וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע: הפועל ירושלים וקטמון בחוץ, אזור הפתיעה

מערכת וואלה! ספורט

1.1.2013 / 22:35

צפו בעפולה מנצחת את ירושלים 2:3 בפנדלים. ראשל"צ הדיחה את קטמון 0:2, 2:3 מפתיע לאזור על הכח, גם נצרת עילית עלתה

one

רגע לפני שגביע המדינה עובר להילוך גבוה באמת ומצרף לתוכו את קבוצות ליגת העל, נערך היום (שלישי) חלקו העיקרי של סיבוב ז', עם שמונה משחקים מתוך ה-14 של הסיבוב כולו (אתמול ניצחה אסי גלבוע 1:3 את אורתודוכסים לוד ועלתה). שישה משחקים נערכו כבר בשעות הצהריים המוקדמות ושש קבוצות הבטיחו את המקום שלהן בסיבוב ח', לא לפני ששלושה מהם נכנסו להארכות ואחד גם לבעיטות הכרעה מ-11 מטרים. במשחקי הערב הגיעה דרמה נוספת עם דו קרב מהנקודה הלבנה.

שחקני הפועל ראשון לציון עם שלומי בן עשור (במרכז). ברני ארדוב
ראשון לציון תהיה גם בסיבוב ח'. שלומי בן עשור, במרכז, עם החברים/ברני ארדוב

במשחק הדרמטי ביותר מכבי קביליו יפו מתחה את נצרת עילית וגררה את המשחק לבעיטות הכרעה מ-11 מטרים עם 1:1 בסיום הזמן החוקי, אך נוצחה 4:3 והודחה מהמפעל. דרמה דומה הייתה בטדי, שם הפועל עפולה, מוליכת ליגה א' צפון, עברה את הפועל ירושלים עם 2:3 דרמטי בדו קרב מהנקודה הלבנה.מוליכת ליגה א' דרום, הפועל קטמון, הודחה לאחר הפסד 2:0 בראשון לציון. הפועל אזור הפכה להיות הסינדרלה הגדולה כשהדיחה את הכח רמת גן מהלאומית עם 2:3 אחרי הארכה. גם נס ציונה נזקקה להארכה כדי לנצח 0:3 בחוץ את בני יפו המפתיעה. בית"ר תל אביב רמלה מהלאומית לא התקשתה מול הפועל דלית אל כרמל וניצחה אותה בחוץ 0:2. מכבי אום אל פאחם ניצחה 1:3 בחוץ את מעלות תרשיחא ואילו אחי נצרת הביסה 1:6 את בני טייבה האומללה.

העולות לסיבוב ח': הפועל נצרת עילית, הפועל ראשון לציון, בית"ר תל אביב רמלה, סקציה נס ציונה, מכבי אחי נצרת, מכבי אום אל פאחם, הפועל עפולה, אסי גלבוע, הפועל אזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עידן שמש שחקן הפועל קטמון לפני איתי אלקסלסי שחקן הפועל ראשון לציון. ברני ארדוב
לא קיבלנו הפתעה. אלקסלסי/ברני ארדוב

הפועל ראשון לציון - הפועל קטמון 0:2

תסריט בית"ר כפר סבא מהעונה שעברה לא חזר על עצמו. הפועל ראשון לציון שוב פגשה קבוצת צמרת מליגה א' דרום, הפעם את המוליכה הפועל קטמון, אבל הצליחה לנצח אותה באצטדיון הסופרלנד ולהתקדם לסיבוב ח'. קטמון לא גילתה רגשי נחיתות ואף הייתה עדיפה לפרקים, אך בסופו של דבר חוותה הפסד ראשון העונה בכל המסגרות ותחזור להתרכז במאמצי העלייה שלה. שלומי בן עשור (20) וגיא אבנד (76) כבשו את השערים לזכות מחזיקת גביע הטוטו של הלאומית, שנהנתה מיום נהדר של דניאל מכלוף בין הקורות. השוער המחליף של ראשון לציון עצר את כל הניסיונות של קטמון ומנע במו ידיו הפתעה.

אחרי 20 דקות עלו המארחים ליתרון. הבלם גל מאיו שלח כדור ארוך לעבר ספואן זועבי שהוריד בראשו לרחבה, שם שלומי בן עשור מצא עצמו פנוי והמשיך לרשת. בדקה ה-43 הייתה קטמון קרובה להשוות, אבל השוער המחליף דניאל מכלוף הציל ממש מקו השער. בתוספת הזמן של המחצית סיפק מכלוף הצלה נוספת שהותירה את קטמון מאוכזבת בירידה לחדרי ההלבשה. בדקה ה-53 השאיר זועבי את קבוצתו ב-10 שחקנים, לאחר פגיעה ללא כדור באביעד דנן. קטמון קיבלה יתרון מספרי, אבל דווקא מאור אסור כמעט כבש בצד השני. בדקה ה-67 הגיעה תורה של האורחת, אך מכלוף המצוין עצר נגיחה חזקה מקרוב של עידן שמש. מנגד, הקפטן גיא אבנד נגח לרשת הגבהה של עומר אצילי וסגר עניין בדקה ה-76.

הפועל ירושלים - הפועל עפולה 3:2 (פנדלים)

הנציגה הבכירה יותר של הבירה השלימה ערב עגום למדי לירושלים. הפועל עפולה, מוליכת ליגה א' צפון, הציגה את הגנת הברזיל שלה, שספגה רק ארבעה שערים העונה בכל המסגרות, הייתה טובה יותר במרבית שלבי המשחק ובסופו של דבר הכריעה את ההתמודדות מול קבוצת הצמרת מהלאומית בדו קרב פנדלים. איציק כהן בעט את הפנדל האחרון של הפועל ירושלים מעל השער ונתן את האות לחגיגות של האורחים מהצפון.

הירושלמים התקשו לפצח את הגנת עפולה החזקה, שספגה רק ארבעה שערים ב-15 משחקים העונה (13 בליגה ושניים בגביע). אחרי 45 דקות חלשות, המצב המסוכן ביותר הגיע בתוספת הזמן של המחצית, כשדווקא ניר כהן האורח הפציץ מעל המשקוף. עפולה המשיכה לגלות עדיפות, אבל שוב המתינה זמן רב כדי להגיע למצב טוב ושוב היה זה ניר כהן, שבעט חלש בדקה ה-87 לידיו של רפי כהן הוותיק והמשחק נכנס להארכה. גם ב-30 הדקות הבאות לא נרשמה תנועה ערה ליד השערים, התוצאה נותרה מאופסת וההכרעה עברה לפנדלים.

שחקני שתי הקבוצות דייקו רק ב-50 אחוזים מהנקודה הלבנה, אבל למזלה של עפולה היא עשתה זאת פעם אחת יותר. עידו לוי עצר את הבעיטה הראשונה של אופיר עזו וגם רם סטי בעט למשקוף. עפולה הוליכה 0:2, אבל ירושלים צימקה ל-3:2 וקיבלה הזדמנות להשוות, לאחר ששחר סימנטוב הפציץ מעל השער. איציק כהן לקח את הבעיטה האחרונה וירה גם הוא מעל השער. עפולה בשלב הבא.

צפו בתקציר ניצחונה של הפועל ראשון לציון

שי אהרון שחקן הפועל קטמון (משמאל). ברני ארדוב
קטמון מתוסכלת, גם הפועל ירושלים. שי אהרון/ברני ארדוב

מכבי קביליו יפו - הפועל נצרת עילית 4:3 (בפנדלים)

המשחק הדרמטי של היום שבסופו של דבר לא סיפק סינדרלה. קביליו יפו מצמרת הלאומית מתחה את נצרת עילית עם 1:1 בסיום הזמן החוקי והצליחה לגרור את המשחק לדו קרב מותח בפנדלים, אך החמצות של יניב דוד וסולי צמח (שכשל בבעיטה סטייל פאננקה) שלחו את קבוצתם הביתה ואת נצרת עילית לשלב הבא.

האורחים מצמרת הלאומית פתחו את המשחק בסערה ועלו ליתרון כבר בדקה השישית. מוטי מלכה קיבל מבן תורג'מן שפרץ מצד שמאל ושלח פצצה אל מתחת למשקוף. 0:1 נצרת עילית. יפו לא נבהלה והשוותה בדקה ה-25. גל לוי הגיע ראשון לכדור קרן ושלח כדור מדויק מאוד לפינה. 1:1 ביפו. בדקה ה-90 קיבל איברהים בסיט מנצרת עילית הזדמנות נהדרת לכבוש שער ניצחון, אך החטיא מול שער ריק והמשחק נכנס להארכה.

בסיום הארכה לא נכבשו שערים והמשחק נכנס לדו קרב פנדלים. אחרי ארבעה פנדלים מדויקים ניגש יניב דוד המנוסה לבעוט עבור קביליו, אבל מאיר כהן המנוסה הדף. נצרת דייקה בפנדל הבא ויפו הייתה חייבת לכבוש כדי להישאר בתמונה. סולי צמח, אקס מכבי פתח תקוה, ניגש לבעוט אך ניסה להתחכם עם צ'יפ סטייל פאננקה והחטיא. נצרת עילית בשלב הבא אחרי משחק דרמטי מאוד.

הפועל דלית אל כרמל - בית"ר תל אביב רמלה 2:0

דלית אל כרמל מהליגה השלישית קיוותה לעשות הפתעה מול בית"ר מהלאומית. המארחים החזיקו מעמד מחצית שלמה, אך נכנעו לצמד שערים של האורחים בפתיחת המחצית השנייה וכעת יכולים להתרכז במאבק התחתית בליגה א'.

אחרי מחצית ראשונה מאופסת הצליח איימוס קולי להעלות את האורחים ליתרון עם שער בדקה ה-48. האורחים הכפילו את היתרון בדקה ה-64 מרגלי מיכאל קירטבה והבטיחו את ההעפלה של בית"ר תל אביב רמלה לשלב הבא.

בני יפו - סקציה נס ציונה 3:0

נציגת ליגה ב', מחוז דרום א' חלמה על הפתעה מול נציגת הליגה הלאומית והיא גם הצליחה לגרור את המשחק להארכה. אולם, בתוספת הזמן נגמר האוויר ליפו והאורחים ניצלו זאת כדי לכבוש שלושה שערים ולהעפיל לשלב הבא.

אחרי 90 דקות מאופסות המשחק נכנס להארכה. שבע דקות בתוך ההארכה הצליחה סוף סוף נס ציונה לכבוש מרגלי מאור זוהר. סהר לוי הבטיח את הניצחון בדקה ה-109. בדקה ה-115 חתם ארמון בן נעים, אקס הפועל פתח תקוה את הניצחון עם שער שלישי וחתם ניצחון משכנע ומקום בסיבוב ח' של הגביע.

שחקני הפועל נצרת עילית חוגגים עם השוער מאיר כהן (במרכז). מגד גוזני
עלו בקושי. שחקני נצרת עילית חוגגים עם מאיר כהן/מגד גוזני

מכבי מעלות תרשיחא - מכבי אום אל פאחם 3:1

עונה לא פשוטה עברה על המארחת, שצברה עד כה שמונה נקודות בלבד ב-13 המחזורים הראשונים של מחוז הצפון בליגה א'. היא קיוותה להתנחם עם משחק גביע מול נציגת הליגה הלאומית וגם הובילה 0:1, אבל התפרקה במחצית השנייה ופינתה את הבמה לאורחים. אום אל פאחם, שנאבקת על חייה בתחתית הלאומית יכולה להתנחם עם הופעה בין 32 האחרונות של מפעל הגביע.

הקבוצה מליגה א' הפתיעה עם שער של נידאל חוג'יראת כבר בדקה ה-28. אום אל פאחם לא נבהלה וביצעה מהפך בליץ ושלושה שערים בעשר דקות במחצית השניה. תאמר טאטור כבש את הראשון בפנדל בדקה ה-61. מחמוד אגברייה השלים עם צמד (70,74).

הפועל אזור - הכח עמידר רמת גן 2:3

הפתעה גדולה באזור. הקבוצה מצמרת ליגה א' הובילה לאורך כל המשחק וחטפה שער משווה בדקה ה-90, אך לא נשברה וכבשה שני שערים נוספים בהארכה כדי לפלס את דרכה לסיבוב ח' על חשבון הקבוצה המאכזבת של רפי כהן.

המארחת קיבלה הזדמנות נהדרת לעלות ליתרון בדקה ה-45 כשקיבלה פנדל, אך מתן לוטטי החמיץ את ההזדמנות. אותו לוטטי שהחמיץ את הפנדל היה זה שכבר את השער הראשון והמוצדק למארחים בדקה ה-64. בדקה ה-92 דרמה גדולה. אנזו קליסטוס מהכח כבש שער שוויון דרמטי לא מוצדק ושלח את המשחק להארכה.

ארבע דקות בתוך ההארכה כבש שי כחלון שער נגיחה מפתיע והחזיר את היתרון לקבוצה, בצדק יש לומר. 1:2 לאזור. הכח ניסתה להשוות ותקפה, אך בדקה ה-105 הורחק מאור לנקרי מהכח בכרטיס צהוב שני וחיסל את סיכויי קבוצתו. אזור ניצלה את היתרון המספרי עם שער שלישי של גל גבע בדקה ה-107. בדקה ה-117 כבש מאור עידה שער מצמק שלא עזר לקבוצתו. 2:3 בסיום.

בני טייבה - מכבי אחי נצרת 6:1

דרבי המגזר הפגיש את הסינדרלה הכי גדולה עד כה, מוליכת ליגה ג' מחוז שרון, מול נצרת, שנאבקת על העלייה בליגה הלאומית. טייבה פינטזה על הפתעה בדרבי המגזר, אבל אחי נצרת פשוט רמסה אותה ללא רחמים בדרך לשלב הבא.

האורחים פתחו בסערה ועלו ליתרון כבר בדקה השמינית. עוביידה אבו רביע היה זה שכבש. האורחים הכפילו את היתרון בדקה ה-35. כדור קרן יצרה ערבובייה ברחבה ותאיה באבלולה היה זה שדחק מקרוב פנימה. 0:2.

עוד לפני המחצית סרג' איילי כבש את השלישי כשעבר את השוער וגילגל מקרוב פנימה. 0:3 ונצרת בדרך לשלב הבא. איסלאם כנעאן כבש את הרביעי בדקה ה-68. בדקה ה-70 כבש שרון גורמזנו את החמישי כשעבר את השוער ומקרוב גילגל פנימה. בדקה ה-72 כבש איתי אוחיון שער שספק אם ינחם את קבוצתו. בדקה ה-87 נעץ עלא באכר את המסמר השישי והאחרון במשחק.

אנס דאבור שחקן מכבי אחי נצרת, משמאל. מגד גוזני
אנס דאבור/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully