וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג ההעברות: כשרומן אברמוביץ' מתחיל להתמקח

8.1.2013 / 19:00

הנסיגה של בעלי צ'לסי מעסקת העברתו של טייסון בגלל פער של שני מיליון ליש"ט מלמדת כמה הוא לא סופר את רפא בניטס הנאיבי והאומלל. בלוג ההעברות מנתח ומתלהב ממעברו האפשרי של דידייה דרוגבה ליובנטוס

רפא בניטס סיפק אתמול (שני) את אחת האמירות הנאיביות ביותר שנשמעו לאחרונה בכדורגל, על אחת כמה וכמה כשמדובר במועדון כמו צ'לסי. לטענתו, הנהלת המועדון הסכימה כי העונה היא "עונת מעבר" ולפיכך הוא יישפט לפי הצלחות הקבוצה בשלושת המפעלים בהם היא עוד בחיים: גביע הליגה, הגביע האנגלי והליגה האירופית.

"כשיש לך סגל טוב, אתה יכול לנהל את השחקנים ולהעמיד קבוצה טובה על המגרש כמו שקרה בצ'לסי בשנים האחרונות", הסביר הספרדי. "השנה, כמו שאתם רואים, זו שנת מעבר. הגיעו הרבה שחקנים חדשים והמצב שונה. בעבר היו בצ'לסי הרבה שמות גדולים ואפשר היה להפיק הרבה משחקנים שונים. עדיין צ'לסי השנה טובה וחזקה מאוד".

קשה שלא להרים גבה למשמע הדברים. אפשר לומר הרבה על בניטס. השנים האחרונות בליברפול, הקדנציה האומללה באינטר פגעו ברזומה של מאמן מצליח שזכה פעמיים באליפות ספרד וכן בליגת האלופות ובגביע אופ"א. הרצון שלו להישאר לגיטימי ולהחזיר לעצמו את התהילה הביא אותו לקבל את המשרה בסטמפורד ברידג' תחת הטייטל המבייש של "מאמן זמני", אבל המחשבה שזכייה באחד או יותר מהמפעלים הקטנים יכולה לשנות את הסטטוס שלו הופכת את הנושא ליותר ממגוחך.

בכל עידן רומן אברמוביץ', רק שני מפעלים באמת היו חשובים לראשי צ'לסי - הליגה וליגת האלופות. הפיטורים השערורייתיים של רוברטו די מתאו הגיעו בגלל הכישלון באירופה ולמרות שהקבוצה הייתה אז במקום השלישי במרחק ארבע נקודות מהפסגה. כעת, אחרי חודש וחצי תחת בניטס (58.3 אחוזי הצלחה בליגה), הפער עומד על 14 נקודות. גם אם יש שיפור קל ביכולת, אברמוביץ' כבר מזמן חושב על העונה הבאה.

מאמן צ'לסי, רפא בניטס. רויטרס
מה עם קצ ת כבוד עצמי בן אדם? בניטס/רויטרס

כשבניטס מדבר על שנת מעבר, הוא לא טועה. די מתאו קיבל בקיץ אישור לבצע מהפכה וביצע רכש בשווי כ-80 מיליון ליש"ט. שחחקנים בכירים עזבו ובמקומם הגיעו צעירים מבטיחים. מכיוון שהאיטלקי נתפס בעצמו על ידי הבעלים כברירת מחדל, הוא לא קיבל את ההזדמנות להשלים את תהליך המעבר. כלומר, אברמוביץ' לא היה מוכן בשום פנים ואופן להשלים עם אכזבה לטווח הקצר כחלק מפרויקט של בנייה.

בינתיים, בניטס רוצה להמשיך לבנות ונתקל במחסומים. דמבה בה הובא כאלטרנטיבה לפרננדו טורס בעלות יחסית נמוכה והעסקה הושלמה ללא בעיה. השם הבא ברשימה של צ'לסי היה טייסון, הברזילאי בן ה-24 שכיכב בשנתיים האחרונות במטליסט חרקוב האוקראינית. טייסון הוא רכש נהדר. שחקן התקפה ורסטילי שיכול לשחק בכל אחת מארבע העמדות הקדמיות, שיודע לכבוש שערים ובעיקר לבשל, 19 כאלה היו לו בעונה שעברה.

עסקת טייסון נראתה סגורה. הברזילאי אף ישב לצד אברמוביץ' במשחק האחרון של צ'לסי בליגת האלופות והמועדונים סגרו על דמי העברה של 11 מיליון ליש"ט. אלא שבימים האחרונים נכנסו לתמונה מנצ'סטר סיטי (כנראה בניסיון לטרפד את המעבר לאחת היריבות בליגה), שחטאר ובנפיקה. אז מטליסט העלתה את הדרישה ל-13 מיליון ליש"ט ואברמוביץ' נסוג. למה נסוג? כי גם הוא מבין שאין טעם לתת לבניטס להמשיך לבנות אם הוא לא ימשיך בעונה הבאה. את המשימה הזו הוא רוצה להטיל על האדם שהוא באמת רוצה בתפקיד.

היכולת הכלכלית של אברמוביץ' ידועה והדוגמאות רבות. רק בקיץ הוא שילם אברמוביץ' מיליון ליש"ט על ברזילאי אחר ששיחק בעבר באינטרנסיונל, אוסקר. מישהו באמת חושב שאם הבעלים היה רוצה טייסון, שני מיליון ליש"ט היו עושים את ההבדל? יש מישהו כזה. קוראים לו רפא בניטס. "כולנו יודעים שנראה הרבה שמות בעיתונים. לפעמים כי זה נכון, לפעמים בגלל הסוכנים ולפעמים כי אין לכם על מה לדבר", אמר במסיבת העיתונאים בהתייחסו לטייסון. נאיבי כבר אמרנו?

קטנות

גונסאלו גרסיה, רוברט ארנשו שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אחד הלך, השני בדרך? גרסיה וארנשו/ברני ארדוב

הזיית היום: פרנק למפארד, אחד השמות המאוסים של ינואר ולפיכך מי שהפך לאחד מחביבי המדור, עשוי לעבור בקיץ למנצ'סטר יונייטד בהעברה חופשית. בסדר.

גניבת היום: יובנטוס המקרטעת לאחרונה מוכנה לשלם לדידייה דרוגבה שכר של שלושה מיליון יורו לחצי עונה כדי להנחית אותו בהשאלה לקראת המשך המאבקים בליגה ובליגת האלופות. פייר, אחלה דיל.

לא חבל על הכסף? במכבי תל אביב עובדים על צירופם של עוד ועוד שחקני התקפה, אבל ג'ורדי קרויף מסרב לשמוע על שחרורו של יקירו נער הפוסטר החדש גונסאלו גרסיה. עוד מישהו מריח פה פיצוץ מתקרב?

מלפפון רקוב: עוד לא הספקנו להתאושש מסאגת המעבר המתמשכת של לוקה מודריץ' לריאל מדריד בקיץ, ובימים האחרונים נטען כי מי שנבחר להעברה הגרועהביותר בספרד, העביר מסרים לפיהם הוא רוצה לשוב לפרמיירליג. הכינו עצמכם לחודשים ארוכים של ספקולציות.

הנפילה הגדולה: ריקרדו קווארסמה, פעם אחד מחביביו של ז'וזה מוריניו, התגלגל עד אל אהלי מאיחוד האמירויות אחרי ששוחרר מספורטינג ליסבון. כך חולפת לה תהילת עולם בגיל 29.

הצעת ייעול: אם בהפועל תל אביב מעדיפים את ניר נחום על פני אלרואי כהן, מישהו שם צריך לחשוב קצת יותר לעומק על המושג: "חיזוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully