וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמנואל שפר הובא למנוחות

30.12.2012 / 14:30

מאות אנשים ליוו את מאמן העבר בדרכו האחרונה. בנו ספד לו בדמעות: "אבא שלנו הוא אגדה". לוזון: "הקדמת את זמנך"

ברני ארדוב

מאמן נבחרת ישראל בעבר, עמנואל שפר, הובא היום (ראשון) למנוחות בבית העלמין ברמת השרון. מאות אנשי כדורגל וכל בכירי הכדורגל הישראלי הגיעו לבית העלמין על מנת לחלוק כבוד אחרון לשפר, שהלך לעולמו בגיל 88. שפר נודע כמאמן היחיד שהצליח להוביל את נבחרת ישראל לגביע העולמי, כשעשה זאת ב-1970. כמו כן הוא הדריך את הנבחרת באולימפיאדת מקסיקו ב-1968, שם היא העפילה עד לרבע הגמר וניצבה במרחק של הטלת מטבע מחצי הגמר. הוא עמד על הקווים של נבחרת ישראל ב-24 משחקים בינלאומיים.

עמנואל שפר מאמן נבחרת ישראל האגדי. ברני ארדוב
נפרדים מאגדה. עמנואל שפר ז"ל/ברני ארדוב

שפר נולד בפולין וכשהיה ילד חי גם בגרמניה ובצרפת. בגיל 16, כשמלחמת העולם השנייה הייתה בעיצומה, נמלט לרוסיה. אחרי המלחמה חזר לפולין והקים קבוצת כדורגל יהודית. ב-1950 עלה לישראל ושיחק בהפועל חיפה ובהפועל כפר סבא. אחרי שפרש ממשחק פעיל הוא אימן את נבחרת ישראל בשנים 1968 ל-1971 וכן בשנים 1978-1979.

מספר אנשי כדורגל ובראשם שלמה שרף ואברהם גרנט הביעו מורת רוח על כך שההתאחדות לכדורגל לא דאגה לטקס יותר מכובד לזכרו של שפר כמו למשל להעמיד את ארונו באצטדיון רמת גן. לוזון הגיב לביקורת ואמר: "אחרי שהתייעצנו עם מספר אנשים, החלטנו לא להעמיד את הארון ברמת גן. מספיק מכובד לעשות את זה כאן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
משפחתו של עמנואל שפר ז"ל. ברני ארדוב
"אבא שלנו הוא אגדה". משפחתו של שפר/ברני ארדוב

בנו ספד לו בדמעות: "אבא שלנו הוא אגדה. הוא לא רק אבא שלנו, אלא אבא של כולם. אבא הצלחת, עשית את זה. הנער שהצליח לשרוד את השואה, הקים משפחה לתפארת והיה מאמן מוצלח שהביא את נבחרת ישראל למונדיאל. אנחנו מודים לך ומודים למי שפועל להנציח את זכרך".

יו"ר הכנסת רובי ריבלין, שהיה מקורב לשפר, ספד: "היית איש גדול, תראה כמה אנשים הגיעו לכאן כדי להודות על זה שהם חיו בתקופה שלך. תמיד רצית את הכי טוב, רצית שנהיה כמו באירופה והאמנת בזה. רצית את הטוב ביותר לכדורגל הישראלי ללא שום תאוות בצע".

אבי לוזון: "הכדורגל הישראלי הפסיד היום את גדול מאמני הנבחרות שלו. אני מתכוון לדאוג שההתאחדות תמצא את הדרך הראויה להנציח את זכרו. היית מאמן ענק, רק היום אנחנו מבינים כמה הקדמת את זמנך".

שלמה שרף מדבר עם עיתונאים בהלוויתו של עמנואל שפר. ברני ארדוב
כועס על ההתאחדות. שלמה שרף/ברני ארדוב
אברהם גרנט, גיורא שפיגל בהלוויה של עמנואל שפר. ברני ארדוב
גיורא שפיגל ואברהם גרנט/ברני ארדוב
שחקני הנבחרת הצעירה מובילים את ארונו של עמנואל שפר. ברני ארדוב
שחקני הנבחרת הצעירה של ישראל עם ארונו של שפר ז"ל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully