וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וושינגטון - סיאטל: העולם שייך לצעירים

5.1.2013 / 11:03

שני הרוקים הנהדרים RG3 וראסל ווילסון, יובילו את קבוצותיהם למשחק ווילד קארד מסקרן ביותר (א', 23:30, FOX, METV)

בשנה שעברה נפגשו אנדי דלטון וטי ג'יי ייטס למשחק הפלייאוף הראשון אי פעם בין צמד קוורטרבקים רוקים. עם כל הכבוד ליכולות של דלטון ולמזל של ייטס, שהשתחל למשחק אחרי שמאט שאוב ומאט לינארט נפצעו, הפעם השנייה בה תתרחש הסיטואציה הזו צפויה להיות הרבה יותר מרתקת. ככה זה כששניים מהשחקנים הכי מלהיבים שנראו העונה, רוברט גריפין השלישי וראסל ווילסון, ייאבקו על כרטיס הווילד קארד השני של ה-NFC, כאשר וושינגטון תפגוש בבירה את סיאטל (א', 23:30, FOX ו-METV).

רוברט גריפין השלישי שחקן וושינגטון רדסקינס. Patrick Semansky, AP
העונה החלומית שלו תימשך? גריפין השלישי/AP, Patrick Semansky

הרדסקינס הם ללא ספק אחת מהפתעות העונה. המועדון המוכה הזה, שהעביר את השנים האחרונות בצילן של שלוש היריבות לבית המזרח האימתני, ניו יורק ג'איינטס, דאלאס ופעם גם פילדלפיה, נעמד על הרגליים ובעזרת יכולותיו של מייק שנאהאן הוותיק ושל צמד הרוקים שלו, RG3 והרץ אלפרד מוריס, הצליח לזכות בבית ולהעפיל לפלייאוף. לוושינגטון לקח זמן להיכנס לקצב וכשהקבוצה הייתה במאזן 6:3 נראה היה שהבנייה עוד תיקח זמן, אבל רצף מסחרר של שבעה ניצחונות בסיום העונה עשו את העבודה והקבוצה מלנדובר תעלה למשחק לאחר שלא הפסידה מאז הרביעי לנובמבר, יותר מחודשיים.

לצערה, גם סיאטל בכושר רצחני. הסיהוקס היוו הפתעה אדירה אף הם. הניצחון המוזר על גרין ביי והניצחון המפתיע על ניו אינגלנד הכינו את הקרקע, אולם חמישה ניצחונות רצופים בסיום העונה עשו את העבודה האמיתית ושלחו את הקבוצה של פיט קארול לפלייאוף עם לא פחות מ-11 ניצחונות, אחד יותר משל וושינגטון. השיא הגיע כמובן בשלושת המשחקים באמצע דצמבר, מול אריזונה, בפאלו וסן פרנסיסקו, בהם ההתקפה בראשות ווילסון ומרשואן לינץ' הנפלא פשוט חרכה את המגרש והסיהוקס זכו לחדשות טובות בשבוע שעבר, כאשר עונש ההשעייה של ריצ'רד שרמן, מגן הפינה האיכותי, בוטל והוא יוכל לשחק.

ריצ'רד שרמן שחקן סיאטל סיהוקס. John Proschauer, AP
גם הוא יהיה שם. שרמן/AP, John Proschauer

סטטיסטיקה:

מאזן בין הקבוצות בכל הזמנים: 4:11 לרדסקינס בעונה הסדירה, 0:2 לסיהוקס בפלייאוף

מאזן נקודות בין הקבוצות בכל הזמנים: 277:318 לוושינגטון

מאזן במשחקים בוושינגטון: 3:5 (משחק אחרון בוושינגטון: אוקטובר 2005)

מאזן בין הקבוצות בעשור האחרון: 2:4 לרדסקינס

מאזן הפלייאוף של הרדסקינס: 17:23

מאזן הפלייאוף של הסיהוקס: 11:8 (ניצחון חוץ יחיד בפלייאוף: דצמבר 1983, במיאמי)

ראסל ווילסון שחקן סיאטל סיהוקס. Otto Greule Jr, GettyImages
סיאטל רוצה ניצחון חוץ שני בפלייאוף. ווילסון/GettyImages, Otto Greule Jr

מה וושינגטון צריכה לעשות?

1) להכריח את ראסל ווילסון לזרוק - מתוך רצף חמשת הניצחונות שסגרו את העונה עבור סיאטל, בשניים מתוכם (מול שיקגו בחוץ ומול סנט לואיס בבית), הסיהוקס צברו יותר יארדים במסירה מאשר בריצה. התוצאה של המשחקים הללו: 30:43 לטובתם. בשלושת המשחקים האחרים, מול אריזונה, בפאלו והניינרס, המצב היה הפוך והתוצאה? 30:150. הרדסקינס, עם הגנת הריצה החמישית בטיבה בליגה, צריכים להתרכז בעצירת היארדים על הקרקע של מרשואן לינץ' ולהכריח את ווילסון לנצח אותם. הקוורטרבק של סיאטל יעיל בטירוף, אבל הוא עדיין לא מוסר גדול ובמשחק הפלייאוף הראשון בקריירה שלו, קשה לראות אותו מנצח במו ידיו.

2) לשמור על הכדור - הרדסקינס סיימו את העונה עם מאזן מצוין של 14:31 לטובתם באיבודי הכדור (כולל 5:15 בשבעת הניצחונות הרצופים שלהם בסיום העונה). הנתון הזה מיוחד עוד יותר משום שמדובר בקבוצה שמובלת בהתקפה על ידי צמד רוקים, שגילו המון אחריות בעונתם הראשונה בליגה. RG3 מסר לחמש חטיפות ופימבל שלוש פעמים, מוריס איבד עוד שלושה פאמבלים בלבד. הנתון הזה מגיע כמובן מהעובדה שזו התקפה מבוססת ריצה, מה שעוזר לשמור על הכדור לרוב באזורים בטוחים יותר, אלא שעם לחץ הפלייאוף ואם המארחת תיקלע לפיגור, החבר'ה הצעירים האלה עלולים להתחיל לעשות שטויות, בעיקר מול צמד מגני הפינה האיכותיים שמולם. אם וושינגטון תדע לייצר יותר חטיפות מאיבודים, היא תנצח.

אלפרד מוריס שחקן וושינגטון רדסקינס מול מייקל בנט שחקן טמפה ביי באקנירס. Chris O'Meara, AP
אם הוא לא יאבד, הסיכויים של הרדסקינס ישתפרו. מוריס/AP, Chris O'Meara

מה סיאטל צריכה לעשות?

1) להמשיך בהתגברות על הפחד ממשחקי חוץ - בשלוש עונותיו של פיט קארול בקבוצה, מאזן החוץ של הסיהוקס עומד על 17:8 וגם הנתון הזה כולל באופן מדהים שלושה ניצחונות בשיקגו. גם העונה סיאטל הפסידה חמישה מששת משחקי החוץ הראשונים שלה, אבל במסגרת הקפיצה המנטלית שעשתה בחודש האחרון, היא ניצחה בעיר הרוחות ואז שחטה את בפאלו באפ סטייט ניו יורק. במגרש הביתי והגועש של וושינגטון, שם האוהדים ירעידו עולמות (אומנם פחות מאשר בסיאטל, ובכל זאת), הסיהוקס יצטרכו לדעת לא לסטות ולו במילימטר מתוכנית המשחק שלהם וזה כולל גם את ווילסון וההתקפה, אבל גם את קארול עצמו, שניצח רק שני משחקי פלייאוף בחייו, שניהם בבית והפסיד שלושה נוספים, כולם בחוץ. סיאטל בכושר הכי טוב בליגה ואם המשחק יתפתח כרצונה, היא תנצח.

2) להחזיק בכדור - הגנת הרדסקינס הרשתה קצת יותר מ-70 יארד למשחק יותר מאשר זו של סיאטל ו-45 דאונים ראשונים יותר וסביר להניח שמפגש בין התקפת הריצה הטובה בליגה לשלישית בטיבה, יוכרע על הקרקע. סיאטל צריכה לדעת לבנות דרייבים ארוכים, לצבור את היארדים שלה לאט ובביטחון ולתסכל את וושינגטון. כמה שפחות דקות על המגרש להתקפה הנפיצה שממול, יהוו ניצחון עבור האורחים.

פיט קרול מאמן סיאטל סיהוקס. Elaine Thompson, AP
משחקי החוץ של סיאטל במגמת שיפור בולטת. קארול/AP, Elaine Thompson

התחזית:

קודם כל, יהיה כיף גדול. משחק בין שתי קבוצות מסעירות ובלתי צפויות, שמגיעות בכושר נהדר ועם המון ביטחון. יחד עם זאת, סיאטל נראית שלמה יותר לנצח משחק כזה. סיהוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully