וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג MMA: חמשת הקרבות הגדולים של 2012

איתי לייבוביץ'

4.1.2013 / 8:30

וולסקז השמיד את דוס סנטוס, מה שמפנה אותנו לסיכום הקרבות הגדולים. מככבים: ג'ו לוזון, ג'ים מילר, דסטין פורייה ופרנקי אדגר

חדשות

בשבת שעברה זכינו סוף סוף לראות אירוע UFC בערוץ מסחרי גדול כשהערוץ הספורט שידר את UFC 155. מה שהתחיל כאירוע בינוני ולא מרשים הפך במחצית השנייה לאירוע מלהיב והיסטורי עם שני קרבות מעולים שהקפיצו רבים מהכיסאות.

בקרב המרכזי השמיד הטוען לכתר קיין וולסקז את האלוף ג'וניור דוס סנטוס כדי לנקום את ההפסד במפגש הראשון ביניהם. להשמיד זו לא מילה. אף אחד לא האמין שדוס סנטוס יצליח לשרוד את כל הקרב, ואם יש משהו לקחת מהקרב הזה זו היכולת הבלתי נתפסת של הברזילאי לחטוף מכות. וולסקז לא הפסיק לחבוט באלוף לשעבר במשך 25 דקות מלאות שלאחריהן הוכתר כאלוף. דוס סנטוס, בחור נחמד לכל הדעות שבר לרבים את הלב כששאל בנחמדות נעלבת "למה אתם עושים את זה?" למשמע קריאות בוז טיפשיות ומיותרות מהקהל.

בקרב השני של הערב נפגשו ג'ו "קרב הערב" לוזון וג'ים מילר סיפקו קרב מדהים במשקל הקל. עליו נרחיב בהמשך.

בנימה מקומית, לפני שבועיים עלה אריאל "ספיידרמן" אברג'יל על מטוס לאזרבייג'ן במטרה לתת למישהו מכות. האירוע נערך מטעם ארגון ECSF (European Combat Sambo Federation) ונקרא MMA Grand Prix of Eastern Europe 2. אברג'יל פגש בטוראל רגימוב, אלוף עולם בפנקרטיון ובעל מאזן של ארבעה ניצחונות ואפס הפסדים. עד לפני שבועיים. כנראה שרגימוב המסוכן, שניצח שלושה קרבות בהכנעה וקרב אחד בנוקאאוט, לא עשה שיעורי בית ומיהר להיכנס לגארד של ספיידרמן. אברג'יל לא בזבז זמן והרדים את הרוסי בחניקה אכזרית תוך 30 שניות. לבקשת חלק מהקהל שהלך לשירותים, הקרב שודר שוב.

לוחם MMA  קיין ולאסקז מול ג'וניור דוס סנטוס. David Becker, AP
בלי תחרות. וולסקז/AP, David Becker

קרבות השנה

2012 באה והלכה ושניה לפני שאנחנו מתפנים לשנה החדשה אנו פותחים בפרויקט סוף שנה. השבוע, סקירה של חמישה קרבות שעשו את השנה, אלופים ששמרו על תוארם, אלופים חדשים, קרבות מלהיבים וקהל משתולל אחד.

לוחם MMA  קיין ולאסקז מול ג'וניור דוס סנטוס. David Becker, AP
רגע, רגע, את האגרוף הזה של ולאסקז לדוס סנטוס עדיין לא ראיתם. אף פעם לא מאוחר/AP, David Becker

ג'ו לוזון VS ג'יימי וורנר UFC on FOX 4

באחד הקרבות המלהיבים והמשולבים של השנה נפגשו לוזון ו-וורנר בקרב שסיפק אגרופים, בעיטות, הטלות, מעיכות, ניסיונות הכנעה ואחת שגם הצליחה. וורנר, אלוף ה-WEC לשעבר, ניצח את אדסון ברבוזה בנוקאאוט בקרב החזרה שלו ל-UFC לאחר היעדרות בת 5 שנים. לוזון ביקש להתאושש לאחר הפסדו לאנטוני פטיס בנוקאאוט בסיבוב הראשון ב-UFC 144, הפסד שהגיע לאחר שני ניצחונות רצופים בהכנעה.

וורנר פגע בלוזון מוקדם עם מכות חזקות שזעזעו אותו בסיבוב הראשון ונראה היה שוורנר ימשיך את רצף הניצחונות של 2012 אך לוזון התאושש, פגע לא מעט מכות בעצמו ואף ניסה להכניע את וורנר. בסיבוב השני המשיכו השניים להחליף מהלומות כשוורנר פגע תחילה ולוזון השיב מלחמה ותפס לו גב. וורנר הצליח לנער את לוזון מהגב שניות לסוף הסיבוב והמלחמה נמשכה לסיבוב השלישי. בתצוגת ספורטיביות וכבוד הדדי התחבקו השניים במרכז הכלוב בתחילת הסיבוב השלישי רגע לפני שהמלחמה התחדשה. הקרב היה כל כך מרגש שוורנר שכח את מגן השיניים שלו בפינה והקרב נעצר כדי שיחזיר אותו לפיו. סיבוב שלישי מטורף שכלל מרפקים, אגרופים ושתי הפלות של וורנר נגמר כשלוזון הצליח לסגור משולש ולהכניע את וורנר. לוזון זכה ב'הכנעת הערב' השישית שלו, הקרב זכה ב'קרב הערב' וכרגע גם מועמד לקרב השנה.

הקרב כאן.

ג'ו לוזון לוחם MMA. Gregory Payan, AP
קרב מרגש שהסתיים ב"הכנעת הערב" השישית שלו. ג'ו לוזון/AP, Gregory Payan

דסטין "היהלום" פורייה VS צ'ן "הזומבי הקוריאני" סונג ג'ונג – UFC ON FUEL 4

במאי 2012, לאחר שני קרבות בלבד ב-UFC, הספיק הזומבי לבנות לעצמו שם בארגון הטוב בעולם. בקרב הבכורה שלו במרץ 2011 הכניע ג'ונג את לאונרד גרסיה עם מהלך שנקרא 'טוויסטר', הראשון והיחיד אי פעם ב-UFC. ההכנעה זכתה בפרס 'הכנעת הערב' ואף ב'הכנעת השנה' לשנת 2011 אך ג'ונג הוכיח שזה לא הדבר היחיד שהוא יודע לעשות. ב-UFC 140 פגש ג'ונג במארק הומניק וניצח אותו נוקאאוט בסיבוב הראשון. פורייה הצעיר הגיע לקרב נקי מהפסדים ב-UFC ועם מאזן כללי של שניים עשר ניצחונות והפסד אחד בודד. עם ארבעה ניצחונות רצופים בארגון לפורייה, כשהשניים האחרונים מגיעים בהכנעה, הקרב הבטיח רבות וגם קיים.

הקרב התחיל בצורה מהירה כשהשניים מחליפים מהלומות בדרך לרצפה וחזרה לעמידה. הזומבי הטיל את היהלום שמצדו החזיר אותו לגארד. מרפקים קוריאנים פתחו את היהלום במצחו ונענו בבעיטות מלמטה מצדו של פורייה שהצליח להגיע לעמדה עליונה. לקראת סוף הסיבוב הצליח הזומבי לעמוד ומהלומות הוחלפו. בסיבוב השני ראינו את אותו הדבר, זאת אומרת הרבה אקשן שכלל ברך מעופפת, מרפקים, הפלות, הטלות אך בעיקר שליטה קוריאנית שכמעט סיימה את הקרב עם ניסיון לבריח יד ומשולש. בסיבוב השלישי הצליח פורייה לחבוט בג'ונג עם אגרוף יעיל. הטלה גדולה של הקוריאני הזכירה לכולם כמה הוא מסוכן והקרב נמשך בעמידה.

קומבינציה מדהימה של אגרופים ובערך מעופפת שלחה את פורייה לקרקע בסיבוב הרביעי והזומבי מיהר לסגור חניקת 'דארס' כדי לסיים את אחד הקרבות המלהיבים של השנה.

הקרב כאן:

דסטין פורייה לוחם MMA. Eric Jamison, AP
אכן, יהלום. דסטין פורייה/AP, Eric Jamison

פרנקי אדגר VS בנסון אנדרסון – UFC 144

בקרב הראשון בין השניים היה זה אדגר האלוף ובנסון הטוען לכתר כשפעם נוספת פוגש פרנקי לוחם גדול ממנו בהרבה.

אם עוד היו צופים מנומנמים בתחילת הקרב הרי שהבעיטה המסובבת בתחילת הסיבוב הראשון פתחה את מעט העיניים שעוד היו עצומות ובישרה על קרב מלהיב ומרתק. היה ברור מהרגע הראשון שפרנקי למד את יריבו וכמעט כל בעיטה שנבעטה לכיוונו נתפסה ולוותה באגרוף או ניסיון הורדה. אדגר התחפש לחוטב עצים והפיל את הגזעים של בנסון שוב שוב בהטלות חזקות וכשלא הצליח להשלים את ההטלה חזר עם הוקים ואפרקטים. 13 שניות לסיום הסיבוב השני פגע הנדרסון השכוב באפקיק (Upkick) ששברה לאדגר את גשר האף ופתחה מפל של דם על פרצופו של האלוף.

לסיבוב השלישי עלה אדגר כאילו כלום לא קרה והמשיך באותה התזזיתיות שמאפיינת אותו. גליוטינה חזקה והדוקה של בנסון כמעט וסיימה את הקרב בסיבוב הרביעי אך אדגר הלא נגמר שרד אותה והצליח לצאת. אגרוף חזק בסוף הסיבוב האחרון הפיל את בנסון אך האלוף לא הצליח לנצל את ההזדמנות ולסיים את הקרב והפסיד בהחלטת שופטים לאלוף החדש.

חוזה "פני צלקת" אלדו VS צ'אד מנדז – UFC 142

באירוע הראשון לשנת 2012 נפגשו אלוף העולם במשקל נוצה חוזה אלדו הברזילאי בטוען לכתר צ'אד מנדז האמריקני. האירוע נערך בברזיל ושתי סיבות הביאו את הקרב הזה לרשימה הזו: הדרך בה נגמר והדרך בה נחגג.

מנדז הגיע לקרב בלתי מנוצח אך אלדו לא נוצח מאז 2005 שזה ת'כלס אותו הדבר. מנדז התחיל את הקרב עם בעיטות לרגליו של אלדו ונראה מרוצה מעצמו עד שהאלוף החליט להחזיר בעיטה אחת אפיים. ואז עוד אחת. ד"ש לאורייה פייבר. מנדז, עם 57% הצלחות טייקדאון בקריירה הגיב בניסיון להורדת האלוף אך פני צלקת בלם את הניסיונות שוב ושוב והעניש את מנדז עם בעיטות לרגל. מנדז מחזיק את אלדו נגד הכלוב ומנסה להטיל אותו אך נראה שלאלדו נמאס לבעוט בו והוא הסתובב וגרם לטוען לכתר לנגוח לו בברך. מנדז נפל והאלוף ליווה אותו למזרון עם שני אגרופים חזקים שסיימו סופית את הקרב בזמן מדהים של 04:59. אלדו רץ מהכלוב ולתוך הקהל הברזילאי המשולהב שנראה כאילו ברזיל זכתה הרגע במונדיאל. האנרגיות, ההתלהבות והאהבה של הקהל היא משהו מיוחד שמעולם לא ראינו באירועי UFC.

ג'ו לוזון VS ג'ים מילר – UFC 155

חם חם מהתנור! לא עבר שבוע וכבר אפשר להכתיר את המפגש בין לוזון ומילר לאחד הקרבות הטובים של השנה. לקרב הגיע לוזון לאחר הניצחון המרשים על ג'יימי וורנר עליו דיברנו קודם ואילו מילר ביקש להתאושש מההפסד בחניקה לנייט דיאז ממאי האחרון.

מילר שלט בקרב ופתח את לוזון ממש בהתחלה כדי לצבוע את הכלוב באדום. לואזון, אחד הלוחמים המלהיבים בעולם, כמעט והכניע את מילר פעמיים אך מילר שהכתיב את הקצב מההתחלה הצליח להימנע מההכנעות להשיג החלטת שופטים אחידה. למרות ההפסד לוזון לא איבד אף מניה בקרב הזה ול-'נוקאאוט הערב', שש 'הכנעות הערב' וארבע 'קרבות הערב' נוסף תואר 'קרב הערב' החמישי במספר ובכך השווה לוזון את שיא 'פרסי הערב' של אנדרסון סילבה עם 12 פרסים. לוזון רק בן 28 וכולנו (ודיינה ווייט בראשנו) מקווים לראות אותו נלחם בעוד אינסוף קרבות. גם אם יפסיד 10 קרבות ברציפות, ספק אם ייחתך מהארגון.

ג'ים מילר לוחם MMA  מול ג'ו לוזון. David Becker, AP
צבע את הכלוב באדום. מילר, שצבוע בעצמו, מול לוזון/AP, David Becker

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully