וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליין קבוע: מכירת סוף עונה

יוסי כהן

26.12.2012 / 17:20

הליינים גבוהים, אלה שגמרו את העונה מסבכות את המצב אבל יוסי כהן לא אומר נואש ומקווה לסיים עונה מקוצרת בטעם טוב

אחרי שבוע לא רע מבחינתי עם 11 פגיעות לעומת 5 פספוסים בשבוע שעבר (ו-19 מול 13 מתחילת הטור) אני מרגיש חם מתמיד. אבל אז מנפקת לנו הליגה את המחזור האחרון של העונה כשה-AFC כבר סגור לגמרי וב-NFC נותרו שני מקומות פנויים, אבל הזהות של הפוטנציאליות לפלייאוף הצטמצמה מאוד.

בקרב הקבוצות שהבטיחו הכול אי אפשר ממש לסמוך על זה שהשחקנים הפותחים ישרדו משחק שלם, ובקבוצות שכבר גמרו את העונה, השחקנים רק מחכים לבחור את היעד המועדף עליהם לחופשה הארוכה שאחרי עונת פוטבול מתישה. איך אפשר להמר בתנאים כל כך לא אידיאלים? בעיה, אבל כמו תמיד, ננסה לעשות את המקסימום (אני כותב את הטור תוך כדי צפייה במשחקי ה-NBA של כריסמס, כך שלא ממש כדי לסמוך עלי השבוע).

פייטון מאנינג דנבר ברונקוס. Patrick Smith, GettyImages
איזי מאני. פייטון מאנינג/GettyImages, Patrick Smith

ואגב, אתם מתחילים להריח את זה?

אם הקולטס מנצחים בבית את הטקסאנס, הברונקוס והפטריוטס עושים את החלק שלהם בדיל ומנצחים את הצ'יפס והדולפינס, אנחנו בדרך לעוד מפגש הירואי בין פייטון מאנינג לטום בריידי, אולי בגמר ה-AFC ואולי קצת לפני. ואם זה באמת יקרה, כמו שבארט סקוט אמר לסאל פאלנטוניו ב-ESPN אחרי הנצחון הגדול האחרון של הג'טס בפלייאוף מול הפטריוטס לפני שנתיים (שהוביל את הירוקים לגמר ה-AFC מול פיטסבורג): CAN'T WAIT!

ועכשיו לבחירות השבוע. כמו תמיד הקבוצות הביתיות ראשונות, הבחירות שלי מודגשות

בפאלו (מינוס 3.5) – ניו יורק ג'טס

שתי הקבוצות האלה הן כמו השר...ות של החבר'ה (יש מלה חדשה לתאר בחורה קלילה? כי אני לא ממש מעודכן בסלנג של צעירים בני 18). אתה יודע שבכל יום נתון יש מצב שהן יעשו לך טוב פעם אחת (ע"ע הג'טס קורעים את הקולטס, הבילס, הבילס, הבילס, טוב אולי לא השנה אבל היו ארבעה סופרבולים פעם ,מזמן) אבל בבוקר הן ישכחו איך קוראים לך ויש סיכוי שתקבל כיני ערווה שיציקו לך הרבה מאוד זמן. בקיצור, עדיף היה לא להיכנס לסרט הזה מההתחלה. ומה בעניין BringKirkCousinsToTheJets.com ? אני מוכן לשלם עד 100 דולר על הדומיין.

ניו אינגלנד (מינוס 10) – מיאמי

אנחנו כבר מכירים לא מהיום את התרגילים של בליצ'יק. הוא עושה כל דבר אפשרי שיתן יתרון לקבוצה שלו לקראת ההכרעות החשובות של העונה. לפני המשחק מול הפורטי ניינרס הוא החליט שניו אינגלנד תתן שני משחקים חלשים רצופים, וזאת על מנת לבלבל את היריבות ולאפשר למתחרות הפוטנציאליות בפלייאוף לשחרר את החגורה קצת ולחשוב שהפטריוטס באמת פגיעים. אז, כשהם שאננים מדי, הוא יביא להם אותה בהפוכה עם נצחונות קלילים בדרך לסופרבול.

היינו כבר בסרט הזה עם בליצ'יק, וחוץ מעונת החלומות של 2007, בה רמסו הפטריוטס כל קבוצה שבאה מולן אחרי פרשת ה'ספייגייט', הם די מטיילים לפלייאוף בשנים האחרונות בלי יותר מדי רעש וצלצולים. למרות זאת, ניו אינגלנד לא זכתה באליפות מאז 2004 ואם טום בריידי רוצה טבעת רביעית ומקום מובטח לצדו של ג'ו מונטנה כקוורטברק הגדול בכל הזמנים, נראה שזו ההזדמנות האחרונה. אין מקום טוב יותר מלתת סטייטמנט גיים מ'פוקסבורו' במשחק האחרון העונה ונגד היריבה הותיקה ממיאמי. אני לא מאמין שאני אומר את זה, אבל קדימה פטריוטס. שבועיים שאני הולך אתכם בליינים גבוהים ואתם הורגים אותי. הגיע זמן הפיצוי.

סינסינטי (מינוס 3) – בולטימור

משחק לפרוטוקול בלבד, המיקומים לפלייאוף סגורים. מי הקוורטרבק המחליף של הבנגאלס? ברוס גרדקובסקי... ושל הרייבנס? טיירוד טיילור... אוקי, אני עם גרדקובסקי. זכור לי שהוא ניצח לריידרס כמה משחקים פעם אחרי שעלה מהספסל. בשבילי זה מספיק.

גרג מקלרוי ניו יורק ג'טס. Jeff Zelevansky, GettyImages
איזה משחק מיותר. גרג מקלרוי והג'טס/GettyImages, Jeff Zelevansky

פיטסבורג (אין ליין עדיין) – קליבלנד

ביג בן רצח אותי במשך שבועיים ברציפות, ואת התיאוריה לגבי מה שקרה פה סימסתי לחבר שלי סלע בסוף ההירואי של המשחק בין הקאובויס לסיינטס ביום ראשון האחרון: במחצית המשחק בין הקאובויס והסטילרס לפני שבועיים ניגש מכשף וודו לרות'לסברגר והטיל עליו כישוף שהחליף בין הנשמה שלו ושל טוני רומו. ככה ביג בן נתן במתנה את המשחק לקאובויס ובשבוע שעבר גם לבנגאלס. בלתי יאומן. אבל השבוע בפיטסבורג עושה רושם שנראה "קרב ענקים" בין צ'רלי באץ' וקולט מק'וי. מי ינצח? WHO THE FUCK CARES?

אינדיאנפוליס (פלוס 6) – יוסטון

צ'אק פגאנו איז בק! צ'אק פגאנו איז בק! צ'אק פגאנו איז בק!

וחוץ מזה הנה רגע האמת של אנדרו לאק: האם הוא יכול לחרבש לטקסאנס את המקום הראשון ב-AFC ולהזכיר להם מי באמת שולט בבית הזה בעשור האחרון? אחד המשחקים המעניינים של המחזור, למרות שהשלכות המיקום בפלייאוף תקפות בעיקר לטקסאנס. אני מתחיל להריח את ההפתעה, עכשיו הקולטס רק צריכים לכסות את הליין או לנצח כדי להוציא אותי טוב.

טנסי (מינוס 4) – ג'קסונוויל

ה'קקי בול' של המחזור האחרון. ליגוארים יש סיבה טובה להפסיד על מנת לשמור על הסיכוי לבחירה הראשונה בדראפט. לטייטאנס יש סיבה טובה לנצח – לנסות לשמור את מייק מונצ'אק כמאמן. במקרה כזה אני לוקח את הטייטאנס במשחק פירוק.

צ'אק פגאנו מאמן אינדיאנפוליס קולטס. GettyImages
חדשות כאלה אנחנו אוהבים. צ'אק פגאנו/GettyImages

ניו יורק ג'איינטס (מינוס 8.5) – פילדלפיה

אין כמו המשחק הזה כדי לקבל הזדמנות לצטט את אחת הסצנות החזקות בסרט 'ספרות זולה' (Pulp Fiction). בוץ' (ברוס וויליס) חוזר על מנת להציל את מרסלוס וואלאס (וינג ריימס) במרתף הסאדו-מאזו של Z והגימפ:

Butch: What now?

Marsellus: What now? Let me tell you what now. I'ma call a couple of hard, pipe-hittin' niggers, who'll go to work on the homes here with a pair of pliers and a blow torch. You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass.

ואחרי שתי תצוגות הנפל של השבועיים האחרונים, זה מה שהג'איינטס צפויים לעשות למייקל ויק והאיגלס במשחקו האחרון של אנדי ריד בפילדלפיה, גם אם זה לא יכניס אותם לפלייאוף בסופו של היום.

וושינגטון (מינוס 3) – דאלאס

ה-משחק של השבוע האחרון. הכול מונח על הכף. האליל החדש של וושינגטון נגד הקרקס המעופף של טוני רומו ודז בראיינט. אני לא מאמין שדאלאס עדיין מחזיקה את גורלה בידה אבל כנראה שמישהו אוהב את ג'רי ג'ונס שם למעלה.

המנצחת לוקחת את ה-NFC מזרח, המפסידה מחוץ לפלייאוף (למרות שלרדסקינס יש סיכוי תיאורטי לעלות גם עם הפסד, אני לא ממש רואה את זה קורה). הרגש אומר לי לקחת את גריפין בבית במשחק העונה הרגילה הכי חשוב של הרדסקינס מאז מי יודע מתי. הדיווחים האחרונים אומרים שהמשרה של ג'ייסון גארט מובטחת גם לשנה הבאה אז הלחץ יורד ממנו לשנה נוספת. אחרי עוד משחק מהנה שניפקו הקאובויס בשבוע שעבר, אני רואה אותם עושים לנו כיף גם השבוע. כשהעשן יתפזר וגריפין יוביל את הרדסקינס ליתרון של ארבע נקודות עם דקה על השעון, רומו יצעיד את הקאובויס ל-30 של הרדסקינס, רק כדי לזרוק אינטרספשן לרדזון ולסיים לדאלאס עוד עונה מאכזבת. כמה מוכר, כמה צפוי. גו רדסקינס!

דטרויט (פלוס 3) – שיקגו

כבר כתבתי כמה מאכזבים הליונס ואיך הגיע הזמן שישלחו עוד מאמן הביתה. ומה יגידו הברס עם אחרי עונה של 10 נצחונות ו-6 הפסדים הם עשויים למצוא את עצמם מחוץ לפלייאוף? בהחלט לא נעים, אבל הברס היו יותר מדי לא יציבים וחלשים בהתקפה לאורך כל העונה. כשברנדון מרשל הוא התופס היחיד ששם נקודות על הלוח ועם הגנה שצריכה יותר מדי פעמים לחלץ את קאטלר, הברס הם מה שהם. כל מה שנותר לראות הוא האם קלווין ג'ונסון ישבור את קו ה-2000 יארד, שיא בלתי נתפס עבור תופסים בהיסטוריה של הליגה. אני צופה פה משחק מהנה עם הרבה נקודות שיגמר בכך שהברס ינצחו ויכסו את הליין.

מינסוטה (פלוס 3.5) – גרין ביי

עוד משחק קשה מאוד לניבוי ומלבד וושינגטון-דאלאס, גם זה יהיה משחק עם השלכות פלייאוף קריטיות. הויקינגס חייבים לנצח כדי להבטיח את מקומם בפלייאוף ולהעניק לאדריאן פיטרסון עוד הזדמנות להציג עוד מפגן מרשים של ראנינג-בק מדהים.

הפאקרס חייבים נצחון כדי לשמור על המקום השני ב-NFC, להרויח שבוע חופש ולחכות לקבוצה שתגיע למקדש הפוטבול בגרין ביי כשהם רעננים ורעבים. פיטרסון ינסה לשבור את שיא היארדים לעונה על הקרקע (צריך 208 אחרי שרשם 210 במפגש הראשון בין השתיים ב'למבו'), רוג'רס ינסה למוטט את ההגנה החזקה של הויקינגס. אני לא בטוח שלגרין ביי כל כך משנה מאיזה מיקום היא תעלה כי לפני שנתיים היא לקחה את הסופרבול אחרי שהיתה ווילד קארד. במקרה הזה, אני נוטה ללכת עם הויקינגס וגם אם יפסידו אני מקווה שזה יהיה בשער שדה על מנת לכסות את הליין.

אטלנטה (אין ליין עדיין) – טמפה ביי

משחק שהיה יכול להיות פיגוז יהפוך לשיעמומון של מחליפים אחרי שהפאלקונס הבטיחו את המקום הראשון ב- NFC והבאקנירס החליטו להחתים כרטיס אחרי עשרה משחקים. לטמפה ביי נותר להציל את הכבוד אחרי חמישה הפסדים רצופים שגמרו להם את העונה מוקדם מהצפוי. עד שכבר התחלנו להתלהב מהמשולש פרימן-מרטין-ג'קסון, חזרה טמפה-ביי והזכירה לנו למה היא היתה קבורה עמוק באדמה מאז ימי הסופרבול העליזים של ג'ון גרודן.

רוברט גריפין השלישי וושינגטון רדסקינס. Alex Trautwig, GettyImages
זה הולך להיות משחק. רוברט גריפין השלישי והחבר'ה של הרדסקינס/GettyImages, Alex Trautwig

ניו אורלינס (מינוס 4.5) – קרוליינה

הנה הזדמנות אחרונה העונה לראות כמה ניו אורלינס קבוצה מלהיבה שתחסר לנו מאוד בפלייאוף. כבר כתבתי כאן כמה פעמים כמה מצער שהעונה הזו התבזבזה עבור דרו בריס, אבל אם לשפוט על פי מה שאנחנו רואים מפייטון מנינג אז יש לבריס עוד שלוש שנים טובות נוספות בקנה, ככה שלא צריך לבכות עדיין.

כשמסתכלים אחורה על העונה, במידה והסיינטס היו מנצחים את הצ'יפס העלובים באותו משחק בית הזוי ולוקחים לפחות משחק אחד נוסף הם היו בפלייאוף עכשיו, אבל ספקולציות טובות לחנונים עם משקפיים שלא ראו בחורה מקרוב כבר כמה שנים, אז נוותר. הסיינטס הולכים לגמור את העונה של הפנתרים עם טעם רע בפה. אני מריח כאן תוצאה סופית ברמה של 14:42 או משהו בסגנון. ושמישהו יגיד לקאם ניוטון שהריטואל סופרמן שלו די פתטי, בטח אחרי מאזן מצטבר של פחות מ-10 נצחונות בשתי העונות שלו בליגה.

דנבר (מינוס 16.5) – קנזס סיטי

פייטון מאנינג MVP. בריידי קווין LVP. השאלה היא אם מאנינג ישרוד מעבר לרבע השלישי כדי לכסות את הליין. בשבוע שעבר כבר ראיתי איך קולט מקוי סוגר את הליין בדרייב האחרון. אבל היי, הוא קולט מקוי. ניקח פה את הנקודות ואני כבר מצטער על זה.

סן דייגו (אין ליין) – אוקלנד

אם היינו עושים סרט על העונות של נורב טרנר בסן דייגו אני בטוח שהיינו צריכים לגייס את ג'יימס וודס לתפקיד נורב, את ג'יימי פוקס לתפקיד של לדניאן טומלינסון (קובה גודינג ג'וניור בקאמבק? לא נראה לי) אבל מי ישחק את פיליפ ריוורס? טום קרוז? מאט דילון? מאט דיימון? אין לי מושג. עד כדי כך אין לי מה להגיד על המשחק הזה שאלו הדברים שאני חושב עליהם כשאני צריך לכתוב על הצ'ארג'רס. פתטי.

סן פרנסיסקו (מינוס 15) – אריזונה

אחרי הדיבקל בשבוע שעבר בסיאטל, קולין קפרניק הולך לשחוט לקרדינלס את הצורה. משהו משפיל כזה שיגרום להנהלת אריזונה לשלוח את קן וויזנהאנט הביתה. מכיוון שהשלכות הפלייאוף כאן עדיין רלבנטיות (סן פרנסיסקו הבטיחה את אליפות הבית שלה ב-97% וצריכה ניצחון כדי לשמור על הסיכוי למקום שני ב-NFC), נלך עם משחק הרגשה טובה לניינרס ואולי אפילו נראה את אלכס סמית מבצבץ לו ברבע הרביעי אחרי שהתוצאה על הלוח תהיה 57: 3.

סיאטל (מינוס 10) – סט. לואיס

מי יכול לנצח את הסיהוקס בסיאטל? מי? כנראה שאף אחד. שמישהו ישיג לי את פיט קרול ויבדוק עבורי על איזה חומר תרופתי הוא עובד בימים אלו. כל פעם שמראים אותו, נראה כאילו הבן אדם בלע כדור אקסטזי חמש דקות לפני כן ובמשך ערב שלם הוא רוקד ונהנה כמו בימים היפים שלנו בהודו (לא שלקחתי אקסטזי כן?)

ואגב סיאטל, אף פעם לא האמנתי במונוגמיה, ואם יש קבוצה שאני רוצה להתחיל להיות אוהד שלה ביקום הזה, הסיהוקס היא הבחירה הראשונה שלי. סיבות לא חסרות: עד היום אני שומע נירוונה, מאדהאני ופרל ג'ם; אני חולה על המדים שלהם; בגלל שלקחו להם את הסופרסוניקס; בגלל ראסל ווילסון ומרשון לינץ'; בגלל האצטדיון הביתי והקהל הרועש ביותר בליגה; בגלל מארק סאנצ'ז ורקס ריאן שאני כבר לא יכול לסבול. זהו! אני עובר באופן רשמי להיות אוהד סיהוקס. להתראות בפלייאוף.

אנתוני מקוי סידני רייס סיאטל סיהוקס. Stephen Brashear, GettyImages
איזה כיף של קבוצה. סיאטל סיהוקס/GettyImages, Stephen Brashear

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully