וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקטור סיקרט: האם ויקטור ואלדס יעזוב את ברצלונה?

14.1.2013 / 13:33

ויקטור ואלדס הצהיר שהוא "רוצה לראות עולם", ומאז ברצלונה סוערת: למה בזמן שכל הסמלים האריכו חוזה, השוער נותר בחוץ? מי יכול להחליף אותו? האם הסערה הזו תעלה למועדון מעל לצפוי? בלוג ההעברות מברר, כולל ההעברה ההזויה של היום

ערב משחק הדרבי בין ברצלונה לאספניול לפני כשבוע וחצי, התייצב השוער ויקטור ואדלס למסיבת העיתונאים השבועית וככל הנראה בלי להתכוון גרם לסערה. "אני רוצה לחוות תרבויות אחרות, סגנונות אחרים של כדורגל ומדינות אחרות", אמר כשנשאל על עתידו. חוזהו של ואלדס מסתיים בסוף העונה הבאה. סעיף השחרור שלו עומד על 150 מיליון יורו, אבל מאז אותו משפט, ברצלונה עסוקה בדבר אחד - האם השוער המוערך נמצא עם רגל וחצי מחוץ למועדון.

ואלדס חוגג היום (שני) את יום הולדתו ה-31 ומזה 10 שנים הוא משמש כשוער הראשון של ברצלונה ומחזיק במגוון שיאים. הוא צפוי לחצות העונה את רף 500 ההופעות הרשמיות במדי הבלאוגרנה, מה שמעמיד אותו במקום הרביעי בהיסטוריה של המועדון (והראשון מבין השוערים) אחרי צ'אבי, קרלס פויול ובלם העבר מיגלי. ואלדס הוא שוער בארסה שהופיע בכמות הגדולה ביותר של משחקי קלאסיקו וחמש פעמים בעבר זכה בתואר על שם ריקרדו סאמורה, שמוענק לשוער שסופג את כמות השערים הנמוכה בליגה. בשיא הזה הוא מחזיק יחד עם אנתוני רמאייטס, כיום בן 88, ששיחק בבארסה בין 1947 ל-1962.

למעשה, מדובר באחד הסמלים הגדולים בהיסטוריה של ברצלונה, אבל דווקא במקרה שלו המועדון מתקשה להגיע לסיכום על הארכת חוזה. זה לא שבבארסה לא עובדים. כמעט כל כוכבי הקבוצה שהתקרבו לסיום חוזה סיכמו לאחרונה על חוזה חדש: ליאונל מסי, צ'אבי, קרלס פויול, ג'רארד פיקה ואפילו כריסטיאן טייו. המגעים התנהלו בשקט, לא גררו קשיים, לא יצאו לתקשורת וכולם הסתיימו בהודעה רשמית חגיגית שהוציא המועדון. הסיפור עם ואלדס שונה.

האמירה של השוער ערערה את ראשי המועדון. המנהל הספורטיבי אנדוני סוביסארטה מיהר להודיע השבוע כי: "המגעים מתקדמים כמו שצריך", אבל סוכנו של השוער, חינס קרבחאל, דאג להלהיט שוב את הרוחות: "בשום שלב לא ישבנו לדבר על העתיד של ויקטור ואלדס. דיברנו כמה פעמים עם סוביסארטה והוא אמר לנו שהם רוצים לדבר על הארכת חוזה, אבל לא קרה כלום. כשהם יתקשרו אלינו, נגיע וכל הצדדים יראו את נקודת המבט שלהם. כשבארסה תרצה, נתחיל לדבר".

שוער ברצלונה, ויקטור ואלדס. רויטרס
איך תסתיים הפרשה? ואלדס/רויטרס

ואלדס עצמו הרגיש שהנושא יוצא משליטה וניסה לשלוח מסר מרגיע באמצעות הרשתות החברתיות: "אני רוצה להבהיר שלא דיברתי על עתידי ואעשה זאת בבוא הזמן. כרגע הכל ספקולציות". אלא שהפרשה פשוט מסרבת לרדת מסדר היום והפכה גלובאלית. באנגליה פורסם שליברפול רוצה את השוער כמחליפו של פפה ריינה ותציע תמורתו בקיץ 16 מיליון ליש"ט. באיטליה טוענים כי מילאן היא הפייבוריטית להנחית אותו בשורותיה בעונה הבאה.

גם סוביסארטה וראשי ברצלונה כבר מזמן לא יודעים איך לאכול את הפרשה. בניגוד לבלאגן והאאוטינג התקשורתי שתמיד אופף את ריאל מדריד, בבארסה, במיוחד בעונה כה שקטה מבחינה מקצועית, לא רגילים לכזה כאוס במיוחד בכל הקשור לעתידו של שחקן. על פי "אס", המנהל הספורטיבי כבר הכין רשימה של מועמדים לרשת את ואלדס: שוער מנצ'סטר יונייטד דויד דה חאה, ויסנטה גואיטה מוולנסיה וגם שוער נבחרת הולנד ורומא מארטן שטקלנבורג והגרמני מארק אנדרה טר סטגן מבורוסיה מנשנגלאדבך.

למרות הדברים, קשה מאוד להעריך שהשוער המוערך יעזוב כל כך בקלות. ברצלונה ידעה בשנים האחרונות לדאוג לשחקני הבית שלה ולא זכור מקרה של שחקן מקומי, למעט בויאן קרקיץ', שעזב בטונים צורמים. ואלדס, כל עוד ירצה להישאר, יקבל מברצלונה את ההצעה בה הוא חפץ. אלא שמהפרשה אפשר ללמוד שני דברים: גם במועדון המסודר בעולם יש סדקים ואם ברצלונה תרצה להשאיר את ואלדס, אולי היא תצטרך לשלם לו קצת יותר כסף ממה שתכננה מלכתחילה.

"ויקטור ואלדס לא אמר לנו שהוא רוצה לעזוב את המועדון", צוטט היום סוביסארטה ושימו לב לשינוי הגרסה. "לא דיברנו על חידוש החוזה עם הסוכן שלו, אבל ישבנו ודיברנו על דברים אחרים. נפתח בשיחות כשיגיע הזמן ולא ננהל מגעים דרך התקשורת. למצוא שוער אחר שיחליף אותו יהיה מאוד קשה. יש לנו הרבה אהבה לויקטור ואנחנו רוצים שהוא יישאר אצלנו".

הזיית היום: איידור גודיונסן, 34, אקס צ'לסי וברצלונה שפתח את העונה בסרקל ברוז', חצה את הכביש ועבר לקלאב ברוז'. מה זה אומר על דקות המשחק של ליאור רפאלוב?

גניבת היום: בית"ר ירושלים, הקבוצה הכי אטרקטיבית ומרגשת בליגת העל, מחפשת חלוץ להשלמת החלק הקדמי וסימנה את דימיטאר מקרייב כמועמד מוביל. בינגו.

לא חבל על הכסף? יאגו אספס (25), חלוץ סלטה ויגו שכבש עד כה שמונה שערים בעונת הבכורה שלו בלה ליגה משגע את הפרמיירליג ומבוקש ברדינג, סוונסי וצ'לסי שמוכנות לשלם מחיר מופר של למעלה משמונה מיליון ליש"ט.

מלפפון רקוב: מבחינה תקנונית, ג'ואל דמאו לא יכול לשחק העונה בשום קבוצה בישראל מלבד מכבי חיפה ובני סכנין. אצל הירוקים הוא לא צפוי להישאר, אז למה סאגת החזרה לדוחא נמרחת כל כך הרבה זמן?

הנפילה הגדולה: אחרי שלושה שערים בחצי עונה, גל פציעות ומערכת יחסים בעייתית עם אייל לחמן, לליאור אסולין נמאס מהפועל ראשון לציון והוא ממשיך לתחנה הבאה - הפועל ירושלים.

הצעת ייעול: אם בית"ר ירושלים תצרף גם בלם בעל שיעור קומה בנוסף לחלוץ, יהיה אפשר לדבר שם בקול רם על כרטיס לאירופה ואולי אפילו יותר מזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully