וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי ורשביאק הודיע על פרישה מהוועד האולימפי

7.1.2013 / 16:24

יו"ר הוועד האולימפי מאז 1996 עוזב: "קיבלתי ועד שהיה כלום, היום הכל מסודר. הבעיה היא שאין בישראל מספיק ספורטאים"

יו"ר הוועד האולימפי הישראלי, צבי ורשביאק, כינס היום (שני) מסיבת עיתונאים בה הודיע על סיום תפקידו. ורשביאק יעזוב את הוועד האולימפי באסיפה הבאה, שתיערך ב-10 בפברואר 2013. ורשביאק כיהן בתפקיד מאז 1996 לסירוגין, ובמשך יותר מעשור ברציפות.

ורשביאק בן ה-74, איש מרכז מכבי, יפנה את מקומו למתמודדים אחרים על התפקיד מטעם המרכז, כשהשמות שהוזכרו הם של יגאל כרמי ואריה זייף. מי שיתמודד מטעם מרכז הפועל בבחירות יהיה יו"ר איגוד השייט היוצא, יהודה מעיין.

צבי ורשביאק. קובי אליהו
מעביר את הלפיד. ורשביאק/קובי אליהו

ורשביאק סיפר על הפעילות שלו לאורך השנים, על גיוס הכספים לטובת הספורט ועל הקמת היחידה לספורט הישגי ואמר על אולימפיאדת לונדון 2012: "יצאנו בהכרזה של שלוש מדליות לפחות ועשינו את זה בשביל לעודד את הספורטאים. אין אחד בעולם שחשב שלי קורזיץ לא תביא מדליה. היו לנו עוד ספורטאים שהיו קרובים, אבל בספורט יש ציפיות ויש מציאות וחזרנו בלי מדליות. רוב הספורטאים עמדו פחות או יותר בציפיות ובהחלט הייתה הופעה מכובדת. יכול להיות שהלחץ על שטילוב למשל, הזיק.

"החזרה מלונדון בלי מדליה בפעם הראשונה מאז 1992 קצת זעזעה את כולנו. שאלתי את עצמי אם היינו חוזרים עם מדליה המצב היה טוב בספורט בארץ? כנראה שלא. אולי דווקא המצב הזה יחזיר אותנו למה שאנחנו באמת. במצב הנוכחי מאוד קשה לאמן, להתאמן או לפקח.

"התוצאות בלונדון הדגישו את החסר בספורט הישראלי ומה חסר בעיקר? ספורטאים. בישראל יש כ-71 אלף ספורטאים רשומים ולמעלה ממחציתם שחקני כדורגל וכדורסל. אם אנחנו רוצים הישגים, אנחנו חייבים להכין תשתית של ספורט, שכ-10 אחוז מהאוכולוסיה יהיו ספורטאים. זה מה שקורה בשוויץ לדוגמה. מדינה של שבעה מיליון אנשים עם כ-700 אלף ספורטאים".

לסיום, הוא הודיע את ההודעה הצפויה: "קיבלתי וועד אולימפי שהיה כלום, היום יש מוסדות מסודרים וצוות נהדר. הספורטאים טובים, תוכניות העבודה מסודרות ויש כסף. לכן, בעשירי לפברואר, באסיפה הכללית, אסיים את תפקידי כיו"ר הועד האולימפי. אהיה תמיד זמין אם ירצו אותי ותודה רבה לכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully