וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: עניינים פנימיים

29.12.2012 / 8:45

העונה הסדירה תסתיים עם מפגשים בתוך הבתים. במוקד: וושינגטון - דאלאס, מינסוטה - גרין ביי, ג'איינטס - פילדלפיה

על פי המודל המפורסם משנות ה-70' של הפסיכיאטרית השוויצרית אליזבת קובלר רוס, השלב הראשון בהתמודדות עם טראומה הוא הכחשה. ברוכים הבאים למחזור האחרון של עוד עונת פוטבול. השלבים הבאים אגב, יהיו כעס ("זה לא הוגן!"), מיקוח ("אני מוכן לראות את מארק סאנצ'ז נגד ריאן פיצפטריק כל שבוע"), דיכאון (צריך להסביר?) וקבלה ("יהיה בסדר, בספטמבר הבא הכל יחזור"). למזלנו, עוד לפני שכל זה יקרה, יש לנו חודש של פלייאוף מרתק, אבל ימי ראשון בהחלט הולכים להפוך לדלים יותר.

כמיטב המסורת בה פצחנו בשנה שעברה ובזכות העובדה שהמחזור האחרון בנוי כולו ממפגשים פנימיים בתוך הבתים, סקירת המשחקים השבוע תהיה בנויה בצורה שונה, כאשר המשחקים מופיעים לפי הבתים שלהם ושעת הפתיחה מופיעה בסוגריים לצד כל אחד מהם.

בשבוע שעבר שכחנו להמר על המשחק של סיאטל, אז פשוט תצטרכו להאמין לנו שהתכוונו ללכת איתם (יש לכם ברירה?), מה שאומר שעשינו 11 מ-16 ורגע לפני המחזור האחרון אנחנו עומדים על 149 מ-240 (62.0). את העונה שעברה סיימנו עם 161 הימורים מדויקים, כך שמשימה כלל לא פשוטה עומדת בפנינו. מה הרשתות מכינות לנו לשבוע האחרון?

רוברט גריפין השלישי שחקן וושינגטון רדסקינס. Stephen Semansky, AP
נראה אותו גם בפלייאוף? רוברט גריפין השלישי/AP, Stephen Semansky

20:00:

FOX: דטרויט - שיקגו
METV: אינדיאנפוליס - יוסטון

23:00:

FOX: סיאטל - סנט לואיס
METV: סן פרנסיסקו - אריזונה
5+ לייב ו-HD: מינסוטה - גרין ביי

ESPN, בין ראשון לשני, 3:20:

וושינגטון - דאלאס

ג'יי קאטלר שחקן שיקגו ברס. Nam Y. Yuh, AP
הברס חייבים ניצחון בדטרויט. קאטלר/AP, Nam Y. Yuh

NFC:

מזרח:

וושינגטון (6:9) - דאלאס (7:8) (בין ראשון לשני, 3:20)

נתחיל ישר מהשיא, שיגיע בסאנדיי נייט. איזה משחק הכרעה סידרו לנו ב-NFC מזרח. ניצחון של הרדסקינס (כמו שעשו מול הקאובויס בחג ההודיה), והם אלופי הבית, לראשונה מאז 1999. ניצחון של דאלאס והיא לוקחת את הבית. מכיוון שזה יהיה המשחק האחרון של הערב, הרדסקינס כבר ידעו מה מצבם. אם שיקגו ומינסוטה הפסידו, וושינגטון בכל מקרה תעלה, אבל היא כמובן תשמח לעשות זאת מהמקום הרביעי ולא השישי בחטיבה. הבעיה: רק פעם אחת ב-17 העונות האחרונות (2005), וושינגטון ניצחה את דאלאס פעמיים בעונה. האם 3RG ורצף ששת הניצחונות שלו יכולים לשבור את הנאחס?

התחזית: כן. וושינגטון לוקחת את זה

ניו יורק ג'איינטס (7:8) - פילדלפיה (11:4) (20:00)

חמישה הפסדים בשבעה משחקים קירבו את הג'איינטס להיות האלופה השביעית בהיסטוריה שלא מעפילה לפלייאוף. נראה שההרגל של הענקים, לבוא קטנים ולצאת גדולים, לקח צעד אחד יותר מדי העונה ואיליי וחבריו בדרך לפגרה ארוכה וכואבת. כדי שהם בכל זאת יעלו, הם צריכים קודם כל לנצח כמובן, מה שלא אמור להיות משימה קשה מול הקבוצה המחפירה של אנדי ריד, לו יהיה זה ככל הנראה משחק אחרון אחרי 14 עונות בעיר האחווה. ניק פולס שבר את ידו ומייקל ויק שוב יפתח, אלא שגם הג'איינטס היו איומים במיוחד בשבועיים האחרונים והובסו באטלנטה ובבולטימור. כדי לעלות, ניו יורק צריכה ניצחון שלה והפסדים של שיקגו, דאלאס ומינסוטה.

התחזית: הג'איינטס לא יתקשו לנצח, אבל יישארו בחוץ

איליי מאנינג שחקן ניו יורק ג'איינטס. Gail Burton, AP
איליי עומד לאבד את התואר?/AP, Gail Burton

צפון:

מינסוטה (6:9) - גרין ביי (4:11) (23:25)

הווייקינגס כמעט ולא יכלו לבקש סיטואציה טובה מזו, כשהם פוגשים יריבה שכבר עלתה לפלייאוף. אלא שהפאקרס ממש לא ירצו להפסיד ולאבד את שבוע החופש שלהם. הניצחון הענק של מינסוטה ביוסטון בשבוע שעבר הבהיר את כוחה והציב אותה בעמדה טובה להעפלה, כשהיא צריכה ניצחון ותלויה בעצמה. מינסוטה תעלה גם במקרה של הפסד, אבל רק אם הג'איינטס, דאלאס ושיקגו יפסידו גם כן, כך שלא כדאי לה לבנות על הסיפור הזה. העיניים יופנו כמובן לעברו של אדריאן פיטרסון, שרחוק 102 יארד בריצה מעונת אלפיים שביעית בתולדות הליגה. מנגד, ינסה ארון רוג'רס לדלג שוב מעל היריבה השנואה, ממש כפי שעשה בכל חמשת המפגשים האחרונים. הפאקרס מגיעים עם ארבעה ניצחונות רצופים.

התחזית: שתי הקבוצות צריכות להילחם כאן, אבל עבור המארחת מדובר בחיים ומוות. מינסוטה

דטרויט (11:4) - שיקגו (6:9) (20:00)

בנקודת אמצע העונה, הברס נראו כמו הקבוצה הכי בטוחה בפלייאוף, אבל התפרקו צעד אחר צעד ויזדקקו קודם כל לניצחון ואז להפסד של מינסוטה, כדי לעלות. מבחינת התוצאה שלהם, לא נראה שצפויים יותר מדי קשיים מול הליונס החלשים, שלאורך כל התקופה האחרונה עסקו רק בשבירת שיא היארדים העונתי בתפיסה, אותו אכן שבר קלווין ג'ונסון בהפסד לאטלנטה בשבוע שעבר. הליונס מוסרים כמו משוגעים, אבל ספגו כבר שבעה הפסדים רצופים ולא נראה שהם יכולים להוות איום על שיקגו, שמצידה הפסידה חמישה מתוך שבעה, אבל ניצחה בשמונה מתוך תשעת המשחקים האחרונים בין הקבוצות. המאזן ההיסטורי בין הקבוצות עומד על 65:5:95 לטובת הדובים.

התחזית: שיקגו תעשה את שלה ותרוץ לטלוויזיה

אדריאן פיטרסון מינסוטה ווייקינגס. Scott Halleran, GettyImages
AP ינסה להגיע לאלפיים יארד ולקחת את מינסוטה לפלייאוף/GettyImages, Scott Halleran

מערב:

סן פרנסיסקו (4:1:10) - אריזונה (10:5) (23:25)

התבוסה של הניינרס לסיהוקס השאירה את הבית פתוח, אבל קשה להאמין שסן פרנסיסקו לא תצליח להשלים את הסיפור מול היריבה הנוראית מהמדבר, שהפסידה עשרה מ-11 משחקיה האחרונים. מה שהמשחק ההוא כן חשף, זה את העובדה שלצד הצגות כמו זו מול ניו אינגלנד, סן פרנסיסקו עלולה להיות פגיעה מאוד. הקבוצה של ג'ים הארבו נפגעה משמעותית מפציעתו של ג'סטין סמית'. מאז נטש התאקל הפנטסטי את המשחק בפוקסבורו, הניינרס עומדים על תוצאה של 73:23 ואם הוא אכן לא יהיה כשיר גם לפלייאוף, כפי שהשמועות טוענות, הקבוצה מהמפרץ בצרות. בינתיים כאמור, היא בדרך לזכייה שנייה ברציפות בבית ואם גרין ביי תפסיד, סן פרנסיסקו תוכל לזכות בשבוע החופש עם ניצחון.

התחזית: ניינרס, בהליכה

סיאטל (5:10) - סנט לואיס (7:1:7) (23:25)

מה עושים עם סיאטל? איך מגיבים ליכולת המשוגעת של הקבוצה הזו, ששמה 150 נקודות על הלוח בשלושת משחקיה האחרונים? הסיהוקס ישחקו בפלייאוף והם עשו זאת בצורה מרשימה במיוחד, אבל אם לא יקרה להם נס, זה יהיה משחק הבית האחרון שלהם העונה ובעוד שבאצטדיון בסיאטל הם במאזן 7:0, בחוץ, בפלייאוף, צפוי להיות להם הרבה יותר קשה. עד אז, המשחק הזה יהיה הזדמנות מצוינת לסיאטל להודות לקהל שלה, אותו לא הפסיק פיט קארול לשבח השבוע, אחרי תצוגה מדהימה מול סן פרנסיסקו. הסיהוקס גם קיבלו חדשות מצוינות שלשום, עם ביטול ההשעייה של ריצ'רד שרמן. סנט לואיס, שסיפקה בעונת הבכורה של ג'ף פישר יכולת משופרת אחרי שני ניצחונות בלבד בעונה שעברה, תקווה לסיים בטעם טוב לקראת הסתערות על הבית בעונה הבאה. סיאטל תיקח את הבית עם ניצחון שלה והפסד של הניינרס. אם גם גרין ביי תפסיד, הסיהוקס יזכו בשבוע החופש.

התחזית: ניסים ונפלאות לא יקרו, אבל סיאטל תסיים במאזן ביתי מושלם.

אנתוני מקוי סידני רייס סיאטל סיהוקס. Stephen Brashear, GettyImages
מי יכול על הסיהוקס? אנתוני מקוי וסידני רייס/GettyImages, Stephen Brashear

דרום:

אטלנטה (2:13) - טמפה ביי (9:6) (20:00)

שני משחקים לפרוטוקול בבית הזה. הפאלקונס זכו בחטיבה ולא צפויים לשחק בשיא הכוח. בכל זאת, הם יקוו לשמור על המאזן הביתי המושלם שלהם העונה ויארחו את הקבוצה הקורסת ממפרץ מקסיקו, שספגה חמישה הפסדים ברציפות ומסיימת עוד עונה בקול ענות חלושה. הקריסה הגדולה של שודדי הים החלה עם הפסד ביתי דרמטי מאוד לפאלקונס לפני קצת יותר מחודש והם ישמחו לנקום. אטלנטה ניצחה בשבעה משמונת המפגשים האחרונים.

התחזית: הרבה תלוי בכמות הדקות של מאט ריאן. בכל מקרה, נלך עם טמפה, בעיקר כי אטלנטה תשמור על עצמה

ניו אורלינס (8:7) - קרולינה (9:6) (20:00)

שתיים ממאוכזבות העונה, שהאמינו שיוכלו להתברג גבוה יותר. הסיינטס מסיימים סופסוף את עונת הבלהות שלהם, שעמדה כולה בצל פרשת 'צייד הראשים'. למרות עוד עונה מפוארת של דרו בריס, בביג איזי הבינו שזה לא מספיק ויצטרכו לשנות את פני הקבוצה לקראת העונה הבאה, בעיקר במשחק הריצה ובהגנה. בכל זאת, אחרי התבוסה שהנחילו לטמפה ביי והניצחון הדרמטי על דאלאס, הם ישמחו לסיים במאזן חצוי ועם חיוך. גם הפנתרים במצב רוח טוב ועם שלושה ניצחונות רצופים. קאם ניוטון, רוקי השנה שעברה, ששיחק הרבה מתחת לרמתו העונה, ישמח גם הוא בוודאי להשיג עוד ניצחון ולהוכיח לאוהדים בשארלוט שיש על מי לבנות לעתיד, בזמן שכל הקוורטרבקים הרוקים פורחים סביבו. במפגש הראשון העונה, קרולינה ניצחה 27:35.

התחזית: בבית זה של הסיינטס

דרו בריס שחקן ניו אורלינס סיינטס. רויטרס
עונה מתסכלת סופסוף נגמרת. בריס/רויטרס

AFC:

דרום:

אינדיאנפוליס (5:10) - יוסטון (3:12) (20:00)

מוקש גדול לטקסאנס, שהיו נראים בטוחים במקום הראשון בחטיבה ועכשיו יצטרכו לנצח בלוקאס אויל, שצפוי להיות גועש במיוחד עם חזרתו לקווים של צ'אק פגאנו, שנעדר ממרבית העונה בשל מאבק בסרטן הדם. אנדרו לאק וחבריו יסיימו את העונה הסדירה בכל מקרה במקום החמישי בחטיבה, אבל בוודאי יתנו אקסטרה מאמץ לאור הסיטואציה והרצון לנצח את הקבוצה הבכירה של הבית. יוסטון, שבשלושת השבועות האחרונים ספגה שני הפסדים כואבים במיוחד לניו אינגלנד ומינסוטה, תהיה חייבת להיות בשיאה, כשהפסד צפוי לדרדר אותה כל הדרך אל המקום השלישי ומחוץ לשבוע החופש.

התחזית: באינדי אכן יילחמו, אבל במקביל גם יזהרו והמשחק הזה קריטי ליוסטון. הטקסאנס מנצחים

טנסי (10:5) - ג'קסונוויל (13:2) (20:00)

אוי, איזה משחק נורא. הטייטאנס אכלו 55 נקודות בגרין ביי בשבוע שעבר וספגו הפסד רביעי בחמישה משחקים. יקבלו את אחת הבחירות הגבוהות בדראפט הקרוב, השאלה היא איזו (כרגע הם מעל קנזס סיטי, שמחזיקה במאזן זהה, אבל ניצחה פחות משחקים בתוך החטיבה). ה'משחק' הקודם בין השתיים הסתיים ב-19:24 לג'אגוארס. איכס.

התחזית: ג'קסונוויל תשמח לבחור ראשונה בדראפט. טנסי מנצחת

ג'יי ג'יי וואט יוסטון טקסאנס. Scott Halleran, GettyImages
יוסטון צריכה להיזהר לא ליפול למקום השלישי. וואט מול אינדיאנפוליס במפגש הקודם/GettyImages, Scott Halleran

מערב:

דנבר (3:12) - קנזס סיטי (13:2) (23:25)

קצת קשה להתייחס למשחק הזה ברצינות. אחת הקבוצות הטובות בליגה, אם לא הטובה שבהן, בבית, מול אחת הקבוצות הגרועות בליגה, אם לא הגרועה שבהן. הברונקוס עם עשרה ניצחונות רצופים וסיכוי סביר מאוד למקום הראשון בחטיבה (ניצחון שלהם והפסד של יוסטון), הצ'יפס עם הגנת אימים, התקפת אימים, ג'מאל צ'ארלס אחד מסכן וסיכוי מצוין לבחירה הראשונה בדראפט, אם רק יפסידו. כמו שיוסי כהן הראה לנו השבוע, הליין עומד על 16.5 נקודות, אבל יחד עם זאת, ניצחון של הטקסאנס בסדרה הראשונה יוציא לפחות חלק מהעוקץ מהמשחק הזה ואולי פייטון, שמאזן הקריירה שלו מול הצ'יפס עומד על 1:6, יזכה למנוחה בשלב מסוים.

התחזית: מי שמוכן ללכת נגד דנבר... אין לי המשך. מי יילך נגד דנבר במשחק הזה?

סן דייגו (9:6) - אוקלנד (11:4) (23:25)

בזמן שסן פרנסיסקו משתלטת על קליפורניה, שתי הקבוצות האחרות של המדינה הענקית הזו ממשיכות לקרוס ויסיימו עונה מסויטת. פיליפ ריוורס, פעם קוורטרבק מצוין והיום קצת פחות, יקווה לפחות לצאת לפגרה בצורה חיובית ועם ניצחון שלישי בארבעה משחקים, במה שיהיה על פי הדיווחים משחקו האחרון של נורב טרנר אחרי שש שנים בקבוצה. היריבה מהמפרץ, שהפסידה בביתה לצ'ארג'רס במחזור הראשון של העונה, ניצחה רק פעם אחת בשמונה משחקים ולא השיגה טאצ'דאון כבר 130 דקות.

התחזית: מתנת פרידה. סן דייגו מנצחת

שחקני דנבר ברונקוס מתאגדים סביב השופט פיט מורלי. Joe Mahoney, AP
מישהו מוכן להמר נגד הברונקוס?/AP, Joe Mahoney

מזרח:

ניו אינגלנד (4:11) - מיאמי (8:7) (23:25)

האם ניו אינגלנד עומדת לזכות בעזרה ממקור בלתי צפוי? אם יוסטון תפסיד באינדיאנפוליס, הפטריוטס יוכלו לקבל את שבוע החופש במידה שינצחו בבית את הדולפינים, לא משימה קשה במיוחד. אם גם דנבר תפסיד איכשהו, ניו אינגלנד יכולה עוד להשתחל למקום הראשון, אבל זה כבר חלום הרבה יותר רחוק בפוקסבורו. טום בריידי, שהתקשה לא אחת במשחקי החוץ מול מיאמי, חילץ שם ניצחון לפני כחודש ובמשחקי הבית זה הולך לו הרבה יותר בקלות. טום בריידי מעולם לא הפסיד לדולפינים בפוקסבורו כשהוא שיחק משחק שלם, אבל ייתכן שגם הוא יישמר לפלייאוף. מצד שני, כדאי לניו אינגלנד להיזהר, כי הפסד שלה בתוספת ניצחון של בולטימור, יוריד את הפאטס למקום הרביעי.

התחזית: יכול להיות שבליצ'יק יעדיף את המקום הרביעי, שיוביל כנראה למשחק ביוסטון במקום בדנבר. אם הוא לא יעשה חישובים כאלה, ניו אינגלנד תנצח

בפאלו (10:5) - ניו יורק ג'טס (9:6) (20:00)

הדרבי החיוור של מדינת ניו יורק בין שתי קבוצות שרק רוצות להיגאל מיסורייהן. הג'טס הולכים לפירוק והרכבה מחודשת וכנראה יחליפו מאמן וקוורטרבק אחרי הכישלון העצום העונה. בינתיים, מארק סאנצ'ז יחזור לפתוח, במקומו של גרג מקלרוי מזועזע המוח. הבילס, שבנו על הגנת הברזל שלהם והולכים לסיים כאחת הקבוצות שספגו הכי הרבה נקודות העונה, צריכים לעשות גם הם הרבה מאוד חושבים כדי לנסות ולהשיג בעונה הבאה הופעת פלייאוף ראשונה מאז 1999 ועונה ראשונה ללא מאזן שלילי מאז 2004.

התחזית: יהיה קר ומגעיל. בפאלו

ווס וולקר שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Jared Wickerham, GettyImages
צריך לשמור על עצמו. וולקר/GettyImages, Jared Wickerham

צפון:

סינסינטי (6:9) - בולטימור (5:10) (20:00)

כאמור, לבולטימור עדיין נשאר סיכוי לסיים שלישית ואם אכן זה יקרה, היא תארח את הבנגאלס כבר בשבוע הבא למשחק הווילד קארד. סינסי, שחוזרת עונה שנייה לפלייאוף, סיימה את החטיבה במקום השישי בכל מקרה, כך שהיא ככל הנראה לא תשחק בשיא הכוח. יחד עם זאת, לאור היריבות המעניינת שמתפתחת בין שתי הקבוצות הללו, המארחים בוודאי ישמחו להשיג ניצחון ולהשלים דאבל תוך שבוע על הסטילרס והרייבנס. בולטימור הביסה 13:44 את סינסינטי במחזור הראשון של העונה, היא מגיעה למשחק עם שישה ניצחונות בשבעת משחקיה האחרונים ועם מאזןן מושלם מול אנדי דלטון בשלושה משחקים.

התחזית: המשחק הזה חשוב רק לרייבנס. בולטימור

פיטסבורג (8:7) - קליבלנד (10:5) (20:00)

עוד לפני שבעיר הפלדה הספיקו לעכל את העניין, הם נותרו פתאום מחוץ לפלייאוף ומי שהוביל אותם לשם במו ידיו היה בן רות'לסברגר, שעם שני איבודים הפסיד בשניות הסיום לדאלאס וסינסינטי וסידר את ההפתעה הגדולה של העונה. הקריסה של הסטילרס כללה חמישה הפסדים בשישה משחקים ומקבוצה שהייתה בטוחה בפוסטסיזן, נותרה חבורה מבולבלת, שתצטרך להתחזק בפגרה. ההדחה אגב, כנראה לא הייתה כל כך מדהימה, שכן מאז עונת 2001 הסטילרס לא עולים לפלייאוף בדיוק בכל שנה שלישית. קליבלנד, הקבוצה החלשה בבית הקשוח ביותר בליגה, הצליחה לקושש חמישה ניצחונות העונה, אחד יותר מאשר בעונה שעברה. הבראונס, שיראו פלייאוף עשירי ברציפות מהבית, ישמחו לפחות להתעלל עוד קצת ביריבה ויפתחו ככל הנראה עם הקוורטרבק השלישי שלהם, תאד לואיס, שיערוך בכורה בליגה לאור הפציעות של ברנדון ווידן וקולט מקוי.

התחזית: הגאווה לא תרשה לפיטסבורג להפסיד את המשחק האחרון, מול הקהל. סטילרס

ג'ו פלאקו שחקן בולטימור רייבנס. Stephen Semansky, AP
בולטימור יכולה לסיים שלישית. פלאקו/AP, Stephen Semansky

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully