וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקורד סיום: למה טוטו תמוז חייב להישאר בהפועל תל אביב

13.1.2013 / 16:05

גם מבחינת הפועל תל אביב וגם מבחינת טוטו תמוז, עדיף שהחלוץ יישאר בינואר, ויוכיח על הדרך שהוא יודע גם לגמור יפה עם קבוצות. בלוג ההעברות מסביר ומהלל את גניבת החורף

one

חידת טוטו תמוז, שמעסיקה בשבועות האחרונים את ראשי הפועל תל אביב, היא אחת הסוגיות המעניינות בחלון ההעברות הנוכחי. המשוואה פשוטה: תמוז מסיים את חוזהו בקיץ והאדומים יודעים שכדי להרוויח עליו כסף עליהם למכור אותו בינואר, שכן בקיץ הוא יהיה שחקן חופשי. מצד שני, עזיבה אפשרית של תמוז תפגע בסיכויי האליפות. גם החלוץ עצמו נמצא בדילמה: אין בפניו הצעות מפתות והוא יודע היטב שכשחקן חופשי הרבה יותר אופציות יהיו פתוחות בפניו בקיץ מבחינה כלכלית ומקצועית.

טוטו תמוז שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
פרננדז סגר לו דלתות בצרפת. תמוז/ברני ארדוב

תמוז רק בן 24, אבל ההרגשה היא שהמניות שלו נמצאות בירידה, אולי בגלל שהמעבר שלו לא תוזמן היטב. בקיץ 2008 הוא היה סחורה מבוקשת. טוונטה ההולנדית פנתה רשמית לבית"ר, השחקן וסכונו רונן קצב המריאו להולנד, אך המגעים לא צלחו. באותה תקופה פורסם אף על התעניינות מצד באיירן מינכן הגדולה. למעשה, כמעט בכל חלון ההעברות מאז הוזכר שמו של תמוז כמועמד לצאת לאירופה. השם של אספניול צוין לא פעם, כך גם סלטה ויגו וספורטינג ליסבון וכמובן עסקת המיליונים עם מונאקו שפוצצה ברגע האחרון.

הנושא של התזמון קריטי בנוגע לתמוז. בעונה שעברה החלוץ כיכב עם חמישה שערים בשלב הבתים של הליגה האירופית מה שהגביר סביבו את העניין. העונה הוא לא כבש באירופה והעניין ירד בהתאם. מה שעוד פוגע בתמוז הוא נושא הנבחרת. לחלוץ יש 10 הופעות בלבד בנבחרת הבוגרת, האחרונה שבהן, תאמינו או לא, באוקטובר 2007. מאז הוא זומן מדי פעם לסגל בעידן דרור קשטן ולואיס פרננדז, אבל לא שיחק. בצרפת מספרים שכשהאחרון מתבקש לתת חוות דעת על החלוץ, הוא מבקר אותו בחריפות, מה שסגר לו לא מעט דלתות.

כעת נוצר חלון הזדמנויות אמיתי שמאפשר את עזיבת תמוז. החלוץ מרגיש שמיצה את עצמו בליגת העל ורוצה לעזוב ובגלל שהוא קרוב לסיום החוזה, הפועל תל אביב מוכנה לשחררו תמורת סכום פעוט יחסית שעל פי ההערכות יעמוד סביב חצי מיליון יורו. אלא שדווקא עכשיו, האפשרויות שעומדות בפני השחקן מצומצמות.

נציגיו של השחקן עומלים בימים אלה על מציאת קבוצה, בדקו אופציות ברחבי אירופה וחזרו עם תשובה זהה. גם אם תימצא קבוצה שתהיה מוכנה לשלם דמי העברה להפועל תל אביב, הרי שזה יבוא על חשבון פגיעה מסוימת בשכר. בד בבד, בפני השחקן מונחת הצעה אטרקטיבית מבחינה כלכלית מסיבאספור, אבל השחקן לא רוצה לעזוב לטורקיה. תמוז רוצה ליגה אירופית בכירה והוא מבין שבמעמדו הנוכחי עדיף לו לעשות את המעבר כשחקן חופשי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מאמן הפועל תל אביב המאמן יוסי אבוקסיס. קובי אליהו
לא מקבל מספיק קרדיט. אבוקסיס/קובי אליהו

השאלה מה יהיה הצעד הנכון מבחינת הפועל תל אביב מעט מורכבת יותר. מבחינה מקצועית, תמוז נותר דומיננטי כבעבר ויש לו חלק חשוב בעובדה שהאדומים, למרות כל הבעיות, נותרו לכל אורך הדרך צמודים ליריבה שמעבר לכביש. בכל הקשור למספרים, תמוז תורם העונה בליגה בדיוק כמו שתרם בשנתיים הקודמות. הוא כבש שמונה שערים ב-13 הופעות עד כה. אשתקד, כבש את השמיני שלו בליגה בהופעה ה-14 ובעונת 2010/11 היו לו תשעה שערים אחרי 13 הופעות.

ההצלחה של הפועל תל אביב לא צריכה להתקבל כמובנת מאליה. הקבוצה נבנתה רע מאוד ובאיחור גדול בגלל הפיאסקו הניהולי, היא סבלה מטראומה לא פשוטה בשל מצבו הרפואי של ניצן שירזי והסגל שלה דליל משמעותית מזה של מכבי תל אביב. יוסי אבוקסיס נאלץ לאלתר, משחק בשיטה שהוא לא מאוד אוהב, משתמש בשחקנים שמועמדים לשחרור ומשנה תפקודים לשחקנים לאור מכת הפציעות ולמרות שהקבוצה שלו לא מבריקה, היא עושה את שלה מבחינת צבירת נקודות.

בעוד לאוסקר גרסיה יש פריבילגיה לבצע רוטציה רחבה בכל עמדה, אבוקסיס סוחט את שארית הלימון. למשחק בשבת בסכנין (0:3) הוא הגיע עם שישה מחליפים בלבד, ביניהם שני שחקני נוער. למרות זאת, הוא מצליח להפיק את המקסימום ממה שיש לו ונשאר חזק בתמונת האליפות. כשגילי ורמוט ושי אבוטבול יחזרו לכשירות ורועי גורדנה יחזור מהרחקה, לאדומים יהיו הרבה יותר אופציות, במיוחד בחוליית הקישור. או אז, אבוקסיס יזדקק לחלוץ אמיתי וקר רוח שיודע להבקיע שערים ותמוז הוא האיש. עומר דמארי וטל בן חיים נראים נהדר, אבל אף אחד מהם לא תשע קלאסי באופיו. בנוסף, אבוקסיס יודע שגם בכסף שיכול להיכנס ממכירה אפשרית של תמוז, יהיה לו קשה למצוא מחליף ראוי שעוד יצטרך להתאקלם בתוך הקבוצה בזמן קצר.

הבעיה של תמוז היא חברתית. בלשון המעטה, לא מדובר באחד השחקנים האהובים בחדר ההלבשה. אחרי ה-2:2 נגד הפועל חיפה, פורסם בוואלה! ספורט כי שחקנים בקבוצה זעמו על תמוז, שהשתולל בחדר ההלבשה והפנה את זעמו בעיקר לבלם ניקולה פטקוביץ'. על פי העדויות, החלוץ צעק בין היתר: "איך הבלם האפס הזה משחק?". שחקן בקבוצה אמר אז: "נדמה שטוטו חושב רק על עצמו. כל מה שמעניין אותו זה המספרים האישיים שלו והוא שכח שהוא משחק בקבוצה".

למרות זאת, קשה להגדיר את תמוז כשחקן בעייתי. הוא אמוציונאלי, עושה פרצופים, מתווכח עם שופטים, מפונק, אבל בשורה התחתונה מדובר בשחקן אכפתי שנתן למועדון גם בתקופות קשות ורוצה בהצלחת הקבוצה. במיוחד בגלל הנושא החברתי, תמוז צריך להישאר באדום. מדובר בשחקן בלי בית. את הפועל פתח תקוה הוא עזב בטעם רע והפך לשנוא הקהל ועל מערכת היחסים עם אוהדי בית"ר ירושלים לא צריך להרחיב את הדיבור. הרצון של תמוז להתקדם מובן, אבל יש לו הזדמנות לעזוב - בפעם הראשונה בקריירה - בטעם טוב. אם החלוץ יעזור להביא תואר לאדומים, במיוחד בעונה קשה כזו כשהפייבוריטית לתואר היא מכבי תל אביב, הוא יעזוב בקיץ כגיבור ולא ייזכר כאיש שנטש את הספינה ושוב סיים בטונים צורמים.

קטנות

ויאם עמאשה שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מכבי חיפה לא צריכה חלוץ. עמאשה/אדריאן הרבשטיין

הזיית היום: ויקטור ואלדס טרם חתם על הארכת חוזה בברצלונה ולפיכך, ליברפול החלה לפנטז ושוקלת לנסות לצרפו בקיץ תמורת 16 מיליון ליש"ט. ההימור הפרוע שלנו: הוא יישאר בקאמפ נואו.

גניבת היום: צ'לסי התמהמה ושחטאר דונייצק חטפה לה מתחת לאף את טייסון שיוסיף עוד יצירתיות לקבוצה הכי ברזילאית ביבשת. גניבה תרתי משמע.

לא חבל על הכסף? ויאם עמאשה לוהט, אלון תורג'מן ושלומי אזולאי עושים את העבודה מהספסל, דניאל הייבר חתם ואפילו דינו אנדלובו צפוי לחזור בקרוב. אז למה מכבי חיפה ממשיכה לחפש חלוץ?

מלפפון רקוב: מנצ'סטר סיטי עושה כל שביכולתה כדי למצוא קבוצה למריו באלוטלי, אבל הוא מסרב להפנים שלטובתו האישית הוא חייב להתנתק מרוברטו מאנצ'יני ולמצוא קבוצה בה ישחק בקביעות. עד שזה יקרה, הספקולציות לא ירגעו.

הנפילה הגדולה: נורי שאהין, שעזב לפני שנה וחצי בקול תרועה רמה לריאל מדריד ובקיץ האחרון הושאל לליברפול, חזר בשקט מופתי לדורטמונד בחוזה לשנה וחצי.

הצעת ייעול: מכבי נתניה כל כך כעסה בקיץ על ג'קי בן זקן על כך שגנב ממנה את מוראד אבו ענזה ובתגובה ביצעו מחטף על עידן שריקי. הבעיה היא ששריקי לא מוצא את עצמו תחת טל בנין וגם אבו ענזה שובת מהבקעות כבר תקופה ארוכה. טרייד?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully