וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בפוטבול: תוכנית גיבוי

יובל קליין

26.12.2012 / 21:30

דלטון נתמך על ידי ההגנה כשהוא בינוני, סיאטל תוקפת מכל הכיוונים והבינוניות של ג'ייסון פייר פול מרסקת את מאנינג

אם יש לכם שאיפות שהבן שלכם יהיה קוורטרבק ב-NFL, כדאי לכם לעבור לטקסס. בסוף השבוע האחרון תשעה קוורטרבקים ממדינת הכוכב הבודד פתחו בהרכב הפותח של קבוצתם, שמונה מתוכם בני פחות מ-25. אחד מאותם קוורטרבקים הוא אנדי דלטון, שהצליח לרשום הישג שגדולי הקוורטרבקים של סינסינטי, כמו בומר אסיאסון וקרסון פאלמר לא הצליחו לעשות בתקופתם ולרשום הופעה שנייה ברציפות בפלייאוף. השנה, הצטרף דלטון לפייטון מאנינג ודן מרינו כקוורטרבק השלישי בהיסטוריה שמוסר ל-20 טאצ'דאונים או יותר בשתי העונות הראשונות שלו בליגה. ביום ראשון, הג'ינג'י רשם את הניצחון הכי גדול בקריירה בת השנתיים שלו עד כה, 10:13 על פיטסבורג בהיינץ פילד.

אך הניצחון הכי גדול של דלטון לא היה הכי יפה שלו. להפך, הבנגאלס ניצחו ללא טאצ'דאון התקפי, תוך שהם מתקשים בדאון שלישי, ונכחו ברד-זון רק פעם אחת. בנוסף, חברת עורכי הדין בנג'ארוויס גרין-אליס, שבחמשת המשחקים האחרונים רץ בממוצע ל-108 יארדים, סיים עם מספרים עלובים נגד הגנת הסטילרס החזקה (14 יארד על הקרקע מ-15 ניסיונות). אז מאיפה הגיע הניצחון של סינסינטי? מהחלק הכי טוב של הקבוצה, שאנחנו לא מדברים עליו מספיק, ההגנה.

אנדי דלטון שחקן סינסינטי בנגאלס. Gene Puskar, AP
עשה את מה שאף קוורטרבק בסינסי לא עשה לפניו. דלטון/AP, Gene Puskar

מתאם ההגנה של הקבוצה מייק זימר, מקבל המון קרדיט בשבועות האחרונים בזכות המספרים המעולים של החוליה שלו וברחבי הליגה מתחילים דיבורים על מועמדותו לשמש כמאמן ראשי בעונה הבאה. שני נתונים שבולטים מאוד לעין אצל הגנת סינסינטי הם כמות ההפלות הגבוהה (47 סאקים, מקום שני בליגה) ואחוז ניצול הפאמבלים המושלם, 16 מתוך 16. בעוד בנתון השני מדובר גם במזל, היכולת של התאקל ג'ינו אטקינס אמיתית לגמרי. האחרון סיים את המשחק נגד פיטסבורג עם שישה תאקלים, 2.5 סאקים וכפה פאמבל. בסך הכל, העונה יש לאטקינס 13 הפלות, דבר שהכניס אותו לשני סעיפים שונים בספרי השיאים. הראשון הוא השוואת שיא הסאקים של סינסינטי לעונה, שנרשם ב-1983, ומרשים עוד יותר, אטקינס שבר את שיא ה-NFL במספר סאקים לעונה לשחקן בעמדת תאקל.

בעוד אטקינס מירר את חייו של שחקן קו ההתקפה של פיטסבורג דייויד דה-קסטרו, בן רות'לסברגר טעם מהסקנדרי של הבנגאלס, כשמסר לשתי חטיפות קריטיות. אחת מהן הוחזרה לאנדזון והשנייה נתנה לאורחים הזדמנות להשיג שער שדה מנצח, 14 שניות לסיום המשחק, רק שהבנגאלס היו על קו ה-46 של פיטסבורג. כזכור, היינץ פילד הוא אחד המגרשים הקשים לבועטים, ובועט סינסינטי ג'וש בראון כבר החטיא מ-52 יארד במשחק. המיקום המסובך הכריח את דלטון למצוא את אי ג'יי גרין ל-21 יארדים, במסירה מכריעה, שאפשרה לבראון לבעוט את כדור הניצחון.

האוהדים באוהיו אופטימיים. הם רואים מדי שבוע קוורטרבק שכבר הצדיק את מקומו בעונתו השנייה בליגה, עם שתי הופעות רצופות בפלייאוף, נדהמים מחדש בכל תפיסה של גרין, שממוקם חמישי ביארדים וחולק את המקום השלישי בטאצ'דאונים בליגה, ובצד ההגנתי הם מחזיקים באטקינס, שיכול במהלך אחד לשנות את המשחק. עידן דלטון-גרין-אטקינס, שלושה שחקנים שנבחרו בדראפט על ידי הבנגאלס, משנה את מאזן הכוחות ב-AFC צפון ויכול לגרום בעתיד לרעש רציני בליגה. בהופעת הפלייאוף השנייה שלהם, הם אמורים לפגוש את ניו אינגלנד פטריוטס, ורוב הסיכויים שכמו בשנה שעברה יפסידו כבר בשלב הראשון של הפלייאוף, אלא אם זימר יצליח לעצור את טום בריידי. בכל מקרה, מדובר בהישג גדול לסינסינטי, שיכולה להסתכל קדימה בגאווה.

ג'ינו אטקינס סינסינטי בנגאלס. John Grieshop, GettyImages
אחראי להצלחה לא פחות מהצמד דלטון-גרין. ג'ינו אטקינס/GettyImages, John Grieshop

כמו אנדי דלטון בעונתו הראשונה, גם ראסל ווילסון מוביל את קבוצתו לפלייאוף, רק שהוא עושה זאת בצורה טיפה יותר מרשימה. הקוורטרבק הרוקי הוא חלק מאותו מחזור סופר מרשים של קוורטרבקים מהדראפט האחרון, ובפעם הראשונה מאז איחוד ה-NFL ו-AFL, אנחנו עומדים לראות שלוש קבוצות בפלייאוף עם קוורטרבק רוקי. הניצחון הגדול של סיאטל על סן פרנסיסקו הביא את הסיהוקס למאזן נקודות של 30:150 בשלושת המשחקים האחרונים. כדי להבין את התצוגות של ווילסון בשלושת המשחקים הללו, נלך משחק אחד אחורה לשיקגו, שם הסיהוקס היו בפיגור ארבע נקודות, שלוש דקות לסיום.

ווילסון הצליח לבנות דרייב מרשים של 97 יארדים, שבסיומו מצא את גולדן טייט באנדזון. לצערו, הברס הצליחו להשיג שער שדה ולשלוח את המשחק להארכה, אך ווילסון עשה זאת שוב, הפעם עם דרייב ניצחון של 80 יארד, שהסתיים בטאצ'דאון של סידני רייס. זה היה הרגע ששינה את העונה של סיאטל, כי ללא הניצחון ההוא, שיקגו כנראה הייתה תופסת את מקומה בפלייאוף.

ווילסון ואנדרו לאק חלקו את אותן שמונה יריבות השנה, מה שמאפשר לנו להשוות בין הביצועים של השניים. בשמונת המשחקים, המאזן של ווילסון (2:6) יותר טוב מזה של לאק (3:5), ולקוורטרבק של סיאטל יש יותר מסירות לטאצ'דאון, 17 מול 14. בנוסף, ווילסון מסר לחטיפה אחת בלבד באותם שמונה משחקים, בעוד לאק זרק ל-13 חטיפות. ווילסון מוביל גם באחוזי השלמת המסירה, קוורטרבק רייטינג ויארדים על הקרקע. למעשה, הנתון היחיד בו לאק מוביל על ווילסון, הוא יארדים באוויר. כמובן שישנם שני פקטורים שצריכים לקחת כאן בחשבון והם שהיריבות של סיאטל לא מצליחות לתפקד בגלל אווירת הקהל המיוחדת ושאינדיאנפוליס מבקשת מלאק לעשות יותר מווילסון. הקוורטרבק של אינדי זורק ל-19 מסירות יותר בממוצע למשחק וכאן מגיעה, אולי, הגדולה של מאמן סיאטל, פיט קארול, שיודע מה יש לו ביד ויודע איך להוציא את המיטב מווילסון, כך שלא יעשה יותר מדי ויגרום לטעויות. כל זה רק הופך את עניין רוקי השנה ליותר מעניין.

ושוב, בדומה לדלטון, מאחורי ווילסון עומדת הגנה אכזרית, שלא ממש מתאימה לשמות המשפחה האשכנזיים של הסיהוקס. הגנת סיאטל הצליחה לעשות לניינרס את מה שהניינרס עצמם עשו לניו אינגלנד רק שבוע אחד לפני, וזה לעצור אותם בדאון שלישי. סן פרנסיסקו סיימה את המשחק עם 3 מ-11 בדאון שלישי, לעומת 11 מ-13 של סיאטל. שם שמגיע לו אזכור הוא ריצ'רד שרמן, שגם חטף את קולין קפרניק ברד-זון וגם החזיר את חסימת שער השדה לטאצ'דאון. מגן הפינה המצוין שיחק רק משום שהליגה לא הצליחה להגיע להחלטה בנושא הערעור שלו על שימוש בתרופה האסורה, אדרול, העוזרת לריכוז.

בעוד חברו לסקנדרי ברנדון בראודר, לא עירער וביום ראשון הקרוב יסיים את עונש ההרחקה שלו לארבעה משחקים, שרמן החליט לערער, מה שאפשר לו לשחק בשלושת המשחקים האחרונים. הסיבה לערעור של שרמן היא כשל בהליך בדיקת השתן, בדומה למקרה שראינו בבייסבול עם ה-MVP ריאן ברון. תוצאות השימוע אמורות להגיע מחר ויכולות להשפיע מאוד על סיכויי הסיהוקס בפלייאוף, אך נדמה שליריבות של סיאטל לא תהיה בעיה גם אם שרמן ישחק, כל עוד המשחק לא בסיאטל, שם הקבוצה לא הפסידה משחק אחד העונה.

ריצ'רד שרמן שחקן סיאטל סיהוקס. John Proschauer, AP
יורשה לשחק בפלייאוף? שרמן/AP, John Proschauer

בעוד אנו מציינים לשבח את דלטון ו-ווילסון, האלוף המכהן איליי מאנינג נמצא בדרך החוצה מהפלייאוף. הג'איינטס לא תלויים רק בעצמם והגעה לפלייאוף תיחשב כנס. אם מסתכלים על העונה שלהם לעומת השנה שעברה, ניתן לראות שהקבוצה תסיים באותו מאזן, במידה שתנצח ביום ראשון. אז מה השתנה ומה ימנע כנראה מהענקים סיכוי להגן על התואר? שלושה דברים: רוברט גריפין השלישי, משחק המסירה וג'ייסון פייר פול.

מאנינג התקשה לשחזר את המספרים מהשנה שעברה, במיוחד במסירות למרחק של 11 עד 20 יארד, שם מסר ל-729 יארדים ושבעה טאצ'דאונים ב-2011 לעומת 425 יארדים ושני טאצ'דאונים העונה. המספרים האלה הושפעו מהעזיבה של מריו מאנינגהאם, מהעובדה שמחליפו הרוקי, רובן רנדל, לא הצליח להיכנס לעניינים ומהפציעות של האקים ניקס. בנוסף, הגנת הג'איינטס סבלה מחוסר אפקטיביות בלחץ על הקוורטרבק, בניגוד לשנה שעברה, אז ג'ייסון פייר פול הוביל בקטגוריה הזו. עיתון הוול סטריט ג'רנל גילה שניו יורק מחזיקה במאזן 5:13 במשחקים בהם פייר פול רושם סאק, אך רק במאזן 9:4 במשחקים בהם הוא לא מצליח להגיע לקוורטרבק. רק לוון מילר מדנבר יש אחוזי הבדל גבוהים יותר בין ניצחון להפסד. כמובן שבהפסד לבולטימור ביום ראשון, פייר פול לא הצליח להוריד את ג'ו פלאקו לרצפה.

ונסיים, כרגיל, עם האייטם המשעשע של השבוע (אלא אם כן אתם אוהדי אוקלנד ריידרס): בבחירות הדראפט הראשונה של 2007: ג'מרקוס ראסל. במקום השני נבחר קלווין ג'ונסון ובמקום השביעי אדריאן פיטרסון. אאוץ'.

המדור תיקול מלוכלך של דני לרדו לא יפורסם השבוע. עימכם הסליחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully