וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: מייק טננבאום פוטר מהג'טס, לאבי סמית' משיקגו

31.12.2012 / 17:27

"יום שני השחור" משתולל: קרנל עוזב את הצ'יפס, נורב טרנר ואיי ג'יי סמית' את סן דייגו. רקס ריאן ימשיך כמאמן הסילונים

והחגיגה נמשכת. "יום שני השחור" בשיאו ושלל רב של מפוטרים כבר קיבלו הודעות ברחבי הליגה.

* הג'טס, שסיימו את אחת העונות הגרועות בשנים האחרונות ובכלל, עם מאזן 10:6, נפרדו מהג'נרל מנג'ר שלהם מייק טננבאום. ה-GM שהחזיק בתפקיד מאז 2006, קיבל מהבעלים וודי ג'ונסון הודעה על הפסקת עבודתו, בעוד שרקס ריאן, בניגוד ללא מעט ציפיות, ישמור על משרתו, כך לפי ההצהרה של הבעלים.

מייק טננבאום ג'נרל מנג'ר ניו יורק ג'טס. Karl Walter, GettyImages
משלם את מחיר הכישלון. טננבאום/GettyImages, Karl Walter

"למרות שהוא הוביל אותנו לשני גמרי AFC רצופים, אנחנו לא נמצאים במקום בו היינו רוצים להיות", אמר ג'ונסון על טננבאום, "ג'נרל מנג'ר חדש הוא מצרך קריטי על מנת להחזיר את הקבוצה הזו למסלול הנכון". העיסקאות הידועות של טננבאום היו הבאתם של ברט פארב ואנטוניו קרומארטי, כמו גם בחירתו בדראפט של דרל ריוויס. מן העבר השני, הוא גם היה אחראי על בחירתו של ורנון גולסטון במקום השישי בדראפט 2008, הבאתו של טים טיבו והארכת החוזה לה זכה מארק סאנצ'ז.

לגבי ריאן אמר ג'ונסון: "אני מאמין שיש לו את התשוקה, היכולת והרצון להוביל את הקבוצה שלנו בהצלחה".

רקס ריאן מאמן ניו יורק ג'טס. Stephen Savoia, AP
למרות הכל, רקס ריאן ממשיך/AP, Stephen Savoia

* למרות עונה של 6:10, הודיעה שיקגו על פרידה מלאבי סמית'. הברס פתחו את העונה עם מאזן 1:7, אבל קריסה בחלק השני גרמה להם להחמיץ את הפלייאוף בפעם החמישית בשש עונות. סמית' בן ה-54 הצעיד את שיקגו לסופרבול ב-2006 והיה חתום על חוזה עד 2013.

* בפאלו פיטרה את צ'אן גיילי, שסיים את עונתו השלישית בקבוצה במאזן 10:6, לאחר מאזן כולל של 22:10 בשתיים הקודמות. יחד עם גיילי הלך הביתה כל צוות האימון של הקבוצה.

* קליבלנד הודיעה באופן רשמי על פיטוריהם של המאמן פאט שרמר והג'נרל מנג'ר טום האקרט, פיטורים שהיו ידועים כבר מאתמול בשעות הבוקר.

* קנזס סיטי, שסיימה את העונה עם המאזן הגרוע בליגה, 14:2 ועם בחירת הדראפט הראשונה, תפטר בשעות הקרובות את מאמנה רומיאו קרנל, אולם תשאיר בתפקיד, לפחות באופן זמני, את הג'נרל מנג'ר סקוט פיולי. קרנל בן ה-65 החליף על הקווים את טוד היילי באמצע הונה שעברה ובחמש עונותיו בליגה הוא מחזיק במאזן 55:28. פיולי הגיע לצ'יפס ב-2009, אחרי תשע עונות ושלוש אליפויות בניו אינגלנד. הקבוצה עצמה עומדת על מאזן 40:23 מאז הגעתו.

* ג'קסונוויל, שסיימה עם מאזן זהה לזה של קנזס סיטי ותבחר שנייה בדראפט, פיטרה את הג'נרל מנג'ר שלה ג'ין סמית'. העונה הנוכחית הייתה הגרועה ביותר בתולדות המועדון, שמעולם לא ניצח עד העונה פחות מארבעה משחקים. "הוא אדם טוב ואני מאחל לו את הטוב ביותר", מסר בהודעה הבעלים שהיד קאן לאחר פיטוריו של סמית'.

רומיאו קרנל מאמן קנזס סיטי צ'יפס בדין ודברים עם ג'ון פוקס מאמן דנבר ברונקוס. AP
גם קרנל בחוץ/AP

* בסן דייגו יפטרו באופן צפוי בשעות הקרובות את המאמן נורב טרנר והג'נרל מנג'ר איי ג'יי סמית', אחרי עוד עונה כושלת, שהסתיימה במאזן 9:7 וללא פלייאוף, שנה שלישית ברציפות. "הקבוצה תתחיל לחפש מאמן חדש", אמר טרנר עצמו לאחר הניצחון אמש על אוקלנד, במה שהיה משחקו האחרון במועדון מדרום קליפורניה. המאמן מחזיק במאזן 40:55 בשבע עונותיו בסן דייגו. סמית' היה האיש שבחר בדראפט 2004 באיליי מאנינג והעביר אותו מיד לג'איינטס, בתמורה לפיליפ ריוורס, נייט קידינג ושון מרימן, שנבחר שנה לאחר מכן. הוא גם היה האיש שויתר על שירותיו של דרו בריס ולא הצליח לשמור את מייקל טרנר, שעבר לאטלנטה.

* אריזונה פיטרה את ה-GM רוד גרייבס וזמן קצר לאחר מכן הודיעה גם על פיטוריו של המאמן קן וויזנהאנט.

* כל אלה מצטרפים כמובן לאנדי ריד, שפוטר מפילדלפיה לאחר 14 עונות ובתום אחת העונות האיומות בתולדות המועדון, שהסתיימה במאזן 12:4 ונחתמה אמש בתבוסה משפילה מול ניו יורק ג'איינטס.

נורב טרנר מאמן סן דייגו צ'ארג'רס. Eric Gay, AP
סופה של תקופה בצ'ארג'רס. טרנר/AP, Eric Gay

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully