וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טניס: האנשים שיעמדו למבחן באליפות אוסטרליה

13.1.2013 / 14:00

איך דג'וקוביץ' יתמודד עם הציפיות? איך תשפיע המנוחה על פדרר? האם מארי ינצל את ההזדמנות? וגם: הכירו את ילדי הפלא שאולי יפתיעו את כולם

נובאק דג'וקוביץ', מקום ראשון בעולם

כמו בשלוש השנים האחרונות, גם הפעם בחר המדורג מספר אחת בעולם לא להתיש את עצמו בטורנירים רשמיים ומחייבים לפני אליפות אוסטרליה. נובאק דג'וקוביץ' מגיע לאחר שנה בה הצליח להגן על מרבית הנקודות שהשיג ב-2011 המטורפת שלו, ובסופו של דבר גם שמר על המקום הראשון בעולם. אמנם בשלבים מסויימים ב-2012 התקשה נולה להציג את היכולת הכי גבוהה שלו, אך לקראת סוף השנה הוא חזר לשיאו במיוחד בטורניר גמר הסבב, בו הציג טניס פשוט אדיר, ובמיוחד בגמר מול רוג'ר פדרר, שהיה אולי הטניס הטוב שהציג בקריירה שלו. זה לא מעט.

בהיעדרו של רפאל נדאל, הסובל מדלקת בבטנו, מגיע דג'וקוביץ' כפייבוריט ברור לזכייה בתואר ובשמירה עליו אחרי אותו גמר מטורף בשנה שעברה שנגמר אחרי חמש שעות ועוד 53 דקות. נולה הוא שחקן המשטחים הקשים הכי טוב בעולם כיום, על אף אותו הפסד בגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה, שהתנהל בתנאי מזג אוויר בלתי אפשריים. הג'וקר חי את המשחים הקשים, הם ממקסמים את היכולות האתלטיות המושלמות שלו ומקשים את החיים על היריבים שלו. יכולת ההתמדה והסיבולת שלו במשטחים הללו הייתה גדולה אשתקד אפילו על רפא נדאל בגמר.

דג'וקוביץ' פתח פער כל כך גדול על כל מי שנמצא מתחת לארבעת הגדולים, כך שקשה לראות אותו מתקשה במיוחד עד חצי הגמר או אפילו עד הגמר, בדיוק כפי שקרה באליפות ארצות הברית, עד שהגיעה הרוח. אגב, נולה יכול להפוך לטניסאי הראשון מאז רוי אמרסון ב-1967 שזוכה במלבורן שלוש שנים ברציפות (אז זה נעשה חמש שנים ברצף). "אני אוהב את המגרשים הקשים", אמר נולה לקראת הטורניר, "אני אוהב את התנאים וכמובן שגם הפעם אלך על התואר".

רוג'ר פדרר, מקום שני בעולם

השוויצרי, שכבר הוספד אינספור פעמים בעבר, שיחק בשנה שעברה טניס ברמה הכי גבוהה ששיחק בקריירה המפוארת שלו. רוג'ר פדרר אפילו זכה בווימבלדון אחרי שמחץ, לא פחות, את כל מי שעמד בדרכו. יחד עם זאת, באליפות ארצות הברית הוא נראה רע ברבע הגמר והפסיד לתומאש ברדיך. לכן, מעט קשה לחזות לאן מועדות פניו של הטניסאי המעוטר ביותר בהיסטוריה שבמועדון אול אינגלנד השלים זכייה בתואר גרנד סלאם מספר 17.

RF עדיין מסוגל להגיע לגבהים ולאיכות משחק שאף אחד אחר לא יכול להגיע אליה, בטח מבחינת סגנון, אבל לאורך זמן ושנה שלמה יהיה לו קשה עד בלתי אפשרי לעשות את זה. פדרר כבר הודיע כי יפחית משמעותית את כמות הטורנירים בהם ישתתף השנה כדי להגיע מוכן יותר לאירועים הגדולים, והותיר את המאסטרס 1,000 במיאמי מחוץ ללוח הטורנירים שלו.

בגיל 31, כאמור, קשה מאוד לחזות איך ייראה פדרר בטורניר ספציפי לכן תמיד כדאי ועדיף לשפוט אותו תוך כדי תנועה. יחד עם זאת, צריך לזכור שפדרר לקח מנוחה רצינית אחרי גמר טורניר גמר הסבב אשתקד ואפשר להניח שהוא מגיע לאחר הכנה אידיאלית לשנה החדשה. גם הרעב שלו להמשיך לשחק ברמות הגבוהות גם בגילו המתקדם נמצא שם יותר מתמיד, כמו שהוא אומר: "מצאתי את דרכי בחזרה אל המקום הראשון בעולם וזה דורש הקרבה אדירה. הייתי רוצה להיות יותר בבית בעתיד. אני שמח שאני עדיין משחק ברמה הכי גבוהה שיש".

פדרר ודאי ינסה, כמו בכל הקריירה שלו, לקצר את המשחקים ככל הניתן על מנת להגיע במצב גופני טוב לשלבים המכריעים. בשביל לעשות את זה, השוויצרי חייב להיות חד ולהציג טניס איכותי כפי שעשה במהלך רוב הקריירה שלו. היכולת שלו לקצר נקודות, ולפיכך גם משחקים, תהיה קריטית להצלחתו בטורניר ובכלל בשנת המשחקים הקרובה.

אנדי מארי, מקום שלישי בעולם

בפרסומת לאליפות אוסטרליה הפתוחה, שמשודרת בימים האלו ביורוספורט בריטניה, נראית דמות מצוירת של אנדי מארי בדמות של גיבור על כשהוא קורע מעליו שלשלאות של אסיר. זה בדיוק מה שהוא עשה בשנה שעברה כשזכה באליפות ארצות הברית וסוף סוף הוריד מעליו את אבן הריחיים שהייתה תלויה סביב צווארו בשנים האחרונות.

הזכייה הזו צפויה לעשות הרבה לראש של טניסאי דרג הביניים, שבדרך כלל הצליחו להוציא לבריטי את הנשמה ולא פעם גם גררו אותו למשחקים של חמש מערכות. אין ספק שהזכייה הזו תיתן למארי המון ביטחון ואמונה עצמית גם בהתמודדויות העתידיות מול שלושת הגדולים בבמות הגדולות, שם העמידה בלחץ מדברת וחשובה לא פחות מהאיכויות המקצועיות. זה שקט הכרחי מבחינת מארי, כיוון שלרוב הוא יהיה חייב לנצח שניים מהגדולים ברציפות כדי להניף תואר גרנד סלאם נוסף, דבר שכמעט בלתי אפשרי לעשות.

באליפות אוסטרליה הקרובה, מארי עשוי לעבור רק דרך אחד מהגדולים כדי לזכות בתואר, בשל פציעתו של רפאל נדאל. לכן, מארי הוא בהחלט פייבוריט לזכייה לא פחות מדג'וקוביץ' ופדרר. הבריטי הראה בגמר אליפות ארצות הברית יכולת מרשימה מאוד להתמודד עם תנאים קשים ולהתאים את עצמו אליהם לאורך זמן רב. דבר שהוא לא היה מסוגל לעשות לפני כמה שנים. בניגוד לשניים האחרים מהצמרת העולמית, למארי יש יותר עליות וירידות ביכולת לאורך טורניר, ולכן לא כדאי למהר להספיד אותו במקרה של פתיחת טורניר חלשה.

ייז'י ינוביץ', מקום 26 בעולם

הפרצוף הכי מרענן של עולם הטניס בשנה שעברה. הפולני בן ה-22, שמתנשא לגובה של 2.03 מטר, הפך לקראת סוף 2012 מטניסאי של טורנירי צ'לנג'ר ופיוצ'רים לאימה של טניסאים בכירים רבים. ייז'י ינוביץ', שנחשב לכישרון גדול במשך שנים, סוף סוף עשה את הפריצה בטורניר המאסטרס 1,000 בפריס, כשהגיע מהמוקדמות כל הדרך אל הגמר, כשבדרך לשם הוא מדהים את אנדי מארי, ינקו טיפסרביץ', מרין צ'יליץ', פיליפ קולשרייבר, וז'יל סימון, ונעצר רק בגמר אצל דויד פרר. ינוביץ' הראה יכולת הגשה פנומנלית, אבל הוכיח שהוא גם מסוגל לשחק טניס מהקו האחורי ולעמוד שם בכבוד מול כמה מטניסאי קו הבסיס הטובים בעולם.

הזינוק המטאורי של ינוביץ' כמובן מיד גרר השוואות לטניסאית הטובה ביותר בפולין, אגניישקה רדוואנסקה, ונכתבו כתבות רבות על השיפור בטניס הפולני. כדי להבין את השינוי הגדול שעבר ינוביץ' בחייו אחרי ההצלחה בעיר האורות, צריך לקרוא את הדברים שאמר אחרי ההצלחה: "קניתי בדיוק משחק מחשב ב-100 דולר, את כל שאר הכסף שהרווחתי, הוצאתי על טניס. אפילו לא יצאתי לחופשה. בהתחלה התקשיתי להתמודד עם כל הדיבורים סביבי. מה שקרה בפריס מאחורי, יש שנה חדשה ואתגרים חדשים לפני".

עם כל הכבוד לדברים שאמר, המבחן הגדול של ינוביץ' מתחיל עכשיו. אחרי ההצלחה הגדולה בטורניר אחד והעלייה הגדולה בדירוג, יימדד ינוביץ' על פי היכולת שלו לשמור על רמת טניס גבוהה לאורך זמן ומידת ההצלחה שלו בטורנירי גרנד סלאם. המבחן הגדול הראשון מגיע באליפות אוסטרליה ויהיה מעניין מאוד לעקוב אחריו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

גריגור דימיטרוב, מקום 41 בעולם

אחד הטניסאים המדוברים ביותר בשנים האחרונות מתחיל סוף סוף לפרוע שטרות. גריגור דימיטרוב נמצא כבר ארבע שנים על תקן ה"דבר הגדול הבא" בטניס העולמי, ולמעשה מאז שזכה בשני תארי גרנד סלאם לנוער ברציפות ב-2008 (ווימבלדון ואליפות ארצות הברית הפתוחה). עוד באותה השנה, וכשהוא בן 16 בלבד, רשם דימיטרוב הופעת בכורה בגביע דייויס.

את 2013 פתח דימיטרוב בצורה מצוינת כשהגיע לגמר טורניר ה-ATP הראשון שלו בבריסביין, שם נעצר רק על ידי אנדי מארי, שאמר עליו: "זה הגמר הראשון שלו. כולם יסכימו שהוא שיחק טניס ממש טוב, היה לי משחק קשה נגדו. הוא רק עכשיו החליף מאמן ואני בטוח שהם יעשו דברים יפים ביחד".

דימיטרוב, שעבר לא מזמן לאקדמיה בשבדיה והחל לעבוד עם טניסאי העבר מגנוס נורמן, זכה כבר מגיל צעיר להשוואה מחמיאה מאוד לרוג'ר פדרר, בשל סגנון המשחק שלו ואף זכה לכינוי "בייבי פד". הוא גבוה (1.88 מטר) וחזק, ובעל בקהנד נהדר ועוצמות גבוהות. אגב, כשנשאל בשנה שעברה לגבי ההשוואה לפדרר אמר דימיטרוב: "נהדר לשמוע את זה - אני יכול לשמוע את זה כל היום, לשים את זה כרינגטון שלי בפלאפון ועוד, אבל זה לא ינצח לי במשחקים. אתה לא יכול להשוות את הטניסאי הטוב בהיסטוריה לבחור שנמצא במקום ה-64. זה בלתי אפשרי".

בנוסף לכל האיכויות שלו, דימיטרוב זוכה לתשומת לב גדולה גם בזכות הדיבורים סביב המגרש. הבולגרי הצעיר התרועע בעבר בחברתה של סרינה וויליאמס ובימים האחרונים פורסמו ידיעות לפיהן הוא יוצא עם לא אחרת מאשר מריה שראפובה. דימיטרוב סירב להתייחס לדיבורים על מערכת יחסים עם הרוסיה, אולי הוא למד את הלקח לאחר מה שאמר בעבר כשנשאל לגבי היחסים עם סרינה: "מה אתם רוצים לדעת? היא חברה טובה מאוד שלי. היא הגיעה לאחר המשחק שלי לחדר ההלבשה, אההה לא לחדר ההלבשה, לחדר הכושר. היא בירכה אותי וזה היה נחמד מצידה".

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully