וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג ההעברות: מהומה רבה על לא דבר

9.1.2013 / 16:00

כשגזל, אקסברד ונחום הופכים למלפפונים חמים ומבוקשים, זה מלמד על היצע דל במיוחד בשוק ההעברות בישראל. אז למה קבוצות ליגת העל כל כך אוהבות את ינואר?

חלון ההעברות בישראל נפתח היום (רביעי) באופן רשמי והקבוצות כבר יכולות לרשום את שחקני הרכש החדשים שלהן לקראת מחזור הליגה הקרוב בסוף השבוע. הפעילות הייתה ענפה בימים האחרונים, אך מבט לעבר המלפפונים החמים בשוק מגלה תמונה קודרת ועצובה, אך לחלוטין לא מפתיעה. שוק הישראלים, כהרגלו, דליל במציאות בין היתר בגלל שמלכתחילה הליגה לא מוצפת בכישרונות מקומיים. כך נוצר מצב אבסורדי ששחקן שכן יוצא לשוק הופך להיות סחורה מבוקשת ללא קשר ליכולתו או כושרו.

הנחת העבודה באירופה היא שקבוצה בונים בקיץ. "שחקנים גדולים לא עוברים בינואר", אמר לאחרונה סוכנו של רדאמל פלקאו. זאת ועוד, גם קבוצות גדולות ממעטות לעשות עסקאות בינואר. מנצ'סטר יונייטד, ברצלונה וריאל מדריד לדוגמה לא הרבו בשנים האחרונות לבצע עסקאות חורף. מועדונים גדולים אחרים מסתפקים בשינוי קוסמטי או סתימת חורים. מי פעיל בינואר? קבוצות במצוקה. ומי עובר בינואר? שחקנים שלא מוצאים את עצמם.

אלא שהחלון בישראל מתנהג אחרת. לפעמים אפשר לקבל פה הרגשה שינואר עבור קבוצות ליגת העל זה דרך חיים, שהן מרשות לעצמם לנוח ולטעות בקיץ כי בינואר יהיה אפשר לתקן. בכלל, תחשבו על זה רגע, כמה פעמים שמעתם מאמנים נשאלים ועונים על ינואר כבר בחודש אוקטובר?

הפועל תל אביב, בני סכנין והפועל רמת גן, למשל, החלו את ההכנות מאוחר בשל כאוס כלכלי וניהולי. מכבי נתניה, הפועל באר שבע והפועל חיפה מנסות לתקן ליקויים בסיסיים בבניית הסגל וזה לא הכל. הטירוף הכללי סביב חיזוק בינואר לא פסח על שום קבוצה. גם המוליכה מכבי תל אביב, שעשתה בקיץ כמעט הכל נכון, יורה לכל הכיוונים בהיסטריה לא מובנת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השמות החמים של ינואר. תורג'מן וימפולסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיצד מתחבר הטירוף הכללי של ינואר עם ההיצע הדל בשוק? פשוט מאוד, זה לא מתחבר. בין אם מדובר בזר, שגריר או ישראלי שמשחק בליגת העל, הפרופיל של מלפפון החורף די דומה. בדרך כלל מדובר בשחקנים שלא מרוצים ממעמדם ו/או לא מקבלים יותר מדי דקות משחק ו/או נמצאים חצי שנה לפני סוף החוזה. מחק את המיותר. כך או כך, מדובר בשחקנים שצריכים זמן כדי להיכנס לעניינים ואי אפשר לראות אותם כמושיעים לטווח הקצר.

האבסורד הזה בא היטב לידי ביטוי בספקולציות שמסתובבות בכלי התקשורת בימים האחרונים. הנה למשל ניר נחום, שרשם העונה אצל דרור קשטן שבע הופעות ליגה במדי בני יהודה, השתדרג להפועל תל אביב. רביד גזל, אחת מהפתעות העונה אשתקד, קיבל אישור לעזוב את קרית שמונה ומיד הוזכר שמו לכמעט מחצית מקבוצות הליגה. גם עידו אקסברד מהפועל באר שבע, ששער הליגה האחרון שלו היה לפני 10 חודשים, הוא סחורה מבוקשת.

אין פה כוונה להמעיט בערכם של שחקנים כאלה או אחרים, אלא להצביע על תופעה. קבוצות הליגה כל כך לחוצות להתחזק, לשדר מסר מרגיע לאוהדים שלהן, עד שהן מוכנות לעוט על כל דבר שיוצא לשוק. סביר שהטירוף הזה רק יילך ויגבר לקראת סוף החודש, כאשר מכבי תל אביב ומכבי חיפה יחליטו לנקות את הסגל ולהשאיל שחקני ספסל כמו: משה לוגסי, אבי סטרול, דלה ימפולסקי, אוראל דגני ואלון תורג'מן.

אז מה צפוי לנו בהמשך החודש? רכבת אווירית של זרים, המשך ספקולציות לגבי שגרירים והרבה מעברים הזויים וחילופי שחקנים בין קבוצות. שחקנים בולטים שלא משחקים בגדולות יעדיפו להמתין לקיץ בשביל מעבר גדול בתוך הארץ או לאירופה. אולי הכסף הגדול של מיטש גולדהאר, התרומה שתקבל בית"ר ירושלים בצ'צ'ניה או מזומנים שיתפנו להפועל תל אביב יסדרו לנו מעבר גדול לקראת סוף החודש, אבל כרגע נראה כי התחזית לינואר היא: הרבה דיבורים, המון לחץ, מעט ת'כלס.

קטנות

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד חוגג שער. רויטרס
המציאות כנראה עולה על כל דמיון. כריסטיאנו רונאלדו לסן ז'רמן? מופרך, אבל אולי לא מופרך/רויטרס

הזיית היום: לאונרדו וסן ז'רמן ממשיכים לזרוק רמזים על צירוף עתידי של כריסטיאנו רונאלדו. במחשבה שנייה, כשמדובר בכסף של הקטארים, שום דבר בסן ז'רמן לא באמת יכול להיחשב כהזייה.

גניבת היום: מהדי בנעטיה, הבלם המרוקני המשובח של אודינזה (25), ומי שבעבר הוזכר כאופציה לרשת את ריו פרדיננד במנצ'סטר יונייטד, נמצא במגעים מתקדמים עם מילאן. הברקה.

לא חבל על הכסף? אינטר זקוקה לחלוץ וסימנה את אדין דז'קו ממנצ'סטר סיטי כאופציה. על פי דיווחים, הנראזורי מוכנים להציע 25 מיליון ליש"ט עבור הסופרסאב האולטימטיבי. אנחנו יכולים לחשוב על דרכים יותר טובות לבזבז כזה סכום.

מלפפון רקוב: דיוויד בקהאם מנהל מגעים עם 11 קבוצות שונות ברחבי הגלובוס לקראת מעבר אפשרי. מעניין אם אחת מהן היא מכבי נתניה?

הנפילה הגדולה: גיום הוארו, מלך שערי הליגה הצרפתית בעבר ורק בן 28, עזב את סן ז'רמן עמוסת הכוכבים לטובת הליגה הסינית. עוד הוכחה שהכסף הורס את הכדורגל.

הצעת ייעול: מכבי חיפה, שנראית פשוט פנטסטי בתקופה האחרונה, איבדה את סטפן שצ'פוביץ' לטובת בוסאן הדרום קוריאנית, אבל כששלומי ארבייטמן ודודו ביטון מחפשים קבוצה, אין מה להמר על חלוץ זר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully