו עמלה לכל אורך העונה ולהגיע לסופרבול בפעם השנייה בלבד בתולדותיה.

בסן פרנסיסקו המצב היה הפוך. המחצית הראשונה מול גרין ביי הייתה צמודה מאוד, אבל אחרי ההפסקה רק קבוצה אחת שטפה את המגרש. קולין קפרניק, במשחק הפלייאוף הראשון בקריירה, הראה יכולת עילאית וסיים עם 263 יארד באוויר ו-181 (שיא לקוורטרבק במשחק בכל הזמנים) על הקרקע, כולל צמד טאצ'דאונים בכל אחד מהנתיבים, בדרך ל-31:45 מוחץ. כעת מוטלת עליו אחריות לא פחות גדולה - להיות הקוורטרבק הראשון שמוביל את הניינרס לניצחון חוץ בפלייאוף מאז ג'ו מונטנה בשיקגו, לפני 24 שנים. אם יעשה זאת, הניינרס יעלו לסופרבול שישי בתולדותיהם וראשון מאז 1994. המאזן של סן פרנסיסקו בסופרבולים עצמם אגב, עומד על 0:5, כך שלמשחק הזה יש משמעות קריטית במיוחד, לפחות בראי ההיסטוריה.

קולין קייפרניק שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס עם ג'ים הארבו. Marcio Jose Sanchez, AP
הניינרס מחפשים סופרבול שישי. ג'ים הארבו וקפרניק/AP, Marcio Jose Sanchez

סטטיסטיקות:

מאזן בין הקבוצות בכל הזמנים: 30:1:44 לניינרס (0:1 לאטלנטה בפלייאוף)

מאזן נקודות בין הקבוצות בכל הזמנים: 1297:1788 לניינרס

מאזן במשחקים באטלנטה: 18:1:19 לפאלקונס (כולל שישה ניצחונות בשבעת המשחקים האחרונים)

מאזן בין הקבוצות בעשור האחרון: 0:4 לפאלקונס

מאזן הפלייאוף של הפאלקונס: 11:7

מאזן הפלייאוף של הניינרס: 19:28 (הפסידה את כל חמשת משחקי החוץ האחרונים)

ג'רי רייס ג'ו מונטנה שחקני סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. lennox mclendon, AP
האחרונים שניצחו משחק חוץ עבור סן פרנסיסקו בפלייאוף. מונטנה וג'רי רייס/AP, lennox mclendon

מה אטלנטה צריכה לעשות?

1) לשמור על מאט ריאן – בניגוד לקוורטרבק של סן פרנסיסקו, ריאן נועד לחיות בפוקט. בשבוע שעבר הוא נהנה מהופעה גדולה של קו ההתקפה שלו, שמנע משחקני סיאטל לרשום ולו סאק אחד לכל אורך המשחק, מה שעזר לריאן למסור ל-250 יארדים ושלושה טאצ'דאונים. בנוסף, היכולת המעולה של קו ההתקפה פתחה את הדרך למייקל טרנר, שסוף סוף רשם משחק גדול עם 98 יארדים ב-14 ניסיונות, כולל אחד ארוך ל-33 יארד. מבין כל שחקני ההגנה של הניינרס, רק פטריק וויליס רשם סאק בשבוע שעבר, אבל השמות המסוכנים מוכרים היטב וביניהם ניתן למצוא כמובן את אלדון סמית' ואחמד ברוקס, שינסו להגיע לריאן ובעיקר להלחיץ אותו. הקוורטרבק של אטלנטה זרק גם לשתי חטיפות מול הסיהוקס, אשר אחת מהן הגיע לאחר לחץ של שחקני ההגנה, שגרמו לו לבצע טעות. משחק אחראי מצידו הוא מהותי, שכן בארבעת ההפסדים של סן פרנסיסקו העונה, הקוורטרבק היריבה זרק לחטיפה אחת בלבד.

2) להשאיר את קפרניק בפוקט – אחרי שבוע בו קפרניק רשם את שיא היארדים לקוורטרבק במשחק אי פעם, עם 181 יארדים, אטלנטה תנסה להכריח אותו לזרוק. 178 מתוך אותם יארדים בריצה הגיעו ללא שום מגע של שחקן גרין ביי, כך שגם אם קפרניק מצליח לפרוץ, כדאי לפאלקונס שמישהו מהקו השני, ליינבקר שנסוג לאחור או סייפטי/מגן פינה שבא קדימה, יחכה לו וינסה לעצור אותו. "ברגע שהוא שובר את הפוקט, הוא מסתכל רק קדימה" סיפר שחקן הניינרס, להמייקל ג'יימס, "הוא תמיד יעדיף למסור, אבל ברגע שהוא מחליט לרוץ, הוא יותר מהיר מכולם". מי שמאוד יעזור לאטלנטה בנושא זה, אם יהיה כשיר, הוא ג'ון אברהם, שמוביל הקבוצה בסקאים והיה פצוע במחצית השניה מול סיאטל, במהלכה איבדו הפאלקונס יתרון של 0:20 וכמעט שגם את המשחק כולו. אם ההגנה תוריד אפילו בחצי את כמות היארדים בריצה של קפרניק, לכיוון המספר אותו רץ ראסל ווילסון, הסיכויים של המארחת ישתפרו.

מאט ריאן שחקן אטלנטה פאלקונס. John Bazemore, AP
תדאגו לו והוא ידאג לכם. ריאן/AP, John Bazemore

מה סן פרנסיסקו צריכה לעשות?

1) ורנון דיוויס – מייקל קראבטרי הוא התופס שהכי נהנה מהשינוי בעמדת הקוורטרבק ובשבוע שעבר הוא רשם תשע תפיסות ל-119 יארדים ושני טאצ'דאונים. אלא שבזמן שהגנת אטלנטה תקדיש תשומת לב גם אליו וגם אל הרצים של הניינרס, יתפנה מקום במרכז לדיוויס והוא ינסה להשיג יותר מתפיסה אחת, הכמות עליה עמד מול הפאקרס ולמעשה גם בכל אחד מארבעת המשחקים האחרונים בעונה הסדירה."המסירה הזו גרמה לי להרגיש בלתי ניתן לעצירה", הוא אמר השבוע את מילות העידוד הכי טובות שסן פרנסיסקו הייתה יכולה לשמוע. בשבוע שעבר מול אטלנטה, סיאטל הצליחה למצוא את הטייט אנד זאק מילר פעמים רבות בשטחים הפתוחים במרכז והוא סיים כתופס המוביל של הקבוצה. בשנה שעברה, דיוויס היה כוכב הפלייאוף של הניינרס עם עשר תפיסות ל-292 יארד בצמד המשחקים ואין סיבה שהוא לא יתעלה שוב.

2) פרנק גור – "לא חשבתי שזה פוטבול אמיתי", אמר גור על מערך הפיסטול, המערך בו משתמשת ההתקפה מאז קפרניק נכנס לתפקיד הקוורטרבק. מדובר במערך שמוציא את המיטב לא רק מקפרניק, אלא גם מגור ובעוד לקוורטרבק המערך היה ברור עוד מימי הקולג' בנבאדה, הרץ האחורי היה זקוק לקצת זמן הסתגלות ומול הפאקרס הוא נראה מוכן. גור למד להיות סבלני יותר והבין שיכול להיות שגם במהלך ריצה, הכדור לא יעבור דרכו. לפעמים, הוא ישמש רק כסיפור כיסוי. מרשואן לינץ' התקשה מאוד בשבוע שעבר לייצר יארדים על הגנת אטלנטה וסיים עם 46 בלבד ולכן תפקידו של גור יהיה לא רק להוריד את הלחץ מקפרניק, אלא גם לעזור לקבוצה להחזיק בכדור כמה שיותר ולעייף את ההגנה היריבה. "אני מקווה שהם יחפשו את קולין, ואז מספר 21 ימשיך לקבל את הכדור ואני אעשה את מה שעשיתי בשבוע שעבר", אמר גור השבוע. מאז 2010, בכל משחק בו גור רשם מעל 100 יארדים, סן פרנסיסקו ניצחה. חשבון די פשוט.

פרנק גור שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Marcio Jose Sanchez, AP
מתחיל להבין את המערך. גור/AP, Marcio Jose Sanchez

התחזית:

בפעם הקודמת אטלנטה הצליחה איכשהו לשמור על הבית, הפעם זה כבר לא יקרה. 17:33 לניינרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully