וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג ההעברות: המעבר שיחסל את הקריירה של ווסלי סניידר?

10.1.2013 / 15:04

רק לפני שנתיים הוא כמעט זכה בתואר כדורגלן השנה בעולם, אבל קבלת החלטות רעה עלולה להוביל את ווסלי סניידר לליגה הטורקית כשהוא בן 28 בלבד. בלוג ההעברות עם הבזבוז הגדול של השנה בכדורגל העולמי וגם טיפ למאור מליקסון

נובמבר 2012. מרקו בראנקה, המנהל הטכני של אינטר, שחרר הצהרה לגבי ווסלי סניידר ואישר את גל השמועות לפיהן השחקן לא משחק בגלל סכסוך חוזי עם המועדון: "הסיטואציה עם ווס, שהוא חלק מההיסטוריה של המועדון ושחקן שכולנו אוהבים, היא שאנחנו מדברים על התאמה חוזית שהכרחית בשבילנו. ניתן לשחקן ולפמלייה שלו את כל הזמן שבעולם לדון בהצעה בזהירות, אבל המאמן החליט לא להשתמש בו עד שדברים יתבהרו. זה גם יאפשר למאמן לתת דקות משחק לשחקנים אחרים".

ההתאמה החוזית עליה דיבר בראנקה היא חתימה על חוזה חדש עם קיצוץ של כ-30 אחוז בשכר (ויתור על שני מיליון יורו לשנה) וזאת למרות שחוזהו המקורי של ההולנדי יפוג רק בקיץ 2015. סניידר סירב בתוקף וכך נסללה הדרך לעזיבתו. השבוע הודיע נשיא אינטר מאסימו מוראטי כי הוא קיבל את ההצעה מגאלסטראיי בסך 10 מיליון יורו וכעת הכדור עובר למגרשו של ההולנדי. הטורקים מוכנים לשלם לו שישה מיליון יורו והעסקה נראית קרובה לסיכום. כך, שנתיים וחצי אחרי השנה הטובה בקריירה שלו, אחד הכוכבים הגדולים ביבשת עומד לעשות צעד שאולי יעלים אותו מהמפה.

ווסלי סניידר שחקן אינטר. AP
בכיר נאמני מוריניו. סניידר/AP

הסיפור של סניידר הוא כולו סיפור של התנהלות לקויה של שחקן וקבלת החלטות בתזמון רע מצד המועדון שלו. תזכורת: בקיץ 2010 סניידר היה אחד הכוכבים הגדולים ביבשת והעולם נראה פרוס לרגליו. הוא הוביל את אינטר לזכייה בטרבל ואת נבחרת הולנד להופעה מבריקה שהסתיימה בהפסד לספרד בגמר המונדיאל. לא מעט פרשנים טענו כי הקשר ההולנדי - ולא ליאונל מסי - היה ראוי מכולם לזכות בכדור הזהב באותה שנה. אלא שההמשך היה שרשרת של טעויות.

אינטר הגדולה של 2010 התפרקה עם עזיבתו של הדבק שחיבר אותה, ז'וזה מוריניו. כוכביה לא הצליחו להסתדר ללא המיוחד. סמואל אטו שרד עונה אחת ונמכר, מייקון לא חזר לעצמו, דייגו מיליטו שקע בדיכאון והתעורר רק בעונה שעברה, אבל סניידר סבל מהעזיבה יותר מהכל. מוריניו היה האיש שהציל את ההולנדי מהסיוט המתמשך בריאל מדריד ורכש אותו בקיץ 2009 תמורת 15 מיליון יורו. סניידר הרגיש שהוא חייב את הקריירה שלו לפורטוגלי. באותו טקס כדור הזהב בינואר 2011, לקח הקשר את המיקרופון ואמר: "היה תענוג לעבוד עם מוריניו ומעל במה זו אני רוצה להגיד לו שאני חושב שהוא המאמן הטוב בעולם". המאמן הזיל דמעה.

מאז העזיבה המספרים של סניידר בירידה. משמונה שערים ו-15 בישולים בכל המסגרות בעונת הטרבל לשבעה ו-12 בעונה שאחריה. למרות זאת, בקיץ 2011 אלכס פרגוסון עשה הכל כדי להנחית את הקשר באולד טראפורד. סניידר דרש 200 אלף יורו לשבוע ואינטר העמידה תג מחיר אסטרונומי של 35 מיליון יורו. מנצ'סטר יונייטד נסוגה, כשההערכות היו שהתפשרות קלה מצד המועדון והשחקן הייתה סוגרת את ההעברה.

אבל סניידר נשאר ובעונה שעברה סבל מלא מעט פציעות, שיחק פחות וחווה עוד ירידה בדומיננטיות ובמספרים, כשאינטר שלו אפילו לא העפילה לליגת האלופות. כשמוראטי החל לדבר בגלוי על קיצוץ בשכר, הפיצוץ כבר נראה בלתי נמנע. סניידר פתח את העונה, אבל נפצע בירך במחזור החמישי, הושבת למספר שבועות ומאז כבר לא שב לסגל. בראשית דצמבר, נערכה פגישה בין הקשר ונציגו לנשיא מוראטי. סניידר יצא ממנה בזעם וסירב לדבר עם התקשורת. מוראטי יצא אחריו ותקף את העיתונאים: "עכשיו אתם גם פסיכולוגים? גם אני נראה כועס כשאני רואה אתכם יותר מדי פעמים. יש לי מערכת יחסים מצוינת עם הבחור וכשהוא יחזור, הוא יוכיח את הערך שלו.

יולנטה קאבו סניידר, אשתו של ווסלי סניידר. GettyImages
מי מקבל את ההחלטות בבית? הזוג סניידר/GettyImages

באינטר זועמים על השחקן, שהמשיך להתעקש ולא הסכים להתפשר ולו במעט על מנת למצוא דרך שתשאיר אותו במועדון. ניסיונות פשרה חוזרים ונשנים עלו בתוהו והשחקן עצמו התעקש לעזוב בינואר או להישאר בחוזהו המקורי. "בכל הקשור לסניידר, הוא יודע שכששחקן נותן הכל, אני נותן לו חזרה, אחרת הוא נשאר מחוץ לתמונה", אמר לאחרונה המאמן אנדראה סטרמאצ'וני. "אני בטוח שווסלי יכול לגרום לי לשנות את דעתי ואם הוא יעשה את זה, החולצה מחכה לו".

סניידר יצא לשוק, אבל הפעם לא חיכו לו הצעות מפתות במיוחד. טוטנהאם וליברפול הוזכרו כמעוניינות, אבל הרציניות ביותר היו אנז'י מחצ'קאלה וגלאטסראיי. כאן נכנסה לתמונה רעייתו יולאנטה קבאו, שהייתה דומיננטית מאוד לאורך המו"מ עם אינטר. "אנחנו נעזוב בינואר. הרבה דברים קורים, וההחלטה קשורה בעתיד של ווס, בכדורגל ובמקום בו נביא ילדים לעולם. אנחנו מחפשים מקום נחמד למשפחה שלנו", אמרה לפני חודש והשבוע הוסיפה ציוץ שאומר הכל: "איסטנבול נחמדה. הייתי שם כמה פעמים ואני אוהבת את טורקיה".

באיטליה והולנד משוכנעים כי בכל הקשור לעתידו המקצועי של השחקן, המילה האחרונה של אשתו שהטילה וטו על רוסיה ונתנה אור ירוק למעבר לטורקיה. יחד עם זאת, ברור כי מבחינה מקצועית נטו מדובר במעבר בעייתי. הליגה הטורקית היא ליגה לסיים קריירה (או להרוויח כסף גדול) ופחות מתאימה לסופרסטאר בן 28. טורקיה משכה בשנים האחרונות שמות מהדרג האירופי השני כמו: דני גוויסה, ממאדו ניאנג, דירק קאוט, מוסא סו, סימאו וריקרדו קווארסמה, אבל לא כוכב בדמותו של סניידר.

האם הליגה הטורקית מתאימה לשיקום הקריירה? ספק רב. למעשה, למעט ניקולא אנלקה שום שחקן אירופי שהגיע לטורקיה לא שב ממנה לרמות הגבוהות. סניידר ינסה לעזור לגלא לזכות באליפות ולהמשיך את הקמפיין בליגת האלופות, הוא ירוויח כסף גדול, אבל בגדול זה נראה כמו צעד לקראת הסוף. בית קברות לשחקן בדמותו. גם אינטר יוצאת מפוסדת. היא אמנם זקוקה לכסף כדי שתוכל להתחזק בינואר, אבל מוראטי למד לקח משמעותי. לפעמים, צריך לדעת גם מתי למכור.

קטנות

דימקאו פידליס שחקן הפועל עכו מול ויקטור מרעי שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
ירד מוקדם מדי ללאומית. מרעי/קובי אליהו

הזיית היום: בתקשורת הבלגית כבר החתימו את אליניב ברדה בהירנביין ההולנדית של מרקו ואן באסטן. השחקן עצמו טוען שלא שמע כל כך מעולם.

גניבת היום: החלוץ ווילפריד זאהה מקריסטל פאלאס רק בן 20, אבל כבר משגע את אנגליה ואפילו רשם הופעה בנבחרת הבוגרת. מנצ'סטר יונייטד קרובה לשים ידה על היהלום תמורת 12 מיליון ליש"ט. הדבר הגדול הבא?

לא חבל על הכסף? הארי רדנאפ ממשיך לחפש שחקני הגנה וכעת על נמצאים על הכוונת שלו יונאס אולסון מווסט ברומיץ' ו-וויליאם גאלאס הוותיק מטוטנהאם. בשביל מה החתמת את טל בן חיים?

מלפפון רקוב: מאור מליקסון קיבל אור ירוק לעזוב את ויסלה, שם טוענים כי למרות שלל ספקולציות ביניהן ולנסיין, לא הוגשה כל הצעה רשמית. הגיע הזמן להתקדם.

הנפילה הגדולה: למרות שלל הצעות מקבוצות ליגת העל, ויקטור מרעי העדיף לעבור למכבי פתח תקוה בלאומית אחרי שלא מצא את מקומו בהפועל תל אביב. אולי הוא יחזור בעונה הבאה.

הצעת ייעול: העונה הנפלאה של עדן בן בסט בברסט והעובדה שהוא נמצא חצי שנה לפני תום החוזה הובילה לגל שמועות לגבי מעבר בינואר, אבל עדיף יהיה לשחקן לסיים את העונה. בקיץ, כשחקן חופשי, הוא יהיה סחורה חמה ויוכל למצוא לעצמו גם קבוצה גדולה בצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully