וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרין ביי - מינסוטה: לדרבי חוקים משלו

יובל קליין

5.1.2013 / 11:01

6 ימים לאחר המפגש הקודם, הפאקרס והווייקינגס שוב על אותו משטח (א', 3:00, ESPN, METV). מי יכול לעצור את פיטרסון?

רק לפני שישה ימים סיפקה אחת היריבויות הגדולות ביותר בעולם הפוטבול עוד משחק ענק, שהסתיים בניצחונה של מינסוטה בבית על גרין ביי, במשחק שהעלה את הווייקינגס לפלייאוף וראה את אדריאן פיטרסון מחמיץ את שיא היארדים העונתי בריצה בתשעה יארדים בלבד. כעת, שתי הקבוצות נפגשות שוב (א', 3:00, ESPN ו-METV) במרחק 300 מייל בלבד משם, הפעם בלמבו פילד של הפאקרס, למשחק הווילד קארד הראשון של ה-NFC.

אדריאן פיטרסון מינסוטה ווייקינגס. Tom Lynn, AP
ככה זה הולך להראות. פיטרסון מול הפאקרס/AP, Tom Lynn

העונה של גרין ביי ידעה אי אילו עליות ומורדות. הקבוצה שסיימה ב-1:15 את עונת 2011, רק בשביל לעוף מול הג'איינטס בבית כבר במשחק הפלייאוף הראשון, פתחה את העונה הנוכחית בצורה מהוססת וצברה שלושה הפסדים אחרי חמישה משחקים בלבד. אלא שהפאקרס התייצבו ויצאו לריצה מרשימה של תשעה ניצחונות בעשרה משחקים, מה שהבטיח להם שבועיים לסיום העונה את אליפות בית הצפון בפעם השנייה ברציפות. ההתקפה פחות מתקתקת מאשר בעבר, ההגנה לא ממש הרשימה וספגה 37 נקודות ממינסוטה לפני שבוע, ובכל זאת, לגרין ביי יש את האופי ואת כל מה שצריך כדי ללכת עד הסוף אם הדברים יתחברו.

עבור מינסוטה "אדריאן פיטרסון" ווייקינגס, העונה דווקא נפתחה בסערה עם מאזן 1:4. אלא שאז הגיעה התרסקות מוחלטת, כשפיטרסון עצמו מספק מספר משחקים חלשים (שבדיעבד מנעו ממנו את השיא) וכריסטיאן פונדר לא קיים ומוביל את התקפת המסירה ה-31 בליגה. חמישה הפסדים בשבעה משחקים איימו להשאיר את מינסוטה מחוץ לפלייאוף, אבל פיניש מסחרר, כולל ניצחונות על שיקגו והפאקרס ובעיקר, ניצחון חוץ אדיר ביוסטון, הבהיר את כוחם של הוויקינגים, שינסו להפתיע במגרשה של היריבה הגדולה. רק נציין ש-AP העמיס 409 יארד בצמד המשחקים מול גרין ביי העונה.

ארון רוג'רס שחקן גרין ביי פאקרס. Carlos Osorio, AP
פחות דורסים, לא פחות מפחידים. רוג'רס/AP, Carlos Osorio

סטטיסטיקה:

מאזן בין הקבוצות בכל הזמנים: 47:1:54 לגרין ביי בעונה הסדירה, 0:1 למינסוטה בפלייאוף (ב-2005)

מאזן נקודות בין הקבוצות בכל הזמנים: 1981:2201 לפאקרס

מאזן במשחקים בגרין ביי: 26:1:29 לפאקרס

מאזן בין הקבוצות בעשור האחרון: 8:13 לגרין ביי

מאזן הפלייאוף של הפאקרס: 18:29

מאזן הפלייאוף של הווייקינגס: 26:19

כריסטיאן פונדר שחקן מינסוטה וייקינגס. Genevieve Ross, AP
הרבה על הכתפיים שלו. פונדר/AP, Genevieve Ross

מה גרין ביי צריכה לעשות?

1) קייסי הייוורד - מגן הפינה שנלקח בסיבוב השני של הדראפט, נבחר השבוע לרוקי ההגנה של השנה בזכות עונה של שש חטיפות ובלימת 12 מסירות שנזרקו לעברו. הנתון המרשים ביותר לגבי הייוורד הוא שאף טאצ'דאון לא נרשם עליו העונה ואם הוא יוכל לשתק את המסירות של פונדר, זה יהיה פקטור חיובי מאוד עבור הפאקרס. השיפור ביכולת של היוורד בשלב המאוחר של העונה מזכירה את זאת של סם שילדס מ-2010, עונה שהסתיימה בתואר של גרין ביי. לכל אורך הפלייאוף ההוא, הסקנדרי של גרין ביי היה במיטבו והצליח לחטוף את מייקל ויק, מאט ריאן וג'יי קאטלר. אם השלישייה הזו: שילדס, היוורד וטרמון וויליאמס (שלא היה טוב בשבוע שעבר) תהיה במיטבה, מצבה של גרין ביי יהיה טוב.

2) לעצור (טוב, למתן) את אדריאן פיטרסון - בשני המשחקים נגד גרין ביי העונה, רשם פיטרסון 409 יארדים ו-2 טאצ'דאונים. המספרים הללו חייבים לרדת כדי שלפאקרס תהיה שליטה במשחק. הרץ האחורי של מינסוטה ניסה במפגש לפני שישה ימים להימנע מקליי מת'יוס וזה עבד לא רע בכלל, כאשר 122 מתוך 199 היארדים שלו נרשמו בצד הנגדי לליינבקר של הפאקרס. זה מחייב עזרה משאר הליינבקרים וגם מהסקנדרי. הליינבקר אריק וולדן ומגן הפינה טרמון וויליאמס, פיספסו במשחק האחרון תאקלים שהפכו לריצות ל-18 ו-22 יארדים. "אנחנו לא ניתן לו 200 יארד שוב", אמר מת'יוס השבוע לעיתונאים. הוא צריך לדאוג שחבריו יבואו עם רצון כמו שלו.

קליי מת'יוס שחקן גרין ביי פאקרס. Kevin Cox, GettyImages
צריך למתן את פיטרסון. מת'יוס/GettyImages, Kevin Cox

מה מינסוטה צריכה לעשות?

1) לקבל את כריסטיאן פונדר של השבועיים האחרונים - הקוורטרבק הצעיר עבר עונה מאוד מוזרה. מצד אחד, ראינו את המשחק האחרון של הווייקינגס מול הפאקרס, בו הוא לא זרק לאף חטיפה וכן זרק לשיא של שלושה טאצ'דאונים, במה שהיה ללא ספק המשחק הכי גדול בקריירה הקצרה שלו וסידר לו ניצחון ופלייאוף. מצד שני, הוא עבר רצף משחקים נוראיים במהלך העונה, שגרמו למאמן העבר ופרשן FOX, ג'ימי ג'ונסון לצאת בהצהרה שהוא אחד הקוורטרבקים הגרועים ביותר בליגה. אחד מאותם משחקים חלשים היה המפגש הראשון של העונה מול גרין ביי, בלמבו פילד, שם פונדר זרק לחטיפה באנדזון בזמן שמינסוטה הובילה 10:14 ולאחר מכן הוסיף עוד מסירה לחטיפה על קו ה-13 יארד של גרין ביי, מה שגמר את המשחק עבור האורחים. על פי המספרים, שני המשחקים מול גרין ביי העונה היו הטוב והגרוע ביותר בקריירה שלו ואחת הסיבות לכך היא הירידה ביכולת של מינסוטה כאשר הקבוצה משחקת באצטדיונים פתוחים, שם היא עומדת על מאזן 4:0 העונה. פונדר מעולם לא החל משחק בפחות מארבע מעלות, כמו שצפוי ביום ראשון ואם הוא יצליח לנער את השלג מהכתפיים ולשחזר את היכולת משבוע שעבר, מינסוטה תוכל לרשום את הפתעת הפלייאוף.

2) ללחוץ על רוג'רס - בשנה שעברה הגיעה ניו יורק ג'ייאנטס ללמבו פילד ומהרגע הראשון של המשחק לחצה על ארון רוג'רס, שללא עזרה ממשחק ריצה ניסה להשאיר כל מהלך בחיים. את המשחק ההוא סיים רוג'רס עם 66 יארדים על הקרקע והפסד. העונה, הקוורטרבק של גרין ביי היה זה שראה את הדשא מקרוב הכי הרבה פעמים, עם 51 סאקים ובנוסף, משחק הריצה של הפאקרס לא השתפר במיוחד והם שוב נשענים על הידיים והרגליים של מספר 12. הגנת הווייקינגס בראשות ג'רד אלן (12 סאקים העונה) ואברסון גריפין (שמונה סאקים), חייבת להגיע לרוג'רס, כמו שעשתה שמונה פעמים בשני המפגשים הקודמים ולמנוע ממנו לעמוד זקוף ולזרוק לסוללת התופסים שלו. למינסוטה עדיף שרוג'רס ירוץ מאשר ימסור ועוד יותר עדיף לה להוריד אותו לדשא.

ג'רד אלן שחקן מינסוטה וייקינגס. AP
ישתק את רוג'רס? ג'רד אלן/AP

התחזית:

מינסוטה ופיטרסון כבר עשו את שלהם עם העלייה לפלייאוף והכישרון של גרין ביי גדול מדי כדי לא לנצח לפחות משחק אחד בפלייאוף הזה. 17:30 לפאקרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully