וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: ניו אינגלנד בגמר ה-AFC, אטלנטה בגמר ה-NFC

14.1.2013 / 3:00

הפטריוטס לא התקשו לדלג מעל יוסטון עם משחק טוב של בריידי ו-28:41. הפאלקונס ניצחו בסיום מטורף 28:30 את סיאטל

אחרי ערב הפוטבול המדהים באיכותו לו זכינו אמש (שבת), הערב נערכו שני משחקים נוספים על הזכות להופיע בגמר החטיבה. במשחק שפתח את הערב, הבטיחה אטלנטה את מקומה בגמר ה-NFC, אחרי סיום משוגע ו-28:30 מרתק על סיאטל. בגמר היא תארח את סן פרנסיסקו, למה שצפוי להיות עוד משחק גדול במיוחד. במשחק השני ניו אינגלנד ניפנפה מעליה את יוסטון הבינונית עם 28:41 והיא תארח את בולטימור לשיחזור גמר ה-AFC מהעונה שעברה.

מאט ריאן  אטלנטה פאלקונס. Mike Ehrmann, GettyImages
סוף כל סוף ניצחון פלייאוף. ריאן/GettyImages, Mike Ehrmann

אטלנטה - סיאטל 28:30

קשה להסביר במילים את מה שהלך בג'ורג'יה דום, אבל בהחלט ננסה. למשך 30 דקות, זה נראה כמו המשחק הכי חד צדדי של הסיבוב הזה ואולי של הפלייאוף כולו. אטלנטה שלטה בעניינים ביד רמה ונראה היה שכל ההייפ סביב הסיהוקס היה מוגזם. אבל ראסל ווילסון הוא קוורטרבק קשוח, שפשוט מסרב להישבר. עקב בצד אגודל סיאטל חזרה להתמודדות הזו, עד שבפיגור שש, עם שלוש דקות על השעון, היא קיבלה אפשרות לדרייב מנצח.

מהלך אחרי מהלך, ווילסון בנה דרייב נהדר, שהסתיים עם גיחה בת שני יארדים של מרשואן לינץ' לאנדזון. 27:28 לסיאטל, 31 שניות על השעון. גמור? אז זהו, שלא. מאט ריאן מצא את הארי דגלאס ל-22 יארד ומיד לאחר מכן את טוני גונזאלס ל-19 נוספים, מה שאיפשר למאט בריאנט להשחיל את הכדור מ-49 יארד אל בין הקורות ולסדר למאטי אייס וגונזאלס ניצחון פלייאוף ראשון בקריירה, בתום דרמה באמת עצומה.

טוני גונזאלס אטלנטה פאלקונס מול קאם צ'נסלור סיאטל סיהוקס. Kevin C. Cox, GettyImages
כמה מגיע לטוני גונזאלס/GettyImages, Kevin C. Cox

עוד קודם לכן התנהל משחק מוזר מאוד. ריאן אומנם נחטף מהר מאוד, אבל מרשואן לינץ' מיד החזיר את הכדור לפאלקונס עם פאמבל. הקוורטרבק המארח אמר תודה ומצא את גונזאלס באנדזון כדי לקבוע 0:10 בתום רבע אחד. הסיהוקס, שבשבוע שעבר סיימו את הרבע הראשון בוושינגטון בפיגור 14:0 רק כדי לחזור בשני, לא הצליחו למצוא תשובות ונבלמו ברדזון בדאון רביעי. שניות חלפו ופצצה של ריאן הסתיימה בטאצ'דאון של 47 יארד מאת רודי וויט. ניהול שעון לא ברור של פיט קארול ביזבז עוד הזדמנות פז לסיאטל לפני ההפסקה ולמחצית ירדה אטלנטה ב-0:20.

57 קבוצות הובילו ב-20 נקודות ומעלה במחצית לאורך היסטוריית הפלייאוף. רק אחת הפסידה (יוסטון אוילרס לבפאלו ב-1992). האוהדים באטלנטה אולי כבר החלו לחשוב על המשחק הבא, אבל ווילסון פתח את המחצית עם איתות וטאצ'דאון של 29 יארד לגולדן טייט. אלא שגם זה לא הבהיל את ריאן, שהינדס עוד דרייב לתפארת וחתם אותו בידיים של ג'ייסון סנלינג כדי לסגור עוד רבע בפלוס 20.

ראסל ווילסון סיאטל סיהוקס. Streeter Lecka, GettyImages
שותף בכיר למשחק מדהים. ווילסון/GettyImages, Streeter Lecka

אל 15 הדקות האחרונות עלתה סיאטל כמו קבוצה אחרת, זו שהביאה על עצמה את כל ההייפ האדיר בחודש האחרון. ווילסון התגנב בין השומרים פעם אחר פעם וסיפק טאצ'דאון בריצה ובמסירה לזאק מילר האדיר, כאשר בין לבין ריאן שוב נחטף. ריח המהפך עמד באוויר ואז הגיעו להן דקות הסיום המטורפות והמהפך אכן קרה. פעמיים.

מספרים: ריאן סיים עם 250 יארד, שלושה טאצ'דאונים ושני איבודים. רודי וויט תפס ל-76 יארד, חוליו ג'ונס ל-59 נוספים. טוני גונזאלס ל-51. מייקל טרנר רץ ל-98 יארד וג'אקויז רוג'רס ל-64, כולל ריצה אחת מרשימה במיוחד, עם שבירת תאקל עצבנית. בסיאטל, ווילסון מסר לשיא מועדון בפלייאוף של 385 יארד, צמד ואיבוד אווירי, בהייל מרי בסיום. הוא גם רץ ל-60 יארד. מילר תפס ל-142 יארד וטייט ל-103 נוספים. לצערה של סיאטל, לינץ' היה מתחת לרמתו ולצד 37 יארדים בתפיסה הסתפק ב-46 בריצה, ב-16 ניסיונות. לא מספיק.

ניו אינגלנד - יוסטון 28:41

טום בריידי ביל בליצ'יק מאמן ניו אינגלנד פטריוטס. Jim Rogash, GettyImages
בריידי ובליצ'יק שוב היו ברמה אחת מעל הטקסאנס/GettyImages, Jim Rogash

לפני קצת יותר מחודש, יוסטון הגיעה בכושר שיא, אחרי שישה ניצחונות רצופים ומהמקום הראשון ב-AFC לפוקסבורו וחטפה בעיטה מניו אינגלנד, שהביסה אותה 14:42. מאותו רגע, הטקסאנס צללו ביכולת, נפלו עד למקום השלישי בחטיבה ואחרי הניצחון המכוער על סינסינטי במשחק הווילד קארד, קבעו לעצמם עוד ביקור במסצ'וסטס. הטקסאנים האמינו שהגורל ישתנה, אבל ניו אינגלנד שוב הייתה רמה אחת יותר טובה מהם ולמרות התוצאה הדי קרובה, המשחק היה בשליטת הפטריוטס כמעט לכל אורכו.

המשחק דווקא נפתח בצורה איומה עבור ניו אינגלנד. את בעיטת הפתיחה החזיר דניאל מאנינג ל-94 יארד ולמרות עמידה טובה של ההגנה, יוסטון עלתה מהר מאוד על הלוח עם שער שדה. בדקות שלאחר מכן, הפטריוטס סיפקו שני דרייבים ללא תוצאות אבל עם שתי פציעות משמעותיות, זו של וודהד ובעיקר של רוב גרונקובסקי, שבכדור הראשון שנזרק אליו נחת רע על היד שנשברה ולא חזר.

שיין ורין ניו אינגלנד פטריוטס. Elsa, GettyImages
איזו התפוצצות. ורין/GettyImages, Elsa

למרות הצרות, הפטריוטס נהנו מהאנמיות של התקפת הטקסאנים והחלו להיכנס למשחק. ורין העביר אליהם את היתרון עם גיחה לאנדזון וברבע השני תפס כדור לטאצ'דאון נוסף, שקבע 3:17. מאנינג שוב החזיר נהדר את בעיטת הפתיחה ואריאן פוסטר, עם חמש ריצות, ניצל את המגרש הקצר שעמד מולו והחזיר את יוסטון לתמונה עם טאצ'דאון. רגע לפני ההפסקה, שיין גרהאם ירה שער שדה מ-55 יארד ופתאום הפיגור הפך לארבע בלבד.

הכדור הראשון של המחצית השנייה הלך לניו אינגלנד, שניצלה זאת עד תום. ארון הרננדז תפס ושעט ל-40 יארד וסטיבן רידלי סיים ברשת משמונה נוספים, כדי לפתוח פער מחודש. הסיפור הזה די שבר את יוסטון ושאוב נחטף, מה שהפך במהרה לטאצ'דאון של ברנדון לויד. עוד ניסיון בדאון רביעי לא צלח לטקסאנס המבולבלים ובמהלך הבא בריידי ירה ל-33 יארד, ורין תפס בצורה אקרובטית והתוצאה עלתה ל-13:38.

אריאן פוסטר יוסטון טקסאנס. Jim Rogash, GettyImages
ניסה לסחוב את כל הקבוצה, אבל זה לא הספיק. פוסטר/GettyImages, Jim Rogash

יוסטון לא ויתרה והצליחה לייצר מיד טאצ'דאון משלה, עם תפיסה וירטואזית לא פחות מצידו של דבייר פוזי, אחרי שמאנינג, בפעם השלישית במגרש, טס עם בעיטת הפתיחה, הפעם ל-69 יארד. גם הדרייב הבא של האורחים היה מוצלח והסתיים בטאצ'דאון אווירי של פוסטר, שיחד עם ההמרה לשתי נקודות קבע מינוס עשר בלבד, עם חמש דקות על השעון.

הטקסאנס לא היו רחוקים מלקבל את הכדור שוב מהר מאוד, אבל האונסייד קיק נשאר בקושי אצל הפטריוטס וגם השופטים עזרו למארחת עם שריקה לעבירה קריטית וגבולית ביותר. עד לסיום, ניו אינגלנד בעיקר ביזבזה את הזמן ושם זה גם נגמר.

מספרים: בריידי היה חד כהרגלו וסיים עם 344 יארד ושלושה טאצ'דאונים, מול אפס איבודים. הנהנים העיקריים היו ווס וולקר, עם 131 יארד, הרננדז, שתפס ל-85 יארד ו-ורין, שחגג עם 83 יארד והוסיף עוד 41 על הקרקע, כשהוא משיג צמד טאצ'דאונים בתפיסה ואחד בריצה. סטיבן רידלי השלים את המלאכה הקרקעית עם 82 יארד. ביוסטון, מאט שאוב סיים עם 343 יארד, צמד ואיבוד. אנדרה ג'ונסון ניסה לעזור ותפס ל-95, אואן דניאלס ל-81. אריאן פוסטר סיים משחק פלייאוף ראשון בקריירה עם פחות ממאה יארד, כשנבלם על 90. הוא הוסיף 63 בתפיסה.

מאט שאוב יוסטון טקסאנס. Elsa, GettyImages
יוסטון שוב הייתה בינונית. שאוב/GettyImages, Elsa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully