וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו אינגלנד - יוסטון: שוב במעמד צד אחד?

יובל קליין

12.1.2013 / 11:03

לפני חודש הפטריוטס מחצו את הטקסאנס והכניסו אותם למשבר. יוסטון תנסה לנקום (א', 23:30, 5+לייב, ESPN ו-METV)

משחק המאנדיי נייט, בליל העשירי לדצמבר, אמור היה להיות אחד הטובים אי פעם. גם הפטריוטס וגם הטקסאנס הגיעו אליו עם רצף נהדר של שישה ניצחונות, אבל על המגרש התפתח משחק חד צדדי לחלוטין, בו דרסו טום בריידי וחבריו את האורחים והכניסו אותם למשבר עמוק, שלבסוף עלה להם גם בשבוע החופש, אותו הפסידה יוסטון בישורת האחרונה לדנבר ולניו אינגלנד עצמה. מחר (ראשון, 23:30, 5+ לייב, METV ו-ESPN), הטקסאנס חוזרים לזירת הפשע בניסיון לתקן את הרושם ולהפתיע את הפטריוטס המנוסים.

סטיבן רידלי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס עם טום בריידי. Stephan Savoya, AP
גם הפעם ניו אינגלנד תהיה בשליטה מלאה? בריידי וסטיבן רידלי כותשים את הטקסאנס/AP, Stephan Savoya

קשה לומר שניו אינגלנד הרשימה העונה. מצד שני, קשה לומר שהיא לא. הפטריוטס נהנו מבית גרוע, בו הם זכו פחות או יותר לפני שהעונה יצאה לדרך. יחד עם זאת, הם גם סיימו את העונה עם 557 נקודות (34.8 למשחק), הכמות הגבוהה בליגה, בהפרש עצום מהשנייה דנבר, שצברה 481 נקודות בלבד. ההתקפה של הפטריוטס השיגה העונה 30 נקודות ומעלה בלא פחות מעשרה משחקים ואפילו ההגנה ומשחק הריצה, שתיים מנקודות התורפה של הקבוצה בשנים האחרונות, השתפרו במידה מסוימת. למרות זאת, ההפסד הביתי לסן פרנסיסקו הוכיח שניו אינגלנד עדיין פגיעה והיא תנסה לגייס את מלוא הניסיון שלה על מנת שלא לספוג הפסד ביתי שלישי בתוך שלוש שנים בפלייאוף. טום בריידי יעלה למשחק פלייאוף מספר 23 בהיסטוריה, בעוד מאט שאוב יפתח בפעם השנייה בלבד בפוסט סיזן.

כאמור, המשחק בפוקסבורו הוציא הרבה מאוד רוח מהמפרשים של הטקסאנים. מאז אותו ערב עגום הם ניצחו בקושי את הקולטס בבית כדי להבטיח את אליפות בית הדרום, אבל ספגו הפסד ביתי מוחץ מול מינסוטה והפסד נוסף בלוקאס אויל של אינדיאנפוליס, מה שהוביל אותם למשחק ביתי בודד בפלייאוף. יוסטון גברה בשבוע שעבר על סינסינטי, אבל ממש לא שאבה עידוד מההופעה החלשה, שהסתיימה איכשהו עם כרטיס לשלב הבא. ההגנה, בראשות ג'יי ג'יי וואט הפנטסטי, עשתה את העבודה, אבל לכולם ביוסטון ברור שהיכולת הזו לא תספיק מול ניו אינגלנד.

מאט שאוב יוסטון טקסאנס. Scott Halleran, GettyImages
חוסר ניסיון משמעותי מול הקוורטרבק היריב. שאוב/GettyImages, Scott Halleran

סטטיסטיקה:

מאזן בין הקבוצות בכל הזמנים: 1:3 לפטריוטס

מאזן נקודות בין הקבוצות בכל הזמנים: 75:132 לפטריוטס

מאזן במשחקים בניו אינגלנד: 0:2 לפטריוטס

מאזן בין הקבוצות בעשור האחרון: 1:3 לפטריוטס

מאזן הפלייאוף של הפטריוטס: 16:23

מאזן הפלייאוף של הטקסאנס: 1:2

רוב גרונקובסקי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Stephen Senne, AP
ינסה לחזור לעניינים. גרונקובסקי/AP, Stephen Senne

מה ניו אינגלנד צריכה לעשות?

1) לפתוח פער מהיר – ניו אינגלנד עצרה במפגש הקודם את אריאן פוסטר על 46 יארדים בלבד. איך היא עשתה זאת? פשוט מאוד. בשלושת ההתקפות הראשונות שלהם, הפטריוטס השיגו טאצ'דאונים, מה שהוביל ליתרון 0:28 מהיר, הכניס את האורחים מטקסס לפאניקה והכריח אותם למסור והרבה. הסיפור הזה חזר מבחינת יוסטון לא רק מול ניו אינגלנד, אלא גם בהפסדים לגרין ביי ומינסוטה, כאשר את שלושת המשחקים הללו סיים פוסטר עם 30 יארדים בממוצע בלבד. "הכל מתחיל מפוסטר", אמר השבוע וינס וילפורק, "ככל שהוא נוגע יותר בכדור, במסירה או בריצה, ככה הקבוצה הזאת יותר טובה". שחקן ההגנה של הפטריוטס הדגיש שפוסטר הוא גם איום אווירי וזה הוכח כנכון במיוחד מול הבנגאלס, משחק אותו סיים פוסטר עם שמונה תפיסות. פוסטר, כמו שאר הטקסאנס, מגיע למשחק עם המון מוטיבציה להוכיח שהם לא "רמאים", כמו שקרא להם השבוע דן שאונסי, עיתונאי בבוסטון גלוב, במאמר שהצית אש. הפטריוטס חייבים לפתוח חזק, למנוע מהטקסאנס כל שביב של התלהבות מוקדמת ובכך גם לעצור את הרץ האחורי המעולה של יוסטון.

2) להחזיר את מסיבת התה של בוסטון – המשחק הקרוב יהיה בסך הכל השישי העונה של הפטריוטס בו רוב גרונקובסקי וארון הרננדז יהיו שניהם כשירים. מהפכת שני הטייט אנדים של ביל בליצ'יק ספגה מכה קשה העונה עם הפציעות של השניים וזה בדיוק הזמן הנכון מבחינתו לחזור לתוכנית המקורית. במשחק הקודם, הגנת הטקסאנס התקשתה מאוד מול הרננדז, שסיים כתופס המוביל עם שני טאצ'דאונים. בחזרה לנושא כמות הבליצים הגבוהה של הטקסאנס ועם גרונק והרננדז בהרכב, הליינבקרים של יוסטון יהיו חייבים לשים עליהם דגש, אך האתלטיות המפחידה שלהם תצליח לנצח בכל מאבק של אחד על אחד. בנוסף, הנוכחות שלהם תעזור לרווח את ההתקפה וזה בדיוק המקום בו יוסטון נתקלת בקשיים, כמו שהיו לה מול גרין ביי ואינדיאנפוליס.

ארון הרננדז שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Josh Froschauer, AP
קרע את יוסטון במפגש הקודם. הרננדז/AP, Josh Froschauer

מה יוסטון צריכה לעשות?

1) להיות יותר חכמים עם הבליץ - יוסטון היא הקבוצה הכי אגרסיבית בליגה כשמדובר בלחץ על הקוורטרבק ומעניין לגלות שדווקא החלק הזה פגע בקבוצה במפגש הקודם מול הפטריוטס. הטקסאנס אוהבים לשלוח את הבליץ שלהם על הקוורטרבק וביותר מ-50 אחוז מהמקרים בהם בריידי נסוג לאחור (dropbacks) אחרי הסאנפ, הוא פגש את הבליץ. אלא שמה שעובד נהדר מול שאר הקבוצות (ובמיוחד מול סינסינטי בשבת האחרונה), לא עובד מול טום בריידי. הקוורטרבק של ניו אינגלנד זרק לשלושה טאצ'דאונים באותו משחק בסיטואציות בהן פגש את הבליץ. בכלל, בריידי משחק מושלם מול הלחץ ולאורך העונה החולפת הוא זרק ל-20 טאצ'דאונים ואפס איבודים כאשר חמישה שחקני הגנה ומעלה שעטו אליו. אם כן, מה הפתרון? לתת לבריידי יותר זמן לזרוק ולחשוב, בזמן שההגנה נסוגה לאחור וסוגרת את התופסים שלו. במצבים בהם בריידי זיהה מוקדם את הבליץ וזרק בתוך שלוש שניות, הוא השלים 72% מהמסירות שלו. זאת לעומת 41% בלבד במצבים בהם הוא החזיק בכדור יותר משלוש שניות. הסקנדרי של הטקסאנס חייב להיות במיטבו ביום ראשון, בדיוק כמו שהיה מול הבנגאלס, שם הצליח לשתק ג'ונתן ג'וזף ואיי ג'יי גרין.


2) להפוך את השלוש לשבע - שלוש חטיפות ואפס טאצ'דאונים. אלו הם המספרים של מאט שאוב בשלושת המשחקים האחרונים. בששת הדרייבים הראשונים של הקבוצה מול סינסי, יוסטון הגיע לקו ה-30 יארד של היריבה שלוש פעמים, אבל בכולם היא גם נאלצה להסתפק בשער שדה. יש משהו ב-30 היארדים האחרונים, שגורם לזריקות של שאוב לפגוע בכל דבר חוץ מאשר בידיים של התופסים שלו ומול ניו אינגלנד, אתה חייב לשים נקודות על הלוח על מנת לנצח. האימפוטנציה ההתקפית של הטקסאנס הופיעה רק בשלושת השבועות האחרונים. עד אליהם, הקבוצה ייצרה נקודות ב-94 אחוזים מהמקרים בהם הגיעה לרדזון. נכון לעכשיו, נראה שמדובר בקבוצה אחרת. המאמן גארי קוביאק חייב להכריח את שאוב להיות יותר אגרסיבי ולזרוק לתוך האנדזון, דבר שעשה רק פעם אחת בכל המשחק מול סינסי. אנדרה ג'ונסון או אואן דניאלס יעשו את הראוטים שלהם כרגיל, שאוב יהיה חייב למצוא אותם הפעם.

אנדרה ג'ונסון שחקן יוסטון טקסאנס. GettyImages
חייב להיות חד ברדזון. ג'ונסון/GettyImages

התחזית:

האפשרות למשחק בין בריידי למאנינג על הסופרבול שווה יותר מכל חיבה לקבוצה מסוימת. זה יהיה קצת יותר צמוד הפעם, אבל שוב הפטריוטס ינצחו. 17:30 לניו אינגלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully