וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אתה בה?

דמבה בה נראה כמו הברקה של צ'לסי, אבל לא בטוח שהוא השחקן המתאים לקבוצה ולשותפות עם פרננדו טורס. בלוג ההעברות עוסק הפעם באנגליה: עם ג'ו קול והקשר המצחיק ליוסי בניון, ועם טל בן חיים והקשר המוזר שלו עם ק.פ.ר

ספורט 2

ביום רביעי, שעות ספורות לפני ההודעה הרשמית על מעברו הצפוי של דמבה בה לצ'לסי, התבטא רפא בניטס ורמז על העתיד לבוא - צירוף חלוץ שיאפשר גם לפרננדו טורס להיכנס לרוטציה: "אני מנסה להכין את הקבוצה למצב שבו ברגע שאוכל להחליף את טורס, אעשה זאת. הוא רוצה שהקבוצה תנצח משחקים והוא מקבל את זה. כל השחקנים רוצים לשחק כל הזמן, אבל הם מבינים שאם רוצים להשיג משהו, צריך להשתמש בסגל".

בניטס, כידוע, חובב גדול של רוטציה ובסגל שלו, טורס הוא השחקן היחיד שלא היה בר החלפה לאור העובדה שלצ'לסי אין בסגל חלוץ בדמותו. המספרים מדברים בעד עצמם. טורס שיחק עד כה העונה 32 משחקים בכל המסגרות - יותר מכל שחקן אחר בסגל. הוא אמנם הפיק 14 שערים ובשלב מסוים נראה כי הוא מתחיל מעט להשתחרר מתג המחיר המעיק של 50 מיליון ליש"ט ותווית הכישלון, אבל ברור לכולם כי הוא לבד לא יכול להחזיק עונה שלמה בכל המסגרות.

בניטס לחץ להחתים חלוץ ומצא אופציה זולה, שעל פניו נראית ראויה. דמבה בה בן ה-27 נראה נהדר בניוקאסל. בעונה וחצי בקבוצה הוא כבש 29 שערי ליגה ולמעשה, בפרק הזמן שלו באנגליה רק ווין רוני ורובין ואן פרסי כבשו יותר שערים ממנו. גם המחיר שלו סביר. צ'לסי הסכימה לשלם את תג המחיר שנקבע בחוזהו - שבעה מיליון ליש"ט - ולניוקאסל לא הייתה ברירה אלא לאפשר לנציגי השחקן לנהל מגעים. אם בה יעבור בהצלחה את הבדיקות הרפואיות, מה שכזכור לא קרה לפני שנתיים כשהיה אמור לעבור לסטוק, הוא יוכל לשחק כבר במשחק הגביע נגד סאות'המפטון בשבת.

בה יזכה לשדרוג משמעותי בשכרו. חוזה לארבע שנים וחצי עם שכר עתק של 80 אלף ליש"ט לשבוע ובנוסף, על פי ההסכם שלו עם ניוקאסל הוא מקבל יחד עם סוכניו 2.5 מיליון ליש"ט מדמי ההעברה. צ'לסי, אגב, כבר החזירה חלק מההשקעה עם המכירה של דניאל סטארידג' לליברפול תמורת 12 מיליון ליש"ט. האחרון לא נספר על ידי בניטס, אבל השאלה היא: האם בה הוא החלוץ המתאים לצ'לסי?

דמבה בה שחקן ניוקאסל. Matthew Lewis, GettyImages
לא אוהב להגן ולשחק באגף. בה/GettyImages, Matthew Lewis

על פניו, כשבה ישחק כחלוץ יחיד במקומו של טורס, אין ספק כי הוא מסוגל לספק את הסחורה. הבעיה אחרת. בשיטה של בניטס הוא יתקשה למצוא הרכב שיאפשר לשניים להתקיים יחד. שימו לב לנתונים הבאים: בה כבש אשתקד 15 שערי ליגה במדי ניוקאסל עד חודש פברואר כששיחק כחלוץ מרכזי. כשפאפיס סיסה הצטרף, אלן פארדיו הסיט את בה לאגף השמאלי וקיבל ממנו שער אחד עד תום העונה, בעוד סיסה כבש 13.

בקיץ, בה שוחח עם פארדיו והתלונן על העמדה בה הוא משחק. "אף פעם לא אהבתי להגן ולרדוף אחרי אנשים", אמר בעבר. המאמן התחשב ובה שב למרכז ההתקפה בעוד סיסה עבר לאגף. התוצאה? בה כבש 13 שערים בחצי עונה ואילו סיסה הסתפק בשלושה. בשנה שהשניים, שמשתפים פעולה גם בנבחרת סנגל, משחקים יחד בניוקאסל הם הצליחו לכבוש יחד באותו משחק רק פעמיים.

בניטס הוא חובב מושבע של שיטת 4-2-3-1 ובסגל של צ'לסי יש לו הרבה שחקנים שמיטיבים לשחק באגף כמו אדן הזאר, אוסקר או אפילו חואן מאטה. בה וטורס לא שחקנים כאלה. גם החלוץ הספרדי ידוע כשחקן שאוהב לשחק לבד בחוד. הוא לא נהנה משיתוף פעולה טוב עם דרוגבה בצ'לסי או דויד וייה בנבחרת ספרד. תקופות הזוהר שלו באתלטיקו מדריד וליברפול היו כששיחק בחלוץ בודד. האפשרות לעבור ל-4-4-2 לא סבירה מאחר ובניטס ידוע כאחד שסולד מהשיטה הזו. האם השידוך בין הטקטיקן הנוקשה לחלוץ הסורר יוביל לפיצוץ?

בינתיים, בניוקאסל לא בוכים על עזיבת הסקורר. "עבורי, בה הוא חלק מהבעיה של ניוקאסל העונה. לא הביצועים שלו על המגרש, אלא בעיקר מחוצה לו", כתב העיתונאי לוק אדוארדס ב"טלגרף". "בה הוא שכיר החרב האולטימטיבי, הוא לא מקבל החלטות אמוציונאליות והוא לא מונע מנאמנות. הוא משחק כדורגל בשביל להרוויח כסף לעצמו ולמשפחתו... בה שחקן טוב, אבל הוא נמצא בסכנה להפוך לתפוח רקוב". גם פארדיו לא הזיל דמעה: "המועדון גדול מכל שחקן".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

***

שחקן צ'לסי, פרננדו טורס. AP
גם הוא ייכנס לרוטציה. טורס/AP

סם אלרדייס כבר שכח מיוסי בניון. אחרי שהחליט לא לממש את האופציה ולהשאיר את הקשר הישראלי באפטון פארק, וזאת בשל מצבו הבריאותי והפציעות החוזרות בברך, מאמן הפטישים סימן את המחליף והלך על אפוציה מעניינת. ג'ו קול נמצא על סף חזרה מפתיעה למקום בו החל את הקריירה וזאת בתנאי שיעבור את הבדיקות הרפואיות. ההשאלה של בניון, אגב, הסתיימה באופן רשמי היום (חמישי) בצהריים ומעתה הוא רשמית שחקן צ'לסי.

יש משהו אירוני בעובדה שקול אמור להחליף את בניון. הקריירה של השניים דעכה פחות או יותר במקביל. בקיץ 2010 בניון סיים את דרכו בליברפול ונמכר לצ'לסי תמורת כשישה מיליון ליש"ט. במקביל, ג'ו קול סיים את חוזהו, עזב את סטמפורד ברידג' אחרי שבע שנים ועשה את הדרך ההפוכה לליברפול. איך נאמר בעדינות, השניים לא ממש הותירו חותם בקבוצותיהם החדשות. לשניים, אגב, חוזה די דומה עם שכר של כ-90 אלף ליש"ט לשבוע.

מאז 2010, קול פתח רק בתשעה משחקי ליגה בפרמיירליג וגם אחרי שנת השאלה בינונית בליל הצרפתית, הוא לא מצא את מקומו בסגל של ברנדן רוג'רס שלא הביע כל התנגדות למעבר האפשרי לווסטהאם. למעשה, על פי דיווחים ליברפול אף הסכימה לשלם לקול שלושה מיליון ליש"ט כדי שיעזוב שנה וחצי לפני תום חוזהו המקורי. מנגד, בניון, פתח ב-15 משחקי ליגה מאז המעבר לצ'לסי וגם יצטרך למצוא לעצמו קבוצה חדשה בינואר.

נראה שמבחינת אלרדייס, הטריגר להחתמה של קול זהה לזה של בניון. הוא מחפש שחקן שמזוהה עם הקהל ויגביר את ההתלהבות בקרב יושבי אפטון פארק. מערכת היחסים בין המנג'ר לאוהדי ווסטהאם לא מוגדרת כסיפור אהבה מתמשך ואפילו בעונת העלייה אשתקד, המאמן ספג קריאות ושריקות בוז על סגנון המשחק המיושן וההגנתי. אלרדייס הוביל את ווסטהאם לפתיחת עונה סבירה שנעצרה מעט עם שני ניצחונות בתשעת המשחקים האחרונים.

למרות זאת, הפטישים במרחק סביר מהקו האדום ואחרי הסיוט של עונת אברהם גרנט, אין איש במועדון שלא יחתום על עונה שקטה ללא מאבקי תחתית. אלרדייס, אגב, לא מסתפק בגימיק של קול ובאנגליה טענו כי הוא מעוניין גם בפרנק למפארד ומייקל אואן. אז מצד אחד, ותיקים כאלה בהחלט צריכים להספיק כדי להגשים את המטרות הצנועות, אבל מצד שני, אולי מישהו צריך להזכיר לאלרדייס שהשנה היא לא 1998.

קטנות

אלרואי כהן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
מכבי? תעשה לנו טובה. כהן/ברני ארדוב

הזיית היום: נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרס החתים את רדאמל פלקאו על מפית במהלך ערב גאלה של העיתון "אס". למישהו יש עוד ביקורת על משה דדש?

גניבת היום: טוטנהאם קרובה להחתים את לואיס הולטבי הנפלא משאלקה. סכום ההעברה לא פורסם, אבל זה לא משנה. הוא שווה כל יורו.

לא חבל על הכסף? הארי רדנאפ הודיע כי הוא שוקל להחתים את טל בן חיים שנבחן אצלו בחודש האחרון. בן חיים היה שותף לשלוש ירידות ליגה באנגליה וכידוע המצב של ק.פ.ר בטבלה לא מזהיר. הרשו לנו להרים גבה.

מלפפון רקוב: לעוד מישהו נמאס לשמוע על הקרב בין מכבי והפועל תל אביב על ערן זהבי?

הנפילה הגדולה: אלשנדרה פאטו, רק בן 23 להזכירכם, על סף חזרה לברזיל למדי קורינתיאנס. החלטה אומללה של שחקן חסר מזל.

הצעת ייעול: הקדנציה של אלרואי כהן בהפועל תל אביב הייתה לא מוצלחת בלשון המעטה בגלל רף ציפיות מוגזם ותג מחיר חסר פרופורציות. כדי לחזור לעצמו, כהן צריך קבוצה רגועה שתיתן לו לשחק ולבוא לידי ביטוי. כלומר, כל קבוצה שהיא לא מכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully