וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: והרי הרוקי

31.12.2012 / 11:00

לכבוד ההצלחה של לאק, ווילסון ו-RG3 שעלו לפלייאוף, בדקנו מה עשו הק"ב הרוקים ששיחקו בפוסטסיזן במילניום הנוכחי

שלושה קוורטרבקים רוקים: אנדרו לאק, רוברט גריפין השלישי וראסל 'האסל' ווילסון ישחקו בפלייאוף הקרוב, שייצא לדרך כבר ביום שבת. מדובר במספר שיא לעונה אחת ובאופן כללי, בנתון פשוט מדהים. בעתיד עוד ינותח ויוסבר איך קרה הדבר וכיצד זכינו העונה ליבול כל כך נאה של קוורטרבקים רוקים, אבל בינתיים, לכבוד השלישייה הנפלאה הזו, בואו ניתן הצצה וניזכר בקודמיהם, הקוורטרבקים הרוקים ששיחקו משחק פלייאוף, החל מתחילת המילניום הנוכחי. הרשימה שמופיעה כאן היא גם הזדמנות טובה לתהות מה צופן העתיד לחבורה הצעירה שלנו ולאן תוביל אותם הקריירה. יוצאים לדרך.

שון קינג, טמפה ביי, 1999-00

שון קינג טמפה ביי באקנירס 1999. Rick Stewart, GettyImages
עלייה מהירה, ירידה מהירה. שון קינג/GettyImages, Rick Stewart

מאיפה באת?

בחירה 50, סיבוב שני, מאוניברסיטת טוליין. בבחירה הראשונה: טים קואץ' הלך לקליבלנד. קוורטרבקים שנבחרו לפניו: 5

מה עשית?

קינג לא ממש יועד לכך, אבל כשטרנט דילפר נפצע וגמר את העונה מול סיאטל במחזור ה-11, הוא נזרק אל המים העמוקים וסיפק את הסחורה. בחמשת המשחקים בהם פתח עד לסיום העונה, הוא השיג ארבעה ניצחונות והפסד, מה שסידר לשודדי הים מקום בפלייאוף. שם, טמפה הצליחה לגבור 13:14 על וושינגטון, עם מסירה של קינג לג'ון דייויס, ליארד בודד וטאצ'דאון מכריע ועלתה לגמר ה-NFC. שם היא כבר הפסידה לסנט לואיס 11:6, כשקינג שוב מספק הופעה בינונית משהו, עם 163 יארד בלבד. הניצחון על וושינגטון הפך אותו לרוקי הראשון שמנצח משחק פלייאוף אחרי 23 שנים.

לאן הלכת?

בעונה שלאחר קינג קיבל את המושכות והוביל את הקבוצה לעוד הופעת פלייאוף, עם מאזן 6:10. מבחינה אישית, הוא שוב היה מאכזב, עם 2,769 יארד, 18 טאצ'דאונים מול 13 איבודים ו-54.4 אחוזי דיוק בלבד, כשהרגע הזכור ביותר ממנו היה דרייב הניצחון במשחק המופלא מול סנט לואיס (35:38). התבוסה 21:3 במשחק הווילד קארד מול פילדלפיה חרצה את גורלו ובתחילת עונת 2001 הוא פינה את מקומו לבראד ג'ונסון והופיע עוד עשר פעמים בלבד עד לסיום קריירת ה-NFL שלו. את הקריירה שלו סיים קינג בליגת האולמות ובליגה הקנדית ופרש ב-2007.

בן רות'לסברגר, פיטסבורג, 2004-05

בן רות'לסברגר שחקן פיטסבורג סטילרס. AP
שיא ניצחונות בלתי שביר לרוקי. ביג בן/AP

מאיפה באת?

בחירה 11, סיבוב ראשון, אוניברסיטת מיאמי (באוהיו). בבחירה הראשונה: איליי מאנינג נבחר על ידי סן דייגו והועבר לניו יורק ג'איינטס. קוורטרבקים שנבחרו לפניו: 2

מה עשית?

ביג בן השתלט במהרה על הסטילרס. כבר במשחק השני של העונה הוא עלה במקום טומי מדוקס הפצוע ולמרות הפסד לבולטימור, לא זז מעמדת הקוורטרבק, כשהוא קובע שיא בלתי שביר לרוקי - 13 ניצחונות רצופים. בפלייאוף, רות'לסברגר הוביל את הדרייב המנצח מול הג'טס, אבל נכנע 41:27 לאלופה שבדרך ניו אינגלנד, אותה ניצח בעונה הסדירה, מה שקטע אז לפטריוטס רצף של 21 ניצחונות.

לאן הלכת?

הקריירה של רות'לסברגר רק המשיכה לצמוח ולפרוח והוא הוביל את הסטילרס לשתי אליפויות נהדרות, ב-2005 וב-2008. עד כה הוא הופיע ב-14 משחקי פלייאוף וניצח עשרה מתוכם, אולם בשנים האחרונות הוא ידע לא מעט בעיות מחוץ למגרש, כולל שתי תלונות על הטרדה מינית ואילו בעונה הנוכחית הוא נפצע וחזר לא בשיאו, מה שעלה לפיטסבורג במקום בפלייאוף הקרוב.

ג'ו פלאקו, בולטימור, 2008-09

ג'ו פלאקו שחקן בולטימור רייבנס. AP
מה החלק של ג'ו פלאקו בהצלחה של בולטימור/AP

מאיפה באת?

בחירה 18, סיבוב ראשון, מאוניברסיטת דלאוור. בבחירה הראשונה: ג'ייק לונג, תאקל התקפי, הלך למיאמי. קוורטרבקים שנבחרו לפניו: 1

מה עשית?

קייל בולר היה המוסר המוביל של בולטימור בעונה שלפני כן וכשהוא, יחד עם המאמן בריאן ביליק, איבדו את תפקידם אחרי עונת 11:5 כושלת, ג'ון הארבו ופלאקו תפסו את המקומות שהתפנו על הקווים ומאחורי הסנטר. פלאקו הוביל את הרייבנס מהרגע הראשון שלו בליגה וסיים את עונת הבכורה עם 5:11. בפלייאוף, בולטימור לא התקשתה לנפנף את מיאמי, למרות משחק מחריד שלו ושבוע לאחר מכן, היא העיפה את טנסי, שוב, בזכות הגנת ברזל. המזל אזל מול פיטסבורג בגמר החטיבה, כשהפסד 23:14 שלח את בולטימור מאוכזבת אך אופטימית אל הפגרה.

לאן הלכת?

פלאקו עדיין איתנו ועדיין מוביל את הרייבנס. בהצלחה? הדעות על כך חלוקות מאוד. בעונתו השנייה בליגה הוא שוב העפיל לפלייאוף ולמרות משחק של 4 מ-10 בלבד, הרייבנס הצליחו להדהים את פוקסבורו ולהביס את ניו אינגלנד, לפני שהפסידו לקולטס של פייטון מאנינג. למעשה, בכל אחת מחמש עונותיו בליגה (כולל זו הנוכחית), העפיל פלאקו לפלייאוף, אבל היכולת שלו לא פעם נעה בין בינונית למביכה והוא נשען לא מעט על חבריו לקבוצה. יחד עם זאת, הוא בהחלט מסוגל לספק הצגות ובסופו של דבר, עם התוצאות קשה מאוד להתווכח.

מאט ריאן, אטלנטה, 2008-09

מאט ריאן שחקן אטלנטה פאלקונס. Kevin Cox, GettyImages
אייס אייס בייבי. מאט ריאן חייב ניצחון בפלייאוף/GettyImages, Kevin Cox

מאיפה באת?

בחירה 3, סיבוב ראשון, מבוסטון קולג'. בבחירה הראשונה: שיין לונג. קוורטרבקים שנבחרו לפניו: 0

מה עשית?

מאטי אייס היה הקוורטרבק הבכיר של הדראפט ההוא ולמעשה היחיד שנבחר לפני פלאקו. ככזה, גם הוא זכה להוביל את הפאלקונס מהרגע הראשון (גם כאן תחת מאמן חדש, מייק סמית'). ריאן ירש קבוצה שרק החלה לעכל את טראומת מייקל ויק ומלחמות הכלבים והוציא אותה לדרך חדשה. את עונתו הראשונה הוא סיים במאזן 5:11, כולל שבעה ניצחונות בג'ורג'יה דום, מה ששבה את לב הקהל המקומי. את משחק הפלייאוף הראשון שלו הוא הפסיד 30:24 לאריזונה, למרות הופעה לא רעה בכלל.

לאן הלכת?

הכתם שעדיין מלווה את ריאן הוא הפלייאוף. אטלנטה עלתה גם בעונתו השלישית והרביעית בליגה, פעם אחת אפילו כאלופת ה-NFC, אבל בשני המקרים היא הפסידה כבר במשחק הראשון, כך שריאן עדיין לא חווה ניצחון בפוסטסיזן. אולי השנה זה יקרה, לאחר שריאן הציג יכולת שיא והוביל את הפאלקונס לזכייה נוספת בחטיבה. מה שבטוח, הפעם אף תירוץ כבר לא יתקבל ואטלנטה תהיה חייבת לנצח לפחות משחק אחד כדי שאחרוני המבקרים יאכלו את הכובעים.

מארק סאנצ'ז, ניו יורק ג'טס, 2009-10

מארק סאנצ'ז שחקן ניו יורק ג'טס. Frank Frnaklin, AP
לא מזמן, כולם עוד האמינו בו. סאנצ'ז/AP, Frank Frnaklin

מאיפה באת?

בחירה 5, סיבוב ראשון, מ-USC. בבחירה הראשונה: מת'יו סטאפורד הלך לדטרויט. קוורטרבקים שנבחרו לפניו: 1

מה עשית?

עוד מקרה של מאמן חדש, סקסי רקסי ריאן, שמביא עימו קוורטרבק חדש ורוקי, אולי בגלל ההצלחה המרובה בבולטימור ואטלנטה בעונה שקדמה. סאנצ'ז התבקש להחליף את ברט פארב האגדי, שהגיע לג'טס לעונת צינון אחת, לפני שהצטרף למינסוטה ובעונתו הראשונה, כשהוא נעזר בהגנת ברזל, השיג שמונה ניצחונות מתוך התשעה של הסילונים, מה שהספיק למקום בפלייאוף. שם, הפך סאנצ'ז לקוורטרבק הרביעי בלבד שמנצח את משחקו הראשון בפלייאוף והשני שעושה זאת במשחק חוץ, כש-182 יארדים ומשחק אחראי שלו, עזרו לנצח בסינסינטי 14:24. במשחק הבא, בסן דייגו, הוא הפך לשני שמנצח פעמיים ברציפות כרוקי, עם 14:17 מפתיע, שהושג בעיקר הודות לרוקי אחר של הקבוצה, הרץ שון גרין. בגמר ה-AFC, הג'טס הפסידו באינדיאנפוליס 30:17, אבל לכולם היה ברור שסאנצ'ז יוביל את הקבוצה גם בשנים הבאות.

לאן הלכת?

בעונתו השנייה בליגה, סאנצ'ז שוב הוביל את הג'טס לפלייאוף, הפעם עם לא פחות מ-11 ניצחונות. הסילונים שוב העלו רמה במאני טיים וניצחו בחוץ, בזו אחר זו, את אינדיאנפוליס וניו אינגלנד, בשתי תצוגות פאר, כאשר במשחק בפוקסבורו, הקוורטרבק הצעיר מספק שלושה טאצ'דאונים. החגיגה הסתיימה בהפסד בפיטסבורג, אבל האופטימיות הייתה בשיאה בתפוח הגדול. מאז ועד היום, הכיוון הוא למטה ותלול במיוחד. בשתי העונות האחרונות, ניו יורק לא הצליחה להעפיל לפלייאוף ואת העונה הנוכחית סיים סאנצ'ז על הספסל, כשיכולת מחרידה ביותר הובילה להחלפתו בגרג מקלרוי ועתידו כלל לא ברור.

אנדי דלטון, סינסינטי, 2011-12

אנדי דלטון שחקן סינסינטי בנגאלס. Jamie Squire, GettyImages
הגנת ברזל ואופי טוב. דלטון/GettyImages, Jamie Squire

מאיפה באת?

בחירה 35, סיבוב שני, מטקסס כריסטיאן. בבחירה הראשונה: קאם ניוטון הלך לקרולינה. קוורטרבקים שנבחרו לפניו: 4

מה עשית?

דלטון קיבל לידיו את הקבוצה המפורקת אך איכותית של סינסינטי, שעלתה לפלייאוף ב-2009, אך סיימה עם ארבעה ניצחונות ופיצוץ גדול עם קרסון פאלמר את 2010. הרוקי הג'ינג'י נהנה מהגנה מצוינת, ניצח את כל הקבוצות שהוא היה צריך לנצח, הפסיד לכל אלה שהוא אמור היה להפסיד והצליח להוביל את הקבוצה לפלייאוף. שם, במשחק הפוסטסיזן הראשון אי פעם בו שיחקו שני קוורטרבקים רוקים, הוא הפסיד לטי ג'יי ייטס (ע"ע) ויוסטון, 31:10, כשהוא מספק 257 יארד, אבל גם שלושה איבודים.

לאן הלכת?

העונה הנוכחית, בה סינסי שוב העפילה לפלייאוף ועוד על חשבון פיטסבורג הגדולה, בהחלט שיפרה את התחושה לגבי דלטון, שנראה בינוני משהו בעונתו הראשונה. הוא עדיין לא קוורטרבק גדול וספק אם הוא האיש שיוביל את הבנגאלס למאבקי האליפות, אבל עם שתי עליות לפלייאוף בשנתיים של קריירה ומספרים שהשתפרו משמעותית כמעט בכל היבט העונה, דלטון לא משאיר כרגע מקום לפקפק בו. עכשיו הוא רק צריך לנצח ביוסטון בשבת.

טי ג'יי ייטס, יוסטון, 2011-12

טי. ג'יי ייטס שחקן יוסטון טקסאנס. GettyImages
ייטס לי יום יום חג. טי ג'יי ייטס מול בולטימור/GettyImages

מאיפה באת?

בחירה 152, סיבוב חמישי, מצפון קרולינה. בבחירה הראשונה: קאם ניוטון. קוורטרבקים שנבחרו לפניו: 9

מה עשית?

השם האחרון ברשימה הוא כנראה גם האלמוני ביותר וצפוי להישאר כזה בהמשך דרכו. מאט שאוב נפצע וגמר את העונה במחזור העשירי. מאט לינארט עלה להחליפו וגמר את העונה באמצע המשחק הבא וייטס היה רק אופציה שלישית, אבל לקח את הטקסאנס לשלושה ניצחונות רצופים, כשהוא מככב באחרון שבהם, על סינסינטי, שהבטיח ליוסטון את הזכייה הראשונה ב-AFC דרום ואת הופעת הפלייאוף הראשונה בתולדות המועדון (במשחק סיום העונה גם ג'ייק דלהום שיחק, אחרי שייטס נפצע קלות). בפלייאוף, הטקסאנים שוב עברו את סינסינטי, כשייטס משתדל לא להפריע לאריאן פוסטר. במשחק הבא, יוסטון הפסידה לבולטימור 20:13, ייטס סיפק 184 יארד ושלושה איבודים.

לאן הלכת?

כאמור, אף אחד לא ממש תיכנן לייטס קריירה ככוכב NFL. שאוב חזר כשיר לעונה הנוכחית והוביל את יוסטון לעוד הופעת פלייאוף ואילו ייטס הסתפק בשניות בודדות בכל מיני משחקים גמורים, בעיקר בשלושת התבוסות אותן ספגה יוסטון מול גרין ביי, ניו אינגלנד ומינסוטה. קשה להאמין שבעתידו של ייטס צפויים יותר מדי רגעי מפתח בליגה, אבל הוא עוד צעיר מאוד, כך שכדאי להמתין.

הערה לסיום: ארון ברוקס, שנבחר בדראפט 1999, ערך את הבכורה שלו בליגה כעבור שנה במדי ניו אורלינס והגיע עימה לפלייאוף, שם הפסיד למינסוטה של דאנטה קולפפר, שנבחר גם הוא בשנה שלפני כן ושיחק בה רגעים בודדים, לפני שהחל להופיע באופן קבוע ב-2000 והוביל את הווייקינגס לגמר ה-NFC.

לטוויטר של עידן ויניצקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully